Latest Posts

F1- Max Verstappen îl învinge pe Lewis Hamilton la Austin

Vizualizări: 37749

Max Verstappen este de neînvins și în Marele Premiu al SUA și câștigă în fața lui Lewis Hamilton și Lando Norris după o luptă dură de strategie.

Max Verstappen câștigă și a 15-a sa cursă de Formula 1 din acest an, în Marele Premiu al SUA de la Austin. Însă pilotul Red Bull a trebuit să muncească din greu pentru victoria din Texas. Lando Norris și Lewis Hamilton s-au luptat mult timp pentru poziția de lider. Dar, în cele din urmă, atacul lui Hamilton a venit prea târziu pentru a amenința serios victoria olandezului.

Învingătorul: Max Verstappen a trecut linia de sosire de la Austin cu doar două secunde înaintea lui Lewis Hamilton. Pilotul Red Bull a reușit să obțină victoria de pe locul 6 pe grilă, în ciuda unei probleme la frâne în a doua jumătate a cursei. Alături de Hamilton, Lando Norris a dus și el o luptă îndelungată, dar în sprintul final decizia între cei doi rivali din Campionatul Mondial 2021 a fost în favoarea lui Verstappen.

Verstappen

Lewis Hamilton nu reușește să îl învingă pe Max Verstappen în finală

Podiumul: Lewis Hamilton nu a reușit să îl prindă pe olandez după un atac întârziat, după ce la începutul cursei părea că a ieșit din cursa pentru primul loc. Lando Norris a preluat conducerea după start, dar a căzut mult în spate în ultimul stint și a trebuit să se mulțumească cu P3.

Das weitere Ergebnis: Carlos Sainz konnte Ferrari mit einer 2-Stopp-Strategie zu einem vierten Platz verhelfen, gefolgt von Sergio Perez auf P5. Bei Polesetter Charles Leclerc setzte Ferrari mit einer-1-Stopp-Strategie jedoch auf das falsche Pferd, wodurch er bis auf P6 zurückfiel. George Russell, Pierre Gasly, Lance Stroll und Yuki Tsunoda sammelten ebenfalls wichtige Punkte.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen

Clasamentul Formula 1: McLaren depășește Aston Martin

Clasamentul campionatului: Max Verstappen și-a mărit avansul în campionatul piloților la 228 de puncte cu această victorie. Cu 466 de puncte, el are deja asigurat un nou record de puncte în clasa regină, cu patru curse înainte de final. Pe de altă parte, lupta pentru locul doi în campionat între Hamilton și Perez continuă să se intensifice. Doar 19 puncte îl despart pe mexican de pilotul Mercedes.

În Campionatul Constructorilor, McLaren a depășit Aston Martin datorită locului trei obținut de Lando Norris și are acum șapte puncte avans față de echipa de la Silverstone, care ocupă locul patru. Cu toate acestea, diferența dintre McLaren și Ferrari și Mercedes s-a mărit din nou din cauza zero-ului lui Oscar Piastri. Echipa din Woking se află la 88 de puncte în spatele Scuderiei.

Alegerea pneurilor: Aproape toată lumea a început cursa cu pneuri medium. Doar Nico Hülkenberg și Lance Stroll, care au pornit de la boxe la fel ca Kevin Magnussen și Fernando Alonso, au montat pneuri hard înainte de start. O excepție printre cei care au luat startul pe pneuri medium a fost Alex Albon. Acesta a pornit cu pneuri uzate.

Verstappen

Formula 1 la Austin: Lando Norris câștigă startul

Startul: Lando Norris a avut un start mai bun decât Charles Leclerc și a preluat conducerea de la pilotul Ferrari înainte de virajul 1. Carlos Sainz a pornit și el bine și a obținut P3, în timp ce Hamilton a coborât pe poziția a patra, iar Verstappen s-a aliniat pe P5 în fața lui Piastri, Ocon și Russell.

Sainz și-a atacat coechipierul în primul tur. Deși aproape că a existat un contact, Leclerc a reușit să își apere poziția a doua. Norris s-a distanțat rapid de urmăritorii săi, tot datorită acestui duel, și conducea deja Ferrari cu două secunde după două tururi.

Acțiunea de la începutul cursei: Russell și Perez l-au depășit pe Esteban Ocon în turul al treilea pentru a ocupa locurile 7 și, respectiv, 8. Francezul s-a luptat cu avariile la cutia laterală, suferite în urma unei coliziuni cu Oscar Piastri la scurt timp după start. Ca urmare, Alpine a fost împins în spatele plutonului. Cu un ritm cu aproximativ patru secunde mai lent decât restul plutonului, el și-a parcat mașina după șase tururi. Oscar Piastri a fost nevoit să se retragă după zece tururi, probabil din cauza unor daune consecutive.

Verstappen

Ferrari a cedat repede

În turul al patrulea, Hamilton l-a prins pe Sainz și a preluat poziția a treia fără prea multă rezistență. De asemenea, spaniolul nu a opus prea multă rezistență lui Max Verstappen un tur mai târziu, lăsându-l pe fostul său coechipier pe poziția a patra. Ulterior, Leclerc a avut aceeași soartă ca și partenerul său de la Ferrari: Hamilton l-a depășit pe Ferrari pe linia dreaptă din spate în turul 6. În turul al 11-lea, Verstappen a luat P3 de la vicecampionul mondial, după o manevră de frânare târzie în virajul 12 și un scurt duel.

Primele opriri la boxe și continuarea cursei: Guanyu Zhou a fost primul pilot care s-a îndreptat spre boxe pentru un schimb obișnuit de pneuri în turul 9. Alex Albon, Valtteri Bottas și Kevin Magnussen i-au urmat un tur mai târziu. Avansul timpuriu al lui Norris, de aproximativ trei secunde, a dispărut încet, dar sigur, după turul 12.

Hamilton a reușit să meargă într-un ritm ceva mai bun decât McLaren-ul și a ciugulit din avans cu câte o zecime de secundă. Cu toate acestea, pe măsură ce pneurile se învechiseră, Verstappen a fost cel mai rapid pilot de pe pistă. După turul 12 era la aproximativ cinci secunde în spatele lui Hamilton, iar înainte de oprirea la boxe din turul 16 diferența era de doar patru secunde.

Verstappen

Opririle la boxe: Hamilton renunță la o singură oprire

Verstappen a trecut la pneuri medium în turul 16. Red Bull s-a angajat astfel la o strategie de 2 opriri din start și a forțat concurența să reacționeze. Norris, Sainz, Perez și Tsunoda au intrat la boxe un tur mai târziu. Norris a revenit pe pistă înaintea lui Verstappen, însă, iar Hamilton a preluat conducerea.

Norris, spre deosebire de Verstappen, a tras în sus la Hards. Hamilton nu a virat pentru a opri în această etapă a cursei, sugerând o strategie cu 1 oprire. Mercedes a încercat să prelungească stintul cât mai mult posibil. Cu toate acestea, Hamilton a pierdut mai mult de două secunde pe tur față de Verstappen. În turul 20, Mercedes a anulat încercarea de 1-stop și l-a adus pe Hamilton la boxe până la urmă.

Campionul mondial cu recorduri a revenit pe pistă mult în spatele lui Verstappen. Leclerc a preluat între timp conducerea datorită strategiei sale de la boxe. Russell a oprit la un tur după coechipierul său. Verstappen l-a recuperat constant pe Norris la începutul celui de-al doilea stint și a redus deja diferența față de McLaren la două secunde după 23 de tururi. Oprirea la boxe a lui Leclerc a însemnat că Norris a preluat și el prima poziție pe circuit în turul 24. Cu toate acestea, o greșeală de frânare a lui Norris în turul 25 a topit diferența față de Verstappen la o secundă.

Începând cu turul 26, Verstappen s-a aflat pentru prima dată în fereastra DRS a lui Norris. Norris a reușit să respingă prima tentativă de atac a olandezului, dar în turul 28 a rămas fără șansă în virajul 12 după o manevră de frânare a lui Verstappen și a pierdut conducerea. După schimbarea liderului, Norris nu a dat imediat drumul și a reușit să se mențină în fereastra DRS a lui Verstappen pentru încă câteva tururi, dar începând cu turul 32 Verstappen s-a desprins de urmăritori și și-a mărit constant avansul.

Verstappen

Faza a 2-a la boxe: În turul 34, Norris a fost primul pilot care a ieșit pentru a doua oprire la boxe și a legat un alt set de pneuri hard. Verstappen a ieșit un tur mai târziu și a reușit să se ferească cu succes de undercut-ul McLaren, în ciuda unei opriri la boxe ceva mai lungi, care a durat 3,3 secunde. Și el a trecut pe pneuri hard. În același timp în care Sainz și-a finalizat a doua oprire, Hamilton a rămas pe pistă și a preluat poziția de lider.

Perez și Gasly au luat pneuri noi în turul 37. Perez a revenit pe pistă după oprire, chiar în spatele lui Sainz, pe locul P6. În turul 38, ultimul dintre pretendenții la podium, Hamilton, a intrat la boxe și a primit pneuri medium, în timp ce Verstappen a preluat conducerea de la Leclerc pe pistă, ceea ce i-a oferit un mic tampon față de Norris, care l-a prins pe Ferrari câteva viraje mai târziu.

Verstappen

Lando Norris se prăbușește în finiș, Hamilton forțează din ce în ce mai tare

Restul cursei: Oprirea anterioară a lui Norris a redus temporar avansul lui Verstappen la mai puțin de o secundă, dar nu i-a ieșit să atace. După ce campionul mondial și-a adus pneurile hard la temperatură, și-a extins din nou în mod constant avansul. Hamilton a avut cele mai proaspete pneuri (medium) în această fază a cursei și a stabilit cele mai rapide tururi, dar era încă la peste cinci secunde în spatele lui Norris.

Cu toate acestea, Hamilton a avut ghinion cu traficul și a pierdut mult timp în turul 43, când a rămas blocat în spatele lui Leclerc, care avea o strategie cu o singură oprire, pentru tot primul sector. Dar, în afară de această scurtă perioadă, urmărirea lui Norris a prins rapid viteză și i-a luat până la o secundă pe tur compatriotului său.

Sprintul final: Cu opt tururi înainte de final, a spart apărarea McLaren și a preluat poziția a doua de la Norris. A reușit să meargă într-un ritm mai bun decât Verstappen până la final, dar triplul campion a salvat un avans de două secunde pe linia de sosire. Pe lângă Hamilton, un al doilea factor a pus și el linii de îngrijorare pe fața taberei Red Bull: dublul câștigător de la Austin a trebuit să gestioneze o problemă la frâne.

Verstappen

Charles Leclerc: Strategia de un stop se transformă într-un eșec

Cu toate acestea, ritmul lui Norris a continuat să scadă brusc în ultimele tururi. Acest lucru i-a dat chiar și speranțe lui Carlos Sainz pentru P3, dar timpul rămas în cursă nu a fost suficient pentru ca pilotul Ferrari să poată organiza un atac. Cu toate acestea, strategia cu o singură oprire a lui Leclerc a eșuat în mod clar, monegascul a fost de asemenea prins de Perez cu patru tururi înainte de final și a trecut linia de sosire doar pe locul P6.

Fernando Alonso a provocat al treilea și ultimul abandon al cursei. Pilotul Aston Martin a fost nevoit să își parcheze mașina după o presupusă problemă la partea inferioară a caroseriei în a doua jumătate a cursei, înainte de care se afla pe poziția a noua și, prin urmare, în cursa pentru puncte. George Russell (P7), Pierre Gasly, Lance Stroll și Yuki Tsunoda au asigurat ultimele poziții în puncte.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss