Latest Posts

F1- Max Verstappen câștigă o cursă haotică în Canada, Ferrari trece printr-un dezastru

Vizualizări: 7918

F1- Max Verstappen își păstrează calmul și câștigă cursa de la Montreal, în urma lui a fost o luptă emoționantă între McLaren și Mercedes.

A fost o muncă grea într-un Mare Premiu haotic, cu condiții meteo schimbătoare, dar în cele din urmă Max Verstappen a câștigat din nou la Montreal. Pilotul echipei Red Bull și-a asigurat victoria pe circuitul Gilles Villeneuve în fața lui Lando Norris (McLaren) și George Russell (Mercedes).

Russell a ocupat locul trei în turul 68 din 70, când l-a depășit pe Hamilton cu DRS înainte de ultimul viraj. “Suntem în competiție. Dar asigură-te că este curat”, îi transmisese înainte prin radio inginerul său de cursă. Hamilton a fost apoi incapabil să contraatace în ultimele două tururi.

Locul al cincilea i-a revenit lui Oscar Piastri (McLaren), care a fost pe punctul de a urca pe podium în unele momente din faza finală a cursei, dar nu a putut să egaleze ritmul Mercedes-ului.

Fernando Alonso și Lance Stroll (ambii Aston Martin) au terminat pe locurile șase și șapte la cursa de casă a proprietarului echipei Lawrence Stroll. Daniel Ricciardo (Racing Bulls) a terminat al optulea, în ciuda unei penalizări de cinci secunde, în fața lui Pierre Gasly și Esteban Ocon (ambii Alpine).

Nico Hulkenberg a ratat la limită un punct după o cursă plină de incidente pentru pilotul Haas. El a avut noroc la final, când Yuki Tsunoda (Racing Bulls) a zburat în fața sa și a reușit doar cu greu să îl evite pe japonez. În total, 15 din cele 20 de monoposturi care au luat startul au văzut steagul final.

Verstappen, Norris, Canada

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cum a luat forma show-ul mare al lui Haas în primele tururi?

Cei doi piloți Haas au fost marii câștigători la start. Cursa a început pe o pistă umedă, iar întregul pluton a pornit pe pneuri intermediare. Doar Kevin Magnussen și Hulkenberg au optat pentru full wets – și au câștigat șase, respectiv cinci poziții în primul tur. În același timp, a început să plouă și mai tare. După două tururi, Magnussen era deja al cincilea și Hülkenberg al zecelea, iar echipa Mercedes i-a transmis prin radio lui Russell: “Nu ne așteptăm ca ploaia să se înrăutățească”.

După finalul celui de-al cincilea tur, elanul al celor de la Haas părea să fi scăzut pentru moment. Magnussen era la 2,0 secunde în spatele lui Norris și se afla pe poziția a patra, în timp ce Hülkenberg era blocat pe locul opt, în spatele lui Hamilton. Și germanul a transmis prin radio: “Simt că pneurile spate se supraîncălzesc”.

La sfârșitul turului 7, Haas l-a adus pe Magnussen la boxe pentru a schimba pneurile intermediare. Schimbul de pneuri a durat 8,6 secunde, deoarece pneul dreapta față era blocat. Ca urmare, danezul a coborât pe locul 14 – și s-a supărat: “Puteam să așteptăm un tur dacă nu erai încă pregătit. “Ar fi trebuit să fim pregătiți. Ceva a mers foarte prost. Îmi pare rău, Kev”, a fost răspunsul la radioul de la boxe.

Hulkenberg a mai rămas în afara circuitului pentru câteva tururi și a pierdut câteva secunde pe tur în ultimele tururi ale primului stint. După ce a trecut pe intermediari, a revenit pe circuit pe locul 19. Acesta a fost sfârșitul minunii Haas.

Verstappen, Norris, Canada

Cum a reușit Norris să ajungă în frunte?

În față, Russell se distanțase deja cu până la trei secunde după un start câștigat cu siguranță, iar pilotul Mercedes și Verstappen au reușit să se desprindă destul de repede de urmăritori. După turul 7, Norris era deja la 9,7 secunde în spatele liderului, pe locul 3.

Primele dungi uscate s-au format în turul 12, iar Verstappen se afla acum în fereastra DRS a lui Russell. Cu toate acestea, conducerea cursei nu autorizase încă DRS-ul. Inginerul de cursă al lui Verstappen, Gianpiero Lambiase, a transmis prin radio: “Max, actualizare meteo, ne așteptăm la o celulă de ploaie scurtă. Va dura aproximativ cinci minute. Vine în 15 tururi”.

Russell a vrut să știe: “Ce ar trebui să fac acum? Aceste pneuri se degradează destul de rău”. Răspuns: “Asigură-te că nu distrugi pneul inter.” Ideea de a trece la pneuri slick și de a forța până la ploaia nu s-a pus, în mod evident, la discuție la Mercedes. În schimb, Russell și Verstappen au încercat să mențină în viață pneurile intermediare până la următoarea ploaie.

În turul 17, Verstappen a alunecat direct în Senna-S, astfel că diferența față de Russell a crescut din nou la peste trei secunde. Din spate, l-a avut brusc în oglinda retrovizoare pe Norris, care își redusese treptat deficitul în ultimele tururi și care avea cel mai rapid monopost de pe pistă în acel moment. Mai mult, tocmai acum a fost momentul în care comisia cursei a dat drumul la DRS.

În turul 20, a venit momentul: Norris și-a folosit aderența mai bună la ieșirea din curbă, a apăsat butonul DRS și l-a depășit cu ușurință pe Verstappen înainte de ultimul viraj. Primii trei clasați se aflau acum într-un pachet, despărțit de doar 1,2 secunde.

Liderul a trecut la conducere în turul 21: Norris l-a pregătit pe Russell înainte de ultimul viraj și l-a depășit. Russell a frânat un pic prea târziu, a fost nevoit să meargă drept înainte, aproape că i-a ieșit în cale lui Verstappen la revenirea pe pistă și s-a trezit brusc doar pe locul trei, la 4,7 secunde în spatele lui Norris, care a început imediat să se distanțeze când pista a fost liberă.

Ritmul celor de la McLaren și al lui Lando Norris este într-adevăr extrem de puternic în acest moment. La finalul turului 23, Norris avea un avans de 5,4 secunde față de Verstappen și de 7,2 secunde față de Russell.

Următoarea ploaie era acum aproape, dar pneul intermediar era atât de uzat de tururile semiuscate, încât Verstappen a transmis prin radio: “Dacă începe brusc să plouă acum, nu putem rămâne afară cu aceste pneuri”.

Verstappen, Norris, Canada

Cum de a pierdut Norris din nou avantajul?

În turul 25 din 70, la Montreal a avut loc faza quasi inevitabilă de Safety Car (până în turul 30). Logan Sargeant pierduse pentru a doua oară controlul monopostului său Williams, de data aceasta în virajul 4, și se afla pe pistă în sens opus.

Verstappen, Russell și Piastri, care îi ajunseseră din urmă pe cei doi adversari din fața sa, au folosit perioada galbenă pentru a trece la intermediari proaspeți. Doar Norris a rămas inițial pe pneuri uzate.

Un tur mai târziu, a schimbat și el pneurile – și a coborât pe locul trei, în spatele lui Verstappen și Russell, dar chiar în fața lui Piastri. McLaren pierduse două poziții ca urmare a deciziei ezitante.

Cu toate acestea, inginerul de cursă al lui Norris nu părea îngrijorat: “Bine Lando, momentul în care a apărut mașina de siguranță nu a fost ideal. Amintește-ți doar conversația pe care am avut-o în această dimineață. Cu trei sau patru tururi în urmă, erai cel mai rapid monopost în aceste condiții”.

Verstappen, Norris, Canada

Avantaj Verstappen: Ce s-a întâmplat până la al doilea Safety Car?

Cu toate acestea, nu a mai plouat cu adevărat după perioada de safety car, iar Verstappen a reușit să se distanțeze treptat, pe măsură ce pista s-a uscat încet și pista a fost liberă. După 40 din 70 de tururi, cinci monoposturi păreau să fie încă în cursă pentru victorie: Verstappen, Russell (+2.8), Norris (+4.0), Piastri (+5.0) și Hamilton (+5.6). Alonso, pe locul 6, era deja la 17,6 secunde în urmă.

În turul 43, Hamilton a fost primul din pluton care a trecut la pneuri slick (medium). În turul 44, și McLaren l-a chemat la boxe pe Piastri. Mai în spate, Pierre Gasly (Alpine), aflat pe locul 17, a stabilit acum cel mai rapid timp pe tur din tot plutonul cu pneuri slick. Cu toate acestea, Hamilton nu a fost imediat mai rapid decât rivalii săi direcți, deoarece mai întâi a trebuit să aducă pneurile la temperatură.

În turul 45, Verstappen și Russell au intrat la boxe, dar Norris a rămas din nou în afara circuitului. Norris a stabilit prompt cel mai rapid tur al cursei în turul 46, a intrat la boxe la finalul turului 47 – și a revenit pe pistă pe locul al doilea, în spatele lui Verstappen. Depășirea îi adusese cel puțin o poziție față de Russell.

Distanța lui Norris față de Verstappen era acum de 4,2 secunde, dar el avea pneuri medium, care erau cu două tururi mai proaspete. El i-a avut pe Russell și Piastri în urma sa. La patru secunde în spatele acestui grup, Hamilton, a cărui oprire mai devreme la boxe nu a dat roade, era pe locul cinci, dar acum a stabilit cel mai rapid tur de cursă.

Mercedes a început să pună presiune. În turul 49, Russell l-a depășit pe Norris și a revenit pe locul doi. Între timp, Verstappen se plângea: “Nu pot să merg pe nicio bordură. Asta aproape că mă scoate din joc”. Cursa nu era încă decisă cu 20 de tururi înainte de final.

Un tur mai târziu, Russell a transmis prin radio: “Verificați presiunea pneurilor. Ceva nu mi se pare în regulă”. Dar echipajul său a dat undă verde: “Presiunea este în regulă”. Cu toate acestea, Russell a alunecat în turul 52 și a pierdut din nou locul doi în favoarea lui Norris. Șeful echipei, Toto Wolff, a cerut acum prin radioul de la boxe: “Concentrează-te, George, concentrează-te!”.

În timp ce adversarii din spatele său se țineau ocupați unii pe alții, Verstappen și-a parcurs cu siguranță turele în frunte și și-a mărit avansul la peste cinci secunde. Dar bucuria sa a fost de scurtă durată, deoarece următoarea fază de safety car a venit în turul 54.

Verstappen, Norris, Canada

De ce al doilea Safety Car?

Mai întâi, Sergio Perez (Red Bull) a derapat în virajul 6. Mexicanul a lovit monopostul, a avariat aripa spate și s-a târât la boxe. Puțin mai târziu, Carlos Sainz (Ferrari) a suferit exact același incident. În spatele său, Alexander Albon (Williams) nu a reușit să iasă din drum și a urmat o coliziune. Perez, Sainz și Albon au fost scoși din cursă.

Albon efectuase una dintre cele mai impresionante manevre de depășire din cursă cu câteva tururi mai devreme, când i-a depășit în același timp pe Ricciardo și Ocon înainte de ultimul viraj.

În timp ce Verstappen, Norris și Piastri au rămas pe pistă, Mercedes i-a adus pe ambii piloți la boxe pentru a ataca din nou cu pneuri noi. Russell se afla acum pe pneuri medium și pe locul 4, în timp ce Hamilton era pe locul 5 cu pneuri hard.

La McLaren s-a luat în considerare acum un ordin de echipă: “Oscar, crezi că îl poți ataca pe Verstappen? A condus 17,4 în ultimul tur”. Dar Piastri a refuzat în mod voluntar să facă schimb de locuri: “Trebuie să mă concentrez să îl țin pe Russell în spatele meu. Lăsați-mă în pace!”

Un tur mai târziu, Russell a ajuns lângă Piastri în ultimul viraj. A avut loc un contact, iar Russell a fost nevoit să ia ieșirea de urgență. Acest lucru i-a dat lui Piastri un pic de spațiu de respirație, cel puțin pentru o scurtă perioadă de timp, iar în urma lui nu a mai fost Russell în urma lui, ci Hamilton, care a reușit să profite de situație.

Mercedes a avut o viteză mai bună decât McLaren în acel moment și nu a trecut mult timp până când Hamilton l-a depășit pe Piastri și era pe drumul spre podium. Un tur mai târziu, Piastri a trebuit, de asemenea, să-l lase să treacă pe Russell. Podiumul era acum foarte departe pentru australian. Russell l-a depășit apoi pe Hamilton în interiorul Mercedes. Dar victoria lui Verstappen nu mai era în pericol. La final, avansul său a fost de 3,9 secunde.

Verstappen, Norris, Canada

Ce se întâmpla cu Leclerc?

Pentru Charles Leclerc, câștigătorul de la Monaco, cursa nu a decurs conform planului încă de la început. A fost avertizat încă din turul 4: “Vedem ceva ciudat pe partea de motor”. Puțin mai târziu, Leclerc a confirmat “rateuri ciudate ale motorului”. Cu toate acestea, inginerul său de cursă l-a instruit să “Continuă să împingi!”.

Având în vedere lipsa de speranță a efortului, Ferrari a jucat poker și l-a pus pe Leclerc pe slick-uri ca unic pilot în timpul fazei de Safety Car. Cu toate acestea, el a pierdut mai mult de zece secunde pe tur, așa că Ferrari a anulat experimentul și a trecut din nou la intermediari. Leclerc era acum ultimul, la mai mult de un minut în spatele lui Hülkenberg, pe locul P18.

Cam în același timp, coechipierul său se lupta cu Valtteri Bottas (Sauber) pentru locul 12. Sainz a frânat prea târziu în viraj, a alunecat în spatele finlandezului și și-a avariat placa de capăt a aripii față dreapta.

În turul 36, Leclerc a fost depășit de Verstappen. Pentru Ferrari, la doar două săptămâni după victoria de la Monaco, aceasta a fost pedeapsa supremă. În turul 42, distracția s-a terminat complet: “Opriți mașina”.
De ce a primit Ricciardo o penalizare?

Ricciardo a pornit de pe locul cinci. Dar, chiar înainte de aprinderea luminilor, s-a rotit în față câțiva centimetri. Nu este un avantaj prea mare, dar se pare că suficient pentru a declanșa senzorul de start anticipat. Comisarii de cursă l-au penalizat cu o penalizare de cinci secunde. După ce a ispășit această penalizare, Ricciardo a fost doar pe locul 10 în timpul fazei Safety Car și a terminat pe locul 8.

Verstappen, Norris, Canada

De ce au pornit piloții Sauber de la boxe?

Bottas și Guanyu Zhou au terminat pe locurile 17 și 20 în calificări. Oricum, erau deja foarte în spate. Și pentru că calificările au fost uscate și a început să plouă cu puțin timp înainte de startul cursei, echipa Sauber a schimbat configurația. Mai exact, aripa spate nou introdusă la Montreal a fost îndepărtată și a fost montată o aripă spate mai veche.

Acest lucru a însemnat o încălcare a regulilor parc-ferme și un start automat de la boxe pentru ambele monoposturi. Astfel, lui Bottas i s-a instalat și a treia unitate de stocare a energiei și a treia electronică de control din acest sezon. În alte circumstanțe, acest lucru ar fi însemnat o penalizare pe grila de start, dar acum a fost anulată de startul de pe linia boxelor și nu va avea alte consecințe.

Cum va continua sezonul 2024 al Formulei 1?

După Canada, Formula 1 va rămâne în Europa pe perioada verii. Aceasta continuă pe 23 iunie cu Marele Premiu al Spaniei de la Barcelona, prima etapă a unui “triplehead” cu Spielberg (Austria) și Silverstone (Marea Britanie).

Verstappen, Norris, Canada

Canada-GP, Circuit Gilles Villeneuve:

01. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:45:47,927 h
02. Lando Norris (GB), McLaren, +3,879 sec
03. George Russell (GB), Mercedes, +4,317
04. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +4,915
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +10,199

06. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +17,510
07. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +23,625
08. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +28,672
09. Pierre Gasly (F), Alpine, +30,021
10. Esteban Ocon (F), Alpine, +30,313

11. Nico Hulkenberg (D), Haas, +30,824
12. Kevin Magnussen (DK), Haas, +31,253
13. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +40,487
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +52,694
15. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 Tur

Out:
Carlos Sainz (E), Ferrari, Crash
Alex Albon (T), Williams, Crash
Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, Crash
Charles Leclerc (MC), Ferrari, Motor
Logan Sargeant (USA), Williams, Crash

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss