More

    Latest Posts

    F1: Marii Britanii: Sainz obține prima victorie într-o cursă dramatică.

    Carlos Sainz a câștigat un Mare Premiu al Marii Britanii palpitant în fața lui Sergio Perez – cursa a fost perturbată de un accident teribil în primul viraj, de protestatari și de o mașină de siguranță care l-a costat pe Charles Leclerc.

    Lewis Hamilton a terminat pe locul trei, iar Max Verstappen a suferit avarii care l-au scos din lupta pentru poziția de lider la începutul cursei reluate, care a fost oprită după doar câteva viraje din cauza incidentului din virajul 1.

    La începutul cursei, Max Verstappen a folosit avantajul de aderență al pneurilor SOFT față de cele medium de pe Ferrari-ul lui Carlos Sainz, aflat în Pole Position, pentru a se plasa alături de el la ieșirea de pe linia de start și a furat avans în Abbey pentru a prelua imediat conducerea de pe locul doi pe grilă, în timp ce Lewis Hamilton a trecut în trombă de Sergio Perez și Charles Leclerc pentru a ocupa locul trei pornind de pe locul cinci.

    În timp ce Charles Leclerc încerca să revină în fața celor de la Mercedes AMG F1 prin Village și Loop, câteva viraje mai târziu, cursa a fost semnalizată cu steag roșu din cauza unui carambol cu mai multe mașini în spatele liderilor la Abbey. La abordarea primului viraj rapid din dreapta, contactul dintre Pierre Gasly și George Russell la dreapta imediată a lui Zhou Guanyu a proiectat Mercedes-ul în partea laterală al masinei pilotului Alfa Romeo F1, care l-a răsturnat.

    Sainz

    Zhou Guanyu a alunecat cu viteză mare în pietriș cu susul în jos și, în scene îngrozitoare, a ricoșat peste bariera de pneuri de dincolo, mașina distrusă a pilotului chinez ajungând să se oprească între gardul de prindere care protejează tribuna aflată chiar în spate și partea din spate a barierei.A fost nevoie de câteva minute pentru a-l scoate pe Zhou Guanyu, dar din fericire a fost conștient și a fost dus la centrul medical al pistei.

    Pilotul echipei Williams Racing, Alex Albon, a fost și el transportat acolo, deoarece a fost primul pilot care a fost prins într-un incident secundar după ce Zhou Guanyu și George Russell au fost eliminați (Pierre Gasly a reușit să continue relativ nevătămat).

    În timp ce următorul Valtteri Bottas a încetinit, mașina sa fiind împroșcată cu resturi, Alex Albon a frânat și el puternic și a fost lovit din spate de Aston Martin-ul lui Sebastian Vettel, care a proiectat masine echipei Williams Racing în zid, iar apoi a lovit partea frontală a Alpine-ului Esteban Ocon și apoi, în urma acestui al treilea impact, l-a lovit pe Yuki Tsunoda în cealaltă AlphaTauri.

    Toți acești piloți, cu excepția lui Alex Albon, au reușit să revină la boxe pentru reparații, iar cursa a fost suspendată timp de 53 de minute, timp în care s-a confirmat că mai mulți protestatari au invadat pista la scurt timp pe linia dreaptă Wellington, în același timp cu startul inițial, înainte de a fi îndepărtați rapid. La reluarea cursei, ordinea – în afară de cele trei mașini care nu au luat startul – a fost aceeași cu cea de pe grila inițială.

    Sainz

    Acest lucru s-a datorat faptului că plutonul nu trecuse de a doua linie de siguranță de la capătul lungii ieșiri de la boxe în momentul în care cursa a fost oprită și, în astfel de circumstanțe, FIA trebuie să ia ordinea de la ultimul punct în care poate determina ordinea, adică înapoi la cea de dinainte de stingerea luminilor. De data aceasta, cu Max Verstappen egalând acum mașinile echipei Scuderia Ferrari pe pneuri MEDIUM, Red Bull Racing a făcut din nou o evadare mai bună și a fost rapid alături de Sainz, care l-a strâns pe olandez aproape de zidul de boxe.

    Dar, cu Max Verstappen care nu se dădea înapoi, Carlos Sainz a fost nevoit să se agațe de exteriorul lui Abbey, dar a făcut acest lucru pentru a păstra cu emoție conducerea, Charles Leclerc făcând din nou o evadare lentă în spatele celor doi lideri – de data aceasta cu Sergiu Perez care a trecut de linia de sosire. Dar Charles Leclerc a trimis o mișcare îndrăzneață în interiorul lui Sergio Perez în virajul 4 – bucla – și a reușit să forțeze revenirea pe locul trei, iar pilotul monegasc a reușit apoi să aibă o deplasare atât de bună pe linia dreaptă Wellington încât a putut să-l atace pe Max Verstappen la Brooklands.

    Acolo, cu Charles Leclerc obligat de Max Verstappen să ia linia exterioară, cei doi s-au ciocnit ușor, iar pilotul echipei Scuderia Ferrari a trebuit să se ducă pe banda de fugă înainte ca placa de capăt a aripii față-dreapta, care a fost deteriorată în contactul anterior cu Sergio Perez, să zboare pe pista de la Copse și să lovească aripa față a celui de-al doilea masina Red Bull Racing în partea dreaptă și să provoace daune similare.

    Sainz

    Acest lucru ar însemna în curând că Sergio Perez trebuia să intre la boxe pentru o nouă aripă, ceea ce a eliberat pe Lewis Hamilton și Lando Norris care se luptau, în timp ce în față Carlos Sainz a stabilit un avans de peste o secundă în momentul în care DRS a fost activat în turul cinci din 52.

    Max Verstappen a avut nevoie de câteva tururi înainte de a reuși să revină în fereastra critică de o secundă, după care a reușit să-l pună pe Sainz sub o presiune considerabilă. În turul 10, Carlos Sainz a fost nevoit să prindă o reacție masivă de supravirare la Becketts și a ieșit pentru scurt timp de pe pistă, ceea ce i-a permis lui Max Verstappen să treacă în față pe linia dreaptă Hangar.

    Max Verstappen a urcat rapid la un avans de peste o secundă, dar avansul său a durat doar două tururi, deoarece a fost apoi încetinit la Maggotts și Becketts cu ceea ce a suspectat a fi o pană luată după ce a trecut peste borduri la Copse în turul 12, dar care Red Bull Racing a explicat mai târziu că a fost o avarie la o aripă mică din spatele mașinii sale.

    Max Verstappen a intrat imediat la boxe pentru un alt set de medii, Carlos Sainz revenind deja în frunte și Charles Leclerc fiind amenințător, cu Lewis Hamilton nu departe în urmă după ce l-a expediat pe Lando Norris în Brooklands în turul în care Sergio Perez s-a oprit mai devreme.

    Acest lucru l-a scos pe Max erstappen din competiție, iar Carlos Sainz a început să fie presat de Charles Leclerc, în ciuda aripii față deteriorate a celui de-al doilea pilto echipei Scuderia Ferrari, diferența scăzând la 0,9 secunde în turul 14. Charles Leclerc era atât de aproape încât Carlos Sainz a decis să se deplaseze pe linia dreaptă Hangar, urmăritorul al echipei Scuderia Ferrari insistând în curând că este mai rapid și îndemnând Ferrari să facă ceva în legătură cu situația.

    Sainz

    Cu Scuderia Ferrari alegând să lase lucrurile în pace, Lewis Hamilton s-a apropiat în curând de cei doi și era la puțin sub patru secunde în spatele lor când Carlos Sainz a fost chemat pentru a ușura dilema echipei Scuderia Ferrari la sfârșitul turului 20 pentru a lua pneuri HARD. Charles Leclerc a condus, prin urmare, pentru următoarele cinci tururi înainte de a intra la boxe, după ce a trimis de fiecare dată câteva zecimi către Lewis Hamilton, care se afla în spatele său.

    Echipa Mercedes AMG F1 nu s-a mișcat imediat pentru a-și aduce mașina rămasă, alegând să construiască un pneu off-set, în timp ce Charles Leclerc, după ce a trecut de faza dificilă de încălzire a pneurilor pe cauciucul cu pereți albi pe care Carlos Sainz îl parcursese deja, s-a apropiat din nou de coechipierul său. Scuderia Ferrari i-a dat lui Carlos Sainz șansa de a-și ridica ritmul, dar a decis că nu poate alerga suficient de repede și astfel, în turul 31, i-a ordonat spaniolului să-și lase coechipierul să treacă.

    După aceea, Charles Leclerc a trecut la conducere cu ceva mai puțin de o secundă, dar a egalat timpii lui Lewis Hamilton în față, astfel că în turul 33 britanicul a fost chemat să treacă la pneuri dure, dar scoaterea pneului mediu stânga față folosit a durat ceva mai mult decât în mod normal, astfel că a fost nevoie de o oprire de 4,3s, ceea ce a însemnat că a ieșit în spatele celor două mașini roșii. Charles Leclerc a început să se distanțeze de Carlos Sainz, care fusese avertizat că trebuie să economisească combustibil, spre frustrarea acestuia, diferența dintre cei doi ajungând la 3.5s la sfârșitul turului 38.

    Sainz

    Dar în turul următor, Esteban Ocon – care tocmai îl depășise pe Verstappen pentru locul opt, Red Bull-ul făcând o a doua oprire pentru a lua hards, ceea ce a considerat că i-a înrăutățit mașina șchioapă – a încetinit pe linia dreaptă a boxelor naționale. Estaban Ocon s-a oprit înainte de Copse și, prin urmare, a fost chemată mașina de siguranță, echipa Scuderia Ferrari lăsându-l pe Charles Leclerc în afara cursei cu pneuri HARD foarte uzate, în ciuda faptului că părea să aibă timp să îl cheme, așa cum a făcut pentru Carlos Sainz și echipa Mercedes AMG F1 pentru Lewis Hamilton.

    Sergio Perez, care a arătat un ritm puternic după prima oprire timpurie, a redevenit brusc un factor important în clasamentul al patrulea. Scuderia Ferrari l-a îndemnat pe Sainz, care, la fel ca toți fruntașii, cu excepția lui Leclerc, urma să termine cursa pe pneuri SOFT, să se retragă la reluarea cursei în limita celor 10 lungimi de mașină permise pentru a oferi “spațiu de respirație” liderului – un apel pe care l-a respins rapid.

    La turul de reluare din turul 43, Charles Leclerc a pierdut din elan la ieșirea din Aintree și pe linia dreaptă Wellington, iar Carlos Sainz a revenit în forță la conducere după ce a scăpat de atenția coechipierului său la Brooklands.

    Carlos Sainz a trecut în viteză, cu Charles Leclerc în fața lui Sergio Perez, care l-a eliminat pe Lewis Hamilton, aparent fără aderență, în timp ce treceau prin Aintree în spatele celor două piloti echipei Scuderia Ferrari care se luptau. În turul 45, cu Carlos Sainz cu un avans de 2,3s, Charles Leclerc a alunecat la Luffield, iar Sergio Perez a fost în spatele său – mexicanul a rămas aproape și apoi a făcut o săritură îndrăzneață și târzie pe linia interioară la Stowe.

    Sainz

    Dar Charles Leclerc s-a agățat și au mers cot la cot în primele două părți ale Clubului, Sergio Perez părând să iasă de pe pistă la ieșirea din al doilea apex, iar Lewis Hamilton, prin urmare, i-a devansat pe amândoi în ultima parte, care se desfășoară pe linia dreaptă Lewis Hamilton, vizavi de boxe.

    Sergio Perez l-a depășit din nou în forță pe pilotului echipei Mercedes AMG F1 la Village în turul următor și a ieșit în evidență pentru a-l urmări pe Carlos Sainz, ceea ce s-a dovedit a fi inutil, deoarece pilotul echipei Scuderia Ferrari a rezistat și a obținut prima sa victorie în F1 cu 3,7s. Acțiunea nu s-a terminat însă, deoarece în turul 47 Lewis Hamilton a trecut pe lângă Charles Leclerc pe lângă el pe tot traseul de la Luffield pentru a ajunge pe locul trei în momentul în care au ajuns la Woodcote.

    Dar Charles Leclerc nu s-a dat bătut însă și și-a luat cumva hățurile mult mai vechi pentru a intra pe exteriorul lui Copse, unde l-a depășit din nou pe Lewis Hamilton într-o mișcare uimitoare. Totul a fost în zadar, deoarece Lewis Hamilton a trecut de el cu DRS în următoarea coborâre pe linia dreaptă Hangar, eroul local ajungând la 6,2s în spatele lui Carlos Sainz. Charles Leclerc a reușit să îi sfideze pe Fernando Alonso și Lando Norris, care îi urmăreau îndeaproape, ambii oprindu-se și ei sub Safety Car, pentru a ajunge la final pe locurile patru, cinci și șase.

    Sainz

    Max Verstappen a sosit al șaptelea după ce a beneficiat, de asemenea, de o oprire în safety car pentru pneuri SOFT și a scăpat de atențiile apropiate ale lui Mick Schumacher. Pilotul de la Haas F1 a avut o privire în interiorul lui Stowe cu câteva tururi rămase și apoi aproape l-a lovit pe Max Verstappen cu o mișcare îndrăzneață în prima parte a Clubului din turul final, înainte de a da înapoi din contactul sigur în ultimul viraj, doar câteva momente mai târziu.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii:

    Sainz

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss