Latest Posts

F1: Drift paralel inclus. Mega manevra lui Piastri și „judecata greșită” a lui Leclerc

Vizualizări: 4728

F1:Charles Leclerc pierde cursa de la Baku din pole position pentru a patra oară la rând: Oscar Piastri câștigă duelul cu starul Ferrari

Cuvinte sincere din partea lui Charles Leclerc, în ciuda unei înfrângeri amare: „O să vedeți, manevra lui a fost foarte bună”, îi spune starul învins de la Ferrari lui George Russell, ocupantul locului al treilea, în camera din spatele podiumului, în timp ce pe un monitor sunt redate cele mai importante momente ale cursei de la Baku, cu mega-manoevra câștigătoare a lui Oscar Piastri din turul 20 ca punct culminant.

Australianul se află chiar lângă el și trebuie să zâmbească în fața laudelor rivalului său – mândru ca Oscar: „A fost o șansă de 50/50 dacă voi trece sau nu de viraj”, recunoaște starul McLaren, la care Leclerc răspunde: „Am frânat normal, te-am văzut pe interior, așa că nu a fost chiar o surpriză…”

Dar apoi Leclerc ia o decizie capitală într-o fracțiune de secundă: „M-am gândit să te las să treci, să iau DRS-ul și să încerc să te depășesc din nou. Dar asta nu s-a întâmplat niciodată”. În schimb, Leclerc l-a urmărit pe liderul cursei în ultimele 31 de tururi ale cursei, rămânând blocat în cutia de viteze a McLaren-ului pentru multe tururi – dar nu a reușit să găsească o cale de depășire.

f1

Leclerc: McLaren este prea rapidă pe liniile drepte

La conferința de presă de după cursă, cei doi rivali continuă să discute despre duelul lor tensionat de pe șoselele de la Marea Caspică, Leclerc nefăcând din nou o crimă de inimă: „Astăzi, Oscar și McLaren au făcut o treabă mai bună decât mine și Ferrari, motiv pentru care au meritat să câștige”, spune monegascul, care nu a reușit nici el să transforme în victorie al patrulea pole consecutiv de la Baku.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mai ales în al doilea stint cu pneurile hard, concurența pur și simplu a avut avantaj, a declarat Leclerc: „De îndată ce am ieșit de la boxe cu pneurile hard, pur și simplu nu am reușit să găsim aderența pe care McLaren o avea pe aceste pneuri”. Rezultatul a fost pierderea avansului în turul 20 – dar nu a fost o problemă pentru starul Ferrari la început:

„Când Oscar m-a depășit, am fost destul de calm în mașină, concentrându-mă doar pe gestionarea pneurilor. Și după zece-cincisprezece tururi, am crezut, de asemenea, că totul se leagă și că am putea fi într-o poziție mai bună la final”, a declarat Leclerc: ”Dar cu aerul murdar, timp de 20-25 de tururi, pneurile mele au fost pur și simplu complet trecute, și au fost, de asemenea, prea rapide pe liniile drepte pentru a încerca ceva.”

f1

Pneuri reci: Leclerc „nu putea fi foarte agresiv”

Privind înapoi la manevra lui Piastri, Leclerc explică: „Știam deja că este acolo și puteam încerca. Dar nu puteam să fiu foarte agresiv pentru că încă aveam pneurile reci și mă chinuiam să le aduc temperatura”. Prin urmare, pilotul Ferrari a făcut o virtute din necesitate și și-a asumat rolul de vânător pentru moment.

„M-am gândit că nu ar fi mare lucru dacă m-ar depăși în acest moment al cursei, pentru că cursa era încă lungă, iar DRS-ul m-ar ajuta să rămân la o secundă de el, astfel încât să îl pot depăși din nou de îndată ce pneurile mele vor ajunge la temperatură. Dar, așa cum am spus, a fost un calcul greșit din partea mea”. Una „mică”, după cum subliniază Leclerc, „dar una cu consecințe majore”.

Cursa a devenit apoi „destul de frustrantă” pentru el, deoarece viteza maximă a lui Piastri l-a făcut pe starul McLaren imun la atacuri. Leclerc este supărat: „Am condus două configurații diferite, ei aveau un pachet cu mai puțină apăsare, noi aveam mai multă, ceea ce ne-a făcut destul de rapizi în secțiunea din jurul castelului. Dar ei au zburat pe liniile drepte și, probabil, am pierdut cursa pentru că am judecat greșit acest lucru”.

Dar acesta nu este singurul motiv pentru următoarea sa înfrângere la Baku. „Al doilea lucru este că ne așteptam ca undercut-ul să fie foarte dificil, deoarece încălzirea pneurilor hard a fost pur și simplu foarte dificilă.” Cu toate acestea, avansul lui Leclerc s-a redus dramatic după oprire, de la aproximativ șase secunde la una și jumătate, ceea ce l-a pus direct sub presiune cu pneurile proaspete: „Cu siguranță nu este ceea ce ne așteptam și a fost o mare pierdere de timp”, regretă monegascul.

f1

Risc total și compasiune pentru propriul inginer

Ferrari va intra în analiza acestui aspect, „dar dacă vorbim despre pierderea a atât de mult timp, probabil că va fi destul de simplu și vom vedea destul de repede dacă pur și simplu au avut o încălzire mult mai bună cu pneurile hard sau dacă l-am pierdut în altă parte”. Cu toate acestea, retrospectiv, starul Ferrari ar fi dorit să „oprească cu un tur mai devreme” în orice caz, a spus Leclerc, „pentru a păstra diferența față de Oscar și pentru a avea pneuri mai bine încălzite”.

În schimb, el a devenit o pradă ușoară pentru australian. Dar manevra de depășire din primul viraj nu a fost deloc ușoară, dacă îl ascultăm pe Piastri după cursă: „Asta mi-a adus victoria, dar mi-a părut puțin rău pentru inginerul meu, pentru că am mai încercat o dată în primul stint și practic mi-am ars complet pneurile. Așa că inginerul meu a sunat la radio și mi-a spus: „Hai să nu mai facem asta”. L-am ignorat complet și în turul următor am încercat pe interior”.

Piastri explică: „În acel moment, am avut sentimentul că a rămâne în spate și a aștepta ca pneurile lui Charles să se degradeze nu se va întâmpla niciodată. În acest fel, ne-am fi asigurat doar locul doi”. Prin urmare, australianul a făcut „câteva mici schimbări ici și colo” în comparație cu încercarea anterioară, care a eșuat. „Când a apărut din nou oportunitatea după oprirea la boxe, a trebuit să profit de ea – altfel nu aș fi stat aici acum.”

După a doua sa victorie în Marele Premiu după Ungaria din acest an, pilotul în vârstă de 23 de ani recunoaște: „A fost o manevră foarte riscantă, foarte obligatorie, dar aveam nevoie de ea pentru a câștiga, nu prea îmi doream să termin pe locul doi”. Dar el are, de asemenea, laude pentru Leclerc: „Credit pentru Charles, el a fost incredibil de corect. Probabil a crezut că o să trec pe lângă el în zona de degajare, iar eu însumi am fost surprins că am reușit să iau virajul.”

f1

Paistri radiază: „Cea mai bună victorie din cariera mea”

În orice caz, pilotul McLaren, care pare întotdeauna atât de calm, este încântat: „Cred că a fost probabil cea mai bună victorie din cariera mea. A fost incredibil de greu să rezist presiunii în această cursă”, pentru că manevra de depășire a lui Leclerc a fost doar începutul: Știam că a ajunge în frunte a fost poate 40 la sută din muncă, dar a rămâne în frunte după aceea a fost celelalte 60 la sută.

Mai presus de toate, Piastri era îngrijorat: „Eram conștient că am forțat foarte mult pneurile pentru a ajunge în față. Și știam ce efect a avut asta în primul stint”. Prin urmare, el a sperat la efectul rundei libere, „și probabil că a ajutat puțin, dar în același timp pierzi timp și din cauza DRS. Așa că să-l țin pe Charles în spatele meu a fost pur și simplu extrem de stresant”, a spus Piastri, care vorbea deja despre cea mai stresantă după-amiază din viața mea la radio în ultimul tur.

„Nu mi-a fost permis să fac nicio greșeală. Am făcut câteva oricum, dar pe o pistă ca Baku este imposibil să mergi la maxim și să stai complet liber. Din fericire, acestea nu au fost suficient de mari pentru a mă costa”. Iar Leclerc, la rândul său, nu a rămas nici el lipsit de erori în goana sălbatică, după cum arată mai ales un super slow-mo între cei doi rivali într-un derapaj paralel …

„Cred că ar trebui să facem amândoi o poză cu noi făcând drifturi împreună în ultimul viraj”, râde starul McLaren. „Am vorbit cu Mark (Webber; managerul lui Piastri) și mi-a spus că este ca în Formula 1 în anii 1950. Așa că a fost un moment mișto să-l revăd. Dar sunt sigur că în acel moment nu a fost atât de distractiv pentru niciunul dintre noi.”

Virajul 15, și secțiunea de mijloc a pistei dinaintea acestuia, a fost partea decisivă a strategiei sale de apărare, după cum dezvăluie Piastri: „Chiar am încercat să fac să funcționeze acolo.” Pentru a obține suficient buffer pentru lunga linie dreaptă de la sfârșitul sectorului trei, „mi-am asumat întotdeauna destul de multe riscuri în zona castelului”, explică australianul: „Am avut câteva momente de apropiere. Așadar, este foarte posibil ca băieții din spate să fie nevoiți să înșurubeze din nou un viraj nou pe mașina mea”, zâmbește fericitul câștigător la final.

f1

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss