Latest Posts

F1- Lovitură tactică genială: Sainz cucerește victoria, Russel eșuează într-un final dramatic

Vizualizări: 12999

F1- Carlos Sainz câștigă pentru Ferrari în Singapore! Lando Norris învinge Mercedes, drama pentru George Russell în o confruntare epică. Red Bull, învinsă pentru prima dată în 2023.

Carlos Sainz obține o victorie dramatică în cursa de Formula 1 din Singapore. Pilotul de la Ferrari a terminat chiar în fața celor de la Mercedes, datorită muncii în echipă cu fostul coleg Lando Norris. A sărbătorit al doilea triumf în F1 din cariera sa și primul din actualul sezon. Succesul spaniolului a pus capăt dominației celor de la Red Bull, care câștigaseră toate Marile Premii de până acum în 2023.

Lando Norris și Lewis Hamilton au completat podiumul. George Russell s-a ciocnit de zid într-o luptă nebună în ultimul tur pentru locul doi. Campionul mondial Max Verstappen a limitat pagubele într-un weekend consumat, după debaclul de sâmbătă din calificări cu un loc cinci.

Cea de-a 15-a cursă a sezonului a fost determinată de jocuri tactice încă de la început. În primul stint, Sainz a încetinit în mod constant plutonul, astfel încât în fruntea plutonului nu a fost posibilă nicio oprire la boxe. În turul 20, Logan Sargeant, pilotul echipei Williams, a declanșat o fază de Safety Car cu un accident, pe care aproape tot plutonul a profitat pentru a schimba pneurile. Doar piloții de la Red Bull au continuat, deoarece porniseră cu pneul hard și astfel au câștigat poziție pe pistă.

F1

Marele învins al opririi la boxe a fost Leclerc, care a coborât de pe poziția a doua pe a cincea din cauza dublei opriri la boxe și a reacției lente a echipajului Ferrari. Marele Premiu a fost dominat de ritmul lent al liderului. Sainz, Russell, Norris, Norris, Hamilton și Leclerc s-au aflat în mod constant la mai puțin de patru secunde unul de celălalt. Cu Verstappen și Perez în spate, pe pneuri vechi, s-a deschis un decalaj de peste 20 de secunde spre mijlocul cursei.

În turul 44, o fază VSC a adus punctul de schimbare în jocul tactic. Ferrari avea la dispoziție doar pneurile Soft, în timp ce Mercedes avea la dispoziție pneurile Medium. Russell și Hamilton au folosit neutralizarea pentru a trece la pneul mai rapid pentru ultima treime a cursei. În față, Sainz, Norris și Russell au trebuit apoi să crească masiv ritmul.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

F1

Cu zece tururi înainte de final, Russell și Hamilton au redus distanța față de primii trei și au început să preseze. Cu trei tururi înainte de final, a început confruntarea dintre Sainz, Norris, Russell și Hamilton. Piloții de la Mercedes și-au rupt dinții de Norris într-un final dramatic, iar Sainz a donat DRS-ul pentru a se apăra. În ultimul tur, Russell s-a lovit în timp ce îl urmărea pe Norris și și-a încheiat cursa în zid.

Sainz, Norris și Hamilton au trecut linia de sosire după 62 de tururi la o diferență de puțin sub o secundă. Pentru Sainz, a fost a doua victorie în Formula 1, după cea de la Silverstone din 2022. În spatele primilor trei clasați, Leclerc, Verstappen, Gasly, Piastri, Perez, Lawson și Magnussen au completat punctele. Punctul bonus pentru cel mai rapid tur i-a revenit lui Hamilton.

Cele mai importante momente din cursa de Formula 1 de la Singapore

-A doua victorie în Formula 1 pentru Sainz
-Mercedes nu reușește să îl învingă pe Norris
-Dramă pentru Russell în ultimul tur
-Red Bull a fost învinsă pentru prima dată în 2023
-Seria recordurilor lui Verstappen se încheie după 10 victorii
-Lawson, înlocuitorul lui Ricciardo, sărbătorește primele puncte în Formula 1

F1

Formula 1, clasamentul campionatului mondial 2023: Red Bull ratează o primă victorie la titlu

Clasamentul campionatului: Weekendul slab al celor de la Red Bull nu a avut prea multe efecte în fruntea clasamentului piloților. Verstappen continuă să conducă cu o diferență mare față de Perez. În spatele său, Sainz a făcut un salt mare și s-a distanțat de Leclerc până pe locul cinci. Eroarea de pilotaj a lui Russell din ultimul tur a aruncat pe apa sâmbetei 15 puncte practic sigure și încet-încet se află sub presiunea lui Norris. Cei doi britanici sunt acum despărțiți de doar 12 puncte, pe locurile opt și nouă. Cu locul nouă, Lawson a sărbătorit primele două puncte WRC din cariera sa și se află acum pe locul 19, la doar un punct în spatele coechipierului Tsunoda.

În Campionatul Constructorilor, Red Bull a ratat șansa de a câștiga Campionatul Mondial încă din Singapore. Cu toate acestea, cu șapte curse înainte de final, acest lucru este doar o formalitate, având un avans de 308 puncte. Retragerea lui Russell a costat, de asemenea, puncte valoroase pentru Mercedes în lupta pentru locul doi între constructori. Diferența față de Ferrari este de numai 24 de puncte.

F1

Manevră tupeistă a lui Hamilton la start

Alegerea pneurilor: Primii 10 au fost în mare parte de acord pentru primul stint. Toți piloții, cu excepția unuia, au ales pneul mediu. Leclerc a fost singurul care a optat pentru compoziția moale pentru a avea un avantaj de tracțiune la start. În a doua jumătate a grilei de start s-a văzut mai multă varietate. Verstappen, Perez și Bottas au pornit pe Hard, iar Tsunoda, Piastri și Zhou pe Soft. Gasly, Albon și Sargeant au ales Medium.

Startul: După standardele din Singapore, startul a fost extrem de ordonat. Sainz a condus cu ușurință din pole position, în spatele său Russell a avut un start slab și a fost imediat depășit de Leclerc. Hamilton a încercat să-și depășească coechipierul pe exterior, dar a fost nevoit să facă o deviere în zona de fugă. El a scurtat prima șicană și a revenit pe pistă pe locul trei, în fața lui Russell și Norris.

În spatele celor de la Mercedes și Norris au venit Alonso, Ocon, Magnussen, Hülkenberg și Verstappen. Pentru Tsunoda, cursa s-a terminat în primul tur. El a ieșit în virajul 14 cu avarii la AlphaTauri și a trebuit să se oprească. Japonezul a raportat contactul cu Perez la radio și a suspectat o pană. În turul al doilea, Hamilton și Russell au făcut schimb de poziții. Norris a cerut și el o schimbare de locuri.

F1

Hamilton trebuie să-l lase să treacă și pe Norris

Prima parte a cursei: În față, Sainz și-a ținut cu succes coechipierul la distanță, în ciuda pneului mai lent. Leclerc a fost la marginea ferestrei DRS, dar nu a reușit să se apropie la o distanță suficientă. Zhou a fost primul pilot care a intrat la boxe după turul doi și a trecut de la soft la hard. Mercedes a reacționat imediat la plângerea celor de la McLaren și l-a instruit pe Hamilton să îl lase să treacă și pe Norris. Campionul mondial en-titre s-a conformat și, ca urmare, a coborât pe locul cinci.

Diferența dintre Sainz și Leclerc a continuat să fluctueze constant între opt zecimi de secundă și o secundă. Grupul de urmăritori era, de asemenea, strâns. În turul șapte, primele 17 mașini erau separate de doar 20 de secunde. Doar Zhou pierduse contactul cu plutonul după oprirea sa la boxe. Dar pilotul de la Alfa Romeo făcea timpi pe tur la egalitate cu Verstappen, care între timp era al optulea.

În turul zece, Leclerc a fost instruit de Ferrari să revină la trei secunde în spatele lui Sainz. Monegascul s-a conformat, dar nu a putut face diferența așa cum i s-a cerut, deoarece Russell era la doar o secundă și jumătate în spatele său. Trei tururi mai târziu, Leclerc a observat la radio că Sainz încetinește, ceea ce a determinat un ritm mai mare de bătaie din partea coechipierului său.

F1

Accidentul lui Sargeant încurcă strategia echipelor

Chiar înainte de opririle la boxe, plutonul s-a îndreptat ușor în față. Leclerc a coborât la peste două secunde în spatele lui Sainz, iar Russell a scăzut și el cu două secunde. Verstappen a fost al optulea, la doar 13 secunde în spatele liderilor. Până pe locul 13, piloții se aflau încă la 20 de secunde unul de celălalt în turul 17. Russell devenea nerăbdător și a întrebat la radio ce trebuie să facă pentru a ajunge în fața celor două Ferrari.

În turul 19, Logan Sargeant a provocat o răsturnare de situație surprinzătoare cu o eroare de pilotaj în virajul opt. Pilotul echipei Williams a ieșit cu aripa față la limita pistei din cauza unei erori de frânare. În urma contactului, epava a rămas blocată sub mașină, făcându-l pe Sargeant să împrăștie mai multe piese pe pistă în drumul său de întoarcere la boxe. Controlul cursei a apelat la o fază de Safety Car și aproape tot plutonul a folosit neutralizarea pentru prima oprire la boxe.

F1

Leclerc, marele pierzător al opririlor la boxe, Red Bull riscă

Opririle la boxe: Doar Verstappen, Perez și Bottas au rămas pe loc. Aceștia porniseră cu pneul hard și au profitat de ocazie pentru a câștiga poziție pe pistă. Pentru Leclerc și Alonso, opririle agitate la boxe au devenit o pacoste. Pilotul de la Ferrari a trebuit mai întâi să își depășească urmăritorii la intrarea la boxe pentru a permite dubla oprire la boxe în spatele lui Sainz. După schimbarea pneurilor, echipajul l-a lăsat prea mult timp în picioare, ceea ce l-a făcut să coboare pe locul șase. Alonso a încasat o penalizare de 5 secunde pentru că a decis să intre la boxe prea târziu și a depășit linia de intrare la boxe contrar regulamentului.

Reluarea cursei: Sainz a controlat ritmul la reluarea cursei și, de asemenea, a fost instruit de echipa sa să o ia mai ușor și să comprime plutonul din spatele său, așa cum a făcut în primul stint. Pe pneuri vechi de peste 20 de tururi, Verstappen și Perez nu au fost la înălțimea concurenței. Russell și Norris l-au depășit fără dificultate pe campionul mondial. În spatele lor, Leclerc a pierdut un loc în fața lui Hamilton din cauza unui incident la frânare.

F1

Ferrari continuă jocul de strategie

Restul cursei: spre jumătatea cursei, Verstappen a alunecat până pe locul șase. Între timp, Sainz încetinise ritmul și se asigurase că urmăritorii erau blocați în trafic, așa cum ceruseră strategii săi. Diferența față de Leclerc, aflat pe locul cinci, era de numai patru secunde și jumătate. Verstappen și Perez se aflau la trei secunde distanță. În spatele celor de la Red Bull, nouă mașini se aflau la mai puțin de zece secunde.

Mai multe decalaje s-au deschis în zona mediană începând cu turul 30. Magnussen și Gasly se luptau pentru locul zece. Danezul de la Haas a rămas din nou fără pneuri, ceea ce l-a făcut să ajungă la peste cinci secunde în spatele lui Ocon. În turul 36, a frânat rău în primul sector și a coborât pe locul 16 în jumătate de tur. În lupta pentru locul șapte, Alonso a strâns din dinți pe Perez și a fost acroșat de Ocon în acest proces.

În turul 40, Perez a intrat la boxe pentru primul său schimb de pneuri după ce a pătruns pe contrasens și a fost depășit de Ocon, Alonso și Gasly. Mexicanul a ales pneul mediu pentru ultima treime a cursei, dar serviciul l-a coborât în coada plutonului. Verstappen s-a oprit, de asemenea, pentru pneuri medium un tur mai târziu. El a reintrat în acțiune pe locul 15.

F1

Mercedes folosește VSC pentru un pariu pe medium

O a doua neutralizare a avut loc în turul 44. Ocon a ieșit în decor cu o defecțiune în primul viraj. Oficialii au decis să folosească Virtual Safety Car imediat după ce liderii au trecut de intrarea la boxe. Un tur mai târziu, Russell, Hamilton și Alonso au decis să profite de ocazie pentru o a doua oprire la boxe. Piloții Mercedes au ales pneuri medium, dar stopul lui Alonso pe softuri a mers prost. Mai întâi a trebuit să își ispășească penalizarea de timp, apoi a pierdut timp suplimentar cu un schimb de pneuri ratat.

La finalul cursei, Russell și Hamilton se aflau la 17 și 22 de secunde în spatele liderului Sainz, pe locurile patru, respectiv cinci. Pentru Alonso, duminica de groază a continuat imediat după aceea. A alunecat sub frâne în virajul 14 și a căzut pe locul 17 și ultima poziție în urma greșelii și a manevrei de viraj. Între timp, timpii pe tur ai lui Russell și Hamilton au pus o presiune masivă asupra primilor trei clasați. Au fost cu aproximativ două secunde mai rapizi pe tur și au redus diferența față de Sainz, Norris și Leclerc.

F1

Sainz și Norris înving Mercedes în teamwork, Russell se ciocnește de zid la final

Faza finală: Cu zece tururi înainte de final, Russell l-a ajuns din urmă pe Leclerc, iar pilotul Mercedes nu a pierdut prea mult timp. Odată ajuns în fereastra DRS, el l-a depășit rapid pe pilotul Ferrari în virajul 14 și a preluat locul trei. Un tur mai târziu, Hamilton a trecut și el. Diferența față de Sainz și Norris era însă în continuare de peste cinci secunde, iar cei doi britanici au fost nevoiți să continue, deoarece nu mai aveau multe tururi.

În turul 59, Russell și Hamilton se aflau în spatele lui Sainz și Norris în fereastra DRS. Norris s-a apărat din greu și a rămas în față, în timp ce Sainz, la rândul său, a continuat să îi doneze DRS-ul. Piloții Mercedes și-au tăiat dinții în fața celor de la McLaren până la final. În ultimul tur, Russell s-a prăbușit în virajul zece într-o încercare disperată de a-l rupe pe Norris. Sainz a trecut linia de sosire după 62 de tururi cu 0,812 secunde în fața lui Norris. Hamilton a fost la 1,269 secunde în urmă, pe locul trei.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

F1
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss