Charles Leclerc a dominat Marele Premiu al Australiei 2022 din Formula 1 – aparent cu suficient ritm pentru a-l învinge confortabil pe Max Verstappen chiar înainte ca Red Bull să se retragă înainte de ultima treime a cursei.
Pilotul al echipei Scuderia Ferrari a condus pe toată durata returului de la Melbourne, care a fost întrerupt de două safety car-uri – după care Charles Leclerc l-a abandonat de fiecare dată pe Max Verstappen, deși a fost supus unei presiuni puternice din partea olandezului la al doilea restart. Sergio Perez a terminat pe locul doi, în fața lui George Russell, care a câștigat mult sub a doua mașină de siguranță, dar a trebuit să țină piept unui Lewis Hamilton în atac până la steag.
La start, Max Verstappen părea să aibă un start puțin mai bun decât Charles Leclerc, dar cel aflat în pole-position a reușit să treacă peste rivalul său din prima linie și să apere linia interioară în cursa spre virajul 1, unde în spatele lui Lewis Hamilton a sărit Charles Perez, care a încercat să urmeze linia lui Verstappen la exterior. Charles Leclerc a scos un avans de 0,6 secunde la sfârșitul turului 1 din 58, iar primii doi au schimbat cele mai rapide sectoare în turul următor înainte ca cursa să fie neutralizată de apariția mașinii de siguranță.
Carlos Sainz Jr. a plecat al nouălea cu pneuri hard, dar a avut o lansare foarte slabă și a căzut în pluton. Spaniolul începea să lupte în turul doi, când a pierdut partea din spate a Ferrari-ului său după ce a depășit Haas-ul lui Mick Schumacher în curba rapidă de la stânga din virajul 9. Corecția lui Carlos Sainz l-a dus pe iarbă pe interior, dar s-a rotit pe suprafața alunecoasă, trăgând lateral înapoi pe pistă la ieșirea din virajul 10 – chiar în fața lui Zhou Guanyu de la Alfa Romeo F1 – și sfârșind în pietrișul de pe partea opusă, unde a eșuat.
Mașina de siguranță virtuală a fost activată pentru scurt timp înainte de a fi solicitată mașina de siguranță completă, care a rămas afară până la reluarea cursei la începutul turului șapte. Charles Leclerc a reușit cu ușurință să își mențină avantajul față de Max Verstappen, în ciuda faptului că mașina sa a pornit foarte rău cu rezervoarele pline la finalul fiecărei linii drepte.
Primii doi clasați s-au distanțat ușor de Lewis Hamilton și Sergio Perez – singurii piloți capabili să se mențină în intervalul de 1m23s, Charles Leclerc câștigând suficiente fracțiuni în fiecare sector din cele două tururi care au urmat reluării cursei pentru a fi în afara amenințării DRS-ului lui Max Verstappen în momentul în care sistemul a fost activat. El a continuat să își mărească avansul cu o serie de tururi rapide, metronomice în 1m23,3s, iar avantajul său a ajuns la aproape două secunde la finalul turului 11.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Dar acesta s-a umflat la 3.0s la sfârșitul turului următor, deoarece Max Verstappen, care a început să împingă ca răspuns la ritmul rapid al lui Charles Leclerc, s-a blocat în penultimul viraj și a expediat o secundă, apoi s-a plâns că pneurile sale medii de start erau puternic granulate. Problemele cu pneurile lui Max Verstappen au făcut ca acesta să alunece înapoi la jumătatea intervalului de 1m24s și, cu Charles Leclerc capabil să își mențină neîncetat viteza ridicată, pilotul Scuderiei Ferrari a avut în curând un avans de peste șase secunde.
Acesta a ajuns la 8,3s în momentul în care Red Bull Racing l-a chemat pe Max Verstappen pentru a trece la harduri la finalul turului 18, ceea ce l-a lăsat pe Charles Leclerc în frunte cu kilometri în fața lui Sergio Perez, care l-a depășit pe Lewis Hamilton la scurt timp după intrarea mașinii de siguranță. Scuderia Ferrari l-a lăsat pe Charles Leclerc până la sfârșitul turului 22 pentru a schimba mediile cu hardurile – în același tur, Mercedes AMG F1 l-a chemat pe Lewis Hamilton și l-a scos în fața lui Sergio Perez.
Dar încălzirea complicată pe cauciucul C4 a însemnat că pilotul Red Bull Racing a putut să se apropie pe traseul de viraj 9 și să tragă în față chiar înainte de stânga rapidă – chiar înainte ca cursa să fie neutralizată de apariția mașinii de siguranță pentru a doua oară. Acest lucru s-a întâmplat pentru că teribila revenire în F1 a lui Sebastian Vettel s-a încheiat în barierele din fața virajului 5, dreapta rapidă și strânsă – pilotul Aston Martin F1 a pierdut partea din spate a AMR22-ului său, lovind bordura de ieșire de la stânga anterioară și intrând în zidul din interiorul pistei.
Cu Sebastian Vettel trebuind să fie recuperat de pe linia dreaptă scurtă dintre virajele 5 și 6 și cu o mulțime de resturi care trebuiau îndepărtate din fața primului viraj, mașina de siguranță a rămas afară până la începutul turului 27, iar avantajul anterior al lui Charles Leclerc – redus la 6,9s datorită ritmului puternic al lui Max Verstappen pe pneuri după oprirea sa – a fost complet șters. La al doilea restart, cursa lui Charles Leclerc pe linia dreaptă principală a fost compromisă din cauza unei depășiri prea largi, astfel că Max Verstappen a reușit să se apropie și să ajungă lângă el în cursa spre virajul 1.
Dar pilotul echipei Scuderia Ferrari a reușit să rămână în frunte cu o apărare solidă pe linia interioară, pe care a repetat-o pe următoarea linie dreaptă, reușind astfel să se mențină la conducere în ciuda presiunii. Charles Leclerc s-a apucat apoi să își restabilească avansul – trecând din nou în fața lui Max Verstappen, aparent cu ușurință, pentru a ajunge la un decalaj de 3,4s până la sfârșitul turului 31, duo-ul de top ajungând la 1m22s după ce a petrecut primele tururi de după Safety Car în 1m23s și, respectiv, 1m24s, în timp ce lucrau pentru a menține viața critică a pneurilor.
La fel ca în primul stint, Charles Leclerc a stabilit o serie de tururi rapide în timp ce s-a distanțat de Max Verstappen, avansul său depășind din nou cinci secunde la sfârșitul turului 35. Se părea că acest decalaj va continua să crească – mai ales când Charles Leclerc a răspuns la cel mai rapid timp al lui Max Verstappen din turul 37 cu unul și mai rapid în turul următor – când Max Verstappen a tras brusc pe dreapta și a abandonat în interiorul virajului 2 în turul 39.
Fumul care a ieșit din cutia de aer a RB18 a sugerat că o problemă la motor a fost cauza, recuperarea mașinii fiind acoperită de un VSC, astfel că avansul lui Charles Leclerc – acum din nou peste Sergio Perez – a fost menținut. El a ajuns la final, având în continuare un ritm foarte bun, de 1m21 în cea mai mare parte a cursei, pentru a câștiga cu 20,5s – obținând cel mai rapid tur de pistă cu un incredibil 1m20,260s în ultimul tur, unde a trebuit să negocieze și traficul.
Sergio Perez s-a detașat pe locul al doilea, iar George Russell a fost al treilea după ce a reușit să oprească în timpul Safety Car-ului lui Sebastian Vettel și să iasă la start chiar în fața lui Fernando Alonso – care încă nu s-a oprit după ce a pornit cu pneuri hard – Sergio Perez și Lewis Hamilton. După ce Fernando Alonso a dat înapoi pe guma veche, Sergio Perez l-a vânat pe George Russell și l-a presat timp de câteva tururi înainte de a trece cu DRS pe linia exterioară la virajul 11 – britanicul nu a luptat din greu, probabil ca urmare a unui avertisment de la boxa Mercedes AMG F1 că “gestionarea pneurilor este mai importantă decât poziția”.
Se părea că l-ar putea costa pe George Russell primul podium Mercedes AMG F1, dar abandonul lui Max Verstappen l-a impulsionat și a ajuns acasă în fața unui Lewis Hamilton nefericit, care a remarcat că ghinionul său în ceea ce privește sincronizarea Safety Car a continuat aici. Piloții McLaren F1 au fost siguri pe locurile cinci și șase, Lando Norris conducându-l pe Daniel Ricciardo acasă, cu Esteban Ocon al șaptelea pentru Alpine F1.
Valtteri Bottas l-a devansat pe Pierre Gasly pe finalul cursei, când AlphaTauri s-a blocat și a alunecat la virajul 13 – cei doi au făcut parte dintr-o luptă palpitantă cu mai multe mașini cu Lance Stroll și Fernando Alonso după ce spaniolul s-a oprit în ultimele etape. Alex Albon a obținut un prim punct strălucit pentru Williams Racing după ce a făcut un stint de 57 de tururi pe pneuri, alergând mult timp în fața lui Esteban Ocon după cea de-a doua mașină de siguranță și câștigând în timp ce lupta din spate făcea ravagii, ceea ce a însemnat că a putut opri extrem de târziu și nu a alunecat din top 10.
Acolo, Guanyu Zhou a terminat pe locul 11, în timp ce Lance Stroll a terminat pe locul 12 – penalizat cu 5s pentru manevrele sale agresive în apărarea împotriva lui Valtteri Bottas – pilotul Aston Martin F1 a câștigat prin intrarea la boxe de două ori sub prima mașină de siguranță și prin efectuarea a două opriri nete de acolo pentru a ajunge printre mașinile care au pornit în față înainte de a se retrage. Fernando Alonso a ajuns ultimul la final, după ce strategia sa de contra-stradă s-a întors împotriva sa, când a părut să se confrunte cu o degradare severă la finalul cursei și a alunecat în josul clasamentului pentru a termina pe locul 17.
Câteva informații despre Marele Premiu al Australiei oferite de Pirelli:
Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Australiei:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.