Charles Leclerc a avut un avantaj strâns față de Max Verstappen în ultima sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu al Spaniei din 2022 al Formulei 1, în timp ce îmbunătățirea aparentă a Mercedes AMG F1 a revenit pe locurile trei și patru.
Liderul Scuderia Ferrari a folosit pneuri SOFT în ultima sa stint pentru a obține un timp de 1m19.772s și a încheiat sesiunea la doar șapte sutimi în fața probabilului său rival pentru titlu la finalul sezonului, Max Verstappen. Dar, în timp ce Carlos Sainz și Sergio Perez s-au luptat să-și egaleze colegii de echipe, un Mercedes W13 actualizat a continuat să arate impresionant de vineri, George Russell a revenit pe locul trei în fața coechipierului său Lewis Hamilton, de șapte ori campion mondial.
Replicând forma sa de vârf de sesiune din prima și a doua sesiune de antrenamente, Charles Leclerc a câștigat efectiv gambitul de deschidere cu prima sa simulare de calificare cu pneuri SOFT. Pilotul Scuderiei Ferrari a înregistrat un timp de 1m20,278s pentru a se situa pe primul loc după prima sa încercare, dar a fost cu două zecimi mai lent la al doilea efort, chiar dacă a rămas pe primul loc în fața lui Max Verstappen și Carlos Sainz.
Max Verstappen a ieșit din garajul Red Bull Racing abia după 25 de minute, iar la prima oră, liderul cursei de vineri a trecut linia de sosire în 1m20.475 cu pneul C3 SOFT. Carlos Sainz a despărțit perechea Red Bull Racing în timp ce a alergat până pe locul trei în fața mulțimii de acasă, dar, la fel ca Charles Leclerc, spaniolul a fost cu două zecimi mai lent când a schimbat anvelope pentru un alt stint cu pneuri SOFT.
În ciuda faptului că Max Verstappen s-a plâns de virajul la viteză mică al RB18-ului său, urcarea sa pe locul doi l-a coborât pe George Russell pe locul cinci – britanicul a devansat primul timp reprezentativ al zilei stabilit de Valtteri Bottas, care a ratat cea mai mare parte a FP2 după o oprire a motorului. Lewis Hamilton, între timp, a fost al șaselea la începutul cursei, dar a fost împiedicat de o problemă la activarea DRS-ului.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Majoritatea de piloți au ales să ruleze cu pneuri SOFT, ceea ce l-a lăsat pe Daniel Ricciardo ca cel mai rapid din C2 cu pneuri MEDIUM, pilotul echipei McLaren F1 intrând în ultimele 25 de minute ale orei de cursă pe locul 12. Coechipierul lui Daniel Ricciardo, Lando Norris, a fost primul pilot care a ieșit la startul sesiunii și a efectuat imediat un stint de cinci tururi cu pneuri MEDIUM pentru a se acomoda la noul său șasiu.
Mașina sa a avut nevoie de reparații radicale după ce Lando Norris a ieșit in decor din virajul 9 în FP2 și și-a târât podeaua pe bordurile exterioare, daunele obligându-l pe britanic să stea pe margine. În mod similar, Carlos Sainz a avut un șasiu nou pentru F1-75 în urma unei probleme la sistemul de alimentare cu combustibil. Charles Leclerc a reapărut pentru a doua sa cursă completă cu pneuri moi și a îmbunătățit în mod corespunzător la 1m19,772s pentru a stabili un nou criteriu de referință, chiar dacă a fost cu o zecime mai puțin decât în a doua sesiune de antrenamente.
Cu suspensia la Ferrari sau modificată, Carlos Sainz a îmbunătățit și el al doilea tur, înregistrând un timp de 1m20,129s, dar a fost cu trei zecimi mai puțin decât coechipierul său. Reglajele de reglare pentru George Russell au dat roade pentru că următorul său efort l-a urcat inițial pe locul al doilea și a coborât și el sub 1m20s pentru a realiza un tur de 1m19.920s. Respectându-și planul de rulare în afara programului, cei doi piloți de la Red Bull Racing au mai lăsat încă patru minute până când au rămas doar 13 minute pe ceas în FP3 înainte de a intra din nou pe pistă.
Max Verstappen l-a retrogradat imediat pe George Russell, pilotul olandez pompând un 1m19,844s pentru a se situa la doar șapte sutimi de Charles Leclerc (care urmărește un al patrulea Pole în 2022) pe locul al doilea. Cu toate acestea, Sergio Perez nu a reușit decât un 1m20.260s și a căzut în spatele lui Carlos Sainz pe locul șase datorită îmbunătățirii lui Lewis Hamilton, care a ajuns pe locul patru cu 1m20.002s, fiind la 0.09s de George Russell – care a obținut cel mai bun prim sector al sesiunii – cu 10 minute înainte de final.
În spatele lui Carlos Sainz și Sergio Perez, Lando Norris a revendicat efectiv distincția de “cel mai bun dintre ceilalți”, deoarece a alergat până pe locul șapte, grație unui efort de 1m20.403s, în fața lui Kevin Magnussen și ValtteriBottas. Esteban Ocon, între timp, a completat top 10 în fața lui Daniel Ricciardo, cu sarcina controversatului și puternic actualizat Aston Martin AMR22 condus de Sebastian Vettel pe locul 12.
Fernando Alonso a alergat până pe locul 13 peste Zhou Guanyu și Yuki Tsunoda, pilotul AlphaTauri s-a ciocnit în mod deosebit de bordurile virajului 15 pentru a se lansa pentru scurt timp în aer. Lance Stroll a devansat mașinile William Racing ale lui Alex Albon și Nicholas Latifi. Atât Mick Schumacher, cât și Pierre Gasly se avântă în calificări cu praful umed după o sesiune finală de antrenamente puternic trunchiată.
Pierre Gasly a fost nevoit să revină la boxe la finalul turului de instalare din cauza unui incendiu, de care s-a ocupat AlphaTauri, dar nu a mai revenit pe pistă la bordul mașinii AT03. După doar patru tururi cu pneul mediu, Mick Schumacher a avut o soartă la fel de fumegândă, când flăcările au început să iasă din ansamblul frânei sale spate-dreapta în interiorul jantei. În timp ce s-a întors în garajul Haas F1, unde mecanicul cricului din față a fost răsturnat, iar focul a fost stins, s-a constatat că și colțul spate-stânga a fost pârjolit.
Rezultatele Antrenamentelor Libere 3 din Marele Premiu al Spaniei:
Charles Leclerc a recuperat după un derapaj pentru a obține un Pole Position remarcabil pentru Marele Premiu al Spaniei din 2022 al Formulei 1, în timp ce Max Verstappen a fost afectat de o pierdere de putere în ultimul tur.
Pilotul echipei Scuderia Ferrari a avut totul de făcut în ultima parte a calificărilor, după ce s-a rotit în penultimul viraj în timpul turului său de bancă din Q3, dar apoi liderul clasamentului punctelor a uimit la a doua sa încercare. O cursă la 1m18,750s a marcat confortabil cel mai rapid tur al weekend-ului, iar el a prins al 13-lea Pole Position F1 cu trei zecimi peste rivalul său la titlu Verstappen, cu efect de sol.
Campionul în exercițiu, care a deținut Pole provizoriu după primul său efort din Q3, a fost nevoit să își abandoneze ultimul tur de pistă după ce mașina sa Red Bull Racing F1 a suferit încă o dată de lipsă de fiabilitate și a murit în virajul 3. Max Verstappen, liderul confortabil din Q2, nu a întârziat mult timp să livreze o cursă zdrobitoare în ultimul sector pentru a obține un avantaj de patru zecimi în primul său tur de pistă din ultima parte a calificărilor, pentru a înregistra un timp de 1m19,073s.
Acest lucru l-a aruncat în fruntea ecranelor de cronometrare, deoarece a rulat cu un puternic avans de 0,35s față de Carlos Sainz, cel care se află în clasamentul provizoriu, în timp ce Sergio Perez a înregistrat al treilea timp în fața perechii Mercedes AMG F1. Charles Leclerc a fost principalul nume care a lipsit din topul timpilor, după ce și-a irosit primul tur din Q3 cu un derapaj în virajul 14, în ciuda faptului că a stabilit cinci mini-sectoare de top pe parcursul turului.
Puntea spate a Ferrari-ului său s-a rotit în partea stângă a șicanei strânse când, la fel ca la Imola, a apucat prea multă bordură. Apoi a blocat toate cele patru pneuri, ducând mașina la oprire. Charles Leclerc a fost echipat cu un set proaspăt de pneuri soft și a plecat relativ devreme pentru punctul culminant al calificărilor, părăsind garajul său cu trei minute și jumătate înainte de final. Dar a reușit să adune cele mai rapide sectoare al doilea și al treilea pentru a obține Pole Position.
După întreruperea alimentării, Max Verstappen a reușit în cele din urmă să repornească mașina, iar prima sa încercare s-a dovedit suficientă pentru a completa prima linie în fața lui Carlos Sainz, care a rămas la o zecime în urma lui 1m19.166s. George Russell a condus efortul reînnoit al celor de la Mercedes AMG F1 cu locul al patrulea, în timp ce l-a devansat pe Sergio Perez, în timp ce Lewis Hamilton a alergat până pe locul al șaselea după ce primul său tur din Q3 a fost afectat de supravirarea din ultimul viraj.
Valtteri Bottas a prins locul șapte pentru Alfa Romeo F1 în fața lui Kevin Magnussen, în timp ce Daniel Ricciardo s-a resemnat cu locul nouă după ce McLaren F1 a ales să nu-l trimită la o a doua încercare în Q3. Mick Schumacher, între timp, a completat top 10. Lando Norris nu a reușit să avanseze în top 10 cu 0,035s când comisarii i-au șters ultimul tur de pistă din sesiunea de 15 minute pentru depășirea marginală a limitelor pistei în virajul 12.
Pilotul echipei McLaren F1, care a atins și bornele de la virajul 14, tocmai îl împiedicase pe Mick Schumacher să se strecoare în Q3 înainte ca turul său să fie eliminat și să fie retrogradat. Esteban Ocon a renunțat la al doilea său efort din Q2 pentru a se lega pe locul 12, în timp ce Yuki Tsunoda l-a devansat pe coechipierul său din echipa AlphaTauri, Pierre Gasly. Pilotul francez s-a luptat cu subvirarea din virajul 5 în ultima sa cursă, după ce a stat pe scaun aproape toată FP3 din cauza unui incendiu care s-a aprins în turul său de instalare. Debutantul Alfa Romeo Guanyu Zhou a completat top 15.
Campionii mondiali Sebastian Vettel și Fernando Alonso au fost principalele scalpuri care au fost revendicate în prima parte a calificărilor, ei fiind trimiși pe ultimele cinci locuri. Pilotul Alpine F1 Alonso, care se pregătește pentru cursa de acasă, a fost nevoit să renunțe la ultimul tur de pistă, în parte din cauza traficului timpuriu din partea lui Norris, însă comisarii nu au intervenit. Acest lucru l-a lăsat pe Alonso pradă în timp ce obișnuita avalanșă de timpi îmbunătățiți a aterizat târziu.
Turele mai bune ale lui Pierre Gasly și Daniel Ricciardo le-au asigurat progresul și, ulterior, i-au lăsat pe Sebastian Vettel și Fernando Alonso pe locurile 16 și 17 în clasamentul final. Sebastian Vettel, după ce a ratat cu 0,07s trecerea în Q2, a reușit cel puțin să îl întreacă pe coechipierul său Lance Stroll, canadianul conducând AMR22-ul AMR22, care a fost atent analizat și actualizat, până pe locul 18. Alex Albon l-a depășit pe coechipierul de la Williams Racing, Nicholas Latifi, pentru a completa ultima linie a grilei de start.
Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Spaniei:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.