Latest Posts

F1- În ultima clipă: Pole incredibil al lui Verstappen la Zandvoort!

Vizualizări: 10563

F1- O luptă la radioul de la boxele Ferrari, un accident violent al celor de la Williams, ploaie torențială – și în final Max Verstappen este din nou în pole position …

Max Verstappen și-a asigurat pole position pentru Marele Premiu al Olandei din 2023, într-o sesiune de calificări turbulentă pe circuitul de casă de la Zandvoort, pe coasta Mării Nordului. În condiții umede la început și aproape complet uscate la final, pilotul Red Bull i-a lăsat pe Lando Norris (McLaren) și George Russell (Mercedes) pe pozițiile 2 și 3.

După prima manșă din Q3, cei doi piloți McLaren au fost inițial în frunte în fața lui Verstappen. Așadar, deja mirosea a pole portocaliu – dar în ordinea greșită, cel puțin în percepția fanilor olandezi, care au transformat din nou calificările într-o petrecere atmosferică de Formula 1 cu muzică disco.

Dar din spate Verstappen a dat lovitura, stabilind cel mai bun timp de 1:10.567 minute – o nucă pe care McLaren nu a putut să o spargă: Norris a fost la 0.537 secunde distanță, în ciuda celui mai rapid prim sector, iar Oscar Piastri a greșit în ultimul sector și a terminat al optulea (+1.371). Acum Zandvoort era cu susul în jos!

“Șase zecimi, wow”, s-a mirat chiar și inginerul de cursă al lui Verstappen, Gianpiero Lambiase, iar Helmut Marko s-a entuziasmat într-un interviu acordat ServusTV: “Șase zecimi pe acest circuit, este o demonstrație incredibilă de putere. A păstrat o privire de ansamblu, a făcut anunțuri clare – și apoi a stabilit acest timp incredibil”.

F1

Alexander Albon (Williams) și-a confirmat prestația bună din antrenamente și a fost al patrulea, la 0,852 secunde, urmat de Fernando Alonso (Aston Martin/+0,939), Carlos Sainz (Ferrari/+1,187) și Sergio Perez (Red Bull/+1,313).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Q3 a fost întreruptă de două ori. Al doilea pilot Williams, Logan Sargeant, a intrat în Q3 pentru prima dată în carieră. Dar în primul său tur rapid a fost cu o secundă mai lent decât Albon și înainte de a se întoarce la boxe și-a băgat mașina în bariere.

Accidentul violent le dă probabil mecanicilor de la Williams un schimb de noapte pentru ca el să poată participa la cursa de duminică. Și comisarii au avut și ei de lucru: Reparația barierelor a durat zece minute, astfel că la final mai erau opt minute de parcurs pe o pistă aproape uscată.
Sargeant se află așadar pe locul 10 pe grilă.

Cu patru minute înainte de final a avut loc următorul steag roșu. De data aceasta, Charles Leclerc (Ferrari) a intrat în subvirare în bariere în virajul 9. Asta pentru că monegascul își atacase brusc echipa la radioul de la boxe în Q1. După accidentul său, el a spus cu blândețe: “Îmi pare rău, băieți.

Leclerc se afla pe poziția a cincea în momentul accidentului. Până la final, el a alunecat până pe locul nouă.

F1

Cum au fost condițiile meteo?
Când s-a deschis Q1 la ora locală 15:00, nu ploua. Dar pista era încă umedă, așa că toți piloții au ieșit la început cu intermediari. Nu e de mirare: cu puțin timp înainte, cursa de Formula 2 a trebuit chiar să fie abandonată din cauza ploii torențiale.

Deși temperatura aerului era de numai 20 grade, iar cea a asfaltului de 22 de grade, nu a durat mult până când pista s-a uscat. Mai ales că soarele strălucea când a început cursa. În consecință, a fost important ca temperaturile pneurilor să se situeze în fereastra optimă de temperatură la momentul potrivit.

Mai ales la începutul calificărilor, acest lucru nu a fost o concluzie previzibilă. Chiar și piloții experimentați pe ploaie, cum ar fi Verstappen și Hülkenberg, au alunecat de pe pistă în primul lor tur rapid. Verstappen era supărat: “Ce naiba este în neregulă cu mașina? Nu am nicio aderență, nicăieri, și plutesc pur și simplu”.

Expertul ServusTV Philipp Eng se arată înțelegător pentru astfel de greșeli: “Astfel de condiții sunt extrem de dificile pentru piloți. Trebuie să te adaptezi la aderență în fiecare tur”.

Pentru a înrăutăți situația, a început să plouă din nou la sfârșitul Q1. Doar pentru scurt timp, însă. Deja s-a uscat din nou în timpul Q2. Cu șapte minute înainte de final, Sainz a raportat: “Pista se usucă super rapid. Avem nevoie de un set nou de intermediari pentru ultimul tur”.

F1

Cum s-a descurcat debutantul Liam Lawson?
Neozeelandezul îl înlocuiește pe Daniel Ricciardo la AlphaTauri în Zandvoort. Ricciardo și-a fracturat metacarpianul într-un accident în virajul 3, vineri, este operat zilele acestea la Barcelona și este de asemenea așteptat să fie indisponibil la Monza peste o săptămână.

Lawson, debutantul AlphaTauri, a avut o prestație în mare parte fără cusur în cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, prima sa sesiune ca pilot de Grand Prix. În afară de un spin, care nu a avut consecințe.

Dar calificarea în condiții atât de dificile a fost un pic prea mult pentru el. Lawson a reușit să își aducă AlphaTauri-ul la boxe întreg. Dar, în final, el a fost al 20-lea și ultimul, la 2,480 secunde de cel mai bun timp al lui Albon din Q1, la 1,639 secunde de Yuki Tsunoda (locul 9) și la 1,060 secunde de penultimul clasat, Valtteri Bottas (Alfa Romeo).

Pe lângă Bottas și Lawson, Guanyu Zhou (Alfa Romeo), Esteban Ocon (Alpine) și Kevin Magnussen (Haas) au fost nevoiți să abandoneze Magnussen, de altfel, avea o aripă față veche. El o rupsese pe cea nouă într-un accident în timpul antrenamentelor finale.

F1

Dispută la radio: Ce s-a întâmplat cu Leclerc în Q1?
Timpul se terminase deja când Leclerc a reușit doar să se îmbunătățească pe locul 14, pe o ploaie care începuse să cadă din nou. La al doilea timp intermediar, el avea doar 0,004 secunde avans față de timpul intermediar al lui Zhou, iar comentatorii TV îl dăduseră deja deoparte având în vedere ploaia în creștere. Dar Leclerc a făcut un al treilea sector fenomenal, în ciuda unei alunecări, și a ajuns în Q2.

După aceea, însă, el a fost furios și și-a certat echipa la radioul de la boxe: “La naiba! Haideți, să facem asta cum trebuie! Traficul este cel mai important lucru. Încălzirea pneurilor, toate astea. Asta este important. Asta este singura prioritate pe care o avem. Să ne concentrăm pe asta și se va potrivi. În caz contrar, vom fi eliminați în Q2. Am fost foarte norocoși acum”.

De altfel, al doilea pilot Ferrari a avut și el o problemă de comunicare. Asta pentru că Sainz l-a împins pe Piastri în iarbă la ieșirea de la boxe. “Nu am putut vedea nimic”, a transmis el prin radio. Inginerul său de cursă ar fi trebuit să-l avertizeze, dar și-a cerut scuze: pilotul McLaren oricum nu făcuse decât un tur de răcire.

F1

Ce s-a întâmplat în trimestrul al doilea?
Cu cel mai bun timp al lui Verstappen. Pilotul Red Bull a fost cu o jumătate de secundă mai rapid decât primii săi urmăritori, Piastri, Albon și Alonso. Și cu condiții mixte: După ploaia de la finalul Q1, pista s-a uscat rapid. Cu toate acestea, nimeni nu a îndrăznit să facă o încercare pe slick-uri la finalul Q2.

Dar au existat și surprize: Lewis Hamilton (Mercedes), de exemplu, și-a cronometrat ultima încercare nu la fel de perfect ca unii dintre adversarii săi, a fost cu o jumătate de minut mai devreme și a găsit astfel condiții de pistă mai puțin optime. În timp ce Russell a progresat fără probleme până pe locul șase, septuplul campion mondial a fost eliminat pe locul 13, la 0,084 secunde de timpul lui Sargeant.

Hamilton a explicat: “Am făcut două tururi rapide la final și pur și simplu s-a supraîncălzit pneul. Nu am putut să îmbunătățesc ultimul meu tur”. Șeful echipei, Toto Wolff, este convins: “Lewis a avut ritmul necesar, dar sesiunea pur și simplu nu a mers bine. A fost și el îngreunat. Sunt sigur că, dacă ar fi fost în Q3, am fi avut ambele mașini în primele cinci locuri.”

Teoretic, el ar putea fi mutat și mai în spate pe grilă. Situația în care l-ar fi obstrucționat pe Yuki Tsunoda (AlphaTauri) va fi evaluată de comisarii de cursă abia după terminarea calificărilor.

În afară de Hamilton, Lance Stroll (locul 11 /Aston Martin), Pierre Gasly (locul 12 /Alpine), Tsunoda (locul 14) și Nico Hülkenberg (locul 15 /Haas) au fost prinși în Q2. Acesta din urmă a condus în ultimul tur până la P10 pentru o scurtă perioadă de timp, dar apoi a fost împins înapoi. În cele din urmă, el a fost la 0,183 secunde de tăierea Q3.

F1

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Olandei în acest weekend:

  • Duminica 27.08.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

F1
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss