Carlos Sainz a condus o dublă Ferrari în a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu de Formula 1 din Singapore 2022, unde liderii campionatului Max Verstappen și Charles Leclerc au parcurs doar câteva tururi.
Cu toate acestea, ei au terminat totuși pe locurile doi și patru în spatele lui Sainz, despărțindu-se de perechea Mercedes George Russell și Lewis Hamilton, care au fost în fruntea sesiunii FP1 anterioare din ziua de azi pe circuitul Marina Bay.
La începutul singurei sesiuni de antrenamente comparabile pentru calificări și pentru cursă, având în vedere că aceasta a început noaptea, Valtteri Bottas a fost primul pilot care a ieșit de la boxe, în timp ce primii concurenți au făcut turul pe pneurile medium și hard.
Bottas a stabilit primul loc de referință cu 1m45,839s pe pneuri medii, înainte de a fi tras înapoi de perechea Mercedes, Russell și apoi Hamilton, care a terminat primul său zbor cu 1m44,091s.
Russell a rămas în fruntea timpilor până la finalul primelor 10 minute, primul tur aș britanicului incluzând un moment de ieșire de pe pistă în virajul 11. El a reușit să își oprească Mercedes-ul, dar numai puțin înainte de barieră, înainte de a da înapoi și de a-și continua drumul.
Sainz a preluat apoi conducerea în fruntea timpilor cu 1m43,710s – tot cu pneurile medium folosite de cei doi piloți Mercedes – înainte ca Hamilton să revină în față cu 1m43,668s câteva minute mai târziu.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
La finalul primei treimi a sesiunii de o oră, Sainz a revenit în fruntea timpilor cu un 1m43.237s, care a reprezentat timpul definitiv pentru pneurile medium pentru faza următoare.
Până în acest moment, era clar că liderii campionatului au avut o sesiune neobișnuită, Verstappen și coechipierul său Sergio Perez, precum și Leclerc, nereușind încă să stabilească un timp.
Red Bull lucra la ambele sale mașini în garajul său, în timp ce Ferrari a reatașat podeaua lui Leclerc, ceea ce a însemnat că nu s-au sincronizat cu restul grupului atunci când au ieșit la suprafață.
Perez a fost primul din trio care a făcut acest lucru – ieșind imediat pentru a efectua simularea de calificare pe softuri, pe care Bottas tocmai le folosise în acest moment înainte de jumătatea cursei pentru a sări în sus în ordine și a se situa pe locul al doilea în spatele celui mai bun rezultat al lui Sainz pe medii.
Pe el de la bun început, Perez a avut o alunecare masivă la ieșirea din virajul 5 la dreapta lungă, care duce la prima linie dreaptă lungă a pistei, și a pierdut și mai mult timp în ultimele două sectoare pentru a ajunge la aproape 1,5s în spatele timpului de lider pe cauciuc mai dur.
Câteva minute mai târziu, Sainz a finalizat primul tur cu pneuri soft a celor de la Ferrari – îmbunătățindu-și reperul primului loc la 1m42,751s.
Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că spaniolul a tăiat zidul la ieșirea din virajul 19 la 90 de grade la dreapta, care urmează scurta secțiune subterană a pistei care trece pe sub tribuna cu vedere la explozia scurtă dintre virajele 17 și 18, lucru pe care Perez și Esteban Ocon l-au făcut și ei în primele lor tururi de simulare a calificărilor.
Timpul lui Ocon a fost suficient de bun pentru a se clasa al treilea în această etapă, în ciuda loviturii de zid, Leclerc fiind în acest moment cel care a ieșit în sfârșit pe pistă.
El a făcut acest lucru pe pneurile medii și a efectuat o cursă lungă care a inclus o serie de tururi cu cele mai bune rezultate personale – primul dintre acestea fiind cu doar 0,1s mai lent decât timpul precedent al coechipierului său, liderul sesiunii, pe pneurile cu pereți galbeni.
În timp ce Leclerc a continuat să bată și să-și îmbunătățească recordul personal, Sainz a mers din nou pe softuri.
Cu puțin peste 20 de minute înainte de final, el a îmbunătățit cel mai bun timp la 1m42,587s, cu Leclerc, care în acest moment se afla în urma celuilalt Ferrari, clasându-se pe locul al doilea la 0,295s în urmă, pe pneurile medii folosite.
Acest lucru i-a retrogradat pe Russell pe locul trei și pe Hamilton pe locul patru – cei doi piloți ai Săgeților Argintii au efectuat simulări de calificare pe softuri care au prezentat sectoare de deschidere rapide înainte de a pierde timp în favoarea lui Sainz pe măsură ce turul a continuat.
Perez a mai avut încă două încercări pe softuri în timpul perioadei de final de FP2, în care echipele le dau de obicei piloților lor sarcina de a efectua exerciții de colectare a datelor de cursă cu combustibil ridicat.
Al doilea efort al său abia a redus diferența față de Sainz, dar la a treia încercare l-a egalat pe spaniol în primul sector, înainte de a pierde atât de mult timp în sectorul doi încât a dat înapoi și s-a îndreptat spre boxe.
În timpul acestei acțiuni, Verstappen a ieșit pentru o scurtă vizionare pe hards înainte de a se întoarce la boxele Red Bull pentru un alt stint lung de ajustări de set-up, ceea ce a însemnat că a lâncezit pe locul 15 înainte de ultimele 15 minute.
Era clar că niciunul dintre olandez, Perez sau Leclerc nu va putea efectua cursele obișnuite de vârf de la finalul lui FP2 și, într-adevăr, au fost trecuți la curse de simulare a calificărilor pentru ultimele etape – terminând cu un total de tururi de 8, 12 și, respectiv, 13.
Leclerc a plecat primul pe soft și a fost cu aproape 0,2s peste Sainz în primul sector, înainte de a reveni la nivelul celui mai bun timp al coechipierului său după ce a terminat treimea de mijloc și a înregistrat în cele din urmă un timp care l-a menținut pe locul doi, dar cu 0,208s în urmă.
Puțin mai târziu, când mai erau patru minute din sesiune, Verstappen a mers și mai bine în primul sector și l-a devansat pe Sainz cu 0,2s.
Dar și el a alunecat înapoi la egalitate la sfârșitul sectorului doi și apoi a pierdut atât de mult timp în sectorul trei – peste 0,3s – încât recordul său personal a însemnat că s-a clasat doar pe locul patru în spatele celui mai bun efort al lui Russell cu pneuri moi de la începutul sesiunii.
Aceasta i-a împins pe Hamilton și Ocon înapoi pe locurile cinci și șase în ordinea finală, cu Bottas și Fernando Alonso pe locurile șapte și opt, în timp ce Perez a rămas în urmă pe locul nouă.
Lance Stroll a completat top 10 într-o sesiune care, ca de obicei pentru pista stradală înșelătoare, a prezentat o serie de blocaje și scufundări pe drumuri de scăpare – dar nimeni nu a lovit pereții suficient de tare pentru a provoca o oprire.
Cel mai dramatic moment al procedurilor a fost cel în care Pierre Gasly – al 14-lea cel mai rapid – a fost nevoit să sară rapid de pe AlphaTauri când a fost dus înapoi în garaj, deoarece din cutia de aer a mașinii au izbucnit flăcări.
Incidentul a avut loc când mai erau puțin peste 15 minute din sesiune, iar focul a fost stins rapid chiar în momentul în care Gasly ieșea din cockpit.
Când și unde să urmărești Marele Premiu al statului Singapore în acest weekend:
- Vineri 30.09.2022, 13:00 – 14:00, Antrenamente Libere I
F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1 - Vineri 30.09.2022, 16:00 – 17:00, Antrenamente Libere II
F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2 - Sâmbăta 01.10.2022, 13:00 – 14:00, Antrenamente Libere III
F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 3 - Sâmbăta 01.10.2022, 16:00 – 17:00, Calificări
F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 3 - Duminica 02.10.2022, 15:00 – 17:00, Cursa
F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.