More

    Latest Posts

    F1 GP Brazilia: Magnussen obține în mod șocant primul pole-position din carieră

    Kevin Magnussen, pilotul echipei Haas, a obținut un prim pole position improbabil în Formula 1, în fața lui Max Verstappen, pentru cursa de sprint a Marelui Premiu al Braziliei din 2022, în timp ce ploaia l-a surprins pe Charles Leclerc.

    Magnussen, care a fost rechemat la echipă pentru acest sezon după înlăturarea pilotului rus Nikita Mazepin, a obținut în mod remarcabil primul loc atunci când un steag roșu într-un Q3 tulbure a permis deteriorarea condițiilor.

    Acest lucru a însemnat că nimeni nu a putut să îmbunătățească în ultimele minute ale calificărilor pentru a lăsa echipa americană să se uite la ceas până când și-a asigurat primul pole position și au izbucnit festivitățile.

    Drama din Q3 a început atunci când Ferrari și-a asumat un risc major, trimițându-l pe Leclerc pe un set de pneuri intermediare pentru a preîntâmpina revenirea ploii – calificările începuseră umede înainte de a se usca.

    Între timp, ceilalți nouă concurenți au ieșit pe pneuri Pirelli slick.

    Scuderia părea să spere că ploile vor sosi la timp pentru a-i surprinde pe cei care se vor afla pe uscat, în timp ce pilotul său va fi pe compoziția potrivită la momentul optim înainte ca condițiile să se înrăutățească.

    Analiza

    Cu toate acestea, Leclerc și-a dat repede seama că era cel mai ciudat și și-a descărcat furia, făcând chiar cu mâna către zidul boxelor în timp ce trecea pentru a-și începe turul de circuit.

    El a rulat cel mai încet în primul sector, s-a luptat pentru aderență și l-a ținut pe Sergio Perez, care îl urmărea, înainte de a abandona cursa și de a intra în pitlane pentru a încerca să folosească pneuri slick.

    Cu pneurile intermediare, care erau acum în mod clar opțiunea greșită, Magnussen, care a folosit slick-uri, a reușit să facă un tur de 1m11.674s și să ia primul loc în fața lui Verstappen de la Red Bull cu aproximativ două zecimi, pilotul olandez fiind blocat în virajul 8, ceea ce l-a costat în cele din urmă pole position-ul.

    Apoi, George Russell – care tocmai alergase până pe locul trei – a căzut cu Mercedesul său W13 în pietriș la ieșirea din virajul 4, ceea ce a dus la apariția steagurilor roșii.

    Britanicul a părut să blocheze partea din față-dreapta în virajul la stânga, iar partea din spate a atins linia albă alunecoasă și l-a scos în afara circuitului. În timp ce încerca să se rotească pentru a recupera, a abandonat puntea spate în pietriș.

    Deși inițial Russell a continuat să învârtă roțile din spate și a făcut semn comisarilor să efectueze o recuperare în direct a mașinii sale, în cele din urmă s-a retras din sesiune.

    Dar, având în vedere că amenințarea de ploaie se profila deja, întârzierea a fost suficient de lungă pentru a permite revenirea vremii umede și nimeni nu a putut găsi timp în ciuda faptului că mai erau mai mult de cinci minute rămase.

    Conștienți de faptul că nu se vor îmbunătăți, piloții au început să iasă din mașinile lor pentru a da startul la festivitățile Haas.

    Astfel, Russell își va păstra locul al treilea în ciuda acroșajului, în timp ce Lando Norris a obținut al patrulea timp pentru McLaren în fața lui Carlos Sainz – deși pilotul Ferrari este pregătit să plece de pe locul 10 din cauza unei penalizări de cinci locuri pe grilă pentru schimbarea motorului cu ardere internă.

    Analiza

    Esteban Ocon a alergat până pe locul șase în fața coechipierului de la Alpine, Fernando Alonso, în timp ce Perez – după ce a fost întârziat de Leclerc – a obținut doar locul nouă.

    Ocon intrase în top 10 cu o diferență mică de 0,045s în detrimentul lui Alex Albon, în timp ce Pierre Gasly a alergat pe locul 12 în fața lui Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo și Lance Stroll.

    Ultimele secunde din Q2 au fost un fel de “squib umed”, în timp ce Mercedes-ul aflat în pericol s-a îmbunătățit.

    Acestea păreau să fie amenințate atunci când unii piloți au raportat că mai multă ploaie urma să sosească spre sfârșitul cursei, Săgețile de Argint având până atunci doar tururi pe softuri folosite pentru a rula în afara primelor 10 locuri.

    Dar, în timp ce Aston Martin se luptau în mod special să găsească timp, Russell a urcat în cele din urmă pe locul trei cu cinci minute înainte de final. Hamilton a intrat direct în spatele lui, pe locul patru, dar a fost retrogradat pe locul nouă.

    Sainz, de asemenea, a urcat confortabil pe locul doi în Q2 în cele din urmă, câștigătorul GP-ului britanic a stat pe locul 10 și doar 0.008s de zona de abandon, dar a trecut la distanță prin rularea la un 1m10.890s pentru a-l depăși pe Leclerc cu 0.06s și a rulat la doar 0.009s de cel mai bun Verstappen.

    Ferrari fusese deja forțată să supraviețuiască unei sperieturi considerabile în Q1, când condițiile inițial umede s-au îmbunătățit suficient pentru a permite trecerea la soft-uri după ce Gasly, cobaiul cu pneuri slick, a început să stabilească cele mai rapide sectoare.

    Gasly s-a luptat inițial pentru aderență, alunecând mult în ultimul viraj, dar în următoarea rundă, pilotul din Alpi a fost cel mai rapid cu 0,6s și apoi s-a îmbunătățit cu încă o secundă.

    Pentru a răspunde, echipa Scuderia a ridicat mașina lui Leclerc, dar avea la îndemână doar un set frecat, așa că a urmat o întârziere în timp ce cizme noi au fost în cele din urmă recuperate, în timp ce Sainz a fost ținut într-un stack dublu.

    Apoi, Leclerc a fost nevoit să abandoneze primul său tur de pistă cu cauciucuri cu pereți roșii când a fost reținut de Yuki Tsunoda în ultimul sector, întârziind la rândul său coechipierul său care îl urmărea.

    Magnussen

    În timp ce Sainz a reușit totuși să se îmbunătățească, Leclerc a avut totul de făcut în ultima sa cursă, dar a făcut suficient pentru a ajunge pe locul 12 și pentru a supraviețui la ultima rafală, în timp ce Nicholas Latifi a ratat de puțin trecerea în Q2.

    Pilotul Williams, care a plecat de pe circuit, a fost cel mai bun din sesiune cu doar câteva momente mai devreme, după ce a montat pneurile de uscat, dar a fost rapid retrogradat și a ratat pragul de 0,16 secunde în fața lui Ricciardo.

    Într-o sesiune de neuitat pentru coechipierii de la Alfa Romeo, Zhou Guanyu s-a clasat doar pe locul 17 în fața lui Valtteri Bottas, în timp ce Tsunoda de la AlphaTauri și Mick Schumacher au rulat cel mai lent dintre toți.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss