Latest Posts

F1 este de acord cu creșterea plafonului bugetar pentru 2022, pe fondul presiunii inflației

Vizualizări: 30482

Comisia Formulei 1 a fost de acord cu o mică creștere a plafonului bugetar pentru sezonul 2022 din cauza climatului financiar global și a creșterii ratei inflației.

F1 a introdus primul set de reglementări financiare pentru sezonul 2021, stabilind un plafon bugetar inițial pentru anul respectiv de 145 de milioane de dolari pe echipă, care a fost ajustat în funcție de numărul de curse. Acesta a scăzut la 140 de milioane de dolari pentru 2022 și urma să scadă cu încă 5 milioane de dolari anul viitor, deși cu o indexare de 3% pentru a ține cont de inflație.

Dar, pe fondul situației financiare incerte din întreaga lume după invazia Rusiei în Ucraina în februarie, al nivelurilor ridicate ale inflației și al creșterii costurilor de transport de marfă, mai multe echipe au făcut presiuni în ultimele luni pentru o modificare a plafonului bugetar. În urma ultimei reuniuni a Comisiei F1, care a avut loc vineri dimineață în Austria, s-a confirmat că s-a aprobat creșterea plafonului bugetar cu 3,1%, pentru a ține cont de presiunile exercitate de creșterea costurilor și de inflație.

F1, Bugetar

Acest lucru a avut sprijinul F1, al FIA și al a nouă din cele 10 echipe, iar indexarea inițială planificată pentru 2023 a fost devansată pentru a intra în vigoare în 2022. O declarație a F1 și FIA a precizat că ratele ridicate ale inflației de la sfârșitul anului trecut au cauzat „un risc de neconformitate cu reglementările financiare dacă nu se iau măsuri”, justificând intervenția. „În urma consultării cu Comitetul Consultativ Financiar în ultimele săptămâni, FIA a prezentat Comisiei o propunere care a fost aprobată de majoritatea necesară, cu sprijinul FIA, al Formulei 1 și al nouă dintre echipe”, se arată în comunicat.

„Propunerea recunoaște creșterea neașteptată a costurilor suportate de echipe în 2022, permițând astfel indexarea la o rată limitată de 3,1% (care ia în considerare pragul inițial de inflație de 3% deja stabilit în regulament) și permițând compunerea acestei rate începând cu 2023. Acest lucru va păstra integritatea pe termen lung a regulamentelor financiare”. Prin compunerea ratei, noua cifră majorată cu 3,1% pentru acest an va fi supusă în continuare indexării planificate de 3% pentru 2023.

Scuderia Ferrari a avertizat la sfârșitul lunii mai că nu există „nicio șansă” de a se încadra în plafonul bugetar pentru acest an din cauza creșterii costurilor, în timp ce șeful Red Bull F1, Christian Horner, a avertizat asupra unei „catastrofe” din cauza crizei. Unele dintre echipele mai mici au fost mai reticente în a accepta o modificare a regulamentelor, șeful Alfa Romeo, Frederic Vasseur, sugerând că echipele mai mari pur și simplu își dezvoltă mai puțin mașinile pentru a se încadra în limită. În alte știri de la reuniunea Comisiei F1, s-a aprobat ca testele de pre-sezon de anul viitor să se desfășoare în afara Europei, cu patru zile înainte de runda inaugurală a anului.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

F1, Bugetar

În conformitate cu regulamentul sportiv actual, testele pot avea loc doar pe circuite din Europa, cu excepția cazului în care majoritatea echipelor sunt de acord. Acest lucru deschide ușa pentru Bahrain să organizeze un singur test de pre-sezon în 2023, înainte de a găzdui runda inaugurală a sezonului. Testele din acest an au avut loc atât la Barcelona, cât și în Bahrain. Comisia F1 a discutat, de asemenea, despre limitele mai stricte ale stingerii personalului care lucrează în paddock, care au fost introduse în acest an ca parte a formatului revizuit al weekendului de cursă.

„În mare măsură, acest lucru a fost un succes, iar după prima jumătate a sezonului au fost identificate o serie de domenii care pot fi îmbunătățite, în special în ceea ce privește orele de parc fermă după calificări”, se arată în declarație. Astfel, actuala fereastră de 90 de minute pentru parc ferme după calificările de sâmbătă va fi redusă la 30 de minute începând de anul viitor, ceea ce va ușura presiunile de după sesiune asupra echipelor și a oficialilor FIA care efectuează verificările tehnice.

• Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss