Latest Posts

F1 dornici să evite situațiile din trecut tulburate de decizii grăbite

Vizualizări: 10158

Directorul tehnic Formula 1, Pat Symonds, este de părere că simularea îi ajută pe șefii sportului în a se îndepărta de situațiile din trecut, în care erau forțați să ia decizii grăbite în privința regulamentului, dovezile și testarea lipsind în totalitate.

Symonds este unul dintre membrii echipei tehnice ce lucrează sub Ross Brawn pentru F1, cu scopul de a evalua posibilele schimbări pentru sport cu privire la viitor.

Oficialii F1 lucrează în acest moment pentru a găsi metode de a îmbunătăți produsul și pentru a considera schimbări potențiale de regulament, cea mai mare parte dintre acestea fiind anticipate pentru 2021.

Vorbind la Autosport International în Birmingham săptămâna trecută, Symonds a explicat cum simularea a devenit o parte crucială în luarea de decizii pentru F1 privind înainte, oferind, spre exemplu, folosirea unor așezări alternative pe grila de start.

Lucrurile sunt în mod fundamental diferite în Formula. 1 astăzi. Când facem schimbări, acestea trebuie să fie bazate pe dovezi concrete. Vrem să luăm decizii bazate pe dovezi și uneori asta este foarte dificil. Privind grila de start, în anii 60 erau foarte multe mașini roată la roată, iar în timp ne-am depărtat de acel sistem, astăzi folosind un sistem de grilă în care mașinile sunt despărțite de câte 8 metri de la o linie la alta.

Ne punem întrebarea, ce s-ar întâmpla dacă am apropia mașinile și dacă le-am avea roată la toată iar, poate două câte două. Am avea parte oare de un prim tur mai interesant? Cu întrecere mai apropiată? Sau pur și simplu am avea parte de mai multe accidente?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Când vrei să simulezi ceva, precum pentru o problemă de fizică, primești un răspuns trivial. Dacă așezi mașinile mai aproape și accelerează la fel, vor ajunge la primul viraj împreună, iar nu asta vrei să știi.

Ce vrem noi să știm este ce s-ar întâmpla, așa că trebuie să construim o simulare în care ne putem folosi de inteligența artificială, dar în care să putem introduce și un om dacă este cazul. Deci putem avea 19 mașini controlate de AI iar o altă mașină controlată de un om. De acolo putem să facem să zicem 50 de încercări.

Putem să zicem, OK, când am implementat aceste schimbări grilei, am avut 3% mai multe accidente, 5% mai multe depășiri, și 20% mai multă acțiune roată la roată

Symonds explică că este de părere că deciziile luate în urma analizării dovezilor, vor ajuta F1 să evite nevoia de a lua decizii pe moment, decizii care nu au avut timp să fie analizate corespunzător. O astfel de decizie, dată ca exemplu, ar fi cea de a trece la un stil de calificări în stil knock-out la începutul sezonului 2016, decizie care a fost anulată după doar două curse.

Putem lua mai multe decizii raționale decât grăbite. Cred că toată lumea își amintește farsa de la începutul sezonului 2016 în legătură cu sistemul de calificare. Acea decizie a fost luată de cineva la doar câteva săptămâni înainte de prima cursă. În ciuda faptului că echipele au spus că, acest sistem nu va funcționa și este greșit, decizia a fost implementată oricum.

Vrem să ne îndepărtăm de acel tip de situație din trecut și să lucrăm într-o manieră mai științifică.

Foto-credit: F1.com

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss