F1- Din nou, totul merge prost la Ferrari. Charles Leclerc este marcat grav după mizeria de la Silverstone. Nimic pozitiv
Se pare că Charles Leclerc și-a cumpărat victoria de la Monaco cu o înțelegere cu demonicul Formulei 1. Cele patru curse ale sale de atunci au fost șocante. La Silverstone, Leclerc nu reușește să înscrie puncte pentru a treia oară. El și Ferrari eșuează cu o strategie de ploaie prea ambițioasă și înrăutățesc și mai mult un weekend deja prost.
Cursa a inspirat acte de disperare încă de la început. După o sesiune de calificări ratată, Leclerc a plecat doar de pe locul unsprezece. Deși a câștigat trei locuri la start, el a rămas blocat pe locul opt, în spatele lui Lance Stroll, până în turul 13. Câteva tururi mai târziu, când a început să plouă mărunt, el s-a eliberat în sfârșit de Aston Martin, dar era deja la nouă secunde în spatele coechipierului său Carlos Sainz.
“Știi că dacă nu faci ceva gigantic, nu va funcționa, asta este o parte a problemei”, a diagnosticat șeful echipei Ferrari, Fred Vasseur, după cursă. Când Leclerc a ajuns în primul sector, în turul 19, părea să plouă mai tare. El a făcut un derapaj scurt și a cerut imediat la boxe să treacă de la slicks la intermediare.
“Cu informațiile din mașină, am crezut că a fost corect”, se apără Leclerc. Privind în urmă, el și inginerul de cursă Bryan Bozzi – pe baza înregistrărilor radio – nu păreau să funcționeze niciodată pe aceeași lungime de undă. Inițial, cu puțin timp înainte de crossover, prognoza meteo a lui Bozzi a fost: “Ne așteptăm ca aceasta să fie cea mai puternică, și încă zece minute ca aceasta”.
Haos meteorologic la radioul Ferrari: Cine a fost de vină pentru greșeala de strategie?
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Leclerc a pus la îndoială pentru scurt timp propria decizie de oprire pe secțiunea posterioară mai uscată a pistei, dar apoi a susținut-o din nou pe linia dreaptă Hangar fără nicio altă indicație din partea lui Bozzi. După cursă, el a explicat cum a înțeles situația: “Ploua destul de mult în virajul 15 și mi s-a spus că ploaia va fi foarte puternică în acest tur. Am oprit pentru a anticipa acest lucru”.
Într-adevăr, Leclerc a primit un raport meteorologic ajustat cu mai multă ploaie abia când se afla deja la boxe și a întrebat dacă va mai ploua. Răspunsul lui Bozzi: “În cinci minute. Apoi poate chiar mai târziu”. Undeva în comunicarea dintre echipă și pilot și în înțelegerea reciprocă, a fost luată o turnură greșită.
“Acesta a fost sfârșitul cursei noastre, desigur”, a rezumat Leclerc succint. A rămas o ploaie scurtă. Intermediarii au fost complet inutili, el a pierdut câteva secunde pe tur și a fost chiar depășit. În plus, când ploaia a început cu adevărat câteva tururi mai târziu, a trebuit să ia din nou intermediari noi. Pentru că le stricase pe cele vechi pe uscat. Apoi a fost al 16-lea.
El a gestionat perfect revenirea la pneurile slick, dar nu a mai putut face mai mult decât să smulgă P14 de la Valtteri Bottas după pierderea uriașă de timp. “Bineînțeles că a fost greșit, probabil că am fi terminat pe locul șase, dar am luat decizia împreună”, a declarat Vasseur, împărțind responsabilitatea. “Nu vreau să spun că a fost bine, bineînțeles că nu a fost, dar nu sunt frustrat. Hamilton și Russell au plecat în același tur. A fost pe punctul de a fi o decizie bună”.
Leclerc epuizat după o serie de dezastre la Ferrari: Cuvintele nu sunt suficiente
După cursă, Leclerc a simțit cu adevărat impactul situației recente. Fără puncte la Montreal, Spielberg și Silverstone. Un îndepărtat loc cinci la Barcelona. O actualizare care nu funcționează. “Aproape că nu am cuvinte să descriu asta. Patru curse, mai rău decât un coșmar. Să sperăm că putem reveni în curând”.
Cum, totuși, el nu-și mai poate imagina cu adevărat. După Silverstone, echipa trebuie să rezolve acum situația dificilă a actualizării. Piesele aduse la Barcelona au oferit forța de apăsare așteptată, dar nu au venit cu niciunul dintre săriturile așteptate. Aceasta a fost și sursa necazurilor lui Leclerc de la Silverstone. El a efectuat teste comparative cu noile piese vineri. Abia sâmbătă a revenit la piesele vechi pe baza rezultatelor.
Din cauza unei a treia sesiuni de antrenamente ploioase, el a trebuit apoi să înceapă calificările fără pregătire, iar în cursă a condus și o mașină cu care nu a parcurs niciun tur pe uscat cu rezervorul plin de benzină. “De îndată ce ai un astfel de tur prost, crezi că trebuie să compensezi, iar asta este o greșeală din partea tuturor”, a declarat Vasseur în apărarea pilotului său. “Nu poți face asta. Poți fi doar la limită”.
Nu este clar ce se va întâmpla acum la Ferrari. Ce monopost va fi pe grilă în Ungaria? Decizia nu a fost încă luată, confirmă Leclerc: “Vom analiza toate datele din cele două pachete și vom încerca să înțelegem ceea ce nu am înțeles încă”.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.