More

    Latest Posts

    F1 Canada: Verstappen îl ține în frâu pe Sainz după un Safety Car târzie, Hamilton al treilea

    Max Verstappen a rezistat unei presiuni severe din partea lui Carlos Sainz și a câștigat Marele Premiu al Canadei de Formula 1 din 2022, după o întrerupere târzie a Safety Car-ului, Lewis Hamilton ocupând locul trei.

    Cursa fusese deja întreruptă de două ori de activarea mașinii de siguranță virtuale, care i-a pus pe Max Verstappen și Carlos Sainz pe strategii diferite de două opriri față de o strategie probabilă de o singură oprire pentru Scuderia Ferrari înainte de ultimele etape, înainte ca mașina de siguranță să îi închidă și să stabilească o luptă directă pentru victorie pe aceleași pneuri dure, deși cu spaniolul pe cauciuc mai proaspete.

    În spate, Fernando Alonso, plecat din prima linie, s-a transformat într-o clasare pe locul șapte pentru echipa Alpine F1, în spatele piloților echipei Mercedes AMG F1, Hamilton și George Russell, în timp ce Charles Leclerc, care a recuperat de pe partea din spate a grilei de start, a terminat pe locul cinci. La start, intenția lui Fernando Alonso de a-l ataca pe Max Verstappen în primul viraj nu a fost nici pe departe fructificată, deoarece pilotul Red Bull Racing a acaparat lansarea și a condus cu ușurință în virajul 1.

    Verstappen

    Carlos Sainz l-a urmat pe Fernando Alonso în primele viraje, în timp ce în spatele aripii stânga față a lui Lewis Hamilton a periat placa de capăt a aripii față dreapta a lui Kevin Magnussen, când pilotul Haas F1 a atacat la exteriorul pilotului Mercedes AMG F1 în virajul 3, ceea ce a rupt piesa și a lăsat-o atârnând. În timp ce Max Verstappen și-a consolidat avansul, care era de 1.0s la finalul turului 1 din 70, Carlos Sainz a avut nevoie până la sfârșitul turului 3 pentru a-l depăși pe Fernando Alonso – folosind DRS pentru a trece pe lângă el la apropierea de ultimele viraje.

    Max Verstappen a scos câteva zecimi pe tur în fața lui Carlos Sainz în primele tururi, în care pilotul Scuderia Ferrari s-a luptat cu pneurile care dezvoltau graining, dar spaniolul începea să inverseze această tendință atunci când primul stint a fost întrerupt de prima activare a VCS în turul nouă. Imediat după ce lui Kevin Magnussen i s-a ordonat de către FIA să intre la boxe pentru a-și înlocui aripa față, Sergio Perez a ieșit din plutonul de mijloc din cauza a ceea ce a suspectat a fi o problemă la motor, ceea ce a însemnat că s-a oprit în scurgerea din spatele virajului 9 și la finalul turului, la coborârea în ac de păr.

    În timp ce una dintre mașinile sale a fost îndepărtată în cadrul VSC, Red Bull Racing l-a tras imediat pe Max Verstappen pentru a schimba pentru pneuri dure pentru a profita de oprirea cu timp redus cu cursele neutralizate, în timp ce Carlos Sainz și Fernando Alonso au rămas în afara, în timp ce Lewis Hamilton l-a urmat pe Max Verstappen.

    Verstappen

    Carlos Sainz a condus pentru următoarea fază a cursei după ce s-a reluat cursa cu steag verde la sfârșitul turului 10, iar Max Verstappen a redus avantajul de maxim 6.4s al pilotului echipei Scuderia Ferrari față de fostul lider, care l-a prins și l-a depășit rapid pe Fernando Alonso pentru locul doi – trecând cu o mișcare DRS ușoară pe linia dreaptă din spate.

    Statu quo-ul s-a menținut până în turul 20, când VSC a fost activat din nou după ce Mick Schumacher, care a căzut de pe locul șase de pe care plecase în primul tur, a abandonat cu o defecțiune mecanică în același loc în care Sergio Perez o făcuse mai devreme.

    De data aceasta, Carlos Sainz a intrat la boxe pentru a lua hard, reintrând în cursă chiar în momentul în care VSC-ul s-a încheiat la începutul turului 21 și cu puțin înaintea lui Lewis Hamilton, deja oprit, apoi conducându-l înapoi în spatele lui Fernando Alonso, care a rămas din nou în afara circuitului în ciuda ofertei unui schimb de cauciucuri ieftin sub VSC.

    La fel ca în primele etape, Carlos Sainz a folosit DRS pentru a trece de Fernando Alonso în cursa spre ultimele viraje în turul 22, ceea ce l-a lăsat cu un deficit de 9,4s față de Max Verstappen, în timp ce Lewis Hamilton a urmat în curând pilotul echipei Scuderia Ferrari pe lângă Fernando Alonso pentru a rula pe locul trei la distanță în spatele liderilor.

    Verstappen

    Carlos Sainz și-a folosit pneurile sale mai proaspete pentru a eroda încet avansul lui Max Verstappen în următoarea secțiune a cursei, dar acesta încă se menținea ferm la puțin peste opt secunde cu 30 de tururi încheiate și chiar dacă Max Verstappen a raportat că pneurile sale încep să piardă aderență. Dar, până la începutul turului 40, Carlos Sainz se apropia din ce în ce mai mult de Max Verstappen, ceea ce a însemnat că diferența s-a redus la puțin peste șase secunde, astfel că echipa Red Bull Racing a optat să îl aducă pe lider pentru a doua oară – luând din nou noile pneuri dure în turul 43.

    Max Verstappen a fost frustrat că a ieșit chiar în spatele lui Lewis Hamilton, dar a trecut de pilotul Mercedes AMG F1 cu DRS la următoarea cursă pe linia dreaptă din spate, Lewis Hamilton intrând apoi imediat la boxe pentru a doua oară și el. Prin urmare, Carlos Sainz avea un avans de 10,8s cu 25 de tururi rămase, dar Max Verstappen a forțat rapid pentru a reduce acest avans la 7,7s la sfârșitul turului 49. Dar imaginea cursei a fost apoi complet schimbată când Yuki Tsunoda s-a accidentat imediat după ce a făcut a doua oprire și a alunecat direct în barierele de la virajul 2 la ieșirea de la boxe.

    Scuderia Ferrari l-a chemat pe Carlos Sainz, care a reușit să ia pneuri dure proaspete și a reintrat imediat în spatele lui Max Verstappen, ceea ce a declanșat o urmărire de 14 tururi până la final, odată ce cursa a fost reluată la începutul turului 56, după ce AlphaTauri a fost îndepărtat cu macaraua. Carlos Sainz nu a reușit să se apropie de Max Verstappen la reluarea cursei, după ce liderul a așteptat până la ultimele viraje înainte de a reveni la viteza maximă, pilotul Red Bull Racing având un decalaj de 0,8 secunde în primul tur de întoarcere la viteza de cursă.

    Verstappen

    Dar Carlos Sainz a forțat din greu pentru a rămâne în raza de acțiune a DRS atunci când sistemul a fost reactivat la două tururi după reluare și astfel a reușit să-l țină pe Max Verstappen sub o presiune severă. Tur după tur, Pilotului echipei Scuderia Ferrari și-a folosit deschiderea aripii spate pentru a se apropia pe lunga linie dreaptă finală și pe cea de la boxe, dar Max Verstappen a reușit să rămână în față datorită tracțiunii sale excelente la ieșirea din acul de păr și din șicana finală.

    De două ori Carlos Sainz a ajuns la 0,3s în spatele aripii spate a lui Max Verstappen și de două ori s-a deplasat spre linia interioară pentru șicana finală în încercarea de a-și pune la punct rivalul, dar Max Verstappen nu a cedat presiunii. Faptul că Carlos Sainz s-a blocat în acul de păr în ultimul tur a însemnat că Max Verstappen a putut să fugă la o marjă finală de victorie de 0,9s,  Lewis Hamilton completând podiumul după ce a fost rapid abandonat de lideri după repornirea mașinii de siguranță.

    George Russell a câștigat sub al doilea VSC și s-a apropiat de Lewis Hamilton înainte ca pilotul Mercedes AMG F1 din frunte să intre la boxe după ce Max Verstappen a trecut pe lângă el, după care George Russell a primit, de asemenea, o a doua oprire și astfel a alergat în spatele coechipierului său până la final, niciunul dintre cei doi nefiind sub Safety Car. Cursa lui Charles Leclerc a fost una de frustrare, deoarece s-a luptat cu aderența pneurilor spate în timp ce își croia drum în ordine de pe locul 19 pe grilă.

    Verstappen

    A progresat constant printre pozițiile inferioare, dar nu a înregistrat progresul la care se aștepta, iar apoi a fost frustrat pentru o lungă perioadă de timp în spatele lui Esteban Ocon în faza de mijloc a cursei. În acest moment, Fernando Alonso s-a oprit în cele din urmă și a pornit în trombă spre pilotul echipei Scuderia Ferrari, care pornise pe contra-strategie de pneuri hard la start și, la fel, nu intrase în cele două perioade de VSC.

    Când Charles Leclerc a intrat la boxe în turul 41, un serviciu lent a însemnat că a revenit în spatele unui grup de mașini – Zhou Guanyu, Yuki Tsunoda și Daniel Ricciardo – care îl urmăreau pe Lance Stroll, care încă nu se oprise. A avut nevoie de mai multe tururi pentru a le depăși, Charles Leclerc abia l-a depășit pe Lance Stroll înainte de accidentul lui Yuki Tsunoda și a fost un alt pilot care nu a intrat în timpul mașinii de siguranță rezultate.

    Acest lucru a însemnat că a rămas în urma lui Esteban Ocon și Fernando Alonso pentru reluarea cursei – acesta din urmă încă în spatele coechipierului său din cauza a ceea ce pilotului echipei Alpine F1 a numit o “problemă de viteză în linie dreaptă” după oprirea la boxe.

    În ciuda faptului că avea cauciucuri mai vechi (Esteban Ocon și Fernando Alonso s-au oprit pentru aceleași medii pe care Charles Leclerc le folosea deja), Charles Leclerc a luptat pentru a-i depăși pe cei doi cu două mișcări în acul de păr pentru a urca pe locul cinci – deși depășirea lui Esteban Ocon a venit după ce a greșit o mișcare în șicană și a trebuit să-și lase rivalul să treacă cu puțin timp înainte.

    Verstappen

    Fernando Alonso a sugerat că Alpine ar trebui să-l lase să treacă de Esteban Ocon înainte de sosire, dar a sfârșit prin a ajunge acasă în spatele coechipierului său, pe locul șapte. Valtteri Bottas a fost al doilea cel mai bun clasat la o singură oprire (după Charles Leclerc), pe locul opt, iar Zhou Guanyu a ocupat locul nouă după o cursă de luptă după perioada în care a rămas blocat în spatele lui Lance Stroll. Eroul de acasă a obținut ultimul punct după o depășire DRS târzie asupra lui Daniel Ricciardo, care a pierdut timp cu o oprire lungă în timpul celui de-al doilea VSC.

    Lando Norris a pierdut, de asemenea, o grămadă de timp din cauza calamității opririi duble a celor de la McLaren F1, britanicul primind apoi un timp suplimentar de cinci secunde pentru depășirea vitezei în pitlane. Lando Norris a ocupat în cele din urmă locul 15, în fața lui Nicholas Latifi și a lui Kevin Magnussen, care a terminat pe ultimul loc.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Canadei **:

    Verstappen

    ** După publicarea acestor rezultate, Fernando Alonso a primit o penalizare de 5 secunde, ceea ce l-a coborât pe locul nouă și i-a promovat pe Valtteri Bottas și Zhou Guanyu cu câte un loc mai sus (acum pe șapte și opt).

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss