More

    Latest Posts

    F1 Canada: Verstappen îl ține în frâu pe Sainz după un Safety Car târzie, Hamilton al treilea

    Max Verstappen a rezistat unei presiuni severe din partea lui Carlos Sainz și a câștigat Marele Premiu al Canadei de Formula 1 din 2022, după o întrerupere târzie a Safety Car-ului, Lewis Hamilton ocupând locul trei.

    Cursa fusese deja întreruptă de două ori de activarea mașinii de siguranță virtuale, care i-a pus pe Max Verstappen și Carlos Sainz pe strategii diferite de două opriri față de o strategie probabilă de o singură oprire pentru Scuderia Ferrari înainte de ultimele etape, înainte ca mașina de siguranță să îi închidă și să stabilească o luptă directă pentru victorie pe aceleași pneuri dure, deși cu spaniolul pe cauciuc mai proaspete.

    În spate, Fernando Alonso, plecat din prima linie, s-a transformat într-o clasare pe locul șapte pentru echipa Alpine F1, în spatele piloților echipei Mercedes AMG F1, Hamilton și George Russell, în timp ce Charles Leclerc, care a recuperat de pe partea din spate a grilei de start, a terminat pe locul cinci. La start, intenția lui Fernando Alonso de a-l ataca pe Max Verstappen în primul viraj nu a fost nici pe departe fructificată, deoarece pilotul Red Bull Racing a acaparat lansarea și a condus cu ușurință în virajul 1.

    Verstappen

    Carlos Sainz l-a urmat pe Fernando Alonso în primele viraje, în timp ce în spatele aripii stânga față a lui Lewis Hamilton a periat placa de capăt a aripii față dreapta a lui Kevin Magnussen, când pilotul Haas F1 a atacat la exteriorul pilotului Mercedes AMG F1 în virajul 3, ceea ce a rupt piesa și a lăsat-o atârnând. În timp ce Max Verstappen și-a consolidat avansul, care era de 1.0s la finalul turului 1 din 70, Carlos Sainz a avut nevoie până la sfârșitul turului 3 pentru a-l depăși pe Fernando Alonso – folosind DRS pentru a trece pe lângă el la apropierea de ultimele viraje.

    Max Verstappen a scos câteva zecimi pe tur în fața lui Carlos Sainz în primele tururi, în care pilotul Scuderia Ferrari s-a luptat cu pneurile care dezvoltau graining, dar spaniolul începea să inverseze această tendință atunci când primul stint a fost întrerupt de prima activare a VCS în turul nouă. Imediat după ce lui Kevin Magnussen i s-a ordonat de către FIA să intre la boxe pentru a-și înlocui aripa față, Sergio Perez a ieșit din plutonul de mijloc din cauza a ceea ce a suspectat a fi o problemă la motor, ceea ce a însemnat că s-a oprit în scurgerea din spatele virajului 9 și la finalul turului, la coborârea în ac de păr.

    În timp ce una dintre mașinile sale a fost îndepărtată în cadrul VSC, Red Bull Racing l-a tras imediat pe Max Verstappen pentru a schimba pentru pneuri dure pentru a profita de oprirea cu timp redus cu cursele neutralizate, în timp ce Carlos Sainz și Fernando Alonso au rămas în afara, în timp ce Lewis Hamilton l-a urmat pe Max Verstappen.

    Verstappen

    Carlos Sainz a condus pentru următoarea fază a cursei după ce s-a reluat cursa cu steag verde la sfârșitul turului 10, iar Max Verstappen a redus avantajul de maxim 6.4s al pilotului echipei Scuderia Ferrari față de fostul lider, care l-a prins și l-a depășit rapid pe Fernando Alonso pentru locul doi – trecând cu o mișcare DRS ușoară pe linia dreaptă din spate.

    Statu quo-ul s-a menținut până în turul 20, când VSC a fost activat din nou după ce Mick Schumacher, care a căzut de pe locul șase de pe care plecase în primul tur, a abandonat cu o defecțiune mecanică în același loc în care Sergio Perez o făcuse mai devreme.

    De data aceasta, Carlos Sainz a intrat la boxe pentru a lua hard, reintrând în cursă chiar în momentul în care VSC-ul s-a încheiat la începutul turului 21 și cu puțin înaintea lui Lewis Hamilton, deja oprit, apoi conducându-l înapoi în spatele lui Fernando Alonso, care a rămas din nou în afara circuitului în ciuda ofertei unui schimb de cauciucuri ieftin sub VSC.

    La fel ca în primele etape, Carlos Sainz a folosit DRS pentru a trece de Fernando Alonso în cursa spre ultimele viraje în turul 22, ceea ce l-a lăsat cu un deficit de 9,4s față de Max Verstappen, în timp ce Lewis Hamilton a urmat în curând pilotul echipei Scuderia Ferrari pe lângă Fernando Alonso pentru a rula pe locul trei la distanță în spatele liderilor.

    Verstappen

    Carlos Sainz și-a folosit pneurile sale mai proaspete pentru a eroda încet avansul lui Max Verstappen în următoarea secțiune a cursei, dar acesta încă se menținea ferm la puțin peste opt secunde cu 30 de tururi încheiate și chiar dacă Max Verstappen a raportat că pneurile sale încep să piardă aderență. Dar, până la începutul turului 40, Carlos Sainz se apropia din ce în ce mai mult de Max Verstappen, ceea ce a însemnat că diferența s-a redus la puțin peste șase secunde, astfel că echipa Red Bull Racing a optat să îl aducă pe lider pentru a doua oară – luând din nou noile pneuri dure în turul 43.

    Max Verstappen a fost frustrat că a ieșit chiar în spatele lui Lewis Hamilton, dar a trecut de pilotul Mercedes AMG F1 cu DRS la următoarea cursă pe linia dreaptă din spate, Lewis Hamilton intrând apoi imediat la boxe pentru a doua oară și el. Prin urmare, Carlos Sainz avea un avans de 10,8s cu 25 de tururi rămase, dar Max Verstappen a forțat rapid pentru a reduce acest avans la 7,7s la sfârșitul turului 49. Dar imaginea cursei a fost apoi complet schimbată când Yuki Tsunoda s-a accidentat imediat după ce a făcut a doua oprire și a alunecat direct în barierele de la virajul 2 la ieșirea de la boxe.

    Scuderia Ferrari l-a chemat pe Carlos Sainz, care a reușit să ia pneuri dure proaspete și a reintrat imediat în spatele lui Max Verstappen, ceea ce a declanșat o urmărire de 14 tururi până la final, odată ce cursa a fost reluată la începutul turului 56, după ce AlphaTauri a fost îndepărtat cu macaraua. Carlos Sainz nu a reușit să se apropie de Max Verstappen la reluarea cursei, după ce liderul a așteptat până la ultimele viraje înainte de a reveni la viteza maximă, pilotul Red Bull Racing având un decalaj de 0,8 secunde în primul tur de întoarcere la viteza de cursă.

    Verstappen

    Dar Carlos Sainz a forțat din greu pentru a rămâne în raza de acțiune a DRS atunci când sistemul a fost reactivat la două tururi după reluare și astfel a reușit să-l țină pe Max Verstappen sub o presiune severă. Tur după tur, Pilotului echipei Scuderia Ferrari și-a folosit deschiderea aripii spate pentru a se apropia pe lunga linie dreaptă finală și pe cea de la boxe, dar Max Verstappen a reușit să rămână în față datorită tracțiunii sale excelente la ieșirea din acul de păr și din șicana finală.

    De două ori Carlos Sainz a ajuns la 0,3s în spatele aripii spate a lui Max Verstappen și de două ori s-a deplasat spre linia interioară pentru șicana finală în încercarea de a-și pune la punct rivalul, dar Max Verstappen nu a cedat presiunii. Faptul că Carlos Sainz s-a blocat în acul de păr în ultimul tur a însemnat că Max Verstappen a putut să fugă la o marjă finală de victorie de 0,9s,  Lewis Hamilton completând podiumul după ce a fost rapid abandonat de lideri după repornirea mașinii de siguranță.

    George Russell a câștigat sub al doilea VSC și s-a apropiat de Lewis Hamilton înainte ca pilotul Mercedes AMG F1 din frunte să intre la boxe după ce Max Verstappen a trecut pe lângă el, după care George Russell a primit, de asemenea, o a doua oprire și astfel a alergat în spatele coechipierului său până la final, niciunul dintre cei doi nefiind sub Safety Car. Cursa lui Charles Leclerc a fost una de frustrare, deoarece s-a luptat cu aderența pneurilor spate în timp ce își croia drum în ordine de pe locul 19 pe grilă.

    Verstappen

    A progresat constant printre pozițiile inferioare, dar nu a înregistrat progresul la care se aștepta, iar apoi a fost frustrat pentru o lungă perioadă de timp în spatele lui Esteban Ocon în faza de mijloc a cursei. În acest moment, Fernando Alonso s-a oprit în cele din urmă și a pornit în trombă spre pilotul echipei Scuderia Ferrari, care pornise pe contra-strategie de pneuri hard la start și, la fel, nu intrase în cele două perioade de VSC.

    Când Charles Leclerc a intrat la boxe în turul 41, un serviciu lent a însemnat că a revenit în spatele unui grup de mașini – Zhou Guanyu, Yuki Tsunoda și Daniel Ricciardo – care îl urmăreau pe Lance Stroll, care încă nu se oprise. A avut nevoie de mai multe tururi pentru a le depăși, Charles Leclerc abia l-a depășit pe Lance Stroll înainte de accidentul lui Yuki Tsunoda și a fost un alt pilot care nu a intrat în timpul mașinii de siguranță rezultate.

    Acest lucru a însemnat că a rămas în urma lui Esteban Ocon și Fernando Alonso pentru reluarea cursei – acesta din urmă încă în spatele coechipierului său din cauza a ceea ce pilotului echipei Alpine F1 a numit o “problemă de viteză în linie dreaptă” după oprirea la boxe.

    În ciuda faptului că avea cauciucuri mai vechi (Esteban Ocon și Fernando Alonso s-au oprit pentru aceleași medii pe care Charles Leclerc le folosea deja), Charles Leclerc a luptat pentru a-i depăși pe cei doi cu două mișcări în acul de păr pentru a urca pe locul cinci – deși depășirea lui Esteban Ocon a venit după ce a greșit o mișcare în șicană și a trebuit să-și lase rivalul să treacă cu puțin timp înainte.

    Verstappen

    Fernando Alonso a sugerat că Alpine ar trebui să-l lase să treacă de Esteban Ocon înainte de sosire, dar a sfârșit prin a ajunge acasă în spatele coechipierului său, pe locul șapte. Valtteri Bottas a fost al doilea cel mai bun clasat la o singură oprire (după Charles Leclerc), pe locul opt, iar Zhou Guanyu a ocupat locul nouă după o cursă de luptă după perioada în care a rămas blocat în spatele lui Lance Stroll. Eroul de acasă a obținut ultimul punct după o depășire DRS târzie asupra lui Daniel Ricciardo, care a pierdut timp cu o oprire lungă în timpul celui de-al doilea VSC.

    Lando Norris a pierdut, de asemenea, o grămadă de timp din cauza calamității opririi duble a celor de la McLaren F1, britanicul primind apoi un timp suplimentar de cinci secunde pentru depășirea vitezei în pitlane. Lando Norris a ocupat în cele din urmă locul 15, în fața lui Nicholas Latifi și a lui Kevin Magnussen, care a terminat pe ultimul loc.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Canadei **:

    Verstappen

    ** După publicarea acestor rezultate, Fernando Alonso a primit o penalizare de 5 secunde, ceea ce l-a coborât pe locul nouă și i-a promovat pe Valtteri Bottas și Zhou Guanyu cu câte un loc mai sus (acum pe șapte și opt).

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss