Latest Posts

F1 Canada: S-a încheiat la Red Bull perioada de superioritate?

Vizualizări: 12874

Trei Mari Premii, trei câștigători diferiți. Sezonul 2024 al Formulei 1 a devenit mai interesant în ultimele curse. Va fi lupta pentru titlul mondial în Canada și mai spectaculoasă? Punctele cheie înainte de weekendul de curse.

În mijlocul sezonului european, Formula 1 revine ca de obicei pe continentul american pentru un scurt interludiu în luna iunie. Marele Premiu al Canadei din 2024 este programat să se desfășoare la Montreal. După trei câștigători diferiți în ultimele trei curse, sezonul 2024 al Formulei 1 ar putea fi mai strâns decât se presupunea inițial. Întrebarea arzătoare care plutește asupra weekendului de cursă din Canada este următoarea: Își va recăpăta Max Verstappen locul în top și va reveni Red Bull la dominare?

1. Centrul atenției în lupta pentru titlu: Ce rival va reprezenta cea mai mare amenințare pentru Max Verstappen?

După primele cinci curse ale sezonului, dintre care Max Verstappen a câștigat patru, se părea că Verstappen și 2024 își vor asigura titlul de campion mondial. Dar valul s-a schimbat de la Miami încoace. Odată cu actualizările, McLaren pare să aibă un monopost la fel de puternic, dacă nu chiar cel mai puternic pachet general. La Monaco, a venit timpul lui Charles Leclerc la Ferrari. Actualul vicecampion al campionatului a reușit să reducă diferența față de Verstappen de la 48 la 31 de puncte cu victoria sa.

1

Ceea ce vorbește în favoarea lui Red Bull este faptul că victoriile pe care nu le-a avut de partea lor în acest sezon au fost la Melbourne, Miami și Monaco – toate circuite stradale, nu circuite de curse permanente. Însă, după Canada, vor fi din nou la ușă o serie de clasice europene – circuite cu adevărat tradiționale. Acestea vor demonstra adevăratul echilibru de putere al celor trei echipe de top și s-ar putea dovedi eventual, să fie din nou ținutul lui Red Bull.

La Montreal, avantajul campionului mondial ar putea inițial să se micșoreze și mai mult. Ferrari este văzută ca un concurent cel puțin egal pe circuitul Gilles-Villeneuve. „Ferrari a fost întotdeauna rapid la Montreal și Ferrari este consecvent. Sunt deja foarte aproape de noi”, a declarat recent șeful Red Bull Motorsport, Dr. Helmut Marko, care simțea pericolul din partea roșilor. Lando Norris și Oscar Piastri ar putea de asemenea, să revină în fruntea plutonului.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Lucrurile sunt chiar mai strânse în campionatul constructorilor decât în cel al piloților. Doar 24 de puncte îi despart pe Red Bull și Ferrari. Performanțele lui Sergio Perez sunt în prezent în scădere față de începutul sezonului. Dacă Perez nu-și revine în Canada, iar Verstappen trebuie să se confrunte și el din nou cu deficite ale monopostului, există o mică șansă ca Ferrari să se întoarcă în Europa ca echipă lider în clasamentul campionatului.

La Montreal ne așteaptă o poveste sportivă interesantă, cu un rezultat deschis, la vârful competiției. Un favorit clar pentru prima treaptă a podiumului nu poate fi identificat dinainte. Cu toate acestea, pe baza constatărilor din ultimele weekend-uri de cursă, piloții Red Bull nu mai sunt singurii candidați la victorie, deoarece McLaren și Ferrari au făcut pași mari pentru a-i ajunge din urmă.

1

Al doilea punct de interes – Circuitul: Vor fi bordurile de pe pistă o piedică pentru Max Verstappen?

Un alt lucru care ar putea cauza probleme pentru Red Bull este pista. Circuitul semipermanent de 4,36 kilometri este situat pe Île Notre-Dame, o insulă artificială în râul St Lawrence. Are una dintre cele mai mici viteze medii, este cunoscut pentru trecerile sale cu accelerație maximă, chicane de viteză medie și zone de frânare puternice și, prin urmare, solicită foarte mult atât piloții, cât și vehiculele.

Chiar și micile greșeli pe pistă sunt penalizate. Majoritatea zidurilor trec aproape de pistă, ceea ce înseamnă că o greșeală poate avea consecințe grave. Să nu uităm bineînțeles, de celebrul „Zid al Campionilor” de la ieșirea din ultima șicană, în care s-au ciocnit nume mari precum Jaques Villeneuve, Michael Schumacher și Damon Hill în 1999.

Cheia succesului? Pe de o parte, o configurație care să permită viteze maxime ridicate, iar pe de altă parte, un echilibru, o tracțiune și o stabilitate la frânare bune pentru secțiunile mai lente ale circuitului. Cele șase curbe la stânga și opt curbe la dreapta necesită, de asemenea, o mașină de curse care să poată schimba rapid direcția. Pentru un tur de calificări perfect, trebuie, de asemenea, să fie folosite cât mai bine bordurile agresive – un fapt care ar putea fi responsabil pentru faptul că Verstappen nu se aștepta la cel mai puternic weekend al Red Bull în Canada.

1

După performanța nemulțumitoare de la Monaco, șeful echipei Red Bull a identificat denivelările și bordurile ca fiind principala problemă pentru RB20. Acești doi factori vor fi din nou o problemă și în Canada.

Sau nu? Denivelările de pe circuitul Gilles-Villeneuve ar putea fi de domeniul trecutului. Pirelli a anunțat înainte de Marele Premiu: „Întregul circuit a fost reasfaltat pentru acest an, iar bordurile au fost înlocuite. Teoretic, caracteristicile existente ale pistei, adică uzura redusă a pneurilor și, prin urmare, aderența redusă, ar trebui să rămână neschimbate.”

Dacă caracteristicile de bază ale suprafeței pistei nu s-au schimbat efectiv în urma reasfaltării va deveni clar doar vineri, când monoposturile de Formula 1 vor ieși pe pistă.

Al treilea punct central – Alpine: Va fi echipa distrusă de luptele interne?

O altă întrebare care va însoți weekendul de la Montreal se va învârti din nou în jurul piloților. Unde va merge Esteban Ocon în 2025 și cine va fi succesorul său la Alpine?

Este discutabil dacă decizia pilotului și a echipei de a merge pe drumuri separate este direct legată de incidentul din turul de start al GP-ului de la Monaco. Deși șeful echipei, Bruno Famin, a amenințat cu consecințele, viitorul lui Ocon la echipa franceză de curse este în discuție de ceva timp – cel puțin de când s-a propus adesea pentru locul vacant de la Mercedes la începutul sezonului.

1

În plus, după coliziunea cu coechipierul său Pierre Gasly, pentru care Ocon a fost găsit vinovat, rămâne întrebarea cât de bine va funcționa cooperarea ulterioară în cadrul echipei. Este probabil ca relația deja înghețată dintre cei doi colegi să fi devenit și mai rece ca urmare a incidentului.

Acest lucru înseamnă că, deși performanțele Alpine s-au îmbunătățit în ultima vreme, iar Gasly a obținut al doilea punct pentru echipă la Monaco, aceasta rămâne o problemă. Din cauza schimbărilor frecvente de personal, a unui început dezastruos de sezon și a unei perechi de piloți care a fost sortită eșecului încă de la început, echipa de curse a fost asociată cu vehemență cu o imagine de haos în ultimele luni. Ce direcție va lua acum echipa? Vor reuși Ocon și Gasly să se adune în cursele pe care le mai au împreună?

Al patrulea punct de interes – spatele plutonului: Cine va ataca pentru punctele râvnite?

Acest lucru ar fi important, fie și numai pentru că se duce o luptă strânsă în partea din spate a terenului, în care fiecare punct contează. De asemenea, în amestec sunt Haas, Williams și Sauber.

Deoarece Williams a obținut primele puncte la Monaco, elvețienii sunt singura echipă fără puncte în clasament. Ei vor acum să obțină în sfârșit puncte în Canada. Condițiile de acolo sunt complet diferite, spune Guanyu Zhou, după o prestație dezolantă la Monaco. „Câmpul este strâns și concurența este puternică, dar suntem pregătiți pentru această provocare”, a anunțat reprezentantul echipei Sauber, Alessandro Alunni Bravi.

Dar și celelalte echipe din coada plutonului vor dori să obțină maximum din cursă și să folosească fiecare oportunitate care li se prezintă. Pista din Canada, care, spre deosebire de Imola sau Monaco, permite manevre de depășire și curse captivante, oferă oportunități bune pentru mașinile mai slabe.

1

5. punctul central – vremea: ploaie urmată de soare?

Capricioasa vreme canadiană a aruncat adesea o piedică în calea Formulei 1. Cursa ploioasă din 2011, în care au fost stabilite mai multe recorduri, este probabil de neuitat: Marele Premiu nu a fost doar cea mai lungă cursă din istoria Formulei 1, ci și cea mai lentă. Mașina de siguranță a fost chemată de cinci ori și a fost folosită timp de 30 de tururi.

S-ar putea repeta în acest an? Până la urmă, există un risc de ploi slabe în toate cele trei zile de până acum, probabilitatea de ploaie fiind cea mai mică în ziua de duminică. De asemenea, vremea la Montreal în luna iunie este întotdeauna foarte schimbătoare. Ploaia, vântul și soarele alternează, iar temperaturile pot, de asemenea, să fluctueze foarte mult în decursul unei zile. Anul trecut, de exemplu, vineri și duminică au fost secetoase, dar sâmbătă, în calificări, a plouat foarte mult.

În ceea ce privește pregătirea strategiei și configurarea vehiculelor, vremea schimbătoare din Canada reprezintă o provocare deosebită pentru echipe. O ploaie neașteptată ar putea zgudui plutonul sau cel puțin ar putea duce la una sau două poziții surprinzătoare.

1

6. Strategia punctului central: O singură oprire? Două opriri?

Apropo de strategie: Strategiile privind pneurile ar putea fi la fel de amestecate ca și vremea Pirelli. va rula din nou cele mai moi trei pneuri. Asta înseamnă: C3 ca hard, C4 ca medium, C5 ca soft. Acest trio a fost folosit și la GP al Canadei din 2023 și a oferit diferite opțiuni de strategie. Cei mai mulți au pornit cu pneurile galbene, câțiva cu cele albe. Doar pneul moale a fost folosit foarte puțin.

Anul trecut, în timpul cursei au fost folosite atât pneuri cu o singură oprire, cât și cu două opriri. Primii trei piloți au schimbat pneurile de două ori, în timp ce unii din spatele lor și-au încercat norocul prelungind primul stint. În orice caz, acest lucru promite mai multă varietate și mai multe variații tactice interesante decât la ultimul GP al Principatului Monaco, unde toată lumea a efectuat schimbarea obligatorie a pneurilor în timpul fazei roșii după turul 1 și, prin urmare, doar șapte opriri la boxe obișnuite au avut loc mai târziu în cursă (cele mai rapide opriri la boxe de la Monaco în prezentarea generală).

Fazele Safety Car sunt, de asemenea, foarte probabile la Montreal. Bernd Mayländer a fost chemat pe pistă în patru din ultimele cinci curse din Canada. Puține alte circuite din calendarul de curse de Formula 1 au o probabilitate mai mare de safety car. Echipele trebuie să țină cont și de acest lucru atunci când iau decizii strategice.

Criza de la Red Bull, echilibrul de putere în fața și în spatele plutonului, caracteristicile pistei, vremea, pneurile, mașina de siguranță – există o mulțime de necunoscute pe care trebuie să le urmărim în acest weekend. Varietatea este aproape garantată la GP-ul Canadei din 2024.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss