Latest Posts

F1- Calificări Australia: Max Verstappen a revenit până la urmă în pole position!

Vizualizări: 65929

F1- În ciuda presiunii exercitate de Ferrari: Max Verstappen obține din nou pole position în Marele Premiu al Australiei după o sesiune de calificări palpitantă

Helmut Marko se temea înainte de calificări: “Dacă Max face totul perfect, avem o șansă. Dar nu pariem pe pole”. Dar consultantul în motorsport al Red Bull s-a înșelat: în cele din urmă, Max Verstappen și-a asigurat pole position-ul pentru Marele Premiu al Australiei din 2024, în ciuda opoziției puternice a celor două Ferrari în special.

Verstappen a părut să se clatine atât în Q1, cât și în Q2, dar în cele din urmă a ocupat primul loc cu un timp de 1:15.915 minute, urmat de Carlos Sainz (+0.270), care a fost în mare formă la revenirea după operația de apendicită, și de Sergio Perez (+0.359), care a stabilit cel mai bun timp în sectorul de mijloc.

Cu toate acestea, calificările nu au început așa cum a sperat Verstappen. “Atât de multă subvirare! Destul de nebunesc”, s-a plâns el în Q1. Marko explicase cu puțin timp înainte de începerea sesiunii: “Frânele sunt, de asemenea, un pic toxice pentru noi, iar mașina noastră este puțin sensibilă la vânt. Iar Ferrari are un pachet incredibil de bun aici, care funcționează în toate domeniile”.

Charles Leclerc (Ferrari), de fapt unul dintre cei mai buni calificați din calificări, nu a reușit să țină pasul în manșa decisivă și a coborât de pe locul trei pe locul cinci. Deficitul său: 0,520 secunde. A făcut o mică eroare de pilotaj în virajul 11, motiv pentru care a fost nevoit să abandoneze ultimul tur după două sectoare de record personal.

Eroul local Oscar Piastri a fost pe locul doi la un moment dat, spre deliciul celor 130.806 fani predominant australieni prezenți în însoritul Albert Park. În cele din urmă, Piastri a terminat pe locul 6, pierzând duelul intern al scuderiei McLaren împotriva lui Lando Norris (locul 4) cu 0,257 secunde.

George Russell (Mercedes) a terminat al șaptelea, în fața lui Yuki Tsunoda (Racing Bulls), Lance Stroll și Fernando Alonso (ambii Aston Martin). Un rezultat de care Russell trebuie să fie în cele din urmă mulțumit. În timpul calificărilor, una dintre nemulțumirile sale a fost: “Frânele din față parcă nu funcționează!”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Coechipierul său Lewis Hamilton (Mercedes), deținătorul recordului la Melbourne cu opt pole position-uri, a abandonat în Q2 și a terminat al unsprezecelea. Nico Hülkenberg (Haas), care spera în secret la o poziție în top 10 pe grila de start înainte de weekend, a pierdut de data aceasta duelul cu grajdurile și a fost eliminat în Q1.

F1

De ce a fost Red Bull atât de bun pe final?

Mulți cunoscători se așteptau ca Ferrari să reprezinte o amenințare pentru Verstappen pentru prima dată la Melbourne. Dar, după un start accidentat, Verstappen a părut în cele din urmă încrezător în Q3. El era deja în frunte după primul tur și chiar a reușit să câștige teren în turul al doilea.

“Ne-am îndreptat treptat spre față”, a explicat Helmut Marko într-un interviu acordat ServusTV. Concret, au schimbat puțin presiunea aerului și au reglat aripa față puțin mai abruptă. Ca urmare, sectorul al treilea, “care fusese întotdeauna punctul nostru slab până atunci”, a funcționat brusc.

Cu toate acestea, a rămas interesant până la final: Comparând ultimul tur din Q3, Sainz a fost cu 0,040 secunde mai rapid decât Verstappen în primul sector. În al doilea sector, Verstappen a avut un avans de 0,119 secunde. Și pentru că Sainz nu a reușit să se îmbunătățească în al treilea sector și a fost mai lent decât în turul anterior, diferența a părut în cele din urmă mai mare decât a fost în realitate.

Faptul că a fost atât de strâns în sesiunile de antrenamente și în primele două sesiuni de calificări ar putea avea legătură și cu faptul că “nu am fost perfect setați. Ei au fost. Apoi ne-am descurcat cu asta”, spune Verstappen.

Starea de sănătate a lui Sainz nu a jucat un rol în această decizie. El spune însă: “Nu sunt încă la 100%. Este imposibil când stai în pat de o săptămână”. Dar: “Nu am avut dureri”.

“Dacă mi s-ar fi spus în urmă cu două săptămâni, când mi s-a scos apendicele, că voi fi în P2 aici, aș fi acceptat imediat. Pe de altă parte, rezultatul după Q1 și Q2 este aproape un pic dezamăgitor”, a suspinat pilotul Ferrari.

Nici Perez nu este mulțumit sută la sută de locul trei: “Era mai mult în el”, crede mexicanul. “Primul sector nu a fost ideal. A fost foarte dificil astăzi să maximizezi pneurile în toate cele trei sectoare ale unui tur. P2 ar fi fost posibil. Turul lui Max a fost foarte puternic”.

De ce a fost Sainz mai rapid decât Leclerc?

Faptul că Sainz a fost cel mai rapid pilot Ferrari de data aceasta a fost deja evident în sesiunile de antrenamente. “Cumva, nu am găsit sentimentul potrivit”, recunoaște Leclerc. “Puntea față nu a fost atât de puternică pe cât aș fi vrut să fie și am fost foarte agresiv cu aripa față în ultima cursă. Păcat”.

El a continuat: “Mă tem că Red Bull are un avans mai mare decât am crezut inițial. Așa că vor fi și mai puternici mâine. Dacă reușesc să trec rapid de Lando, poate ne vom putea concentra să prindem grupul din jurul lui Carlos din față. Cursa este lungă. Sunt patru zone DRS, manevrele de depășire sunt posibile.”

F1

Cine l-a scos pe Hamilton din top 10?

“Suntem în siguranță sau nu?”, a vrut să știe Hamilton la finalul Q2. Inginerul de cursă Peter Bonnington a răspuns: “Nu, nu suntem. Tocmai am fost dați afară”.

De Tsunoda, care s-a catapultat în falanga primelor cinci echipe cu ultima sa încercare. Un mare succes pentru pilotul japonez, un mic dezastru pentru Hamilton.

Hamilton, care a jucat cu reglajul suspensiei sale vineri, dar a fost refăcut pentru sâmbătă, a fost cu 0,059 secunde mai lent în Q2 decât Russell, care a reușit doar să treacă pe locul zece.

În afară de Hamilton, Alexander Albon (Williams), Valtteri Bottas (Sauber), Kevin Magnussen (Haas) și Esteban Ocon (Alpine) au abandonat și ei în Q2.

La finalul Q1, acesta din urmă a sărbătorit faptul că a mai parcurs un tur: “Este ca o victorie pentru noi!”. O dovadă a cât de mici au devenit aspirațiile celor de la Alpine în sezonul 2024.

De ce au fost doar 19 mașini pe grilă?

Williams a trimis doar un singur pilot în calificări, și acela a fost Albon. Thailandezul și-a accidentat șasiul în antrenamentele de vineri și, deoarece echipa sa nu avea încă pregătit un șasiu de înlocuire, doar unul dintre cei doi piloți a putut continua. O decizie pe care șeful echipei, James Vowles, a luat-o – în favoarea lui Albon, chiar dacă el provocase accidentul, și împotriva lui Logan Sargeant.

Care este prognoza pentru această cursă?

Alexander Wurz a declarat: “Max este acum în față și îi cunoaștem forța, chiar dacă se retrage. Red Bull are un efect DRS foarte mare și poate, de asemenea, să revină în frunte prin depășiri”.

“Sainz a făcut o mică greșeală și a pierdut două zecimi. Ar fi fost mai aproape. Dar ritmul de cursă este în mod clar cu Red Bull, cu Max.”

“Australia scrie povești nebunești. Avem aici straturi de pietriș sau o mașină de siguranță la momentul nepotrivit, asta se poate întâmpla întotdeauna. Este un avantaj clar pentru Red Bull”, analizează fostul pilot de Formula 1.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss