A sosit din nou momentul: Formula 1 dă startul sezonului 2024, iar clasa regină va începe în Bahrain. Este Red Bull inaccesibilă? Cât de puternic este Ferrari?
Este pe cale să înceapă din nou: Formula 1 dă joi startul celui mai lung sezon din istoria clasei regină. Iar rolul de favorit este ca și câștigat: Cu o schimbare îndrăzneață de concept, Red Bull pare să strălucească după doar trei zile de teste. Dar a trage concluzii premature după testele de iarnă este în mod notoriu periculos.
Peste doar câteva zile, GP-ul Bahrainului va face pentru prima dată lumină asupra raportului de forțe pentru sezonul 2024. Dar ce este nou în 2024? Vor reveni Red Bull și Max Verstappen în postura de favoriți? Cine va fi al doilea clasat? Și canalele de drenaj vor cauza din nou probleme după zilele de test? Acestea sunt punctele centrale ale debutului de sezon.
Focus pe începutul sezonului: Ce este nou în 2024
Continuitatea este motto-ul Formulei 1 pentru 2024, deoarece nu există schimbări majore pentru sezonul următor. Componența piloților rămâne neschimbată față de finalul sezonului 2023, doar circuitele de la Imola, Italia și China revenind în calendarul de curse.
Atenție însă! Deschiderea sezonului în Bahrain și a doua cursă din Arabia Saudită se înaintează cu o zi. Ambele curse nu vor avea loc duminică după-amiază ca de obicei, ci sâmbătă. Motivul este luna islamică de post Ramadan. Prin urmare, GP Bahrain va avea loc sâmbătă, 2 martie 2024, la ora 17.0
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Două nume de echipe sunt, de asemenea, noi. Sauber și-a luat adio de la Alfa Romeo, care îi poartă numele, în 2023; cu un nou sponsor principal, echipa din Hinwil va concura sub numele de “Stake F1 Team” din 2024. Rămânem la numele tradițional simplu: Sauber. Redenumirea AlfaTauri a provocat, de asemenea, controverse. Echipa soră a Red Bull se numește acum oficial “Visa Cash App RB”, sau Racing Bulls pe scurt.
Cea mai mare modificare a regulamentului sportiv se referă la formatul de sprint: din sezonul următor, prima sesiune de antrenamente și calificările pentru sprint vor avea loc vineri, sprintul va avea loc sâmbătă dimineața, iar calificările normale vor avea loc după-amiaza, înainte de cursa de duminică. De asemenea, era prevăzută o reducere a numărului de componente de motor permise și interzicerea păturilor încălzite, dar ambele modificări ale regulamentului au fost în cele din urmă anulate.
A existat, totuși, o ajustare a procedurii de cursă. De acum înainte, DRS-ul va fi eliberat cu un tur mai devreme, în timp ce anterior acest lucru se întâmpla doar după două tururi de cursă. Pe lângă aceste modificări, au existat și alte ajustări ale regulamentelor sportive și tehnice.
Red Bull: Vor rămâne campionii actuali favoriții principali?
Să nu schimbi niciodată un sistem de alergare? Nu și la Red Bull. Echipa din Milton Keynes a surprins pe toată lumea cu o filozofie de design complet nouă pentru noul sezon. În momentul în care toate echipele se obișnuiau cu garanția succesului, cei de la Bulls au întors spatele conceptului din ultimii doi ani.
Iar schimbarea radicală de direcție nu a dezamăgit: în prima zi de teste, Max Verstappen a fost cu aproape o secundă în fața restului plutonului. În special zâmbetul inginerului de cursă al lui Verstappen, Gianpiero Lambiase, după primul tur de circuit, a provocat o grimasă la concurență. RB20 a fost scutit de probleme inițiale, doar probleme tehnice minore afectând a doua zi de teste.
Deși timpii de la testele de iarnă din Bahrain ar trebui în continuare tratați cu prudență, concurenții se tem deja de o diferență mare față de apărătorul titlului. “Din păcate, există o mașină care pare să fi făcut cel mai mare pas înainte și este cea care a fost cea mai rapidă anul trecut”, a declarat Andrea Stella, directorul echipei McLaren. Pentru unii concurenți, performanța noii mașini a fost un motiv suficient pentru a-l felicita pe Max Verstappen și Red Bull pentru câștigarea titlului mondial înainte de deschiderea sezonului în Bahrain.
Focus pe canalele de drenaj: Este în pericol Grand Prix-ul din Bahrain?
La aproape trei luni de la dezastrul cu canalul de scurgere din Las Vegas, Formula 1 a fost din nou afectată de un capac de canal de scurgere slăbit în timpul testelor de iarnă din Bahrain. Atât a doua, cât și a treia zi de teste au trebuit să fie întrerupte pentru câteva ore din cauza canalului de drenaj desprins în curba 11. Motivul este reprezentat de forțele de aspirație extreme pe care mașinile cu ground effect le dezvoltă pe partea inferioară a caroseriei.
Vor cauza din nou probleme grilele de drenaj la Marele Premiu din Bahrain? După cum a confirmat RacingNews365, canalele de drenaj din jurul circuitului vor fi umplute cu beton. Cum oricum nu se anunță ploaie în zilele următoare, soluția pe termen scurt nu ar trebui să fie o problemă.
Focus pe Ferrari: Vor fi Leclerc și Sainz mai puternici în 2024?
Trei cele mai rapide timpuri ale zilei, de două ori pentru Ferrari : Testele de iarnă pentru Scuderia din 2024 au fost foarte diferite față de cele de anul trecut. Potrivit lui Charles Leclerc, punctele slabe ale vechii mașini au fost eliminate: “În ceea ce privește manevrabilitatea, mașina este un mare pas înainte. Mașina este mult mai ușor de condus și este mai puțin imprevizibilă”.
SF-24 pare fiabil și rapid. Cu un timp pe tur de 1:29,921 minute, Carlos Sainz a fost singurul pilot care a parcurs un tur sub un minut și jumătate în timpul testelor. Cu toate acestea, există îndoieli cu privire la uzura pneurilor. Doar GP Bahrain va arăta dacă Ferrari a eliminat problemele cu SF-24. Cu toate acestea, Scuderia crede cu tărie că echipa din Milton Keynes va rămâne favorită. Prin urmare, este mai probabil ca Ferrari să preia rolul de vicecampion
Focus pe Mercedes: Din nou urmăritorul lui Red Bull?
Testele din 2024 au fost similare pentru Mercedes. Anul trecut, W14 a devenit din ce în ce mai mult o povară pentru echipa din Brackley, dar un an mai târziu se vede din nou lumina la capătul tunelului. “Anul trecut, în această perioadă, eram într-o lume a suferinței”, spune șeful departamentului de inginerie James Allison. Caracteristicile “Divei” ar trebui să fie de domeniul trecutului cu W15.
În schimb, Mercedes a făcut senzație cu o nouă suspensie față. La W15, punctul de pivotare al brațului superior din spate poate fi mutat pe șasiu.
Potrivit lui Lewis Hamilton și George Russell, mașina din 2024 ar trebui să fie mai confortabilă la condus și să ofere o platformă mai stabilă. Deși noua mașină nu corespunde încă așteptărilor echipei pe un tur rapid, directorul tehnic este mulțumit de ritmul pe termen lung. Weekend-ul va arăta dacă cei doi piloți pot reveni în lupta pentru prima poziție. Atmosfera de la Brackley pare să fie mult mai bună decât anul trecut, cel puțin la începutul sezonului.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.