Latest Posts

F1 Azerbaidjan: Verstappen conduce un 1-2 pentru Red Bull, dublu DNF pentru Ferrari.

Vizualizări: 12325

Max Verstappen a fost liderul unui 1-2 învingător al echipei Red Bull Racing pentru a câștiga Marele Premiu al Azerbaidjanului 2022 din Formula 1, după ce Scuderia Ferrari a suferit un dezastru, deoarece Charles Leclerc, aflat în Pole Position, și Carlos Sainz au abandonat.

Campionul în exercițiu și-a mărit avansul în clasament de la nouă la 34 de puncte în fața lui Charles Leclerc – care a plecat din al șaselea Pole Position al sezonului – în timp ce și-a adjudecat a patra victorie în cinci curse în fața coechipierului său Sergio Perez, cu 20,8s. Cel de-al 25-lea triumf în F1 al lui Max Verstappen a venit după ce l-a depășit pe liderul timpuriu Sergio Perez pentru conducerea provizorie, cu Charles Leclerc în afara sezonului din cauza intrării la boxe ca răspuns la un VSC înainte ca motorul său să explodeze șocant.

Cu Carlos Sainz, de asemenea eliminat ca parte a unei rate extreme de uzură pentru mașinile cu motor Ferrari, drumul a fost deschis pentru ca Verstappen să câștige, în timp ce George Russell a completat podiumul. Cea mai mare parte a grilei de start a fost asamblată cu noile pneuri C4 de compoziție medie, cu excepția lui Sebastian Vettel și Kevin Magnussen (pneuri uzate), plus Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas și a celor din linia din spate, Lance Stroll și Mick Schumacher, care au fost încălțați cu pneuri dure C3.

Verstappen, Red Bull

Sergio Perez a fost încurajat prin radio să își scoată “coatele în virajul 1” și a făcut-o cum trebuie. Inițial, evadarea lui Charles Leclerc a fost destul de solidă, dar derapajul roților în faza a doua i-a permis lui Sergio Perez să tragă pe lângă el la Max Verstappen, care a fost boxat după cea mai bună lansare a lotului. Pilotul Scuderiei Ferrari și-a blocat apoi considerabil partea din față-stânga în prima curbă la stânga de 90 de grade pentru a trece mult peste apex și a asigura preluarea conducerii cursei de către Sergio Perez.

Max Verstappen a reușit să arunce o privire în interiorul lui Charles Leclerc, dar nu s-a gândit mai bine, iar Carlos Sainz a încercat să intre în acțiune înainte de a se îndepărta de primele trei mașini. Sergio Perez a încheiat primul tur cu 1,3s în fața lui Charles Leclerc pentru a scăpa imediat de zona DRS și a extins acest lucru cu o jumătate de secundă în următoarele două tururi pentru a cimenta primul loc.

Cu Charles Leclerc alunecând, Max Verstappen a reușit să se țină la 0,7s de rivalul său pentru titlu. Charles Leclerc a suportat o clătinare la ieșirea din virajul 16, ultimul viraj definit, pentru a-i permite lui Max Verstappen să se apropie și mai mult cu DRS înainte ca un steag galben și apoi o mașină de siguranță virtuală să întrerupă jocul. Atacul Scuderiei Ferrari a rămas cu o singură mașină când Carlos Sainz a ieșit pe drumul de scăpare din virajul 4 cu o posibilă defecțiune a unității de putere, în timp ce se afla la 5s în spatele lui Max Verstappen și la 5s în fața lui George Russell.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Scuderia Ferrari a aruncat zarurile pentru a obține o oprire la boxe teoretic mai ieftină, chemându-l pe Charles Leclerc pentru un set de pneuri hard în turul 10, dar, în ciuda faptului că nu a existat nicio eroare evidentă, Scuderia Ferrari a avut nevoie de 5,4s pentru a-l servi pe Leclerc. Red Bull Racing nu a acoperit strategia, oferindu-i lui Sergio Perez un avans de 2s față de Max Verstappen, în timp ce Charles Leclerc a reluat la 11s în spatele celor doi – dar din turul 13 a început să stabilească cele mai rapide tururi ale cursei.

Verstappen, Red Bull

Max Verstappen a reușit să îi reducă avantajul lui Sergio Perez înainte ca mexicanul, care a pierdut 2s într-un tur, să primească ordinul “fără luptă” pentru a-i permite coechipierului său asistat de DRS să preia conducerea în turul 15 în virajul 1. La finalul turului următor, Sergio Perez a intrat la boxe pentru pneuri SOFT, dar, la fel ca și rivalul din prima linie Charles Leclerc, a fost împiedicat de o oprire masivă și lentă de 5,7s, condusă de o problemă la roata din dreapta față.

Red Bull Racing l-a chemat pe Max Verstappen pentru saltul său la pneuri HARD doar două tururi mai târziu, și el a suportat și el un serviciu sub așteptări de 3,5s pentru a reveni în frunte cu un deficit de 13s față de Charles Leclerc – care a gestionat supraîncălzirea pneurilor spate – în timp ce Sergio Perez a furat cel mai rapid tur de la Scuderia Ferrari, în timp ce rula la 4s în spatele lui Max Verstappen.

Dar pneurile prea fierbinți au fost cele mai mici probleme ale lui Charles Leclerc la scurt timp după aceea, deoarece la sfârșitul turului 20, motorul său a explodat prin final și a intrat în coastă în pitlane pentru a pune capăt cursei dezastruoase a Scuderiei Ferrari. După eșecul turbo MGU-H din Spania, acesta a marcat al doilea abandon din cauza motorului pentru Charles Leclerc în trei curse, care se adaugă la 1-2 pierdut de Scuderia Ferrari – din cauza greșelilor de strategie – la Monaco.

Acest lucru l-a lăsat pe Max Verstappen în frunte cu 5,2s față de Sergio Perez, în timp ce George Russell, care a pornit al cincilea, a intrat în lupta pentru podium în fața lui Daniel Ricciardo, Pierre Gasly și Lewis Hamilton. Max Verstappen urma să negocieze timpii țintă pe tur cu inginerul său, în timp ce încercau să găsească un echilibru între a păstra mașina, dar fără a permite pneurilor să se răcească prea mult.

Verstappen, Red Bull

Apoi, mașina de siguranță virtuală și-a făcut a doua apariție pentru a-l lua în calcul pe Kevin Magnussen, care pornise de pe locul 16 și care urcase pe locul 11 pentru a lupta cu Esteban Ocon pentru puncte. Dar apoi motorul Ferrari din spatele mașinii Haas F1 a explodat și el, după ce Alfa Romeo F1, clientul Ferrari, a trebuit să-l oprească pe Zhou Guanyu cu opt tururi înainte. Kevin Magnussen a parcat în apropierea virajului 15 și a făcut semn către comisari să ajute la recuperarea mașinii Haas VF-22, care a început să se rostogolească în josul dealului spre apex.

Red Bull Racing a reacționat prin intrarea la boxe a lui Max Verstappen pentru a doua oară pentru a lua un set de pneuri hard până la steag, reușind în cele din urmă o oprire de 2,7s, înainte ca Sergio Perez să se oprească pentru pneuri HARD în același tur 34. Dar o întârziere în stânga spate a însemnat că s-a pierdut mai mult timp în pitlane datorită unei opriri de 4,4s, pentru a-i oferi lui Max Verstappen un avans de 10s atunci când s-a încheiat interludiul de patru minute VSC.

Deși Sergio Perez a fost cel care avea să plece cu cel mai rapid tur al serii, ritmul de cursă din a doua jumătate a cursei a lui Max Verstappen a întins diferența la nord de 20s la steag. George Russell s-a legat pentru o cursă solitară, dar a profitat de coșmarul Ferrari pentru a sigila un podium în ciuda unui weekend cu probleme pentru Mercedes AMG F1 W13, un Mercedes AMG F1 W13 care se mișcă greu și se târăște.

În ciuda durerilor de spate, Lewis Hamilton a urcat pe locul al patrulea datorită unei curse pline de energie, cu depășiri notabile asupra trioului de monoposturi Ricciardo, Yuki Tsunoda și Pierre GaslyPierre Gasly a reușit să își gestioneze pneurile hard pe termen lung și a obținut locul cinci, în timp ce un Sebastian Vettel în plină formă și-a revenit puternic după o eroare timpurie pentru a urca pe locul șase.

Verstappen, Red Bull

În ciuda faptului că a pornit cu un set de pneuri medium uzate, Sebastian Vettel s-a luptat cu Lewis Hamilton pentru locul șapte înainte de a intra la boxe pentru pneuri hard pentru a-l urmări apoi pe Esteban Ocon. Pilotul Aston Martin F1 l-a depășit pe pilotul Alpine F1 pentru locul nouă în turul 13, înainte de a se bloca în virajul 3 pentru a abandona virajul și a se roti pe drumul de evacuare, ratându-l la limită pe Yuki Tsunoda când a reluat pe locul 12.

Fernando Alonso a fost un alt cățărător puternic, pecetluind poziția a șaptea pentru echipa Alpine F1, în timp ce Daniel Ricciardo a reușit doar să se mențină pe locul 8, depășindu-l pe Lando Norris cu doar trei zecimi, cei doi piloți McLaren F1 fiind nevoiți să-și argumenteze fiecare poziția pe pistă în faza de deschidere și în cea finală a cursei, deoarece au rulat cu strategii separate. Lungul stint de deschidere al lui Esteban Ocon pe pneuri a adus ultimul punct, în timp ce Valtteri Bottas, pe locul 11, a marcat cel mai bun rezultat pentru o mașină cu motor Ferrari.

Alex Albon a urcat pe locul 12 în fața lui Yuki Tsunoda, care a fost nevoit să intre la boxe pentru a i se pune bandă adezivă la aripa spate după ce flapsul DRS s-a rupt în două. Mick Schumacher a trecut linia de sosire pe locul 14. După-amiaza lui Nicholas Latifi a fost stricată înainte de a începe cu adevărat, pentru că pilotul echipei Williams Racing a primit o penalizare de 10s la opriri, când un mecanic al echipei i-a rulat mașina înapoi, atingând-o ilegal. El a primit apoi o nouă penalizare de 5s pentru că nu a respectat steagurile albastre. Lance Stroll s-a alăturat lui Kevin Magnussen, Zhou Guanyu și celor doi piloți de la Scuderia Ferrari în calitate de retrași.

Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Azerbaidjanului:

Verstappen, Red Bull

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss