Latest Posts

F1- Avancronica, Marele Premiu al Singapore 2024- Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 2305

F1- Între Baku și Singapore sunt aproximativ șapte mii de kilometri, iar întregul circuit al Formulei 1 tocmai a înfruntat încă o provocare logistică din acest sezon foarte lung. Este pentru prima dată când aceste două curse se desfășoară consecutiv.

Aici, la Ecuator, compozițiile de pneuri pentru vreme uscată selecționate pentru cea de-a 15-a ediție a Marelui Premiu din Singapore sunt aceleași ca și cele de anul trecut și de fapt aceleași ca la ultimele două curse de la Monza și Baku, pe circuite cu caracteristici foarte diferite: C3 ca pneu dur, C4 ca pneu mediu și C5 ca pneu moale.

Circuitul a fost modificat anul trecut cu scopul de a-l face mai fluid, dar este în continuare unul dintre cele mai virajate din sezon. Lungimea sa a scăzut acum la 4,940 kilometri, astfel că numărul de tururi a fost mărit la 62. În sectorul final, între virajele 16-19, acestea au fost înlocuite de o linie dreaptă de 400 de metri, astfel încât numărul de viraje a fost redus de la 23 la 19. Anul trecut au început lucrările de refacere a suprafeței pistei, iar în acest an au fost refăcute și sectoarele dintre virajele 3 și 9, 10 și 12 și 14 și 17.

F1, avancronica

Bitumul ar trebui să fie similar cu cel utilizat pe drumurile publice deschise în general traficului urban, dar cu asfalt nou ne putem aștepta la o suprafață mai netedă. De obicei, prima sesiune de antrenamente libere nu aduce prea multe învățăminte, dar de data aceasta va oferi tuturor posibilitatea de a obține date importante referitoare la comportamentul pneurilor.

Ca în cazul tuturor circuitelor de stradă, cea mai mică greșeală în Singapore se plătește scump, având în vedere că există foarte puține zone de eșapare, iar o mică abatere de la linia de start te poate duce în bariere. Prin urmare, Safety Car-ul este o prezență obișnuită aici, mai ales că durează destul de mult să scoți de pe pistă o mașină lovită.

Există câțiva factori care fac ca singura oprire la boxe să fie unica strategie valabilă: în primul rând, timpul pierdut pentru o oprire la boxe pentru schimbarea pneurilor este de aproximativ 28 de secunde, parțial din cauza faptului că limita de viteză pe linia boxelor este redusă la 60 km/h și în al doilea rând, pentru că depășirea pe acest circuit este cu siguranță complicată. O dublă oprire trebuie luată în considerare doar în cazul în care cursa este neutralizată.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

F1, avancronica

De obicei, pneul moale este doar pentru calificări, iar turele de cursă sunt împărțite între pneurile medium și hard. Cu toate acestea, anul trecut, C5 și-a jucat rolul său duminică, în special în primul stint, piloții dorind să profite la maximum de aderența suplimentară la start. Degradarea pe acest circuit se datorează în principal stresului termic, nu atât de mult pe suprafața pneului, ci în interiorul acestuia, ceva ce nu se vede prea des și care variază mult în funcție de configurația mașinii și de sarcina aerodinamică generată de mașini.

Pe circuitul Marina Bay am văzut adesea primele stinturi în care piloții încearcă să meargă cât mai mult, gestionându-și pneurile cu scopul de a echilibra cât mai mult posibil cele două stinturi. Acest lucru duce adesea la formarea unui tren de mașini, care rulează cap la cap, incapabile să depășească deoarece nu există o diferență de performanță suficientă, în ciuda faptului că pista are trei zone DRS. Prin urmare, într-un efort de a produce mai multă acțiune pe pistă, FIA a decis să introducă o a patra zonă DRS pentru acest weekend, între virajele 14 și 16 și va trebui să așteptăm până duminică pentru a vedea dacă aceasta produce rezultatul dorit.

La natura imprevizibilă a acestei curse se adaugă și vremea. Aflat la Ecuator, clima din Singapore nu variază, cu o umiditate ridicată, rareori sub 70%, cu șanse de averse de ploaie, unele foarte puternice, la orice oră din zi sau din noapte.

Acesta a fost primul Mare Premiu care s-a desfășurat pe timp de noapte, sub lumina reflectoarelor și din punct de vedere vizual, a oferit întotdeauna un spectacol extraordinar. Ca de obicei pe un circuit îngust, calificările sunt aproape cel mai important factor în ceea ce privește rezultatul cursei, ceea ce explică de ce nouă din cele 14 curse desfășurate până acum au fost câștigate din pole position.

F1, avancronica

Regele din Singapore este Sebastian Vettel, care a câștigat aici de cinci ori, de patru ori din pole position, în timp ce totalul podiumurilor sale este de opt. Germanul a părăsit acest sport în 2022 și ar putea pierde coroana în favoarea lui Lewis Hamilton, care are același număr de pole position-uri și patru victorii până în prezent, în timp ce se apropie de recordul germanului de clasări în primele trei locuri, cu șapte.

Alți trei piloți aflați încă în cursă au câștigat și ei la Marina Bay: Fernando Alonso a făcut acest lucru de două ori, iar Carlos Sainz și Sergio Perez au câte o victorie, în timp ce un alt retras, Nico Rosberg, a câștigat aici o dată. Dintre echipe, Ferrari, Red Bull și Mercedes conduc detașat, la egalitate cu patru victorii, în timp ce Ferrari are cea mai mare parte a pole position-urilor, cu șapte la activ. În ceea ce privește locurile pe podium, roș-albaștrii de la Red Bull conduc cu 14 clasări pe primele trei locuri.

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Baku în acest weekend:

  • Vineri 13.09.2024, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Vineri 13.09.2024, 16:00 – 17:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 16:00 – 17:00, Calificări
    F1TVPro, AntenaPLAY, CNN, Antena 3
  • Duminica 15.09.2024, 15:00 – 17:00, Cursa
    F1TVPro, AntenaPLAY, Antena 1
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss