More

    Latest Posts

    F1 Austria: Verstappen obține Pole Position în Cursa de Sprint, Perez a fost retrogradat.

    Max Verstappen l-a învins dramatic pe Charles Leclerc pentru a obține un Pole Position de ultimă oră pentru cursa de sprint a Marelui Premiu al Austriei, în timp ce amenințarea reală a celor de la echipa Mercedes AMG F1 s-a prăbușit când ambii piloți s-au accidentat.

    Pilotul de la Red Bull Racing și favoritul casei părea să fi fost eclipsat de o amenințare de ultimă secundă a Scuderiei Ferrari, care a atins apogeul după două steaguri roșii în Q3, cauzate de Lewis Hamilton și apoi de George Russell, care au ieșit în decor. În condițiile în care campionul în exercițiu Max Verstappen a pierdut timp în prima jumătate a turului în ultima sa liniuță, Charles Leclerc ar fi putut să preia primul loc atunci când a trecut linia de sosire pentru a trece pe primul loc.

    Dar Max Verstappen a scos-o din sac recuperând terenul pierdut în ultimul sector pentru a obține ceea ce ar fi putut fi un Pole-Position improbabil. El a fost singurul pilot care a coborât în 1m04s. Practic, calificările s-au redus la ultimii 2m30s în urma accidentelor celor doi piloți Mercedes AMG F1. În Q3, Max Verstappen a fost cel mai rapid în mod provizoriu la ieșirea de la boxele de la Red Bull Ring, în spatele ambelor piloți echipei Scuderia Ferrari.

    Verstappen, Pole, Sprint

    Charles Leclerc a fost primul care a trecut linia de sosire pentru a începe lupta finală pentru Pole Position, dar a pierdut o zecime în primul sector în fața lui Max Verstappen. Dar a recuperat asta cu cel mai rapid sector final, în timp ce Max Verstappen a fost aparent în afara ritmului. Prin urmare, Charles Leclerc a sărit în fruntea clasamentului cu un efort de 1m05,013s. Carlos Sainz a fost puțin în derivă, cu un 1m05.066s, completat cu trei sectoare cu cele mai bune rezultate personale, care părea să fi cimentat Pole-ul pentru Charles Leclerc.

    Dar apoi Max Verstappen a scos un ultim sector final cu cel mai bun rezultat personal care a fost suficient pentru a compensa pagubele de la începutul turului și a luat-o razna cu 1m04.984s pentru a obține un remarcabil Pole Position la cursa sprint cu 0.029s. Carlos Sainz va fi însoțit pe a doua linie a grilei de Sergio Perez, deoarece efortul depus de George Russell înainte de accident a fost suficient pentru locul cinci în fața lui Esteban Ocon.

    Kevin Magnussen a avut în cele din urmă picioarele pe coechipierul de la echipa Haas F1, Mick Schumacher, pentru a pune capăt unei lupte strânse în interiorul echipei pe locul șapte, în timp ce Fernando Alonso a fost al nouălea. Lewis Hamilton, între timp, a fost coborât pe locul 10 ca urmare a incidentului său care a avut loc în prima jumătate a ultimei părți de 10 minute a calificărilor. În prima dintre manevrele echipei Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton a scos steagul roșu în Q3 cu 5,29 m pentru final, după ce a intrat în barieră în virajul 7.

    Verstappen, Pole, Sprint

    Septuplul campion, care tocmai ieșise cu supravirare din virajul 6, a depășit marginal apexul, ceea ce a făcut ca partea din spate a Mercedesului său W13 să iasă de sub control. Lewis Hamilton a fost rapid să corecteze, dar, în timp ce mașina s-a prins, blocarea direcției aplicată l-a proiectat în afara drumului și pe pietriș. El s-a izbit lateral de perete pentru a rupe virajele din față și din spate-dreapta.

    Șocul a fost întâmpinat cu urale din partea mulțimii cu mulți olandezi, Lewis Hamilton fiind o amenințare credibilă în prima linie după ce a condus timpii în mare parte din Q2, el reducându-și timpul la 1m05,475s înainte de a fi trecut pe locul trei în spatele lui Charles Leclerc și Max Verstappen. După cele 11 minute de întrerupere, George Russell l-a urmat pe Fernando Alonso la ieșirea de la boxe pentru a se bucura de aerul curat, în timp ce încerca să își îmbunătățească al cincilea cel mai rapid timp.

    Dar, în ciuda cursei fără obstacole, el a rulat mai încet decât recordul său personal în primul sector pentru a se situa la 0,42s în urma reperului lui Max Verstappen înainte de a clipi pe verde în al doilea sector. Apoi, nu spre deosebire de coechipierul său, George Russell a pierdut partea din spate prin ultimul viraj, deoarece și acesta a cedat violent pentru a-l împinge pe George Russell spre peretele exterior al pneurilor, prăbușindu-i în cele din urmă aripa spate.

    Verstappen, Pole, Sprint

    George Russell rămâne sub investigație pentru că a intrat pe pistă fără permisiune în virajul 10, în timp ce traversa pista sub steagul roșu pentru a se întoarce în garajul echipei Mercedes AMG F1Sergio Perez ar putea, de asemenea, să creeze alte controverse. Câștigătorul GP-ului de la Monaco a avut o singură șansă de a urca în Q3 după ce diverse încălcări ale limitelor pistei au dus la ștergerea timpilor pe tur.

    El a avansat apoi în partea finală a calificărilor la ultima sa încercare, terminând Q2 pe locul șase, pentru ca apoi să fie remarcat pentru că a trecut peste liniile albe la tranziția stânga-dreapta prin șicana deschisă din virajul 7-8, după ce sesiunea se încheiase și pozițiile 11-15 fuseseră decise. Lando Norris a fost principala victimă a Q2, după ce a încheiat prima parte a calificărilor pe locul opt, deși a ieșit de pe șosea în virajul 3, pentru a-l pune masiv în umbră pe coechipierul său Daniel Ricciardo.

    Dar pilotul care a provocat primul din cele două steaguri roșii în FP1 după ce a raportat fum sub scaunul său a ajuns apoi ultimul în Q2, britanicul fiind în afara circuitului după ce i-a fost „frică să frâneze”. Pilotul echipei McLaren F1 a început cele 15 minute de zaruri prin supravirare în virajul 3, înainte de a suporta masiv subvirarea în virajul 4 pentru a se agăța de pietriș și a avea timpul său de tur șters. La următoarea încercare, a intrat în plin în virajul 1 și a fost nevoit să abandoneze virajul.

    Verstappen, Pole, Sprint

    Astfel, a rămas ultimul și fără timp, deoarece a greșit trei din cele șapte viraje definite, deși FIA recunoaște 10 viraje. El a blocat în virajul 3 și în virajul 4 înainte de a se lipi din nou de pisicuță la ieșirea din virajul 6. Lando Norris a avut o ultimă încercare posibilă, dar a intrat la boxe și a încheiat sesiunea pe locul 15.

    Mai departe, datorită faptului că a stabilit un timp de 1m06,160s, Pierre Gasly a fost primul pilot care a ratat Q3. El a parcurs turul cu 0,11s mai lent decât Mick Schumacher pentru a stabili al 11-lea cel mai rapid timp în fața mașinii Williams Racing FW44 modernizate rapid a lui Alex Albon și a mașinii Alfa Romeo F1 a lui Valtteri Bottas. Yuki Tsunoda s-a clasat pe locul 14, după ce și-a stricat ultima încercare alunecând în virajul 1 – lucru care a fost întâmpinat cu furie prin radioul echipei de către pilotul AlphaTauri.

    Sezonul dificil al lui Daniel Ricciardo și forma neinspirată de la Silverstone au persistat, el devenind prima persoană care a ratat Q2 – australianul ratând trecerea la limită cu 0,024s. În timp ce coechipierul Lando Norris a încheiat prima parte de 18 minute a calificărilor pe locul opt, în ciuda ieșirii de pe șosea în virajul 3, Daniel Ricciardo a reușit doar locul 16, pierzând în fața AlphaTauri-ului lui Pierre Gasly. Între timp, Lance Stroll a părut pe punctul de a progresa în a doua parte a calificărilor, rulând în primele 15 poziții pentru o mare parte din prima parte a gambitului de deschidere, pentru ca apoi să alunece pe locul 17.

    Verstappen, Pole, Sprint

    Lance Stroll a încălcat de mai multe ori limitele pistei, ieșind în afara circuitului în virajul 10 – ultimul viraj – pentru ca turul curent și următorul să fie șters, înainte de a-și forța norocul în virajul 1. El s-a menținut totuși în fața mașinii echipei Alfa Romeo F1 a lui Zhou Guanyu, în timp ce Nicholas Latifi a dus mașina Williams Racing cu specificații vechi pe locul 19, în fața cvadruplului campion Sebastian Vettel. Pilotul Aston Martin F1 a parcurs inițial un tur mai rapid decât coechipierul său, pentru ca apoi să fie trimis la coada timpilor atunci când a depășit limitele pistei în virajul 10, ceea ce a dus la ștergerea timpului său.

    Rezultatele Calificări pentru Cursa de Sprint a Marelui Premiu al Austriei:

    Verstappen, Pole, Sprint

    Sergio Perez va lua startul sâmbătă în cursa sprint de Formula 1 din Austria de pe locul 13 pe grila de start, după ce toți timpii săi din Q3 au fost șterși din cauza încălcării limitelor de circuit în a doua parte a calificărilor.

    Sergio Perez s-a calificat în ultima sesiune de calificări de pe Red Bull Ring cu ultimul său tur din Q2, după ce timpul său inițial a fost șters când a depășit limitele pistei. Dar a reieșit în urma sesiunii că Sergio Perez pare să fi încălcat limitele pistei și în acel ultim tur, ceea ce a dus la o investigație a comisarilor. Sergio Perez s-a calificat al patrulea pentru Red Bull Racing, dar va coborî acum pe locul 13 pe grilă după ce s-a constatat că a depășit limitele pistei în turul său din Q2, ceea ce a dus la ștergerea tuturor timpilor săi din Q3 și la ștergerea celui mai bun timp al său din Q2.

    Comisarii au recunoscut că acesta „nu a fost identificat până în momentul de dinaintea începerii Q3”, ceea ce înseamnă că a participat în Q3 deoarece existau „multe situații de examinat în fiecare sesiune”. De asemenea, s-a acceptat că situația în care un pilot avansează într-o rundă de calificări doar pentru ca mai târziu să se constate că a încălcat limitele pistei „nu se întâmplă în mod regulat și cu siguranță nu recent”, ceea ce a determinat ca aceasta să fie investigată ca fiind o “situație nouă”.

    Verstappen, Pole, Sprint

    „Echipa a subliniat faptul că și-a asumat atât riscul, cât și resursele cheltuite pentru a concura în Q3”, se arată în buletinul FIA. „Comisarii acceptă acest punct de vedere. Cu toate acestea, în evaluarea unei penalizări după o sesiune, aceasta nu este diferită de orice altă situație. Sancțiunea obișnuită este ștergerea timpului pe tur în cauză, iar comisarii ordonă aceeași sancțiune în acest caz”.

    „Cu toate acestea, ca o consecință, pilotul nu ar fi trecut în Q3 și, prin urmare, pentru a fi corecți față de toți ceilalți concurenți, comisarii ordonă ca toate timpii de tur pentru Q3 pentru pilot să fie, de asemenea, șterși”. Buletinul confirmă, de asemenea, că turul de Q2 în cauză al lui Sergio Perez a fost, de asemenea, eliminat, ceea ce înseamnă că cel mai bun timp revizuit al acestuia îl coboară pe locul 13 în clasamentul calificărilor.

    Penalizarea lui Sergio Perez îl va muta pe pilotul Mercedes AMG F1 George Russell pe a doua linie a grilei de start, pornind de pe locul patru, în spatele lui Max Verstappen și a celor de la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz. Unul dintre cei mai mari perdanți ai faptului că nu a fost șters imediat turul lui Sergio Perez a fost Pierre Gasly de la AlphaTauri, care a abandonat pe locul 11 în Q2, după ce a terminat cu 0,014s sub timpul lui Mick Schumacher, care a terminat pe locul 10.

    Verstappen, Pole, Sprint

    Comisarii au confirmat, de asemenea, că pilotul Mercedes AMG F1 George Russell a primit un avertisment pentru că a intrat pe pistă fără permisiune atunci când a traversat circuitul pe jos după accidentul din Q3.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss