Latest Posts

F1 Austria: Verstappen încheie un FP1 perturbat în fața lui Leclerc

Vizualizări: 15419

Pilotul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen, a condus o primă sesiune de antrenamente foarte perturbată pentru Marele Premiu al Austriei din 2022 al Formulei 1, în fața lui Charles Leclerc de la Scuderia Ferrari și a lui George Russell de la Mercedes AMG F1.

Grupul a ieșit în masă la startul sesiunii de o oră – singura șansă a echipelor de a se pregăti înaintea sesiunii de calificări de vineri și a celor două curse care vor urma. Toate mașinile au rulat cu pneuri medium în primele etape, iar Fernando Alonso, de la echipa Alpine F1, a stabilit primul loc de referință cu 1m09,438s. Acesta a fost în curând depășit de Max Verstappen cu 1m08,656s și Kevin Magnussen cu 1m08,501s, înainte ca primul să se impună ca lider pe pneurile cu pereți galbeni.

Pe o cursă lungă de 12 tururi, Max Verstappen a înregistrat o serie de timpi rapizi, cu al său 1m07.720s completând primele cinci minute. După ce a dat înapoi, Max Verstappen nu a reușit inițial să meargă mai repede, dar după o altă perioadă de ture lente a reușit să meargă din nou mai repede cu 1m07.496s. Imediat după ce Charles Leclerc s-a încadrat cu un 1m08.064s care l-a plasat la 0,5s de rivalul său la titlu, sesiunea a fost întreruptă din cauza lui Lando Norris care a ieșit de pe marginea pistei în virajul 6 – curba lungă și virajul la stânga de la sfârșitul celui de-al doilea sector al pistei.

Verstappen, Austri

Lando Norris, care a raportat că motorul său a funcționat în “limp home mode” (Avarie) in primele tururi, a raportat că iese fum de sub scaunul său, așa că a decis să se oprească și să sară din MCL36 – britanicul nu a mai apărut în FP1. Sesiunea a fost oprită timp de aproape 10 minute, după care duo-ul Scuderia Ferrari a condus trecerea la pneuri SOFT și simulările de calificare de la jumătatea sesiunii.

Câștigătorul de la Silverstone, Carlos Sainz, s-a folosit de primul său tur cu pneuri SOFT pentru a-l devansa pe Max Verstappen cu un timp de 1m07.149s, înainte ca Charles Leclerc, care a rulat la câteva secunde în spatele coechipierului său, să-l readucă pe acesta pe locul doi cu un timp de 1m06.650s.

Max Verstappen a fost al treilea pilot care a ieșit pe pneuri soft la scurt timp după echipa Scuderia Ferrari și a revenit apoi în frunte cu un timp de 1m06.302s care a inclus un avans mare față de Charles Leclerc în sectorul de deschidere, un timp mai modest mai rapid în sectorul doi, iar apoi Verstappen a scăzut ușor până la finalul turului. Câteva minute mai târziu, apropiindu-se de marcajul de 40 de minute al sesiunii, Max Verstappen a făcut un al doilea zbor pe același set de pneuri soft care vine cu 0,1s mai lent decât recordul său personal, cu puține alte mașini care încă nu au trecut la această compoziție.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen, Austri

Sesiunea a fost apoi întreruptă de un al doilea steag roșu, deoarece o bandă de cauciuc a fost reperată chiar în afara liniei de rulare la ieșirea din virajul 6, ceea ce a însemnat că s-au pierdut încă șase minute în timp ce aceasta a fost recuperată și mașinile s-au întors la boxe. Când a început ultimul sfert al sesiunii, odată cu terminarea perioadei de steag roșu, restul plutonului a putut în sfârșit să își completeze cursele cu pneuri soft, Sergio Perez fiind primul care a făcut acest lucru la bordul mașinii celei de-a doua echipe Red Bull Racing.

Pilotul mexican, care a cerut echipei sale să își schimbe în grabă setările “în cealaltă direcție” după primele tururi, s-a clasat pe locul patru, dar a fost cu aproape o secundă mai lent decât coechipierul său. Perez a fost, prin urmare, remaniat în josul ordinii, pe măsură ce alții s-au îmbunătățit, Lewis Hamilton devansându-l pe Carlos Sainz pentru a rula pe locul trei – la 0,607s în spatele timpului de lider al lui Max Verstappen – pe măsură ce se apropiau ultimele 10 minute ale sesiunii.

George Russell și-a depășit apoi coechipierul pentru a ocupa locul trei cu un timp de 1m06,776s, cu 0,474s mai lent decât Max Verstappen, în timp ce Kevin Magnussen a ajuns și el în fața lui CarlosSainz cu un zburător chiar în ultimele 10 minute. În ultimele momente, Sergio Perez, care s-a îmbunătățit cu o a doua cursă pe pneuri SOFT care l-a lăsat totuși la 0,830s în urma coechipierului său, a sărit pe locul patru la 1m06,838s, după ce Charles Leclerc a redus diferența față de Max Verstappen în fruntea plutonului cu un ultim efort în ultimele momente ale FP1.

Leclerc, Verstappen

Turul lui Charles Leclerc și-a îmbunătățit recordul personal la 1m06.557s, ceea ce a însemnat că a terminat la 0.255s în urmă. Îmbunătățirea de ultimă oră a lui Sergio Perez a însemnat că Lewis Hamilton, care a avut o ieșire de pe loc în primul viraj în ultimele tururi, a terminat pe locul cinci, în fața lui Kevin Magnussen, Carlos Sainz și Fernando AlonsoMick Schumacher a ocupat locul nouă în cea de-a doua mașină Haas F1, în timp ce Yuki Tsunoda a completat top 10.

Sesiunea dificilă a celor de la McLaren F1 a fost compusă din faptul că mașina lui Daniel Ricciardo a avut o problemă DRS recurentă care a făcut ca flapsul aripii spate să oscileze nebunește la viteză maximă, așa cum a fost cazul celor de la Red Bull Racing la mai multe evenimente la începutul sezonului. Echipa McLaren F1 a încercat să rezolve problema, dar Daniel Ricciardo nu a fost convins că a făcut acest lucru până în ultimele minute, când a realizat cel mai bun rezultat personal – pe pneuri medium – care l-a plasat pe locul 17 în ordinea finală.

Acesta a fost devansat de Zhou Guanyu, care și-a făcut reapariția imediat după accidentul său de groază de la Silverstone, Nicholas Latifi și Lando Norris.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Austriei:

Verstappen, Austri

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss