More

    Latest Posts

    F1 Austria: Leclerc pune capăt unei serii fără victorie.

    Charles Leclerc a perseverat cu probleme la accelerație pentru a-l ține în frâu pe Max Verstappen într-un Mare Premiu al Austriei palpitant, deși echipa Scuderia Ferrari a fost privat de un 1-2 din cauza unui incendiu înfricoșător pentru Carlos Sainz.

    Charles Leclerc, care nu mai urcase pe podium de la Miami, l-a depășit de trei ori pe circuit pe Max Verstappen, în condițiile în care piloții Scuderiei Ferrari și Red Bull Racing au fost plasați pe strategii diferite. O îngrijorare târzie a pedalei de accelerație a amenințat să îl facă să deraieze pe Charles Leclerc, dar acesta a rezistat pentru a obține a treia victorie din sezonul 2022 al Formulei 1. Cu toate acestea, el nu a fost însoțit pe podium de Carlos Sainz, care a arătat o viteză similară și era gata să îl urmeze pe Charles Leclerc pe linia de sosire, dar a fost eliminat de un incendiu târziu al motorului pentru a-i oferi lui Lewis Hamilton locul trei.

    Max Verstappen a condus un tur de formare rapid în încercarea de a genera temperatura pneurilor și, cu pneurile MEDIUM, s-a bucurat de o lansare ordonată pentru a menține linia de mijloc și a consolida poziția de lider în virajul 1. Charles Leclerc și-a menținut poziția a doua, în timp ce Carlos Sainz, care a pornit al treilea, a fost presat pe exterior pentru a reintra cot la cot cu George Russell, înainte ca acesta să lupte pentru a trece pe interior în virajul 3.

    Sergio Perez, de pe locul cinci, ar putea apoi să se apropie de mașina Mercedes AMG F1 cu o cursă de drag-out din curba de dreapta, care l-a lăsat la exterior pentru virajul 4 la dreapta. Dar George Russell a atins cu partea din față-stânga partea din spate-dreapta a mașinii Red Bull Racing a lui Sergio Perez, trimițând RB18 pe pietriș, deși mexicanul a revenit găsind asfaltul scurs de barieră. În față, Max Verstappen a găsit un avans de 0,985s față de Charles Leclerc la finalul turului 1 din 71, cu Carlos Sainz la 1s. Sergio Perez a recuperat în cele din urmă la boxe pentru pneuri HARD, deși avea să abandoneze în turul 17.

    Leclerc

    Spre deosebire de cursa de sprint de sâmbătă, câștigată de Max Verstappen, campionul en-titre nu a reușit să se desprindă în primele tururi, deoarece Charles Leclerc a rămas în fereastra de 1s pentru a păstra DRS-ul. În sprintul de la ieșirea din virajul 1 spre virajul 3, diferența a scăzut la doar 0,5s și, cu Sergio Perez care se îndrepta spre o baie timpurie, Scuderia Ferrari avea potențialul de a-și diviza strategia pentru a-l devansa pe Max Verstappen.

    Charles Leclerc a aruncat prima privire timidă în interiorul lui Max Verstappen în virajul 3 în turul 8, dar s-a gândit mai bine pentru următoarele trei tururi. Apoi, în turul 11, Charles Leclerc a trecut la acțiune – a pătruns pe interior în virajul 3. Max Verstappen, mai lent în faza de deschidere, i-a lăsat loc principalului său rival la titlu și abia a opus rezistență. A încercat să ofere o replică pe exteriorul virajului 4, dar s-a blocat pentru a rămâne în urmă.

    În ciuda unui moment mare de supravirare și apoi a câtorva blocaje pentru Charles Leclerc, realizarea celui mai rapid tur de cursă în acea fază i-a permis monegascului să se elibereze de DRS. Acest lucru l-a determinat pe Max Verstappen să pună pentru un set de pneuri HARD la sfârșitul turului 13, dar a fost întârziat cu o oprire de 3,2s, grație unei schimbări lente a părții din față-stânga pentru a ieși în trafic.

    Acest lucru l-a lăsat pe Charles Leclerc să conducă peste Carlos Sainz cu 2,5s, în timp ce Max Verstappen a trebuit să își croiască drum pe lângă Mick Schumacher pentru a cincea poziție în jurul exteriorului curbei 2, înainte de a retrograda 2021 arhicunoscutul Lewis Hamilton cu o ușurință relativă, tăind înapoi pentru a obține o ieșire bună din curba 3. Piloți echipei Scuderia Ferrari au continuat să bată în jurul fără oprire, Charles Leclerc având un avantaj de 4s față de Carlos Sainz înainte ca liderul cursei să intre la boxe la sfârșitul turului 26 pentru un schimb de 2,6s slick la pneuri HARD.

    Leclerc

    Carlos Sainz a intrat imediat la boxe în turul următor, pentru dificultăți, duo-ul de piloți al echipei Scuderia Ferrari revenind pe pistă în spatele lui Max Verstappen, dar cu un avans în ceea ce privește ritmul de cursă – Charles Leclerc stabilind un nou tur rapid. În turul 33, Charles Leclerc s-a apropiat în raza de acțiune a DRS-ului de Max Verstappen, înainte de o altă mutare decisă în mod curat pentru primul loc în virajul 3. O depășire timpurie i-a permis lui Max Verstappen să se retragă și să câștige DRS pentru cursa spre virajul 4, dar a optat împotriva unei riposte adecvate pentru a confirma locul al doilea.

    În condițiile în care Max Verstappen s-a plâns de nivelul imprevizibil al aderenței, Red Bull Racing l-a oprit din nou la boxe în turul 37 pentru un alt set de pneuri, ceea ce a permis piloți echipei Scuderia Ferrari să aibă loc pentru o altă oprire 12 tururi mai târziu. Charles Leclerc și Carlos Sainz s-au bucurat amândoi de schimbări rapide pentru un alt set de pneuri HARD, dar s-au confruntat din nou cu perspectiva de a-l retrograda pe Max Verstappen, pilotul olandez având un avans de 2,5s cu 20 de tururi rămase de parcurs.

    Din nou, Charles Leclerc a intrat rapid în ritm cu pneurile HARD pentru ca numai două tururi mai târziu să obțină DRS asupra lui Max Verstappen, pilotul echipei Scuderia Ferrari trecând la exterior pentru intrarea în virajul 3. Charles Leclerc l-a lăsat inteligent pe Max Verstappen să aibă apexul, dar a virat mai brusc pentru a sări mai repede pe accelerație și a nimerit ieșirea pentru a reveni în frunte pentru ultima oară. Carlos Sainz era pe punctul de a-l retrograda apoi pe Max Verstappen pentru un 1-2 al Scuderiei Ferrari, dar la intrarea în virajul 4, rulând în urma pilotului de la Red Bull Racing, o șuviță de fum a început să iasă din capacul motorului său.

    Motorul mașinii Scuderia Ferrari a cedat apoi spectaculos, Carlos Sainz încercând să se oprească pe drumul de ieșire în timp ce flăcările izbucneau. Dar panta a făcut ca el să se chinuie să oprească mașina și să sară din ea. În timp ce flăcările se apropiau de habitaclu, Carlos Sainz a reușit în cele din urmă să sară din mașină în momentul în care a fost declanșată mașina de siguranță virtuală, Charles Leclerc având atunci 5,4s peste Max Verstappen. La finalul turului 58, Charles Leclerc a profitat de condițiile mai lente pentru a opri pentru pneuri MEDIUM și a fost urmat de Max Verstappen pentru cursa spre linia de sosire.

    Leclerc

    Charles Leclerc s-a plâns apoi de o problemă la accelerație, pedala nu se retrage complet, pentru a face ca alergarea spre steag să fie deosebit de dificilă pe măsură ce marja în față a scăzut. Avansul de 4,1s când s-a încheiat VSC a început să scadă, dar Charles Leclerc avea să reziste și să obțină victoria – prima sa după GP-ul Australiei – cu 1,5s față de Max Verstappen, care i-a luat șase puncte.

    Lewis Hamilton a fost un al treilea la distanță, trecând linia de sosire la 40s în spatele primilor doi clasați. Dar el a fost plasat pe o strategie cu două opriri, în loc de trei, și a oferit o ascensiune remarcabilă în clasament de pe locul nouă. Cursa pilotului de la Mercedes AMG F1 s-a remarcat printr-o zarvă distractivă cu ambele mașini ale echipei Haas F1 și apoi o depășire DRS a lui Esteban OconGeorge Russell a aterizat pe locul patru în fața lui Esteban Ocon, în timp ce Mick Schumacher a completat două clasări consecutive în puncte pe locul șase după ce a trecut de Lando Norris de la McLaren F1 și de coechipierul său Kevin Magnussen.

    Daniel Ricciardo a alergat până pe locul nouă, în timp ce Fernando Alonso a completat topul 10, după ce a supraviețuit unei strânse pe iarbă de Yuki Tsunoda, care l-a determinat pe dublul campion să scoată degetul din cockpit în timp ce continua să lupte pentru poziție. Valtteri Bottas a aterizat pe locul 11 pentru Alfa Romeo F1, devansându-i pe Alex Albon, Lance Stroll și Zhou Guanyu.

    Un weekend dificil pentru Pierre Gasly a culminat cu locul 15, AlfaTauri fiind din nou în război – de data aceasta a primit o penalizare de 5s pentru că s-a ciocnit cu Sebastian Vettel în virajul 4 și a învârtit mașina Aston Martin F1 în pietriș. Sebastian Vettel a fost și el mustrat cu 5s, ca parte a unei litanii de penalizări legate de limitele de pistă împărțite pe toată pista. El a terminat pe locul 17, în spatele lui Yuki Tsunoda, în fața doar a retrașilor Carlos Sainz, Nicholas Latifi și Sergio Perez.

    Rezultatul Marelui Premiu de Formula 1 al Austriei:

    Leclerc

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss