F1 Australia – Bottas dominant, 1-2 pentru Mercedes

Bottas a preluat șefia cursei încă de la start, controlând ulterior, în mare stil, restul cursei, pentru cea mai mare marjă la victorie a carierei sale. Pilotul FInlandez a terminat la mai bine de 20 de secunde în fața colegului său de echipă, Lewis Hamilton la Albert Park.

În urma unui sezon 2018 lipsit de victorie, Bottas a fost nevoit să facă un pas înapoi și să revizuiască modul de atac al fiecărui weekend. Rezultatul? O victorie absolut dominantă la Albert Park, cu mai bine de 20 de secunde în buzunar. Un început foarte bun de sezon pentru un pilot care nu promitea nimic privind înapoi la anul precedent.

Startul cursei a fost unul lipsit de incidente majore, Bottas a avut parte de un start foarte bun și a preluat șefia cursei. Hamilton și-a apărat locul doi în fața lui Vettel. Leclerc a avut și el un start bun, l-a depășit pe Verstappen dar nu a reușit să treacă de colegul său de echipă, iar, în încercarea sa de a urca pe locul de podium a pierdut și poziția câștigată în fața pilotului Olandez în primă fază.

Bottas a fost în prima poziție pentru marea majoritate a cursei. Finlandezul a intrat la boxe al treilea dintre cei cinci piloți de la capul plutonului și a revenit într-o poziție bună. Vettel a intrat primul la boxe iar Mercedes s-au văzut nevoiți de a face și oprirea lui Hamilton cu un tur mai târziu pentru a se asigura de faptul că Vettel nu va avea oportunitatea de a fura poziția englezului printr-un undercut. Această decizie din partea celor de la Mercedes nu a costat echipa în mare, dar, din ceea ce s-a făzut pe circuit, pneurile soft pe care au început toți piloții din top 13 ar mai fi putut fi utilizate încă aproximativ 10 tururi, iar acest fapt l-a costa pe Hamilton șansa de a încerca să se lupte pentru prima poziție.

Campionul (Lewis Hamilton) și Pretendentul (Sebastian Vettel) se fugăresc la Albert Park.

Podiumul a fost completat de Max Verstappen, care a reușit primul podium pentru Honda în noua eră de motoare V6 hibride. Verstappen a intrat la boxe ultimul dintre cei 5 piloți de la șefie, lucru care i-a acordat o oportunitate, mai precis oportunitatea de a se lupta cu Hamilton pentru poziția a doua, având pneuri cu 12 tururi mai noi.

În final nu a fost suficient, Verstappen făcând o greșeală care l-a văzut pierzând timp crucial. Nu putem ști dacă acea greșeală a făcut diferența sau nu, mai ales având în vedere faptul că Hamilton spune că atacul lui Verstappen nu a fost un pericol real pentru locul său doi.

O cursă împărțită pentru cei de la Red Bull per total, deoarece în ciuda faptului că mașina era clar capabilă de mai mult, colegul lui Verstappen, Pierre Gasly a ratat complet punctele terminând pe locul 11 în spatele pilotului echipei soră, Toro Rosso, Daniil Kvyat.

Max Verstappen se bucură că este iarbă pe marginea circuitului Australian.

Vettel a terminat pe patru pentru Ferrari, dar, a avut parte de unele probleme, probleme pe care cei de la Ferrari nu au reușit să le rezolve sau măcar să le identifice pe parcursul cursei. Imediat în spatele său, Charles Leclerc a terminat pe cinci, dar, pilotul Monegasc era în mod sigur cel mai rapid dintre cei doi piloți Ferrari spre finalul cursei, reușind să reducă o diferență de mai bine de 12 secunde față de German, dar, la punctul la care distanța a dispărut, ritmul său a scăzut și o depășire nu a fost încercată.

Cei doi piloți Ferrari au terminat la aproape un minut față de liderul cursei, Valtteri Bottas, o diferență cel puțin îngrijorantă pentru Scuderia de la Maranello, care, mai mult ca sigur s-au pus deja pe treabă spre a îmbunătăți mașina pentru cursa viitoare.

Leclerc (în distanță) realizând ce greșeală mare ar putea fi o depășire asupra lui Vettel.

Kevin Magnussen a fost liderul pachetului de mașini din mid-field. Pilotul Haas a terminat pe șase, un lucru încântător pentru echipa Americană, dar, din păcate, cealaltă mașină a fost forțată să se retragă din cursă din cauza unei roți care nu a fost prinsă cum trebuie la intrarea la boxe… o imagine care indiscutabil a stârnit un sentiment de deja-vu puternic pentru membrii echipei Haas F1.

Pit crew-ul celor de la Haas rugându-se să nu pățească ce au pățit anul trecut. Oh, ironia…

Nico Hulkenberg a luat locul șapte pentru Renault, pilotul echipei Franceze plecând de pe locul 11 la start, iar imediat în spatele său a terminat Kimi Raikkonen pentru Sauber, un start de sezon încurajator pentru echipa Elvețiană.

Lance Stroll a adus și el două puncte acasă pentru Racing Point cu un finish în poziția a opta, iar, top 10-ul a fost completat de Toro Rosso prin prestanța foarte bună a lui Daniil Kvyat, care a avut o încercare de a îl depăși pe Stroll, dar, a intrat prea tare pe interiorul pilotului Racing Point…

Kvyat înjurând în sinea sa atât propria decizie cât și faimoasa sa poreclă.

Un start de sezon interesant în bătaia echipelor din mid-field, punctele fiind împărțite între 5 echipe.

Pierre Gasly a avut un weekend foarte slab la debutul său pentru Red Bull. A ratat ieșirea din Q1, iar în cursă a ratat punctele terminând doar pe 11.

Lando Norris și Sergio Perez au fost și ei implicați în bătaia pentru puncte, dar, ambii piloți au reieșit pierzători în acestă privință, cei doi au terminat pe 12 și pe 13 respectiv.

Alexander Albon a luat locul 14 pentru Toro Rosso la debutul său F1 în fața lui Antonio Giovinazzi, care la rândul său și-a făcut debutul pentru Sauber.

Williams au terminat pe 16 și pe 17 prin George Russell și Robert Kubica respectiv. Dacă nu ar fi vorba de Williams am fi putut spune că a fost o performanță dezamăgitoare, dar, partea bună ar fi că cei doi măcar au terminat cursa și nu au fost nevoiți să abandoneze din motive tehnice.

Ghinionul în cursele de acasă a continuat pentru Daniel Ricciardo, pilotul Australian fiind forțat să abandoneze din cauza avariilor pe care mașina sa le-a suferit la startul cursei, nu printr-un contact cu vreun alt pilot, ci prin ieșirea de pe asfalt și pierderea aripii față.Pe lista de piloți retrași, Ricciardo îi are ca și companie pe Romain Grosjean și pe Carlos Sainz Jr, pilotul McLaren fiind forțat pe margine din cauza unei probleme la Power Unit.

Motorul Renault făcând tot posibilul de a fura titlul de „Cel mai puțin fiabil motor” de la Motorul Honda

Cam atât cu Marele Premiu al Australiei. O cursă relativ liniștită și lipsită de evenimente majore. Bottas a reușit performanța vieții sale pentru Mercedes, Ferrari au dezamăgit din toate punctele de vedere iar Honda au luat în sfârșit un podium.

Formula 1 va reveni pe 31 Martie cu Marele Premiu de la Sakhir în Bahrain. Până atunci, toate cele bune din partea mea și a echipei GP24 și sperăm să vă regăsim aici pentru toate informațiile relevante din lumea motorsportului.

Foto-credit: Mercedes AMG Petronas Motorsport F1; Scuderia Ferrari F1; Aston Martin Red Bull Racing; Haas F1 Team; Renault F1; Scuderia Toro Rosso; F1.com

 

 

 

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings