„Voi fi pe grilă cu Williams anul viitor”-Russell

George Russell neagă zvonurile care spun că Sergio Perez îi va lua locul la Williams în 2021. Juniorul Mercedes și-a făcut debutul în Formula...
More
    [soliloquy id="28266"]

    Latest Posts

    Detaliul care i-a adus lui Lewis Hamilton cea de-a 92-a victorie la Marele Premiu al Portugaliei

    Lewis Hamilton este în centrul atenției, după ce a doborât recordul de 91 de victorii al lui Michael Schumacher, la Marele Premiu al Portugaliei,...

    SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore

    Cursa de 24 de ore de la SPA Francorchamps din anul acesta a fost un eveniment notabil, unde concurența, motivația și tensiunea piloților, vremea...

    Mircea Samuil, debutant la Raliul Moldovei

    Ultima zi a Campionatului Național de Raliu a avut pregătite 5 probe speciale pentru piloții concurenți, în inima Moldovei. Competiția a fost strânsă, piloții...

    Mihai Șurubariu câștigă la Campionatul Național de Super Slalom

    Timișenii au dominat a cincea etapă a Campionatul Național de Super Slalom, dovedindu-și evoluția la CTPark București. Ultima etapă a campionatului, s-a desfășurat în capitală,...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări.

    Posibile strategii în cursă:
    Cea mai rapidă strategie pentru cursa de 53 de tururi este cu o singură oprire, așa cum a fost în mod tradițional cazul pe asfaltul fin de la Sochi. Oricum, vremea de mâine este de așteptat să fie chiar mai caldă decât azi, ceea ce evident va avea un efect asupra degradării termice.

    Ca de obicei echipele se for concentra pe o singură oprire, asta și pentru că viteza pe linia boxelor la Sochi este de doar 60km/h: ceea ce înseamnă o penalizare mai mare în timp pentru fiecare oprire. Dincolo de asta, este dificil de depășit dacă te găsești în trafic.

    Cea mai rapidă strategie este cu start pe pneul Roșu soft și apoi schimb pe Alb hard după aproximativ 12 tururi. La fel de rapidă dar cu un câștig marginal asupra uzurii este cu soft pentru 14 tururi și Galben medium pentru 39 de tururi. Ca de obicei, acestea pot fi efectuate și invers.

    Ușor mai lentă decât acestea este o strategie cu o singură oprire medium-hard: medium pentru 22 de turui și hard pentru 31 de tururi.

    În sfârșit, cea mai rapidă strategie cu două opriri va implica două stinturi pe soft pentru 12 tururi și unul pe medium. Cel mai posibil stintul pe medium se desfășoară la mijloc pentru aproximativ 29 de tururi.

    Atenție la:

    • Pneul soft. Cum Pirelli a adus în Rusia o gamă de pneuri mai soft decât anul trecut, echipele vor trebui să gestioneze în special pneurile soft. Deși softul s-a comportat bine, există un mare avantaj potențial în startul pe compoziția medium care oferă o flexibilitate mai mare: așa cum primii clasați au demonstrat-o în calificări.
    • Strategie: În timp ce o strategie cu o singură oprire va fi aleasă de cei mai mulți dintre piloți, există o mare varietate de permutări strategice utilizându-se toate cele trei compoziții.
    • Pneul medium: Doar pilotul Red Bull, Max Verstappen și pilotul Mercedes, Valtteri Bottas vor porni pe medium din primii 10 pe grilă, al doilea, respectiv al treilea. Mașinile din spatele lor și bineînțeles Hamilton din pole vor fi pe compoziția soft, mai rapidă.
    • A doua poziție la start este recunoscută ca având linia liberă, ceea ce l-ar putea avantaja pe Verstappen să ajungă mâine în fața lui Hamilton și să beneficieze în consecință de strategia alternativă.
    • Steag roșu: Sesiunea Q2 a fost întreruptă când mai erau doar două minute de mers, întrerupându-se un număr crucial de tururi de calificare, inclusiv cel al lui Hamilton. Acest lucru a compromis strategia din calificări și a făcut ca managementul pneurilor în turul de încălzire să fie crucial în scurtul timp rămas.

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:

    „Așa cum era de așteptat, pneurile au performața bine de-a lungul calificărilor, dar sesiunea a fost imprevizibilă! Ne-am așteptat ca cei din față să utilizeze medium în Q2, așa cum a fost cazul lui Max Verstappen și Valtteri Bottas, care vor porni în cursă pe această compoziție.

    Aceasta ar trebui să le ofere un avantaj a unui prim stint mai lung și mai multă flexibilitate privind strategia. Steagul roșu care a pus capăt sesiunii Q2 a reprezentat o altă încercare pentru echipe în calificări, cu câteva surprize – în special pentru Lewis Hamilton, care dorea probabil să treacă de Q2 cu pneul medium- și multe tactici fin elaborate.

    Scena este pregătită acum pentru o bătălie strategică și intensă mâine, care va necesita managementul pneurilor pentru cei care pornesc pe soft și care intenționează să oprească doar odată.”

    Frank van Nunen

    Latest Posts

    Detaliul care i-a adus lui Lewis Hamilton cea de-a 92-a victorie la Marele Premiu al Portugaliei

    Lewis Hamilton este în centrul atenției, după ce a doborât recordul de 91 de victorii al lui Michael Schumacher, la Marele Premiu al Portugaliei,...

    SPA Francorchamps: Detalii din spatele cursei de 24 de ore

    Cursa de 24 de ore de la SPA Francorchamps din anul acesta a fost un eveniment notabil, unde concurența, motivația și tensiunea piloților, vremea...

    Mircea Samuil, debutant la Raliul Moldovei

    Ultima zi a Campionatului Național de Raliu a avut pregătite 5 probe speciale pentru piloții concurenți, în inima Moldovei. Competiția a fost strânsă, piloții...

    Mihai Șurubariu câștigă la Campionatul Național de Super Slalom

    Timișenii au dominat a cincea etapă a Campionatul Național de Super Slalom, dovedindu-și evoluția la CTPark București. Ultima etapă a campionatului, s-a desfășurat în capitală,...

    Don't Miss

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...

    Formula 1 spune că echipele sau piloții care se retrag din cauza Covid-19 nu vor determina anularea curselor.

    CEO-ul de Formula 1, Chase Carey, a spus într-o declarație oficială că personalul echipei care este infectat de COVID-19 nu va determina anularea curselor....

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...

    Sport Masters Year2012-Alin Lapadusa- “Daca n-ai emoții și nu ți-e frică…mai bine nu iei startul.”

    Seria dedicata echipei Sport Master Year 2012 continua astazi cu interviul lui Alin Lapadusa si povestea lui despre debutul in motorsport. De unde pasiunea pentru...

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...
    Frank van Nunen