Latest Posts

F1- Fernando Alonso: Ceea ce face Verstappen nu este apreciat suficient

Vizualizări: 8066

F1- În timp ce Fernando Alonso și Toto Wolff se înclină în fața lui Max Verstappen, acesta explică ce s-a întâmplat la Baku și de ce de atunci i-a permis să fie atât de dominant.

Sezonul 2023 al lui Max Verstappen bate toate recordurile. Pilotul echipei Red Bull a câștigat unsprezece din cele 13 Mari Premii de până acum și două din trei sprinturi de F1. La acestea se adaugă un loc doi în Arabia Saudită și Azerbaidjan și un loc trei în Sprintul F1 din Azerbaidjan. Eșecuri totale? Nici o șansă.

La cursa de acasă din Olanda, weekendul trecut, a egalat și vechiul record al lui Sebastian Vettel din sezonul 2013 (nouă victorii la rând), iar titlul de campion mondial abia dacă îi mai scapă din mână. Cu nouă weekenduri de curse înainte de final, Verstappen are un avans de 138 de puncte față de coechipierul său Sergio Perez.

Cu nouă victorii în Marele Premiu și trei victorii în cursele de sprint din Formula 1, el poate obține un maxim de 258 de puncte, dar acesta este probabil un calcul pur teoretic. Tot de natură pur teoretică sunt și calculele conform cărora Verstappen ar putea deveni campion mondial deja în Japonia, cu șase Mari Premii înainte de finalul sezonului. În practică, probabil că va dura ceva mai mult.

F1

Și pentru că Verstappen pilotează din victorie în victorie în ceea ce se presupune a fi cea mai bună mașină din Formula 1, dar uneori își surclasează de-a dreptul coechipierii în acest proces, recunoașterea realizărilor sale este din ce în ce mai mare în peisaj. Chiar și concurenți precum Fernando Alonso consideră acum: “Uneori, oamenii subestimează ceea ce poate face Max.

“Să câștigi într-un mod atât de dominant este o chestiune complicată în orice sport profesionist. Noi, piloții de curse, suntem de obicei foarte încrezători în noi înșine. Dar să concurezi la nivelul lui…”, se miră dublul campion mondial și glumește: “Cred că și eu pot fi destul de bun. Lewis? Nu știu. Dar eu știu!”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Lăsând gluma la o parte: “Și Lewis poate face asta. Dar ca să livrezi așa, totul trebuie să fie bine: încrederea ta, conexiunea cu mașina”, spune Alonso și încearcă să explice ce îl diferențiază în prezent pe Verstappen de celelalte superstaruri ale Formulei 1: “Max reușește să livreze cu adevărat 100% mai des decât oricine altcineva. Și acesta este motivul pentru care domină în acest moment”.

F1

Toto Wolff: Nici Perez “nu este un idiot”.
Toto Wolff, șeful echipei Mercedes, este și el profund impresionat de nivelul la care se comportă Verstappen 2023: “‘Checo’ nu este nici el un idiot. ‘Checo’ este un multiplu câștigător de Grand Prix-uri și a câștigat o cursă la Racing Point. Am văzut de-a lungul anilor că poate concura. Dar Max i-a distrus absolut pe fiecare dintre coechipierii săi până acum”.

Experții își amintesc de cei mai buni ani ai lui Michael Schumacher, cum ar fi 1994 și 1995 la Benetton, când coechipierii săi nu au putut nici măcar să se apropie de el. De altfel, printre coechipierii de atunci ai lui Schumacher se număra un anume Jos Verstappen, tatăl lui Max.

Wolff se minunează: “Nu am auzit încă nicio explicație despre cum este posibil așa ceva. Poate pentru că poate ajuta la proiectarea unei mașini pentru el însuși, care este foarte greu de controlat, dar cu care se înțelege bine și cu care poate apoi să scoată aceste diferențe de timp. Adică, 1,3 secunde, e mult lemn”.

“Imprevizibilitatea este un element care face ca Formula 1 să fie atât de interesantă. Cu toții ne dorim să deschidem televizorul duminică și să vedem o cursă palpitantă, dar nu este cazul în acest moment. Pentru că o echipă cu un singur pilot face o treabă mult mai bună decât toate celelalte. Trebuie doar să recunoaștem acest lucru”, spune șeful echipei Mercedes.

F1

Verstappen: Ca Schumacher în Benetton?
În orice caz, există dovezi circumstanțiale care susțin teoria conform căreia Verstappen are un dar special pentru a face față comportamentelor la volan pe care alți piloți nu le pot gestiona atât de bine, la fel cum făceau Schumacher și Benetton la vremea respectivă. De fapt, trebuie doar să ne întoarcem la începutul sezoanelor 2022 și 2023.

În ambii ani, Perez a reușit să țină pasul cu Verstappen în primele curse. Evident, a avut nevoie de câteva săptămâni pentru a ajusta mașina după bunul său plac și a avut tot sprijinul echipei sale. Nu pentru că este favorizat în mod sistematic. Ci pentru că fiecare echipă s-ar orienta în mod natural către pilotul mai rapid.

Verstappen a câștigat prima cursă a sezonului în Bahrain și a treia cursă în Australia, dar Perez a câștigat a doua cursă în Arabia Saudită și a patra în Azerbaidjan. Campionatul era în joc. Apoi a venit Miami, cu Perez în pole position și Verstappen pe locul 9, și se părea că outsiderul ar putea prelua pentru prima dată conducerea campionatului.

Ceea ce a urmat în cursa de duminică a fost în schimb o demonstrație de putere a lui Verstappen, care nu a mai pierdut niciun Mare Premiu de atunci. Cu toate acestea, redresarea, așa cum Verstappen însuși o vede în retrospectivă, începuse deja cu o săptămână mai devreme, în Azerbaidjan. În liniște, în secret și neobservat de public.

F1

Baku: Cursa cheie pentru Cupa Mondială din 2023
“La Baku am învățat multe despre cum să configurez mașina”, relatează el despre o descoperire crucială. “Nu am câștigat cursa, dar am putut să încerc multe lucruri diferite și, de asemenea, diferite instrumente. De aceea nu am fost consecvent în unele momente ale cursei.”

Dar: “Odată ce am prins gustul, am găsit deja un super ritm acolo. Apoi am forțat puțin prea tare pneurile și le-am distrus. Dar m-am gândit: “Bine, asta este foarte interesant pentru următoarele curse”. Și în acele curse l-am pus în aplicare, iar de atunci mă ajută pe fiecare circuit.”

Reamintim că Verstappen era deja în frunte în fața lui Perez la Marele Premiu al Azerbaidjanului, dar apoi a avut ghinion cu o mașină de siguranță, din păcate cronometrată pentru el, în urma accidentului lui Nyck de Vries.

F1

Acum, managementul riscului este cel mai important
De atunci, raportul de forțe s-a schimbat complet, iar Verstappen este în liga lui. În curse precum cea recentă din Olanda, pentru el, totul se rezumă cu adevărat la gestionarea riscurilor: “Într-o cursă atât de dificilă, așa este”, dă din cap cel care va fi în curând triplu campion mondial. “Oricum, acum conduc foarte diferit față de cum o făceam acum câțiva ani, când nu mă luptam pentru Campionatul Mondial”.

Verstappen pilotează mai repede decât oricine altcineva. Și totuși, după propria sa mărturisire, nu se simte niciodată în pericol de a pierde controlul situației: “Chiar și atunci când conduc așa, știu că am o mașină care poate face multe. Asta mă ajută să păstrez controlul, cred”, își pune în perspectivă propria performanță.

În același timp, Verstappen spune: “Cred că în trecut au existat mașini mai dominante decât cea pe care o avem noi. Totuși, nu au câștigat nouă curse la rând. Așa că da, este dificil. Este destul de ușor să iei o decizie greșită sau să alunece în pietriș în curse precum Zandvoort. Nu este niciodată atât de ușor pe cât pare”.

O referire evidentă la rivalul său Lewis Hamilton, a cărui echipă Mercedes a dominat Formula 1 aproape în voie din 2014 până în 2020. Ceea ce a fost diferit atunci, însă, a fost că coechipierii lui Hamilton – mai întâi Nico Rosberg, apoi Valtteri Bottas – s-au simțit mult mai aproape decât este Perez de Verstappen acum …

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

F1
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss