Latest Posts

Este circuitul de la Jeddah prea periculos pentru Formula 1?

Vizualizări: 15572

Siguranța circuitului de la Jeddah a fost pusă sub semnul întrebării încă dinainte de începerea cursei, dar evenimentele care au avut loc în timpul weekend-ului au pus aceeași întrebare cu o mai mare gravitate.

Încă de la anunțul că Arabia Saudită se va alătura calendarului F1 începând din 2021, Formula 1 a fost presată să permită regatului să găzduiască un Mare Premiu, în ciuda problemelor cunoscute ale acestora cu privire la drepturile omului din țară.

Odată ce Formula 1 a ajuns în cele din urmă la debutul circuitului Jeddah Corniche pentru sezonul 2021, a devenit evident că noua pistă va fi unul dintre cele mai dificile și periculoase circuite din calendar. Acest lucru se datorează faptului că există un număr uimitor de 27 de viraje, dintre care majoritatea implică viraje de mare viteză, ceea ce face ca Jeddah să fie cunoscut ca “cel mai rapid circuit stradal”.

Jeddah

Atât piloții de Formula 1, cât și cei de Formula 2 au resimțit efectele pistei înguste și ale virajelor rapide, iar pe tot parcursul weekendului au avut loc accidente de mare viteză. Charles Leclerc a suferit o lovitură puternică în cea de-a doua sesiune de antrenamente, sfârșind în barierele de la virajul 22, înainte ca Mick Schumacher să îl repete pe Charles Leclerc în Marele Premiu, provocând un steag roșu. Nikita Mazepin a suferit, de asemenea, un accident dur, când a intrat în spatele Williams-ului lui George Russell fără să aibă vreo vină, provocând un alt steag roșu.

În Formula 2, un moment înfricoșător, în urma căruia Enzo Fittipaldi s-a izbit de Theo Pourchaire, care staționa la startul cursei principale, a făcut ca ambii piloți să fie transportați la spital, Fittipaldi suferind o fractură de călcâi și leziuni faciale în urma impactului care a generat o forță de 72G.

Doar 3 luni mai târziu, F1 a revenit din nou în Arabia Saudită pentru sezonul 2022, cu aceeași controversă în spate. O pistă cu bună știință periculoasă fusese ușor îmbunătățită, dar traseul de mare viteză a rămas. Cu toate acestea, prima sesiune de antrenamente libere de vineri avea să reprezinte un moment definitoriu pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la cursele de la Jeddah, deoarece fumul a fost aruncat pe cerul saudit de la distanță, în timp ce F1 își continua sesiunea.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Jeddah

Un depozit de petrol al Aramco fusese lovit de o rachetă trimisă de rebelii Houthi din Yemen, un depozit de petrol aflat la doar 12 mile de circuitul Corniche. Acest lucru a creat un sentiment de panică în jurul paddock-ului, mulți punându-și aceeași întrebare: “Suntem în pericol?”. O întâlnire de patru ore între piloți a început vineri seara târziu și a continuat până sâmbătă dimineața târziu, echipele și piloții dezbătând dacă Marele Premiu ar trebui să aibă loc în aceste condiții. După ce autoritățile arabe s-au asigurat că F1 nu este în pericol din cauza rebelilor, piloții au fost de acord să continue cursa duminică.

Dar în calificări a avut loc un alt accident care a scos în evidență pericolele circuitului de la Jeddah. Mick Schumacher a pierdut controlul mașinii sale Haas pe bordură în virajul 10 și a lovit violent bariera de beton la 170 km/h. Deși conștient, germanul va trebui să fie scos din mașină cu un elicopter și dus la spital pentru a fi supus unor controale. Din fericire, Schumacher a ieșit nevătămat și a fost externat din spital, dar va trebui să rateze Marele Premiu.

În general, Marele Premiu nu a avut parte de niciun steag roșu de această dată, doar accidentul lui Nicholas Latifi aducând mașina de siguranță. Însă weekendul a fost cu siguranță umbrit de problemele din afara circuitului, Lewis Hamilton declarând că ar prefera să nu mai concureze în Arabia Saudită în viitorul apropiat.

Jeddah

A apărut o divergență între figurile din F1 cu privire la oportunitatea de a continua cursele la Jeddah, șeful F1, Stefano Domenicali, fiind ferm convins că nu există motive de îngrijorare cu privire la siguranță, italianul fiind dornic să ducă la bun sfârșit contractul pe termen lung pe care F1 l-a semnat cu Arabia Saudită. De asemenea, el a declarat că Marele Premiu al Arabiei Saudite a fost cel mai sigur loc în acel moment, ceea ce are sens având în vedere că a fost cel mai mare eveniment din acel weekend, ceea ce înseamnă că Arabia Saudită ar fi asigurat cea mai mare securitate în jurul pistei.

Protecția Arabiei Saudite în timpul acestor evenimente de curse a fost atestată în lumea Formulei E, unde autoritățile au interceptat o rachetă în timpul Diryah E-Prix din 2021. Cu toate acestea, este pur și simplu nebunesc faptul că amenințarea rachetelor care intră în spațiul aerian al Arabiei Saudite în timpul unui Mare Premiu de Formula 1 a fost aparent trecută cu vederea de către puterile superioare din Formula 1, mai ales când F1 a fost atât de energică pentru a tăia legăturile cu Rusia luna trecută din cauza invaziei lor în Ucraina.

Va continua Formula 1 să concureze în Arabia Saudită? Răspunsul este, cu siguranță, da, deoarece, din păcate, F1 este un sport bazat pe bani, iar tăierea legăturilor cu o țară profitabilă precum Arabia Saudită nu se află pe lista de dorințe a F1. Dar, cu piloți precum Lewis Hamilton și Sebastian Vettel care fac presiuni pentru o schimbare în ceea ce privește drepturile omului în Arabia Saudită, poate că F1 poate face o diferență și poate afecta regatul în acest fel? Oricum ar fi, F1 va încerca cu siguranță să aibă un impact și să aducă în discuție aceste probleme în care este prinsă Arabia Saudită, chiar dacă este ca și cum ar vorbi cu un zid de cărămidă.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss