Luis Monzón este gata să obțină a patra victorie în Rallly Islas Canarias după ce vineri a acumulat un avans modest în cursa de acasă.
Piloții români Simone Tempestini și Norbert Maior încheie prima zi pe locurile 12 și, respectiv, 58. (12 la clasă) Norbert și Francesca Maior nu au revenit, din păcate, astăzi la probele de Rally Islas Canarias.
Luis Monzón a rămas în afara primelor zece locuri după SuperSpeciala de joi seară, dar a intrat imediat în ritm atunci când raliul a început cu adevărat. El s-a luptat cu Efrén Llarena pentru poziția de lider la începutul zilei și a ocupat primul loc în SS3, care a fost ulterior anulat după ce liderul de peste zi, Simon Wagner, s-a lovit de o stâncă.
Gestionarea pneurilor a fost subiectul zilei, deoarece căldura toridă și-a pus amprenta asupra echipajelor și mașinilor, dar Luis Monzón, în vârstă de 56 de ani, a luat totul cu calm. El a zburat spre a doua victorie de etapă la prima trecere de Tejeda și a avut un avans de 8,9 secunde după-amiază.
În afară de o problemă minoră de schimbare a vitezelor la mașina sa Škoda Fabia Rally2, ziua eroului local a rămas fără probleme și a ajuns înapoi la parcul de service din Las Palmas cu 8,4 secunde în fața celorlalți, după ce a gestionat diferența la perfecție. „Simt presiunea, dar fac raliul pe etapele de acasă, cu fanii mei, iar asta mă ajută”, a spus liderul. „Sunt foarte mulțumit de pilotajul meu și mă distrez, așa că este în regulă. Sper să fie la fel și mâine”, a adăugat Monzón.
Nil Solans a fost cel mai apropiat contracandidat al lui Monzón. Ziua a început prost pentru spaniol și a rămas în urma fruntașilor cu 15,1 secunde la sosire, după ce probleme de set-up au dus la supraîncălzirea pneurilor față ale Volkswagen Polo GTI R5. După spusele sale, au fost făcute schimbări „radicale” in FIA ERC la oprirea de la prânz și a revenit în ritm după-amiaza.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Victoria de etapă obținută de Solans la proba Tejeda 2 a oferit un impuls de încredere suprem înainte de etapa finală și l-a depășit pe Yoann Bonato pentru a ocupa locul al doilea în finalul zilei. Bonato, care și-a sărbătorit cea de-a 39-a aniversare, a completat trio-ul de frunte la doar 3,7 secunde în spatele lui Nils Solans.
Vedeta cu Citroën C3 Rally2 a avut consistență din belșug și chiar i-a oferit liderului raliului un sprijin moral la finalul ultimei etape. „Astăzi este ziua mea de naștere, iar când văd timpii lui Luis Monzón, cred că viitorul meu este destul de bun”, a glumit francezul. „Luis este atât de rapid, dar mâine este lung, așa că vom vedea”.
Llarena a adus mașina echipei MRF Tyres Škoda acasă la 8.2sec în urma lui Yoann Bonato, cu 6.7sec mai în spate, iar Enrique Cruz, din Insulele Canare, după ce a condus Ford Fiesta Rally2 la victoria în SS6. Simone Campedelli a sărit în sus de bucurie după ce a obținut prima sa victorie de etapă de la Raliul Roma Capitale 2019. Cu toate acestea, sărbătorile sale au fost întrerupte când Škoda sa încălțată de MRF a intrat în subvirare într-un bariera în penultimul test de viteză.
Ghinionul l-a costat peste 30 de secunde și l-a coborât de pe locul trei pe locul nouă în clasamentul general. Colegul de echipă al lui Campedelli, Norbert Herczig, a revenit la service cu 8,1 secunde în urmă pentru a completa un clasament plin de Fabia. Alberto Monarri și-a retras Suzuki Swift Rally S cu probleme la servodirecție în timpul buclei de dimineață, cedând conducerea ERC Open coechipierului său Joan Vinyes, care sărbătorește al 100-lea său start cu Suzuki. Igor Widlak a fost singurul alergător în ERC3 și și-a pilotat Fiesta Rally3 în siguranță până la final.
Grzegorz Grzyb zâmbea de la o ureche la alta în Skoda Fabia sa, bucurându-se de șansa de a conduce pe drumurile din Insulele Canare. Polonezul a terminat la 33,4sec în urma echipajului de frunte, dar a avut doar 1,0sec în plus față de mașina similară a lui Javier Pardo. Pep Bassas a fost la doar 2,4sec în urma lui Pardo, la bordul unei alte Škoda.
Laurent Pellier a condus clasamentele ERC4 și Junior ERC cu Opel Corsa Rally4, în timp ce Paulo Soria a fost cel mai bun în Clio Trophy by Toksport WRT. La această clasă a participat și celălalt duo românesc, Norbert & Francesca Maior, tot cu un Opel Corsa Rally4. Din păcate au fost nevoiți să se retragă din raliu deoarece s-a rupt o curea de la sistemul de răcire. Francesca Maior a relatat:
„Din păcate pentru noi Rally Islas Canarias s-a încheiat mult prea devreme. Am pornit încrezători în ziua de azi, eram mulțumiți de ritmul nostru, mai ales că ne propusesem să creștem și să ne luptăm pentru primele poziții. Însă, în urma unei probleme tehnice, am abandonat (s-a rupt cureaua din circuitul de răcire al mașinii pe finalul ultimei probe a buclei). Nu prea avem cuvinte să spunem mai multe, ne-am dorit enorm de mult să ajungem aici și nu a fost chiar ușor… dar asta e, visul nostru nu se oprește aici”.
Trei etape – fiecare parcursă de două ori – alcătuiesc finalul zilei de sâmbătă. Aceasta începe cu Moya-Valleseco, care este cea mai lungă din raliu, cu 27,42 km. Urmează Arucas (9,30 km), în timp ce San Mateo (12,04 km) închide fiecare buclă. Al doilea pasaj din San Mateo formează Power Stage, recompensat cu puncte, unde se oferă până la cinci puncte bonus pentru pilotul care stabilește cel mai rapid timp.
- Mai multe știri despre Campionatul European de Raliuri ERC găsiți AICI.
Photocredit: FIA ERC - Napoca Rally Academy
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.