ELMS – IDEC Sport pleacă din Portugalia cu victoria și titlul de campioni în buzunar

Ultima etapă de anul acesta din ELMS am avut-o din nou la Portimao unde încă se mai jucau două titluri iar cursa a fost mai mult decât savuroasă cu un final incendiar care a hotărât și soarta campionilor.

LMP2

Ca și în restul sezonului clasa cea mare s-a bucurat de o grilă foarte populată, iar cel puțin jumătate din eceste echipaje se puteau lupta lejer la podium. Pentru titlul acestui sezon duelul era între G-Drive, liderii la general și cu un avans de 13 puncte în fața rivalilor de la IDEC Sport.

Calificările au decurs destul de bine pentru ambele, obținându-se rezultate de prima parte a grilei, din pole position urma să plece prototipul United Autosports #22. Primul tur a fost din păcate scena unui accident în masă care a scos din cursă nu mai puțin de șase mașini: Carlin de la LMP2, Team Oregon și United Autosports #3 de la LMP3, iar de la GTE Ferrari-ul Kessel Racing #83 împreună cu ambele modele Proton Porsche.

Prototipul Dallara P2 al celor de la Carlin se rotește pe circuit de unde este percutat în plin de modelul United Autosports iar de aici începe și lanțul accidentelor. Cel mai rău iese Porsche-ul #77 care practic este făcut praf, din fericire toți cei implicați în acest accident teribil au scăpat cu bine, mai mult sau mai puțin.

Defapt au fost șapte mașini implicate, Ferrari-ul JMW fiind singura care a mai putut reveni pe circuit după neutralizarea cu steag roșu care ne-a răpit una din cele patru ore de cursă. Nu a durat mult după revenirea pe verde și mașina JMW iese din nou în decor după o altercație cu alt Ferrari de la clasă, modelul Spirit of Race #55. Din nou mașina de siguranță intră pe circuit și cursa este întreruptă.

La conducere se instalase modelul plecat din pole, United Autosports iar cele două combatante la titlu se aflau de asemenea pe locuri fruntașe. Ierarhia se schimba în funcție de intrările la boxe, evident că strategiile fuseseră date peste cap, dar în mare prototipul #22 al lui Phil Hanson și localnicul Felipe Albuquerque au controlat o bucată bună de cursă.

Ambele mașini ale celor de la United Autosports au fost în preajma podiumului cam toată cursa, evident trecerea pe undeva firească la Oreca le-a prins bine. Soarta titlului însă s-a decis chiar în urma unui duel dintre cele două modele de la G-Drive și IDEC Sport.

Job van Uitert aflat la volanul prototipului Aurus îl lovește din spate pe Memo Rojas din mașina rivală în încercarea prea optimistă de a-l depăși. Modelul IDEC Sport se rotește pe circuit moment în care toată lumea începe să se gândească la o posibilă penalizare.

Aceasta a și venit pe finalul cursei iar acum Jean-Eric Vergne aflat la volanul modelului G-Drive pentru ultimul schimb se trezește aruncat pe poziția a opta. Din păcate pentru ei, în cockpit-ul celor de la IDEC Sport se instalează Paul Loup Chatin care afișează un ritm demențial și în scurt timp preia conducerea cursei.

În aceste condiții Vergne avea nevoie de un loc trei pentru a fi siguri de obținerea titlului, lucru care nu s-a întâmplat iar IDEC Sport pleacă acasă cu a doua lor victorie din campionat și cu titlul de campioni în buzunar. Finalul a fost mai mult decât palpitant și asta pentru că, dacă mai avem vreo două tururi la dispoziție am fi văzut un duel unu la unu între IDEC și United Autosports, Hanson terminând cursa în bara spate a lui Chatin.

Pentru locul trei a fost duelul dintre United #32 și Graff #39, cei din urmă ieșind învingători și terminând cursa pe aceeași poziție pe care au terminat și în campionat. Din păcate Vergne nu a putut avansa mai sus de locul al șaselea iar G-Drive se mulțumesc cu titlul de vice-campioni.

LMP3

Aici situația în ceea ce privește titlul era mult mai strânsă, mai exact cele două pretendente Inter Europol #13 și Eurointernational #11 erau la egalitate de puncte și era doar o chestiune de cine termină mai bine.

Din nou echipajele Norma s-au dovedit rapide în începutul de cursă picând pe final. Unul dintre incidentele care au neutralizat cursa a fost acela dintre modelul Cool Racing de la P2 care lovește prototipul RLR P3, ambele ieșind în decor în condițiile în care RLR se afla printre fruntașele clasei.

Pe final conducerea este preluată de 360 Racing care se aflau în fața primei lor victorii din campionat. Așa s-a și întâmplat în final, podiumul fiind 100% Ligier completat de United Autosports #2 și Inter Europol #13 care deveneau astfel campionii clasei în timp ce rivalii nu și-au găsit ritmul potrivit pe tot parcursul cursei.

Drama lovea însă după terminarea evenimentelor de pe circuit, Inter Europol au fost penalizați cu nu mai puțin de nouă tururi pentru nerespectarea timpilor de condus pentru pilotul lor bronze, Martin Hippe. Astfel până ce apelul acestora va fi judecat Eurointernational sunt campionii provizorii ai clasei.

GTE

De data aceasta la GTE am avut o cursă ceva mai anostă și asta pentru că aproape jumătate de clasă a fost scoasă din joc după primul tur. Situația se prezenta în felul următor: Luzich Racing erau deja campionii clasei încă din etapa trecută dar se mai juca locul secund și asta pentru că acesta asigura de asemenea participarea directă la Le Mans 2020.

Principalii favoriți aici erau Proton #77 având drept contracandidate echipajele Kessel #83, JMW și Spirit of Race. Cum primele două ies din cărți JMW și Spirit of Race puteau pune eventual mâna pe locul secund. JMW pierd câteva tururi importante cât se lucrează la mașină așa că realist vorbind Spirit of Race erau singurii care puteau obține ceva doar că le trebuia un rezultat foarte bun, de preferat victoria.

Cursa a fost din nou dominată și câștigată de Luzich Racing care au fost imbatabili pe tot parcursul sezonului. Locul secund a fost și el obținut fără prea mari bătăi de cap de mașina Kessel #60 în timp ce pentru ultima treaptă a podiumului s-a dat un duel incitant între Spirit of Race și singurul Porsche rămas în cursă, cel de la Ebimotors.

Acestea se ating pe final de unde Ferrari-ul iese puțin în decor dar fără urmări grave. Nu primește nimeni vreo penalizare iar Ebimotors pleacă acasă cu locul trei în timp ce poziția secundă din campionat rămâne în contul celor de la Proton chiar dacă mașina lor era o epavă după jumătate de tur.

A fost chiar o cursă de savurat cu toată drama din primul tur dar și fi felul cum a fost decis campionatul, adică mai pe românește G-Drive și-au făcut-o cu mâna lor. La final tot ce contează e că am avut un sezon fantastic, fiecare cursă a fost aparte în felul ei și sper ca și 2020 să vină cu acelși nivel de spectacol!

Rezultate complete

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: ELMS, Oreca, Gibson Technologies, Ligier Automotive

„Vă mulțumim pentru vizualizare și vă invitam să ne apreciați materialele printr-un like la pagina noastră pe Facebook și, de asemenea, vă invitam să ne lăsați o recomandare pe pagina de Facebook, dorind în permanenta să ne îmbunătățim munca. Vă mulțumim”

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September