More

    Latest Posts

    Elementele pe care Scuderia Ferrari trebuie să le rezolve.

    OPINIE: Speranțele Scuderia Ferrari la titlul în Formula 1 par să se fi terminat după ce o altă gafă strategică în Marele Premiu al Ungariei de săptămâna trecută.

    Gafa i-a refuzat lui Charles Leclerc șansa de a lupta pentru victorie, oferindu-i-o în schimb rivalului principal Max Verstappen. Scuderia Ferrari se confruntă acum cu un control intens asupra a ceea ce trebuie să facă acum pentru a deveni în sfârșit un factor real în luptele pentru victorii. Soluții pentru a salva mai întâi fața, apoi pentru a câștiga campionate.

    Când vom începe să spunem că totul s-a terminat? Că s-a stins orice speranță rămasă ca Charles Leclerc să ducă până la capăt lupta pentru titlul din 2022 în Formula 1 cu Max Verstappen. Poate că turul 39 al Marelui Premiu al Ungariei de la sfârșitul săptămânii trecute a fost un loc bun pentru a spune stop. Atunci, Scuderia Ferrari a comis ultima sa strategie șocantă și l-a băgat la boxe pe Charles Leclerc în mod derutant pentru un set de pneuri dure care erau la fel de potrivite pentru condițiile uscate ca și pneuri de ploaie, așa a considerat Lando Norris.

    Scuderia

    Drept urmare, Charles Leclerc a terminat al șaselea într-o cursă câștigată de Max Verstappen, în condițiile în care mașina roșie se aliniase pe grila de start pe locul trei, iar Red Bull Racing pe locul 10. Asta fără ca ploaia să arunce o minge curbă sau fără ca o mașină de siguranță în toată regula să aglomereze plutonul – doar două mașini de siguranță virtuale, care mențin intervalele. Pentru o măsură bună, Max Verstappen a făcut și el un patinaj și a avut probleme cu ambreiajul și cu schimbările de viteză.

    Tabloul campionatului arată acum astfel: dacă Charles Leclerc ar reuși cumva să triumfe în cele nouă etape rămase după pauza de vară, să stabilească cel mai rapid tur în toate și să câștige concursul de sprint din Brazilia, ar încheia campania cu 420 de puncte. Este exact același total pe care l-ar acumula Max Verstappen dacă ar termina al doilea în fiecare GP până la sfârșitul anului.

    Scuderia Ferrari trebuie să rezolve problemele care au lăsat atât de mult să scape coroana piloților și cea a constructorilor – echipei Scuderia Ferrari este acum la 97 de puncte în urma echipei  Red Bull Racing. Dar orice remediere va veni aproape sigur prea târziu pentru 2022. Remediile pe care trebuie să le găsească în pauza de vară se referă acum la evitarea unei noi situații jenante. Apoi, poate că se poate gândi la un succes la titlu în viitor.

    Scuderia

    Aderând la adagiul că “pentru a termina primul, mai întâi trebuie să termini”, lipsa de fiabilitate trebuie să fie lovită în cap cu prioritate. Charles Leclerc a pierdut o victorie bătută în cuie în Spania, inițiată de defectarea turbo și MGU-H. Apoi, o victorie probabilă a fost spulberată în Azerbaidjan când motorul s-a auto-incendiat. Dar nu trebuie uitat că mașina lui Carlos Sainz a expirat și ea la Baku și în Austria, unde Charles Leclerc a pus mâna pe pradă în ciuda sperieturii de ultimă oră provocate de un amortizor de accelerație lipit.

    Red Bull Racing, între timp, și-a resolvată problemele de mai devreme. Acum nu a mai îndurat un abandon inspirat de uzură de la defecțiunile sistemului de combustibil din Bahrain și Australia. Desigur, se poate discuta dacă este preferabil să ai o mașină rapidă, dar fragilă, sau una solidă, dar mai lentă. În conformitate cu reglementările actuale din 2022, Scuderia Ferrari s-ar putea să fi obținut ceea ce trebuie. Puterea la viteze mici a unității de propulsie italiene este inegalabilă și, atunci când este combinată cu aripa spate cu specificații canadiene, face ca F1-75 să fie cel mai rapid concurent în prezent.

    Faptul că se rupe poate fi gestionat prin intermediul marjei de manevră din regulamente. După ce a prezentat un MGU-K actualizat pentru GP-ul inaugural de la Miami, care a părut să dea startul fragilității pentru echipele Alfa Romeo F1 și Haas F1, care fac parte din echipele de uzină și de clienți, poate continua să ajusteze specificațiile până în septembrie, când configurația va fi fixată. Dar pot fi făcute modificări în scopul îmbunătățirii fiabilității. În consecință, Scuderia Ferrari poate, teoretic, să remedieze slăbiciunile sale în materie de fiabilitate mai mult decât ar fi putut face un pas înainte cu performanța.

    Scuderia

    Rata de uzură a limitat șansele pe care Charles Leclerc și Carlos Sainz le-au avut de a obține victorii, motiv pentru care rotirea lui Charles Leclerc în bariere de pe primul loc în Franța a fost cu atât mai costisitoare. Prin depășirea problemei lipsei de fiabilitate, oportunitățile de succes vor fi în mod natural mai mari.

    Acest lucru a jucat cu siguranță un rol în faptul că gafele strategice de la Monaco, Silverstone, Paul Ricard și Hungaroring au fost atât de mult criticate. În măsura în care, în zilele în care mașinile au fost pe poziție și au continuat să ruleze, pitwall-ul a irosit oportunitatea. Dacă s-ar fi ajuns la steag la Barcelona și la Baku, poate că Scuderia Ferrari ar fi reușit să pună la punct tacticile pentru a face ca eșecurile de strategie să pară o problemă mai puțin frecventă.

    Cu toate acestea, este clar că procedurile de la boxe – atât în ceea ce privește execuția neglijentă pentru a pierde timp – cât și tacticile proaste reprezintă o problemă majoră în prezent. Pentru a sublinia doar problemele din Ungaria, a pariat totul pe pneul dur – un compus pe care niciuna dintre mașini nu a mai rulat în acel weekend. Apoi, nu a atins Pirelli moi pe care le-a deblocat atât de strălucit și le-a rulat atât de mult în a doua sesiune de antrenamente până în ultimele 20 de tururi ale cursei.

    Scuderia

    În timp ce Binotto a declarat în mod categoric că va exista o revizuire a ceea ce a mers prost weekendul trecut, aceasta se va concentra în mod special pe acele 70 de tururi. Dar poate că este nevoie de un pas înapoi dacă într-adevăr filosofia generală a Scuderia Ferrari este cea care lipsește, așa cum se bănuiește

    De asemenea, tacticienii au urmărit cum după-amiezile atât ale lui Haas F1, cât și ale Alpinei s-au clătinat masiv în momentul în care au trecut pe cauciucul cu pereți albi. Mercedes AMG F1, Red Bull Racing și McLaren F1 au declarat că, de la turul până la grila de start, pneurile hard nu au făcut niciodată parte din ecuație. Dar se pare că au fost esențiale pentru sumele de la Scuderia Ferrari. Pe lângă planurile A-F care sunt amestecate prin radioul echipei în fiecare cursă, se pare cu siguranță că la Scuderia Ferrari există un element de așteptare a evenimentelor pentru a se încadra perfect într-o anumită cutie.

    Dar F1 este rareori de acest fel într-o luptă cu mai multe echipe pentru pradă. În schimb, Red Bull Racing a câștigat weekendul trecut acționând din mers și improvizând. Între timp, Scuderia Ferrari a refuzat să estompeze liniile și a insistat să se țină de strategii aparent prestabilite. Poate că echipa ar putea fi acuzată că se pregătește și analizează prea mult, când, de fapt, ar fi mai benefic să fie mai agilă decât să se concentreze doar pe empiric.

    Scuderia

    Modul în care Scuderia Ferrari abordează coșmarurile strategiei sale ar putea fi, de asemenea, un motiv de îngrijorare. Cel puțin în mod public, șeful echipei, Mattia Binotto, a apărat fără ezitare deciziile care au dus la pierderea unei victorii la Monaco, a unui 1-2 la Silverstone și a unui podium pentru Carlos Sainz la Paul Ricard. El a declarat apoi după Ungaria: “Dacă mă uit din nou la bilanțul primei jumătăți a sezonului, nu există niciun motiv pentru care ar trebui să ne schimbăm”.

    În timp ce Binotto a declarat în mod absolut că va exista o revizuire a ceea ce nu a mers bine weekendul trecut, aceasta se va concentra în mod special pe acele 70 de tururi. Dar poate că este nevoie de un pas înapoi dacă într-adevăr filosofia generală a Scuderia Ferrari este cea care lipsește, așa cum se bănuiește.

    Îngrijorarea care se îndreaptă spre sezonul următor și dincolo de acesta, după această resetare majoră a regulilor de reglementare, este că Scuderia Ferrari nu a reușit să transforme șansa sa frumoasă cu rapidul F1-75. Red Bull Racing știe că trebuie să rezolve problema greutății lui RB18 pentru succesorul său și se va concentra majoritar pe acest punct slab. Bazându-vă pe istoricul de dezvoltare al echipei în interiorul și în afara sezonului, ați paria împotriva lui Adrian Newey și a colegilor săi? Asta înainte de a intra în joc, cu siguranță, un Mercedes AMG F1 în revenire.

    Scuderia

    Ca atare, nu depinde doar de Scuderia Ferrari să își rezolve problemele actuale, ci și să facă un pas înainte în următoarele opt luni, la fel de mare ca Red Bull Racing. Acest lucru va oferi Scuderiei cea mai bună șansă de a fi în cursa pentru 2023 pentru a pune capăt la ceea ce va fi în curând o secetă de 15 ani de campionat.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss