More

    Latest Posts

    Elementele din victoria lui Leclerc în Austria care sunt de bun augur pentru viitorul său în F1

    OPINIE: Prin victoria de la Red Bull Ring, Charles Leclerc a pus capăt unei secete de 19 ani de victorii pentru Scuderia Ferrari în Austria. Dar modul în care a triumfat în fața lui Max Verstappen a fost cel pe care fanii Formulei 1 ar trebui să îl savureze acum și să și-l amintească mai târziu. Iată de ce

    Victoria lui Charles Leclerc în Marele Premiu al Austriei 2022 de la sfârșitul săptămânii trecute a fost prima victorie a Scuderia Ferrari pe ceea ce este acum Red Bull Ring din 2003 – când Michael Schumacher a fost victorios pe A1-Ring-ul de atunci. Cea mai mare parte a acestei lungi secete se datorează absenței circuitului din calendarul Formulei 1 până la revenirea sa în 2014. Dar înainte de acest an, Mercedes AMG F1 și Red Bull Racing și-au împărțit prada. Charles Leclerc s-a apropiat în 2019, dar cursele brutale și viclene ale lui Max Verstappen l-au împiedicat să obțină o primă victorie în acea zi.

    Duminica trecută a avut ecouri excelente atât din 2003, cât și din 2019, ceea ce este de bun augur pentru viitoarea carieră a lui Charles Leclerc în F1 – indiferent cum se va desfășura în cele din urmă prima sa provocare la titlu. În 2003, prima oprire incendiară a lui Michael Schumacher l-a readus în pluton și a pornit la atac.

    Leclerc, Austria

    Deși provocarea nu a fost la fel de dură ca cea cu care s-a confruntat Michael Schumacher în drumul său spre locul al doilea în timp ce era blocat în treapta a cincea de viteză pentru Benetton la Barcelona în 1994 (și a fost ajutat de Juan Pablo Montoya, care a avut un defect la motor), un astfel de triumf în fața adversității contribuie la formarea legendei multor mari din F1.

    Este vorba despre victoria lui Jim Clark în 1965 în Marele Premiu al Marii Britanii, după ce motorul său cu probleme de aprindere a pierdut presiunea uleiului. Victoria lui Jackie Stewart la Monaco în 1971, fără frâne spate. Ayrton Senna a câștigat în fața publicului său adorat de acasă la Interlagos în 1991, în ciuda problemelor la cutia de viteze care au contribuit la crampele și spasmele musculare grave din mașină. Poate că mai puțin amintită este victoria lui Ayrton Senna în 1989 în Marele Premiu de la Monaco, după ce a pierdut a doua și a treia treaptă de viteză.

    Pentru aceste eforturi, îl putem citi pe Charles Leclerc și pedala sa de accelerație lipită de Austria 2022. Problema a lovit prima dată imediat după perioada de safety car virtuală necesară pentru a acoperi ultimul defecțiune a motorului de la Scuderia Ferrari din Austria, care l-a eliminat pe Carlos Sainz și i-a cuprins mașina îngrozitor de repede.

    Leclerc, Austria

    Charles Leclerc a fost nevoit să se descurce cu accelerația, care rămânea deschisă undeva între 20-30%, ori de câte ori se oprea din accelerație. Scuderia Ferrari bănuiește că a apărut o defecțiune mecanică la sistemul de legătură al pedalei, la care s-a adaptat ridicând și mergând în viteză în fiecare zonă de frânare pentru a încerca să atenueze problema.

    Charles Leclerc a recunoscut rapid că de fiecare dată când accelerația se bloca, rămânea cu o viteză prea mare la mijlocul virajului, ceea ce îi răpea tracțiunea la ieșirea din mai multe puncte cheie din jurul Red Bull Ring. Dar în special virajul 3 a fost considerat „foarte dificil” – unde punctul culminant al virajului strâns la dreapta este înclinat și este important să se prindă pentru a evita pierderea de timp pe lunga pantă care duce la virajul 4.

    Cu Max Verstappen la atac în spate, ritmul lui Charles Leclerc nu a coborât la 1m09s până în ultimul tur și a inclus cel mai bun rezultat personal al său, 1m07.583s, în ciuda faptului că problema cu accelerația a fost atât de severă – și cu stresul suplimentar pe care problema lui Carlos Sainz l-ar putea apărea asupra celuilalt F1-75, fără îndoială, în minte – șeful echipei Mattia Binotto „a încetat să se mai uite”.

    Leclerc, Austria

    Marja de victorie a fost de 1,5s, Charles Leclerc rezistând pe parcursul ultimelor 10 tururi tensionate. Dar ritmul său în concursul de dinainte de atunci a fost cel care a însemnat că a avut suficientă marjă pentru a-l ține în frâu pe Max Verstappen, chiar și cu o mașină șchioapă. Asta după ce opririle lor VSC i-au readus pe aceeași vârstă de viață a pneurilor.

    Desigur, niciuna dintre comparațiile istorice impresionante nu reflectă cu exactitate ceea ce a făcut Charles Leclerc în weekendul trecut. Dar ele contribuie la povestea unui „mare” și poate că la asta asistă F1 în 2022. Pentru că Charles Leclerc reușește una dintre acele campanii „mărețe”.

    Charles Leclerc și-a atribuit ritmul său la munca de peste noapte pentru a-și îmbunătăți viteza în și în mod critic la „virajele 1 și 3 și 10 (ultimul viraj)”, unde a simțit că a pierdut în cursa de sprint câștigată de Max Verstappen. Apoi a fost nivelul superior de uzură a pneurilor de la Scuderia Ferrari, într-o altă zi în care Red Bull Racing, care nu este neobișnuită, a greșit acea zonă critică.

    Leclerc, Austria

    Curba 3 apare în mod regulat atunci când se ia în considerare cum să câștigi în Austria, lucru pe care Charles Leclerc l-a făcut și în anii 2016-2017, când a fost debutant în GP3 și a obținut titlul în Formula 2. Este, de asemenea, locul în care trecerea fermă, dar strălucită a lui Max Verstappen l-a învățat pe Charles Leclerc la ce nivel ar trebui să meargă în materie de curse pentru a câștiga în F1 în 2019. Această margine învățată a fost afișată în celebra sa victorie de la Monza împotriva lui Lewis Hamilton patru curse mai târziu.

    Pentru a cincea oară în 2022, Charles Leclerc și Max Verstappen au mers roată la roată. După două blocaje care au trădat, poate, un indiciu al grabei lui Charles Leclerc de a pune capăt, în cele din urmă, seriei sale fără noroc, el a reușit o plonjare palpitantă asupra rivalului său în virajul 4. Max Verstappen a respins sugestiile potrivit cărora lipsa apărării sale tipice și combative s-a datorat preocupărilor legate de uzura pneurilor în comparație cu Scuderia Ferrari în acea etapă – insistând că a fost o „cursă bună”.

    Mulțumită strategiei ferme și mai bune a celor de la Scuderia Ferrari, cu două opriri, Charles Leclerc l-a mai depășit de două ori pe Max Verstappen – ambele mișcări fiind mult mai obișnuite cu compensarea duratei de viață a pneurilor de care dispunea atunci. Rezultatul final a redus avansul în puncte al olandezului la 38, dar a dat o lovitură psihologică serioasă pe un circuit unde a condus toate cele 142 de tururi în două curse anul trecut. Cu toate acestea, problemele de fiabilitate actuale ale Scuderia Ferrari au temperat așteptările privind șansele lui Charles Leclerc la titlu, toate luate în considerare.

    leclerc1 GP24 F1 Austria 2022 Race

    Charles Leclerc ar trebui să fie într-adevăr cu 13 puncte mai aproape dacă ne gândim doar la Silverstone și la apelul de strategie de Safety Car ratat al Scuderia Ferrari acolo. Sub VSC în Austria, a bâjbâit, de asemenea, în mod fugitiv, la apelarea opririi lui Charles Leclerc, spunându-i inițial că fereastra de oprire la boxe VSC era închisă, dar că știa că Max Verstappen va opri oricum – mesaje pe care acesta le-a întrebat cu o doză de nedumerire.

    Înapoi în Marea Britanie, Charles Leclerc a realizat cea mai bună depășire a anului de până acum, cu depășirea lui Copse asupra lui Lewis Hamilton, în ciuda dezavantajului mare în ceea ce privește durata de viață a pneurilor. Dacă ar fi fost pe aceleași pneuri, ar fi putut câștiga din față – având o aripă față deteriorată de la început până la sfârșit, dar fiind totuși rapid. Sunt mai multe amintiri ale marilor din F1 care îmi vin în minte aici.

    Alain Prost „a fost scos de pe circuit la La Source în primul tur” al Marelui Premiu al Belgiei din 1986 – conform raportului revistei Autosport de la acea vreme – și și-a îndoit suporturile motorului, în ciuda faptului că a terminat pe locul șase. „Ceea ce John Barnard consideră cea mai bună cursă pe care a văzut-o vreodată”, continuă reportajul nostru. Mai recent, victoria lui Lewis Hamilton în Mexic, în urmă cu trei ani, a venit după ce a suferit daune la podea în primul tur.

    Leclerc, Austria

    Aceste exemple sunt toate diferite și impresionante în felul lor și, desigur, niciunul nu reflectă cu exactitate ceea ce a făcut Charles Leclerc weekendul trecut. Dar ele contribuie la povestea unui „mare” și poate că la asta asistă F1 în 2022. Pentru că Charles Leclerc reușește una dintre acele campanii „mari”.

    F1 2022 se află acum la jumătatea drumului său. Dacă a doua jumătate a lui Charles Leclerc se potrivește cu prima sa jumătate, chiar dacă – așa cum pare foarte probabil acum – Max Verstappen ia titlul și pilotul Scuderia Ferrari este un valoros al doilea, măreția sa va fi cu siguranță incontestabilă. O legendă la care să ne uităm în urmă.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss