Latest Posts

Echipele testează noua compoziție Pirelli la Abu Dhabi

Vizualizări: 14798

Echipele de Formula 1 și Pirelli se vor folosi de testul de marți de la Abu Dhabi pentru efectuarea unor teste care vor fi cruciale atât pentru echipele de Formula 1, cât și pentru Pirelli, deoarece pneurile definitive 2023 vor avea parte de primul lor rulaj extins pe circuit.

Sesiunea va fi, de asemenea, primul test propriu-zis al unui nou compus dur care se situează între actualele C1 și C2. Toate cele 10 echipe rulează câte două mașini, una pentru piloții de cursă și una rezervată piloților debutanți care au luat mai puțin de două starturi. Vor fi folosite doar pneurile 2023, ceea ce înseamnă că tinerii – unii dintre ei absolvenți la rândul lor pe locuri de curse în sezonul următor – vor trebui să joace un rol important.

Echipele au luat parte la testele pentru pneurile 2023 în FP2 atât la Austin, cât și la Mexico City. Cu toate acestea, aceste sesiuni au fost “oarbe “0 și, în timp ce unii piloți au rulat cu aceleași pneuri care vor fi folosite la Abu Dhabi, alții au folosit versiuni experimentale care nu au fost luate în considerare la final. Pentru Abu Dhabi, pneurile vor fi pregătite așa cum s-a convenit cu echipele și FIA pentru 2023, cu două ore de preîncălzire la 70ºC.

Echipele, Test

Repartizarea pneurilor între piloții de cursă și debutanți este diferită, primii primind mai multe seturi de pneuri și, prin urmare, putând parcurge un kilometraj mai mare pe parcursul zilei. Alocările sunt după cum urmează:

  • Piloți de cursă – 10 seturi: 1 x C1, 1 x C2, 3 x C3, 3 x C4, 2 x C5.
  • Piloți începători – 8 seturi: 2 x C3, 4 x C4, 2 x C5.

„Alocarea a fost decisă împreună cu FIA”, a declarat inginerul șef al Pirelli, Simone Berra, întrebat de presa despre aceste alegeri. „Așadar, vom aduce doar un set din gama cea mai dură, C1 și C2, și câteva seturi de C3, C4 și C5, evident, pentru că sunt mai potrivite pentru acest circuit. Ideea este ca piloții tineri să poată lucra mai mult pe gama mai moale și doar să își protejeze încrederea în mașină”. Pentru 2023, cele cinci compoziții slick existente rămân neschimbate față de anul acesta, iar principala noutate pentru sezonul următor este construcția.

Echipele, Test

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Specificația din 2023 este diferită în ceea ce privește structura atât pe puntea față, cât și pe cea spate, în principal pe cea din față”, a spus Simone Berra. „Am lucrat mult la structură pentru a îmbunătăți integritatea punții față și pentru a diminua puțin prescripțiile de presiune pe puntea față in comparație cu ceea ce avem acum în prezent”. Simone Berra a confirmat că va exista o a șasea alegere suplimentară de compus în 2023, actualul C1 devenind C0, iar un nou C1 introdus pentru a umple un gol perceput între actualul C1 și C2. Noua anvelopă a fost rulată de unii piloți la Austin.

„Avem o nouă versiune a C1. Deci C1 nu mai este actualul C1, este unul nou care ar trebui să ofere mai multă aderență în comparație cu cel vechi, care era mai puțin aderent. Am primit feedback că lipsea puțin aderența pe C1. Actualul C1 va deveni pentru anul viitor C0. Așadar, anul viitor vom avea șase compoziții, C0 care este actualul C1, noul C1, iar apoi celelalte care rămân exact aceeași compoziție pe noua structură. C0 va fi folosit pe circuitele cele mai stresante, care vor fi probabil Silverstone, Suzuka și Qatar pentru anul viitor”.

În ceea ce privește decizia de a trece la încălzirea la 70ºC de la 50ºC planificată, Simone Berra a spus “Ne-am concentrat foarte mult pe structură, deoarece a fost principalul obiectiv pentru dezvoltarea din acest an. Și nu am dezvoltat mulți compuși diferiți, așa că nu am atins obiectivul celor 50 de grade. „Așa că, pentru noi, cerând feedback-ul piloților, întrebând FIA ce fel de economie a fost atunci pentru consumul de energie, nu a fost o economie prea mare în ceea ce privește energia de pătură, s-a decis că cea mai bună soluție a fost să păstrăm cele 70 de grade”.

Echipele, Test

Pirelli va face, de asemenea, câteva curse cu mașinile din 2022 în timpul iernii, înainte ca mașinile din 2023 să fie gata. Accentul va fi pus pe rularea pe carosabil umed la Paul Ricard și Fiorano, urmând ca lucrările pentru slick-uri – pentru 2024 – să fie întreprinse la Portimao. Scuderia Ferrari, Aston Martin F1 și AlphaTauri au fost confirmate ca participanți până acum, în timp ce Mercedes AMG F1 și-a exprimat interesul de a ajuta.

„Vor fi câteva teste, nu cu toate echipele”, a declarat Simone Berra. „Le-am cerut disponibilitatea, iar unele dintre ele au răspuns. Vom lucra în principal pe intermediate și pneuri de ploaie, pentru că pentru noi este cea mai bună perioadă de testare la temperaturi scăzute și în condiții reprezentative. Și apoi vom avea câteva teste pentru slick-uri pentru noua specificație pentru 2024”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss