Latest Posts

Echipele de Formula 1 sunt pregătite să conteste ultimul intervenția FIA.

Vizualizări: 12877

Planul FIA de a pune în aplicare un sistem de măsurare a țopăiala și de a lua măsuri drastice în ceea ce privește trucurile de podea flexibilă pare să fie contestat în cadrul reuniunii Comisiei de Formula 1 din această săptămână.

Înaintea Marelui Premiu al Austriei de pe Red Bull Ring, echipele de Formula 1, conducerea Formula 1 și FIA se vor întâlni pentru a discuta o serie de subiecte fierbinți care sunt propuse pentru acțiune. Pe lângă discuțiile care vor implica impactul inflației asupra plafonului de costuri și ultimele noutăți cu privire la regulamentul motoarelor de F1 din 2026, acum pare sigur că va fi adusă în discuție și problema intervenției FIA în ceea ce privește porpoising-ul.

Se pare că o serie de echipe nu sunt mulțumite de abordarea organului de conducere în această privință, fiind trimise două directive tehnice pe această temă. O serie de echipe susțin că nu este nevoie ca organismul de conducere să intervină în cazul mașinilor care ricoșează. Mai mult, unele echipe sunt nemulțumite că există posibilitatea ca FIA să influențeze modul în care echipele își configurează mașinile, în condițiile în care sportul a fost întotdeauna despre performanță maximă.

FIA, Formula 1

După cum a spus un șef de echipă: „Ce va urma? Un sistem de măsurare pentru piste umede care ne obligă să trecem de la slick-uri la pneuri intermediate atunci când a căzut o anumită cantitate de ploaie?”. Christian Horner, directorul echipei Red Bull Racing, consideră că este important ca întreaga situație privind intervenția FIA să fie discutată în mod transparent. „Cred că procesul este lucrul care trebuie discutat”, a declarat el. „TD-urile nu ar trebui să fie schimbări de regulament, există o guvernanță și un proces pentru asta. Deci cred că trebuie doar să discutăm exact de ce au fost emise”.

„Nu părea să fie prea mult porpoising în această cursă (Marele Premiu al Marii Britanii). Așa că echipele se ocupă de asta. Nu cred că este nevoie de intervenția unui TD”. Chiar și echipa Mercedes AMG F1, care a suferit mult din cauza porpoising-ului și care ar fi încălcat sistemul de oscilații dacă ar fi fost în vigoare la Marele Premiu al Azerbaidjanului, nu este sigură că FIA trebuie să se implice prea mult.

Întrebat despre planul metric, directorul de inginerie de pe pistă, Andrew Shovlin, a declarat: „Nu ar fi fost o metrică foarte bună dacă nu am fi depășit-o la Baku și cred că am fost probabil singurul caz în care ar fi putut să o folosească pentru a o calibra într-un fel. La Montreal, am fost într-un loc sensibil. Dar ideea pe care am transmis-o către FIA, și suntem foarte susținători ai eforturilor lor, este că vom rezolva aceste probleme pentru propria noastră performanță. Așa că, ca să fiu sincer, metrica pe care o face FIA nu ne distrage în mod deosebit atenția”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

FIA, Formula 1

„Sperăm sincer că orice ar veni cu ei, nu o vom declanșa și vom rula mașina așa cum vrem noi, pentru că exact asta încercăm să facem pentru timpul pe tur”. Una dintre consecințele negative ale analizei FIA cu privire la porpoising este încercarea de a lua măsuri drastice împotriva trucurilor pe care se crede că unele echipe le-ar fi făcut cu podelele flexibile. Pe fondul suspiciunilor că unele mașini au podele și scânduri mai flexibile care le permit să ruleze mai aproape de sol pentru a obține performanțe suplimentare, FIA intenționează să își înăsprească controlul în această privință începând cu Marele Premiu al Franței.

Christian Horner crede, totuși, că organismul de conducere nu poate interveni pur și simplu în reglementări dacă echipele au găsit interpretări ingenioase. „Regulamentele trebuie să fie albe și negre”, a spus el. „Altfel, cred că ajungem să avem enciclopedii care uneori sunt mult prea complicate. Și nu există nici intenția reglementărilor: este un lucru binar. Așa că mă gândesc la ședința Comisiei: sunt multe lucruri de discutat pe ordinea de zi și poate că două ore nu vor fi de ajuns”.

• Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss