More

    Latest Posts

    Echipa G-Drive se retrage din WEC și Le Mans.

    G-Drive Racing, concurent rus, pare să se fi retras din Campionatul Mondial de Anduranță FIA din acest an și din Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

    Directorul echipei G-Drive, Roman Rusinov, a anunțat pe Instagram că refuză să accepte condițiile stabilite de FIA pentru participarea concurenților ruși în motorsportul internațional, după invazia țării în Ucraina luna trecută. Roman Rusinov a declarat în scurta declarație că „nu își va pune semnătura pe acest document” și-a exprimat dezamăgirea că membrii echipei „nu vor concura pentru GDR”, adăugând că „deja ne uităm la diferite proiecte pentru a dezvolta sporturile cu motor în țara noastră”.

    Declarația făcută pe contul personal de Instagram al lui Rusinov a subliniat, de asemenea, o speranță că echipa G-Drive „va putea reveni în viitor în cursele internaționale”. Rusinov nu a putut fi contactat pentru a confirma faptul că echipa nu va concura la runda inaugurală a WEC de la Sebring, pe 18 martie, cu un Oreca 07-Gibon LMP2 care va fi condus de fostul pilot de Formula 1 Daniil Kvyat, Rene Binder și James Allan.

    Nu este clar dacă Roman Rusinov se referă doar la cele mai recente reguli ale FIA pentru implicarea piloților, concurenților și oficialilor ruși și belaruși, anunțate marțea trecută după o reuniune extraordinară a Consiliului Mondial al Sportului Auto sau dacă au fost stabilite și alte condiții pentru participarea echipei G-Drive în WEC, precum și în European Le Mans Series.

    G-Drive

    Implicarea echipei lui Rusinov în cursele de mașini sportive de top este complicată și mai mult de sponsorizarea de titlu a acesteia: G-Drive este o marcă a gigantului energetic Gazprom, deținut majoritar de statul rus și care se confruntă cu sancțiuni în întreaga lume. Răspunsul FIA la invazia rusă din Ucraina a fost de a cere ca concurenții ruși și belaruși „să participe la competițiile din zonele internaționale doar în calitate de neutru și sub „steagul FIA”, sub rezerva unui angajament specific și a aderării la principiile FIA de pace și neutralitate politică”.

    Declarația lui Rusinov vine după ce a fost amânată publicarea listei complete de 62 de mașini înscrise pentru runda WEC cu puncte duble de la Le Mans din iunie, la care G-Drive urma să participe cu două mașini. Publicarea acesteia a fost amânată de lunea trecută, din ceea ce organizatorul cursei și promotorul WEC, Automobile Club de l’Ouest, a descris ca fiind „motive administrative”, iar acum este prevăzută pentru începutul acestei săptămâni.

    Se înțelege că întârzierea a fost legată de complicațiile apărute în urma înscrierilor G-Drive, care anul trecut au fost făcute sub pavilionul Federației Ruse de Automobilism, ca urmare a deciziei Agenției Mondiale Anti-Doping împotriva Rusiei în 2019. G-Drive a înscris, de asemenea, două Oreca 07 pentru ELMS, unul sub sigla G-Drive Racing by Algarve Pro Racing, partenerul său tehnic pentru ambele programe.

    Mașina completă G-Drive ELMS, pe care Rusinov urma să o împartă cu Sophia Floersch și un al treilea pilot încă nenumit, a fost înscrisă și pentru Le Mans. Oreca ELMS suplimentară ELMS care urmează să fie condusă de Allan, Alex Peroni și John Falb este de fapt o mașină APR și se pare că își va menține înscrierea sub numele echipei anglo-portugheze.

    G-Drive

    Declarația lui Rusinov pe Instagram, sâmbătă seara, în întregime: „Astăzi, eu, pilotul echipei ruse G-Drive Racing, am refuzat să accept condițiile discriminatorii ale FIA”. „Scopul fiecărui atlet este să audă imnul țării sale pe podium”. „În 10 ani de experiență internațională, echipa noastră a făcut acest lucru de multe ori: am ridicat steagul rusesc, am auzit și am cântat imnul rusesc”.

    „De dragul fanilor mei, de dragul coechipierilor mei și al onoarei sportive, nu îmi voi pune semnătura pe acest document. Mai bine să nu conduc deloc. Echipa G-Drive Racing a fost întotdeauna internațională: piloți, mecanici, ingineri – toți sunt din diferite țări ale lumii. Și dacă le-am cerut tuturor să renunțe la steagul, experiența și numele lor, o astfel de frăție sportivă reală și victorii nu s-ar fi întâmplat niciodată”.

    „Este păcat că nici acești băieți nu vor concura pentru G-Drive Racing”. „Acum ne uităm deja la diferite proiecte pentru a dezvolta sporturile cu motor în țara noastră”. „Sper din toată inima că vom putea reveni la cursele internaționale, odată ce spiritul sportiv și condițiile egale pentru toți participanții vor reveni la ele”.

    • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Getty Images - G-Drive


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss