More

    Latest Posts

    Echilibrul pneurilor se dovedește esențial pentru variațiile de performanță.

    Echipele de Formula 1 descoperă că gestionarea echilibrului dintre pneurile față și spate se dovedește a fi esențială pentru performanța noii generații de mașini.

    Având în vedere că noul set de reguli se află încă la început, echipele încă explorează cum să extragă cea mai mare viteză de la cele mai recente mașini cu efect de sol. În timp ce mult timp a fost petrecut în sus și în jos pe grilă pentru a încerca să rezolve problemele legate de porpoising, unele echipe au început să înțeleagă corect ce determină alte domenii cheie de performanță. Și un lucru pe care îl descoperă rapid este că mașinile sunt deosebit de sensibile dacă nu există un echilibru bun între modul în care sunt gestionate pneurile pe ambele punți.

    Atât Red Bull Racing, cât și Scuderia Ferrari, de exemplu, consideră că diferența de performanță dintre mașinile lor la Marele Premiu al Australiei și cel al Emiliei Romagna se datorează în totalitate pneurilor. La Melbourne, Scuderia Ferrari a plasat modelul F1-75 în fereastra perfectă, iar Red Bull Racing – în încercarea de a proteja pneurile spate – a ajuns să abuzeze cele din față, ceea ce a dus la o diferență de ritm față de rivalul său.

    Echilibrul, Pneuri

    La Imola, însă, lucrurile s-au schimbat pentru cele două echipe. Red Bull Racing și-a reglat perfect modelul RB18, în timp ce Scuderia Ferrari nu a reușit să facă acest lucru și, în sprint, Charles Leclerc a fost cel care a suferit cel mai mult din cauza graining-ul frontal. După cum a declarat Helmut Marko, consilierul de motorsport al Red Bull Racing: “Am fost mai rapizi decât Scuderia Ferrari. Am pus pneurile în fereastra potrivită, iar execuția noastră completă, inclusiv găsirea echilibrului potrivit în mașină, a fost mult mai bună decât în Australia.

    „Diferența nu a fost atât de mare. Am fost doar cu una sau două zecimi mai rapizi în ceea ce privește ritmul pur. Pur și simplu am avut o gestionare mai bună a pneurilor. Ceea ce a mers prost pentru noi la Melbourne, s-a întâmplat și la Ferrari de data aceasta. Ei au suferit de graining mult mai devreme decât noi din cauza echilibrului din mașină”.

    Dave Robson, șeful departamentului de performanță al echipei Williams Racing, consideră că atunci când echipele arată o viteză mare în curse, acest lucru se datorează probabil faptului că au atins punctul optim al temperaturii pneurilor. „Dacă ești mașina pe pista care are ambele punți într-o fereastră bună și care se poate menține în acea fereastră, atunci poți găsi mult ritm”, a spus Robson.

    Echilibrul, Pneuri

    „Acum este mereu aceeași discuție internă: credem că fiecare altă echipă poate face asta tot timpul sau credem că sunt mai buni decât noi în alte privințe și că atunci când noi putem face asta și ei nu, noi beneficiem? Este foarte greu de știut. Cred că se mută de la un circuit la altul, așa că nu este întotdeauna ușor, deoarece acel echilibru între cele două axe este foarte important”.

    Scuderia Ferrari a declarat, după weekendul de la Imola, că trebuie să cerceteze de ce nu a fost la fel de bună acolo ca în Australia. Cu toate acestea, directorul echipei, Mattia Binotto, sugerează că perspectivele sale nu au fost ajutate de condițiile meteo dificile care au limitat rularea pe uscat. „Cred că, în ceea ce privește gestionarea pneurilor, dacă nu am fost suficient de puternici, a fost în cursa de sprint”, a declarat Binotto.

    „Motivul este pentru că avem doar foarte puțin timp pentru a configura mașina. Doar o singură sesiune vineri, care a fost complet umedă, deci foarte puține date de colectat despre piloți pentru a face chiar și cursa lungă. Este adevărat că am avut FP2 sâmbătă dimineața, dar sentimentul este că am avut o lipsă de experiență prin acest weekend atunci când am venit la cursa de sprint, iar Red Bull Racing a făcut o treabă mai bună în această privință. Așa că, cu siguranță, vom revizui și vom înțelege de ce nu am putut face la fel de bine o treabă atât de bună”.

    Echilibrul, Pneuri

    Dar dacă se dovedește a fi adevărat că obținerea echilibrului corect al pneurilor este motorul cheie al performanței în lupta pentru glorie în F1 2022, atunci s-ar putea deschide scenariul în care oscilațiile dintre echipe s-ar putea dovedi a fi destul de dramatice pe parcursul campaniei.

    De asemenea, înseamnă, poate și mai semnificativ, că revenirea în formă a echipei Red Bull Racing la Imola ar putea să nu însemne nimic dacă nu va da lovitura în Statele Unite săptămâna viitoare. După cum a subliniat Helmut Marko: „Miami este un circuit complet diferit și nu știm nimic despre asfaltul de acolo. Temperaturile vor fi, de asemenea, foarte diferite. Jocul începe cu adevărat din nou acolo”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss