Latest Posts

Dublă Red Bull în calificările pentru MP al Bahrainului

Vizualizări: 11053

Max Verstappen va pleca din pole position la Sakhir în MP al Bahrainului! Coechipierul său, mexicanul Sergio Perez îl va însoți în prima linie. Podiumul este completat de către Charles Leclerc. Pilotul celor de la Ferrari a obținut cel mai bun timp al său, în urma unui singur tur realizat în Q3.

Carlos Sainz va pleca de pe poziția a 4-a în Bahrain. Revelația acestui sezon, Aston Martin a obținut locul 5 prin Fernando Alonso. Monopostul britanic, spre deosebire de Red Bull (care a arătat un comportament stabil în fiecare viraj), a avut ceva dificultății în anumite puncte ale circuitului (mai ales în virajul 15). De asemenea, Alonso la fel ca Leclerc a făcut un singur tur în Q3 (din cauza faptului că spaniolul a avut un set mai puțin de softuri, comparativ cu rivalii de la RedBull și Ferrari).

Alonso

Topul 10 a fost completat de cei de Mercedes, Aston Martin (Lance Stroll), Alpine (Esteban Ocon) și Haas (Nico Hulkenberg). La revenirea sa în Formula 1, germanul a mers mai mult decât convingător. Rămâne de văzut, dacă va reuși să etaleze un ritm asemănător și în regim de cursă.

În partea inferioară a clasamentului, Lando Norris a fost primul sub linie, la finalul Q2. În opinia mea, britanicul a depășit posibilitățile noului monopost al celor de la McLaren. Coechipierul său, debutantul Oscar Piastri a mers dezamăgitor. Australianul a încheiat sesiunea pe locul 18.

Piastri

Nu a fost singura diferență mare între coechipieri, în ziua de sâmbătă. Doar piloții celor de la Red Bull, Ferrari, Mercedes, Alfa Romeo și Williams, au avut performanțe similare în calificări. Pe lângă Piastri, Nick de Vries (locul 19), Kevin Magnussen (poziția 17) și Pierre Gasly (ultima poziție), au înregistrat prestații sub așteptări.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Comparativ cu sezonul precedent, Williams a făcut ceva progrese. Logan Sargeant a ratat Q2-ul la limită. Timpul său a fost identic cu cel al Lando Norris, însă a fost realizat mai târziu. Prin urmare, americanul va pleca de pe 16. Cu un loc mai în față îl găsim pe Albon. Pilotul thailandez a depășit limita pistei în virajul 4, astfel că cea mai bună performanță din Q2 a fost ștearsă în cazul său.

Cei de la Alfa Romeo nu au progresat semnificativ. Rezultatul final (pozițiile 12-13) este în nota sezonului precedent. Așa cum spuneam deja, Yuki Tsunoda a mers mai convingător, în comparație cu noul său coechipier. Japonezul va lua startul în cursă de pe poziția a 14-a.

Analiza tehnică: 

Încă din testele desfălșurate în urmă cu o săptămână, echipele și-au desfășurat pe foi primele concluzii asupra circuitului. La temperaturi mai scăzute, ca în cazul calificărilor și cursei, puntea față tinde să iasă pe tur rapid din fereastra optimă, iar cea spate să se supraîncălzească în virajele rear limited. Astfel, trebuia ales un compromis pentru a avea un tur de calificare decent, dar și o protejare bună a trenului spate în cursă.

Soluția cea mai bună s-a dovedit un setup neutru. Această țintă a fost atinsă de Red Bull care s-a dovedit un monopost foarte stabil pe un singur tur. Aston Martin a ales să maximizeze ritmul de cursă, în timp ce Ferrari a întâmpinat mari greutăți și au selectat un setop de compromis supravirator pentru a-i avantaja în ritm de calificări.

Această abordare probabil îi va penaliza în cursă (Aston Martin și Red Bull au ales diferit). Echipa italiană a pierdut timp în virajele 1, 4 și 10, raportat la cei de la RedBull. Echipa austriacă a găsit un balans optim între punți (față și spate). Deși au fost mai lenți ca viteză de top (330 kph /325 kph), RedBull a compensat pe partea de tracțiune, prin asta punând astfel mâna pe primele 2 poziții.

Calificări

Cu siguranță, AMR23 este revelația acestui sezon. Monopostul verde a fost instabil pe frânare în anumite viraje (ex. în virajul 5, cu 9 km mai lent decât Verstappen, 7 km în minus în 10). În ultimul sector, spaniol a pierdut 4 zecimi față de timpul de pole (a rămas fără  pneuri în virajul 12). De asemenea, diferența de peste jumătate de secundă dintre Alonso și Max a fost făcută și de vitezele de vârf atinse pe liniile drepte (319, respectiv 325).

Calificări

În cursă, monopostul Aston Martin ar trebui să arate mai convingător, datorită alegerii unui setup similar cu cei de la Red Bull. Mercedes a pierdut timp în zona virajelor 5-6-7 și pe ultimul sector. „Săgețiile argintii“ sunt la același nivel, comparativ cu sezonul 2022. După încheierea sesiunii de calificări, Toto Wolf a ținut să precizeze că echipa germană a făcut o alegere greșită, păstrând conceptul de anul trecut.

Calificări

Mercedes a „pierdut” pneurile, chiar mai rapid decât cei de la Aston. Începând cu virajul 10, monopostul nu a mai mers convingător, datorită acestei cauze. Astfel problema cauciucurilor identificată deja în teste, s-a văzut și în ziua de sâmbătă.

Pe lângă Verstappen, Leclerc și Alonso, un alt pilot care a mers foarte bine, a fost Sergio Perez. Mexicanul a redus diferența uzuală dintre el și coechipierul său. Pole-ul a fost pierdut de Sergio, în ultimul viraj (în zona sectorului 2, diferența a fost și de peste 2 zecimi în favoarea lui Perez raportat la Verstappen). Pe un circuit care se pretează stilului său de pilotaj, pilotul celor de la RedBull ar trebui să aibă o prestație bună în cursă.

Verstappen vs Perez

Pentru Max Verstappen, acesta a fost pole-ul cu numărul 21. Prin urmare, este și principalul favorit la victorie. RedBull s-ar putea să obțină dubla aici, poate și ca o compensație pentru dezastrul înregistrat anul trecut. Aston Martin este o altă echipă care trebuie urmărită cu atenție. Cum spuneam mai sus, ritmul de cursă ar trebui să fie superior celui din calificări.

În viziunea celor de la Pirelli, strategia ideală pentru cursă, ar fi una cu 2 opriri: start pe soft, schimb pe hard, și ultimul stint pe medium. Aceste analize, trebuie privite cu rezervă. De multe ori, realitatea de pe pistă a fost total diferită, în comparație cu aceste previziuni.

Începând cu ora 17, ne așteaptă o întrecere interesantă. Să sperăm că vom avea parte de acțiune pe circuit. Deși echipa lui Christian Horner este clar favorită, în cursă se poate întâmpla orice. Important este că sezonul a început și avem 23 de curse la orizont…

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Timofte

Latest Posts

Don't Miss