Latest Posts

Accent pe viitorul MotoGP: Dorna ignoră Campionatul Mondial de Superbike?

Vizualizări: 7919

Încotro se îndreaptă Campionatul Mondial de Superbike când Liberty Media preia Dorna? Campionul mondial record al WSBK Jonathan Rea analizează situația și face o propunere

Există în prezent un sentiment de optimism în MotoGP, deoarece preluarea planificată a Liberty Media în 2025 ridică speranțele de a intra într-o nouă eră de aur. Noul regulament MotoGP pentru 2027 este așteptat cu nerăbdare. Cu BMW, un nou producător așteaptă în culise (după cum evaluează Alex Hofmann situația).

Atmosfera din paddock-ul Campionatului Mondial de Superbike este mai puțin euforică, deoarece WSBK a fost menționat doar în treacăt în știrile Liberty. Acest lucru conduce la întrebarea dacă campionatul orientat spre serie a fost neglijat de promotorul Dorna în ultimii ani.

Campionul mondial record Jonathan Rea a vorbit recent de mai multe ori despre situația din WSBK. Nord-irlandezul pilotează în această serie de peste 15 ani, dar a obținut și o imagine de ansamblu în MotoGP în sezonul 2012.

“Uneori, Campionatul Mondial de Superbike a fost o victimă a MotoGP și a fost văzut ca fratele său mai mic”, spune campionul mondial record de Superbike Jonathan Rea. Rea a fost un pilot obișnuit în Campionatul Mondial de Superbike din 2009 și, prin urmare, concura deja în campionatul orientat spre serie înainte de preluarea Dorna (sfârșitul anului 2012).

Rea observă că sigur nu este un avantaj pentru Campionatul Mondial de Superbike” faptul că ambele campionate se desfășoară sub conducerea Dorna. În același timp, însă, campionul de șase ori recunoaște și meritele actualului promotor. “Dorna a făcut o treabă bună și a adus producătorii mai aproape”, a spus el.

“Pe de altă parte, am fost aici și în 2010. Atunci, BMW, Aprilia, Alstare (Suzuki; n.r.), Honda, Ducati și Kawasaki erau acolo. Era 2010/2011 a fost, de asemenea, o perioadă foarte bună în Campionatul Mondial de Superbike. Mă pot considera norocos că am putut experimenta ambele situații”, a comentat sextuplul campion mondial.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Dorna

Punctul slab evident: calendarul Campionatului Mondial de Superbike

O privire aruncată asupra calendarului arată cât de puțină importanță acordă Dorna Campionatului Mondial de Superbike. În acest an, există un singur weekend în străinătate, din cauza anulării evenimentelor din Indonezia și Argentina în scurt timp.

Lacunele au fost umplute cu circuite precum Cremona (Italia). Pista de curse de la sud de Lacul Garda a găzduit până acum doar campionate naționale. Cu câteva săptămâni în urmă, s-a anunțat că un eveniment MotoGP suplimentar va avea loc la doar 250 de kilometri distanță, la Misano, în weekendul Cremona. Paddock-ul WSBK a reacționat cu o scuturare a capului.

Pauzele lungi cauzate de cursele consecutive inutile au dus, de asemenea, la critici în paddock-ul WSBK. După evenimentul de la Assen de la mijlocul lunii aprilie, nu a mai avut loc nicio cursă până la evenimentul de la Misano de la mijlocul lunii iunie.

În timpul acestei pauze, au avut loc patru weekenduri de curse doar în MotoGP. Fanii motocicletelor s-au concentrat în totalitate pe clasa regină, în timp ce Campionatul Mondial de Superbike a fost uitat.

Impresia este că Dorna este concentrată în totalitate pe MotoGP, iar WSBK trece în plan secund. “Este normal atunci când ai același proprietar”, a declarat Jonathan Rea, adăugând: “Campionatul Mondial de Superbike nu poate concura cu MotoGP în termeni de spectacol. Trebuie să acceptăm asta”.

Dorna

A doua carieră în WSBK: De ce atât de puțini piloți MotoGP fac trecerea

În epoca dinaintea preluării Dorna, am văzut multe nume mari în Campionatul Mondial de Superbike. Foști campioni de Grand Prix au început o a doua carieră după perioada petrecută în MotoGP și au avut uneori mai mult succes, alteori mai puțin.

“Campionatul Mondial de Superbike a fost norocos atunci când au venit Checa, Biaggi și Melandri – piloți care puteau câștiga curse în MotoGP. Biaggi a fost unul dintre cei mai mari rivali ai lui Valentino”, își amintește Rea, care a trebuit deja să concureze cu astfel de calibre în sezonul său de debutant.

Dar de ce atât de puțini piloți de top din MotoGP au trecut la Campionatul Mondial de Superbike în ultimii ani, preferând posturi de pilot de teste sau retrăgându-se complet? “Calendarul actual al MotoGP nu este de niciun ajutor”, recunoaște Jonathan Rea.

Calendarul MotoGP extins, cu 20 de Mari Premii și mai multe, le ia dorința piloților, presupune Jonathan Rea. “Atunci când piloții își încheie cariera în MotoGP, ei sunt terminați. Piloți precum Dani (Pedrosa) sau Aleix (Espargaro) nu se mai gândesc să treacă la Campionatul Mondial de Superbike pentru că s-au săturat”, explică Rea.

Dorna

Aproape nicio șansă de promovare din Campionatul Mondial de Superbike în MotoGP

La începutul erei MotoGP în patru timpi, mulți producători favorizau piloții din Campionatul Mondial de Superbike. Cu toate acestea, nu mulți piloți din WSBK au fost capabili să se impună în cursele de Grand Prix. Din ce în ce mai puține talente au făcut saltul de la motocicletele de serie la prototipuri.

Jonathan Rea este convins că promotorul Dorna nu a fost și nu este interesat să deschidă calea spre MotoGP pentru talente excepționale. El are sentimentul că ar fi putut fi comercializat mai bine în perioada sa de vârf.

“Dacă totul are loc sub același promotor, atunci ar trebui să existe o dezvoltare. Dorna ar fi trebuit să mă sprijine în drumul meu spre MotoGP”, a declarat Rea, supărat. El vede o imagine similară cu Toprak Razgatlioglu.

“Dacă Dorna l-ar vrea, Toprak ar fi un superstar mondial. Are o mare personalitate, este extrovertit și un showman. Ar trebui să concureze în MotoGP”, a declarat Rea într-un interviu acordat Motorsport-Total.com.

“Toprak are o personalitate incredibilă și un talent incredibil. Dar el concurează în Campionatul Mondial de Superbike. De aceea nu pot face un megastar din el. Ar trebui să fie în paddock-ul MotoGP pentru asta”, recunoaște Rea și este conștient că timpul se scurge pentru Razgatlioglu: “Nu mai este tânăr. Este dificil”.

Criticii susțin în mod repetat că piloții de top din Campionatul Mondial de Superbike nu au ce le trebuie pentru a concura în MotoGP. Rea simte un sentiment de satisfacție când se uită la cât de greu au trebuit să lupte unii piloți de top din MotoGP. El subliniază faptul că chiar și piloții de succes din MotoGP nu au fost imediat capabili să câștige. “Asta ne-a întărit campionatul”, spune Rea.

Dorna

Cum poate rezista Campionatul Mondial de Superbike alături de MotoGP?

Dacă Liberty Media primește undă verde și preia Dorna conform planului, marketingul clasei întâi va fi dus la următorul nivel în anii următori pentru a atrage noi grupuri țintă.

Este de așteptat ca diferența dintre MotoGP și Campionatul Mondial de Superbike să se mărească și mai mult. Dar cum poate supraviețui în viitor campionatul bazat pe producție dacă producătorii se concentrează și mai clar pe MotoGP?

Jonathan Rea sugerează că weekendurile WSBK ar trebui dezvoltate mai mult în evenimente cu caracter de eveniment și orientate spre festivaluri. “Ar trebui să stabilim că oamenii participă la un eveniment. Ar trebui să fie ca un festival, așa cum este Isle of Man TT. Ar trebui să fie un loc în care să-ți aduci familia și să te bucuri de curse”, explică campionul care a bătut recorduri.

“Ar trebui să existe o oportunitate de a-ți aduce fiul și de a-l urca pe o Yamaha PW50 în zona fanilor”, sugerează Rea. “O altă idee ar fi să se combine campingul și concertele, așa cum se face la 24 de ore de la Le Mans.”

La unele evenimente se pot vedea deja începuturile acestei idei, dar la altele nu se întâmplă mare lucru după terminarea sesiunilor. În timp ce la Most, de exemplu, la lacul vecin existau încă multe oferte, la Donington, cu o săptămână mai devreme, fanii nu au avut parte de prea multă distracție după terminarea curselor.

Jonathan Rea ar dori, în general, să vadă mai multă interacțiune la sfârșit de săptămână. “Există într-adevăr o mulțime de curse, dar ca fan stai doar în tribune”, critică el. “Experiența fanilor ar putea fi mai bună. Ei au făcut o treabă foarte bună cu Paddock Show, dar nu se întâmplă prea multe în afara pistei. Mi-ar plăcea să văd un adevărat sentiment de festival”.

Dorna

Campionatul Mondial de Superbike cu un nou promotor?

Rămâne de văzut dacă preluarea planificată a Dorna de către Liberty Media va fi de fapt aprobată. În trecut, autoritățile din domeniul concurenței au împiedicat Formula 1 și MotoGP să funcționeze sub un singur promotor. Cu toate acestea, mediul s-a schimbat considerabil de când a fost luată această decizie în urmă cu aproape 20 de ani. Cu toate acestea, acest risc nu a fost încă eliminat.

În acest context, există speculații cu privire la o separare a Campionatului Mondial de Superbike de Dorna. Cu toate acestea, este îndoielnic faptul că o preluare a MotoGP va fi autorizată numai dacă Liberty se separă de Campionatul Mondial de Superbike. În ansamblu, campionatul aproape de serie are prea puțină importanță.

Cu toate acestea, există multe persoane în paddock-ul WSBK care sunt convinse că Campionatul Mondial de Superbike ar fi într-o poziție mai bună cu un promotor rival cu MotoGP.

Dorna

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss