Latest Posts

Disputa privind echipele Red Bull devine serioasă: Se cer reglementări noi

Vizualizări: 22219

Disputa privind echipele Red Bull devine serioasă: Visa Cash App RB Formula One Team se concentrează din ce în ce mai mult pe sinergiile cu Red Bull. Concurenței din F1 nu le place deloc situația. Trebuie actualizate regulile?

Sezonul de Formula 1 nu a început încă, dar lucrurile se încing deja din punct de vedere politic: vântul potrivnic pentru Red Bull și Visa Cash App RB Formula One Team devine din ce în ce mai puternic. Conflictul apăruse deja la sfârșitul anului 2023, dar de atunci fronturile s-au încins și mai mult. Este vorba despre relația dintre Red Bull Racing și echipa soră Visa Cash App RB Formula One Team.

Visa Cash App RB Formula One Team, care are sediul în Faenza Italia, se află într-o stare de reorganizare. Franz Tost a condus echipa de curse de când Red Bull a preluat fosta echipă Minardi în 2006, o eră care s-a încheiat odată cu sezonul 2023. Cu toate acestea, la Faenza nu s-a schimbat doar șeful de echipă în ultimele luni.

Laurent Mekies a preluat postul de la Visa Cash App RB Formula One Team abia în ianuarie, francezul nu a fost eliberat imediat de Ferrari. Cu toate acestea, noul CEO Peter Bayer este deja în funcție de câteva luni. Principala sa sarcină este de a utiliza sinergiile cu Red Bull. Și tocmai aici este problema.

După începutul dezastruos al sezonului 2023, șefii Red Bull din jurul lui Oliver Mintzlaff și-au dat seama că lucrurile nu mai pot continua așa. În timp ce o echipă câștiga cursă după cursă, echipa soră se zbătea la coada plutonului. Regulamentul Formulei 1 permite chiar și utilizarea sinergiilor într-o măsură limitată. Cu toate acestea, echipa care se numea anul trecut AlphaTauri, credea că poate face anumite lucruri mai bine decât Red Bull. Așa cum se întâmplă adesea, inginerii mândri au făcut o greșeală fatală.

Echipa a fost reorganizată de la o zi la alta. Dintr-o dată, performanța s-a îmbunătățit. AlphaTauri a obținut 20 din totalul de 25 de puncte în ultimele cinci curse. În cele 17 curse anterioare, echipa adunase doar cinci puncte. Noua punte spate, care a fost montată pe Red Bull RB19 începând cu GP-ul din Singapore, a reprezentat marele salt înainte. Înainte de aceasta, AlphaTauri încă mai mergea cu modelul de anul trecut.

Red Bull

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Este Visa Cash App RB Formula One Team pe cale să devină o echipă de top?

Visa Cash App RB Formula One Team a devansat Haas și Alfa Romeo în campionatul constructorilor. Nu trebuie să fii un geniu pentru a-ți da seama că concurența urmărește cu atenție ceea ce se întâmplă la Faenza. Mai ales că șeful echipei RedBull Christian Horner, și-a extins puterea și asupra echipei surori. Instalarea lui Daniel Ricciardo la Visa Cash App RB Formula One Team a făcut parte din acest demers.

În plus, Visa Cash App RB Formula One Team continuă să investească. Echipa de curse și-a dezvoltat întotdeauna aerodinamica la Bicester, în Anglia. Acum a părăsit această facilitate și se mută în campusul din Milton Keynes. În urma completărilor de mare calibru în echipa de conducere a echipei, Radio Paddock raportează întăriri spectaculoase pe partea tehnică și sportivă. Se zvonește că Alan Permane (concediat de Alpine) și Tim Goss (anterior la FIA) sunt candidați.

Faptul că Guillaume Rocquelin, șeful Academiei de Piloți de la Red Bull Racing, a petrecut o zi în tricoul Red Bull și o zi în tricoul AlphaTauri între cele două garaje în timpul testelor de după GP Abu Dhabi nu a fost nici el pe placul competiției.

“Nu am văzut nimic la Visa Cash App RB Formula One Team care să ne îngrijoreze”, a precizat Nikolas Tombazis, șeful FIA Formula 1. Pe de o parte, fostul om de la Ferrari a văzut concepte aerodinamice diferite pe RB19 și AT04. Pe de altă parte, FIA monitorizează foarte atent activitățile echipelor – mai ales când vine vorba de colaborări. Nu au existat anomalii.

Cu toate acestea, pentru mulți concurenți, ceea ce se întâmplă între Red Bull și Visa Cash App RB Formula One Team merge acum prea departe. Șeful McLaren, Zak Brown, este deosebit de deschis în legătură cu această problemă: “Regulile sunt clare, dar cred că acestea ar trebui să fie reconsiderate și schimbate cât mai repede posibil.”

Disputa

Regulile Formulei 1 nu mai sunt de actualitate?

“Cred că existența unei echipe A și a unei echipe B nu mai este de actualitate, deoarece nu mai există fundamentele pentru care regulile au fost făcute în acest fel”, explică Brown. “Asta a fost înainte de a exista un plafon de buget și existau diferențe mari între bugete precum al nostru, al Mercedes și al Force Indiana din această lume. Regulile au fost concepute pentru a ajuta echipele mai mici. Plafonarea bugetului face ca acest sport să fie mult mai echitabil din punct de vedere financiar”.

Temerile lui Brown nu se referă doar la Visa Cash App RB Formula One Team: “Nu cred că ajută doar echipa B. Cred că ajută și echipa A”. În paddock circulă deja zvonuri conform cărora, în viitor, excursiile de cumpărături ar putea merge și în sens invers. Pentru a economisi timp în tunelul de vânt, dezvoltarea anumitor componente ar putea fi externalizată către un client sau către echipa B. Componentele ar putea fi apoi achiziționate de echipa mare.

“Din câte știu eu, acest lucru nu este permis în niciun alt sport important. Imaginați-vă că o echipă A și o echipă B joacă una împotriva celeilalte în ultima zi a Premier League, iar echipa B este retrogradată dacă pierde. Nu este o poziție în care vrei să te afli ca sport”, a spus Brown. “Regulile ar trebui să fie reconsiderate rapid”.

Brown nu este singurul care are această opinie, dar nu toți colegii săi sunt la fel de clari ca americanul. “Este o situație ciudată ca două echipe să aparțină aceleiași companii”, spune șeful echipei Ferrari, Fred Vasseur. Cu toate acestea, francezul se abține cu cererile, cel puțin în mod public.

Disputa

Echipele clienților nu au voie să aibă prea mult succes

Faptul că Red Bull este pusă la zid pentru că deține două echipe de Formula 1 nu este cu totul nou. Chiar și atunci când Dietrich Mateschitz a cumpărat Minardi, au existat opozanți. La vremea respectivă, austriacul a trebuit să-i asigure pe unii concurenți că Toro Rosso nu va fi desfășurată strategic în favoarea Red Bull. Când Toro Rosso a devenit “prea” puternică în 2008 și chiar a câștigat un Mare Premiu cu Sebastian Vettel, regulile au fost schimbate.

Din acel moment, a fost clar definit ce piese trebuiau să fie dezvoltate și fabricate de o echipă pentru a fi considerată designer. Așa-numitele “piese listate” au luat naștere. Prin urmare, Toro Rosso a trebuit să se reinventeze complet și să creeze capacități de dezvoltare și producție. De-a lungul anilor, regulile au fost din nou îndulcite pentru a garanta echipelor de curse mai mici o bază solidă pentru supraviețuire.

Haas a dus modelul de client la extrem atunci când s-a alăturat în 2016. Imediat ce echipa americană s-a descurcat bine, modelul a fost din nou criticat. Fie relația strânsă cu Ferrari, fie regulile au fost puse sub semnul întrebării. Noul inamic public este acum Red Bull.

Cu toate acestea în acest caz, două probleme sunt puse la un loc. Haas nu a fost niciodată proprietate Ferrari. Brown are dreptate că în majoritatea sporturilor există mecanisme de securitate care împiedică o companie să dețină mai multe cluburi sportive concurente. Cu toate acestea, există și contra-exemple.

Legislația UE ar putea deveni, de asemenea, o problemă. Dar Formula 1 este dificil de comparat cu alte sporturi. Când Formula 1 era în criză și orice echipă de curse care putea participa la curse fără griji financiare majore era binevenită, nimeni nu s-a plâns de cele două echipe de tauri. În timp ce Red Bull Racing se autofinanțează, Visa Cash App RB Formula One Team este o groapă de milioane de dolari. Dietrich Mateschitz a investit nenumărate milioane de euro în echipa de curse. Dar nu trebuie să te aștepți la recunoștință în Formula 1.

Disputa

Soluția 2026: Fiecare echipă de Formula 1 cu propria cutie de viteze?

Probabil că nu va exista o soluție rapidă, așa cum a cerut Zak Brown. Cu toate acestea, FIA analizează cu siguranță problema pentru 2026. Principalul subiect de discuție în acest moment este scoaterea carcasei cutiei de viteze de pe lista pieselor achiziționate permise. Acest lucru ar însemna că fiecare echipă de curse ar trebui să își construiască automat propria punte spate.

Alte echipe se pregătesc deja în mod voluntar pentru acest pas. Aston Martin a anunțat deja că își va construi propria cutie de viteze în viitor. În prezent, echipa lui Mike Krack cumpără în continuare de la Mercedes. Ca echipă de usină Honda, Aston Martin trebuie să se emancipeze oricum. În timp ce Williams încă își cumpără în prezent motorul și cutia de viteze de la Mercedes, McLaren își dezvoltă deja propria carcasă a cutiei de viteze.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss