More

    Latest Posts

    Disputa legată de bani din F1 ar putea distruge planurile curselor de sprint din 2022

    F1 riscă să fie nevoită să abandoneze planurile pentru cursele de sprint în 2022, pe fondul unui impas constant al costurilor, potrivit CEO-ului McLaren, Zak Brown.

    Șefii curselor de Grand Prix din F1 speră să continue cu planurile de a organiza șase curse de sprint în acest an, după succesul experimentelor de la Silverstone, Monza și Interlagos în 2021.

    Cu toate acestea, unda verde nu a fost încă dată, deoarece echipele nu au convenit încă cu deținătorul drepturilor comerciale de F1 asupra unui pachet de finanțare pentru curse.

    Se înțelege că echipele au fost plătite cu o sumă suplimentară de 100.000 USD per eveniment pentru fiecare sprint în 2021.

    Li s-a acordat, de asemenea, o indemnizație pentru limitarea costurilor de 450.000 USD pentru cele trei evenimente, plus posibilitatea de a beneficia de un plus de 100.000 USD per mașină pentru daune accidentale în cazul unui incident grav.

    Pentru acest an, se înțelege că F1 nu dorește să ofere nicio indemnizație suplimentară pentru accidente. În schimb, oferta sa inițială a fost o plată directă de 500.000 USD per echipă pentru primele cinci evenimente şi un plus de 150.000 USD pentru fiecare eveniment.

    Acest lucru a însemnat efectiv 2,65 milioane USD în plus pentru fiecare echipă pentru cele șase curse din 2022.

    Se înțelege că această ofertă nu le-a căzut bine echipelor mai mari care sunt la limita plafonului de cost și sunt îngrijorați că nu este suficient.

    Ei se tem că adăugarea unor costuri suplimentare de sprint i-ar putea forța să facă compromisuri în ceea ce pot dedica îmbunătățirilor pure de performanță în cazul unor accidente.

    Potrivit lui Brown, o echipă neidentificată dorește ca limita de cost să fie majorată cu 5 milioane de dolari în loc de ceea ce este oferit.

    Cu toate acestea, echipele mai mici cred că solicitările pentru ca limita de costuri să crească cu o astfel de marjă sunt pur și simplu o acoperire pentru echipele mai mari de a cheltui mai mult pentru a-și face mașinile să meargă mai repede decât să fie necesare pentru cursele de sprint.

    Eșecul continuu de a găsi o cale de mijloc este o problemă pentru F1, deoarece, cu doar câteva săptămâni înainte de prima cursă de F1 a sezonului, disputa pe marginea banilor riscă să deraieze complet planurile curselor de sprint.

    F1

    Structura actuală de guvernare a F1 înseamnă că, pentru ca regulile să se schimbe în anul curent, atunci este nevoie de o „super-majoritate” de 28 de voturi din partea celor 30 de reprezentanți din Comisia F1.

    În timp ce cele 10 voturi de la F1 și FIA sunt garantate, obținerea a opt echipe să susțină ideea ar putea fi o problemă, înțelegând că Red Bull, Mercedes și Ferrari sunt cele mai preocupate de situație – și ar putea forța mâna echipelor de cienţi să susțină poziția lor.

    Brown, a cărui echipă este mulțumită de actualul pachet financiar oferit, este îngrijorat că există pericolul ca şi câteva ținute să tragă de rang și să distrugă complet ideea de sprint.

    Întrebat cum poate F1 să iasă din impasul banilor, Brown a spus: „S-ar putea să nu se poată, ceea ce ar fi nefericit”.

    Brown a fost departe de a fi mulțumit de forța făcută de ținutele care cheltuiesc bugete mai mari pentru a încerca să mărească limita plafonului de cost.

    „Toți avem aceeași provocare”, a spus el. „Dacă se întâmplă să ai mai multe incidente, aceasta este aceeași problemă pe care o avem cu toții. Și pentru mine asta face parte din sport. Ne confruntăm cu provocări: nu vreau doar să o rezolv scoțându-mi carnetul de cecuri.”

    El a adăugat: „O echipă în special a dorit o creștere a plafonului bugetar cu 5 milioane de dolari, ceea ce a fost pur și simplu ridicol și nu avea fapte raționale în spate.

    „Apoi, când conteşti aceste fapte, ei spun „dar trebuie să anticipezi lucrurile pentru orice eventualitate”. Așa că stai acolo și spui: „Este doar o prostie.”

    F1

    Cu liniile de luptă trase, Brown crede că cea mai bună abordare ar putea fi să renunțe la planurile pentru sprinturi în 2022 și, în schimb, să se concentreze pe obținerea aprobării pentru 2023 – unde doar șase echipe ar trebui să susțină planurile, deoarece doar o majoritate generală este necesară pentru o guvernare pe termen lung. 

    „Aș vrea să nu ne întâlnim într-o situație în care vom vota pentru 2022, în care trebuie să revenim la opt voturi, pentru că am depășit o dată de referință”, a spus el.

    „Cred că ar trebui să mergem mai departe și să blocăm acum 2023, fără nicio creștere a plafonului bugetar, dacă vrei să fii dur în privința asta.

    „Atunci se poate ajunge la un compromis și îl putem ridica puțin, astfel încât să mergem mai departe și să începem cu 2022, fie să omitem 2022. Și apoi cred că anumite echipe ar trebui să le explice fanilor de ce nu există curse de sprint.”

    • Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss