More

    Latest Posts

    Din Spatele Cursei: Teodor Gheorghe-Sunt multi piloti care contribuie cu idei si in mod special cu propuneri de trasee, din ce in ce mai interesante si spectaculoase.

    “Din spatele cursei” povestim astazi cu Teodor Gheorghe din postura de organizator al competitiilor de indemanare auto dar si din postura de tata de pilot.

    Ce ne puteti spune despre pasiunea dumneavoastra pentru motorsport?

    Pasiunea  mea pentru masini a fost de cand ma stiu, inca din copilarie. Am avut sansa sa invat sa conduc inainte de a merge la scoala si, fiind foarte atras de tehnica, am continuat sa invat tot ceea ce tine de partea mecanica  si functionarea tuturor organelor care asigura lantul cinematic de la motor pana la roti. Pasul efectiv catre motorsport l-am facut in anul 1982, atunci cand am avut ocazia sa particip la un raliu tehnico-aplicativ. Era un concurs care se adresa in mod special debutantilor si puteai sa participi cu o masina de strada. Atunci aveam sa descopar o alta latura a mea, aceea de pilot. Imi doream atat de mult sa invat sa pilotez, sa merg cat mai tare si mai eficient, incat orice altceva nu mai conta. Din acel moment, am continuat sa particip in toate concursurile de indemanare auto, iar din anul urmator, iarasi o alta sansa, sa merg in echipa IDMS (acolo unde eram si angajat), si sa particip cu o Dacia 1300, in Campionatele de Viteza in Coasta si Circuit de Viteza.

    La indemanare auto nu am renuntat, eram foarte atras de genul acesta de competitie si sunt atras in continuare. Prin organizarea acestor Campionate de Indemanare, am senzatia ca pasiunea mea pentru motorsport o transmit si altora, ca le dau posibilitatea sa faca performanta, ca aceasta frumoasa pasiune sa aiba continuitate.

    De-a lungul timpului, in calitate de organizator, v-ati confruntat cu fel si fel de situatii. Cum reusiti sa le gestionati?

    In aceasta privinta, cheia succesului tine de structura mea. Sunt un om echilibrat, calm si tin mult la disciplina, diplomatie si bunul simt. Mai departe, lucrurile sunt ca si rezolvate.

    Cum au luat nastere concursurile de indemanare auto?

    Ideea acestui Campionat am pornit-o de la faptul ca-mi lipseau foarte mult concursurile de indemanare la care obisnuiam sa particip in mod constant. In perioada 1982-1998 am fost puternic implicat ca pilot. In anul 1998 (anul cu cele mai multe probleme tehnice din cauza bugetului foarte redus), am renuntat la concursurile de VTM si imi doream sa merg cel putin la cele de indemanare auto. Am participat la vreo doua – trei concursuri si am fost tare dezamagit de nivelul organizatoric. Mi s-a parut ca nu se mai ocupa nimeni asa cum ar trebui de aceste concursuri si ca e cazul sa ma implic, aceste concursuri fiind utile pentru cei care fac primul pas in motorsport. Ideea era sa le  adaptez contextului noii generatii.

    Bazandu-ma pe experienta acumulata in indemanarea auto, am pornit in 2011 Campionatul National de Indemanare Auto (CNIA), urmat de International Autotest Challenge (IAC), in anul 2016,iar in acest an vom continua cu Campionatul National de Super Slalom (CNSS). Intrecerile de indemanare auto si denumirea acestor campionate au suferit modificari pe parcursul acestor 10 ani de existenta  pentru a fi in permanenta adaptate preferintelor pilotilor si spectatorilor, pentru cresterea gradului de spectaculozitate si performanta.

    Recunosc, am mari satisfactii atat referitoare la  acest Campionat, cat si referitoare la faptul ca am reusit astazi sa concep trasee pe care mi-as fi dorit sa evoluez atunci cand eram pilot. Atuul meu este ca, stiind neajunsurile de atunci, acum reusesc sa schitez trasee  interesante, atractive, uneori dificile, cu multe elemente de spectaculozitate si foarte utile celor ce vor sa faca performanta ca viitori piloti de viteza sau raliuri. Tot la capitolul satisfactii din experienta acestui Campionat, as mentiona si evolutia remarcabila a pilotilor care au participat de la primele editii ale acestui campionat. Din pacate, eu nu pot participa ca pilot, motiv pentru care stafeta a fost predata lui Horia, fiul meu, care continua traditia. Atunci, pot spune, Teodor Gheorghe nu sta doar in culisele acestui Campionat, are o parte din sine prezenta, practic, inclusiv pe traseu, alaturi de ceilalti piloti.

    In aceasta serie  de interviuri vorbim despre oamenii “din spatele cursei”. Cum se vad lucrurile din postura de organizator, dar din cea de tata de concurent?

    Referitor la oamenii “din spatele cursei”, pot sa va spun ca sunt multi piloti care contribuie cu idei si in mod special cu propuneri de trasee, din ce in ce mai  interesante si  spectaculoase.

    Tinand cont de toate propunerile, construiesc cea mai buna varianta de traseu, Fiind deschis pentru orice propuneri  de crestere a performantei organizatorice si printr-o colaborare excelenta cu gazdele etapelor noastre, avem si rezultate din ce in ce mai bune. Postura de tata de concurrent este cea mai grea incercare pentru mine!

    Emotiile pe care le aveam ca pilot erau incomparabil mai mici decat emotiile pe care le am  cand Horia concureaza .In primul rand  pentru ca stiu care sunt implicatiile unui pilot in timpul concursului, si in al doilea rand pentru ca sunt parinte.

    Ce inseamna pentru dumneavoastra, ca si fondator al acestei competitii, responsabilitatea?

    Sunt responsabil pentru tot ce se intampla in concurs, pentru organizarea impecabila a fiecarei etape, inclusiv din punct de vedere al sigurantei desfasurarii concursului, chiar si pentru performantele pilotilor si in mod special ale juniorilor. Arbitrii sunt cei cu care colaborez in  desfasurarea concursurilor, ei sunt cei care pun in aplicare regulamentul si ma reprezinta in relatia cu pilotii. Cu totii suntem responsabili pentru buna desfasurare a acestor competitii.

    Cum reusiti sa gestionati situatiile mai putin placute?

    Toate nemultumirile se rezolva cu calm, tact, o judecata impartiala si la obiect.

    Ce ne puteti spune despre noul format al competitiei?

    De-a lungul anilor, formatul competitiei a fost adaptat noilor cerinte de performanta si spectaculozitate, deschidere care a contribuit la succesul nostru organizatoric. Incepand din acest an, revenind sub egida FRAS, noul Campionat National de Super Slalom (CNSS) va avea etape care se vor desfasura in locatii noi in toata tara, cu trasee mai ample si mai spectaculoase.

    Care sunt obiectivele pentru acest nou sezon si cate etape va insuma campionatul?

    In acest an ne asteptam ca pilotii sa vina cu masini mai performante, cu combinezoane specifice motorsportului si un numar mai mare de juniori si participari feminine.

    Din pacate, din cauza pandemiei actuale, numarul de etape initial (opt plus una in afara campionatului, Cursa Campionilor), este incert, vedem cum evolueaza lucrurile si in ce masura se va modifica si planul nostru.

    In calitate de organizator, aveti un mesaj pentru prietenii/concurentii acestei competitii?

    Imi place sa fiu practic si la obiect: Sunt convins ca vom trece cu bine peste aceasta perioada dificila din viata noastra si ca  vom relua competitiile sportive cu si mai mult elan!

    In materialul urmator vom descoperi o alta poveste interesanta vazuta “Din spatele cursei”.

    Galerie foto: Arhiva personala-Teodor Gheorghe


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss