Norris consideră că nu va fi foarte ușor pentru McLaren să se adapteze puterii Mercedes

Fanii au deja așteptări, în ceea ce privește performanța McLaren F1 Team, în sezonul din 2021. Majoritatea așteptărilor sunt legate de noua distribuție –...
More

    Latest Posts

    Din Spatele Cursei: Mirela Petcu – “Off-road-ul este un sport al provocărilor și al scoaterii din zona de confort. ‘’

    După o scurtă pauză revenim cu noi povești interesante „Din spatele cursei”. Despre ceea ce înseamnă off road, despre situații limită dar și despre femei în motorsport povestim astăzi alături de Mirela Petcu.

    De unde pasiunea pentru motorsport?
    Trebuie să recunosc că pasiunea pentru motorsport a fost în primul rand a soțului meu și, ușor, ușor, m-a cuprins și pe mine. A pornit de la nopți întregi urmărind cursele de rally-raid Paris-Dakar, Budapesta-Bamako, Baja-Aragon etc. Mai târziu, am început să participam la evenimentele locale de off-road: întâlniri prietenești, cupe, trialuri.

    Ne-au plăcut foarte mult atât adrenalina concursurilor, cât și oamenii, atmosfera și toată povestea creata în jurul fiecărui concurs. În 2010 m-am înscris în Club 4×4 Romania (T44), iar în 2012 am obținut licență de arbitru off-road. De atunci am arbitrat în fiecare an în Campionatul National de Off-Road.

    Ce înseamnă pentru tine lumea Off Road-ului?
    Foarte multe lucruri, nici nu stiu cu ce să încep mai întâi. Voi pune oamenii în primul plan, căci până la urma ei sunt cei care fac lucrurile să se întâmple. Iar în comunitatea off-road nu este vorba doar de competiție, concurs sau adrenalina.

    Este vorba de prietenii, umanitate, sprijin la nevoie, unitate. Este un sentiment aparte să vezi cum oameni care în concursuri sunt adversari, în timpul liber își dau mana să organizeze o acțiune umanitara, își aloca resurse pentru a salva o viață, se implica pentru a da ceva în schimb comunității sau, pur și simplu, se distrează la o petrecere.

    Membra în Comisia de Off Road din cadrul FRAS. Ce presupune aceasta funcție?
    Rolul Comisiei este de a reglementa activitatea de off-road la nivel național, iar printre atribuțiile principale se regăsesc: elaborarea Regulamentului Sportiv al Campionatului National de Off-Road, întocmirea caietelor de sarcini pentru organizatori și metodologia de organizare a evenimentelor de off-road, elaborarea și validarea Calendarului competițional în fiecare an.

    A fost o onoare, dar și o responsabilitate mare pentru mine, atunci când Costin Fântână, președintele Comisiei Naționale de Off-Road, mi-a propus să mă alătur Comisiei. Rolul meu este să ofer și o viziune din punctul de vedere al arbitrajului, al cărui principal scop este să asigure rezultate corecte și imparțiale pentru concurenți.

    Consideri acest sport diferit fata de altele?
    Cred că este diferit prin experiențele pe care le oferă atât în competiții, dar și dincolo de acestea. Este fascinant să stai în jurul unui foc de tabăra și să asculți istorisirile concurenților, povestiri din expediții, întâmplări comice sau tragice. Nu cred că o cursa de atletism sau un meci de fotbal pot oferi astfel de experiențe.

    Ce presupune organizarea unei etape de Off Road?
    Organizarea unei etape de off-road este un proces foarte elaborat, în care cluburile trebuie să-și folosească resursele de toate tipurile, exact că în orice organizație. Este nevoie de oameni, bani, timp, talent, spirit organizatoric, disponibilitate, implicare activa.

    Este foarte multa munca în spatele unui eveniment de off-road bine organizat: începând cu partea birocratica a obținerii avizelor necesare de la autorități și Federație, continuând cu organizarea concursului în sine, identificarea și configurarea traseelor, promovarea evenimentului, gestionarea concurenților, a echipelor media, a arbitrilor de traseu și a arbitrilor federali, a sponsorilor și a spectatorilor. Iar la final, dincolo de un eveniment bine organizat, etapa ar trebui să reprezinte și o experiență frumoasa atât pentru concurenți, cât și pentru toți cei implicați, astfel încât fiecare să fie motivat să revină.

    Consideri acest sport că pe o eliberare, o reîntâlnire cu natura?
    Da, cu siguranță. Iar lucrul care îmi place cel mai mult este că reușește să mă deconecteze total de preocupările din cotidian. Când sunt la un concurs de off-road, indiferent de calitatea în care mă aflu acolo (concurent, organizator, arbitru), sunt absorbita cu totul de ceea ce se întâmplă acolo, în prezent.

    Ce înseamnă responsabilitate în viziunea ta?
    Responsabilitatea ar trebui să fie ceva firesc pentru fiecare dintre noi. Eu o văd că pe o datorie în primul rand fata de mine că om, și apoi fata de alții.

    De exemplu, în calitate de concurent, responsabilitatea înseamnă să-mi iau toate masurile de protecție și siguranță în cursa, să respect regulile jocului, să dau dovada de fair-play, să am respect fata de natura și fata de locurile care îmi permit să-mi practic pasiunea.

    Că arbitru, responsabilitatea înseamnă să aplic întocmai regulamentul, să fiu imparțială și să asigur clasamente corecte pentru toți concurenții.

    Cum reușești să faci fata tuturor provocărilor?
    Off-road-ul este un sport al provocărilor și al scoaterii din zona de confort. Au fost multe momente în care am spus „Gata, e ultima etapa în care mă mai implic!” sau „E ultimul an în care mai arbitrez”. De multe ori m-am întrebat de ce fac asta și ce mă mai tine în acest sport.

    Dar astea sunt gânduri la cald, la furie, la extenuare. Și apoi mă gândesc că eu și când nu mai pot… mai pot puțin. Și mă mai gândesc că daca am contribuit măcar un strop la o poveste spusa lângă un foc de tabăra, a meritat totul.

    Motorsportul presupune și experiențe mai puțin plăcute. Cum reușești să le depășești?
    Cu gândul că în absolut fiecare situație am făcut tot ce am putut mai bine și că fiecare experiență mai puțin plăcuta poate fi o lecție din care putem învață. Iar data viitoare vom face mai bine
    După cum bine se știe, înainte de toate Off Road-ul înseamnă familie, înseamnă prietenie. Vom reveni cu povesti interesante din aceasta serie „Din spatele cursei.”

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Arhiva Personala - Mirela Petcu / Comisia National de Off-Road

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.