Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Din Spatele Cursei: Cristi Andrei -„Pentru mine, adrenalina nu este în timpul desfășurării cursei ci înainte de aceasta.”

    Începem o nouă serie de interviuri și articole în care ne propunem să aflam povesti interesante despre organizarea evenimentelor, dar și despre emoțiile și sentimentele trăite „Din spatele cursei.” Primul material al seriei ni-l aduce alături pe Cristi Andrei – Director Tehnic al clubului AutoBlic, alături de care am povestit despre ce înseamnă să organizezi un eveniment automobilistic, fie el rally sau coasta sau chiar și competiții de un nivel mai mic.

    De unde pasiunea pentru motorsport?
    De când eram mic îl rugam pe tata să mă ducă ori pe Drumul Poienii, ori în centru, unde se organiza super speciala să văd piloții și mașinile cu care concurau. Îmi plăcea foarte mult acest fenomen, cu atât mai mult cu cât tatăl meu se cunoștea din vedere cu Danny Ungur și cu Giri și îi ruga să facem poze.

    În 2007 în schimb am prins cu adevărat „microbul” Motorsportului când am aflat că am avem în familie un membru implicat direct în Motorsport, îl numesc pe Dan Popidan, alături de care am fost pentru prima dată pe o probă specială, undeva în zona Zăbrătău – Comandău, la Raliul Țara Bârsei.

    Dan cunoștea pe toată lumea, astfel am stat la un intermediar, unde arbitru era Jenczi. Eram atât de fascinat când vedeam ce se întâmplă înaintea startului, cum se organizează toată lumea implicată, cum trec deschizătorii, cum se comunică pe stație, cu toate că la vremea aia nu înțelegeam mai nimic. După acel raliu, a urmat o perioadă în care mergeam spectator la curse cu Bebe (Silviu Frățiloiu), prieten de-al tatălui meu.

    Dorința de a intra în această lume a venit în 2013, când la TESS Rally stăteam cu văru’ Pintilii pe Drumul Poienii, în virajul de la steaguri. Înainte de start, actualii mei colegi făceau ultimele verificări pe probă și atunci mi-am pus o dorință, „ce frumos ar fi că și eu să fiu acolo, dincolo de bandă, cu un ecuson la gât”.

    De cât timp organizezi etapele de Viteza în Coasta și Rally?
    Că să continui povestea de la întrebarea precedentă, dorința s-a îndeplinit peste exact un an, în 2014, când, fiind la facultate la un laborator, am văzut pe Facebook o postare în care scria „TESS Rally caută voluntari”. Mi-am zis că asta este șansa mea și am sunat numaidecât. După o scurtă ședință tehnică m-am și apucat de treabă, dar voluntar fiind am tras cât de mult am putut că să mă remarc.

    Astfel am devenit persoana dintre organizator și restul voluntarilor. Treaba mea era să mă organizez cu ceilalți voluntari și să mergem în anumite puncte ale raliului, cum ar fi la startul festiv, la shakedown sau la festivitatea de premiere. Vreau să accentuez că o parte din echipa de voluntari a devenit actual echipă permanentă de lucru și țin să le mulțumesc. În schimb, pentru mine, voluntariatul a ținut destul de puțin, mai exact o zi și jumătate, apoi apucându-mă serios de muncă.

    Primul lucru pe care l-am făcut a fost să securizez probe alături de echipa de „veterani”, iar apoi, cu timp am început să învăț de la Bela Stoica și de la Dodo Diaconescu ce înseamnă cu adevărat o competiție și ce presupune aceasta și le mulțumesc că au fost alături și că au avut încredere în mine.

    Ai o experiență vasta în organizarea evenimentelor. Mai dificil la Coasta sau la Rally?
    Este că și cum ai compara fotbalul cu baschetul. :)) Din punct de vedere organizare nu prea se aseamănă, fiecare ramură din cele două având regulamente și modalități diferite de organizare. Nu pot spune că una este mai dificilă decât cealaltă, în schimb pot spune că îmi este drag să organizez o etapă de coastă, dar iubesc să organizez o etapă de raliu.

    Ce presupune organizarea unei etape de Viteza în Coasta? Dar de rally?
    Personal consider că un organizator, indiferent de domeniu, trebuie să aibă un plan foarte bine definit, o strategie și o viziune. De asemenea, consider că acest job nu este doar o meserie ci un stil de viață. Că să revenim la curse, cum am zis mai sus, avem nevoie de un plan. Pentru a crea un plan, în primul rând ne trebuie un schelet, care ulterior se completează.

    Crearea scheletului este diferită în cele două ramuri menționate. Că să dau un exemplu concret, o mare parte din schelet o reprezintă programul, în schimb, la raliu, nu se poate face programul fără a merge pe traseu și a face primele schițe ale caietului itinerar (Road Book). Sunt abordări diferite, documente diferite, structuri diferite.

    Dintre toate etapele organizate de voi, care ți se pare cea mai dificilă? Dar cea mai frumoasă?
    Nu pot defini una a fi mai dificilă decât cealaltă. Totuși, etapele de casă, aici numesc TESS Rally că etapă de raliu, cât și coastele Trofeul TOTAL Râșnov, Cupa Cheile Grădiștei TOTAL și Trofeul TOTAL Brașov sunt puțîn mai „pretențioase”. Frumoase și dragi îmi sunt toate, indiferent dacă sunt „copiii noștri” sau etapele clienților noștri. Mă bucur enorm când văd că se încheie o etapă cu succes.

    Ce înseamnă curaj din perspectiva unui organizator?
    Am să îți răspund din perspectiva mea, că și persoană cât și că organizator, nu din perspectiva unui organizator în general. Consider că un om curajos este cel care iese din niște tipare standard, care încearcă să creeze noi proceduri, să-și dezvolte propriile abilități astfel încât personal să-și simplifice munca atât a să cât și a celor din jur.

    Responsabilitate. Cum definești tu acest termen?
    Cristian Andrei este cea mai bună definiție :)) Văd responsabilitatea că fiind suma dintre obligație și asumare. Prin obligație spun sarcinile, proiectele, de la lucruri banale până la cele mai complexe, pe care dorim să le expunem, urmând că mai apoi să le realizăm, iar în caz de nereușită, de neconformitate, să ne asumăm eșecul, criticile.

    În motorsport se întâmplă și evenimente mai puțin plăcute. Cum reușești să faci fata șiș a gestionezi eventualele situații?
    Încerc, în măsura în care pot, să-mi mențin calmul și să gândesc limpede. Nu îmi iese mereu, având în vedere că la o etapă se adună oboseala, stres, dorința de a ieși totul bine. Am învățat că orice problemă se rezolvă prin comunicare directă, astfel încerc să analizez situația, gravitatea ei și să găsesc soluții cât mai rapide și mai eficiente în rezolvarea acesteia.

    Cum se simte adrenalina din spatele cursei?
    Pentru mine, adrenalina nu este în timpul desfășurării cursei ci înainte de aceasta. Cea mai mare adrenalină o am când mă apropii de vreun deadline și nu sunt gata cu tot ce am de făcut. Aici intervine mereu întrebarea „oare voi termina la timp?”. Cel mai bun exemplu îl pot da la TESS Rally 2019, când a trebuit să refac TOATĂ documentația tehnică. Problema era că mai aveam o săptămână și jumătate până la start, dar am reușit. Mă ține în priză, focusat această adrenalină.

    Ce înseamnă emoții pentru tine?
    Emoțiile fac parte din joc, dar eu nu sunt un tip foarte emotiv și astfel pot spune că din acest punct de vedere joc după alte reguli. Evident că atât fericirea cât și tristețea sunt emoții, dar nu le las să mă acapareze.

     

    Care sunt planurile pentru acest nou sezon?
    Aștept cu nerăbdare să trecem peste această pandemie mondială din cauza virusului COVID-19 și să putem să ținem toate evenimentele programate. În acest context, chiar dacă sunt acasă, pentru mine nu este concediu, mi-am amenajat biroul aici și lucrez cât pot de mult în avans astfel încât când se vă termina și putem ieși să am totul aproape gata. Că să fac și o glumiță, carantina vă trece și eu tot nu termin tot ce mi-am propus.

    Ce ne poți spune despre proiectul Promo Rally?
    Promo Rally TOTAL, îmi este o competiție foarte dragă, îmi plac foarte mult participanții care sunt foarte competitivi și dau tot ce e mai bun din ei pe traseul de concurs. Sunt puțin supărat, dar asta tot din cauza pandemiei. Au mai rămas doar două etape din acest sezon pe care chiar îmi doresc să le ținem după terminarea carantinei generale.

    În altă ordine de idei, sunt fericit că am reușit în acest sezon să organizăm o etapă și în alt județ, mai exact etapa a doua, care s-a desfășurat la Odorheiu Secuiesc, etapă care a făcut proiectul cunoscut și în secuime și care ulterior a adus la start concurenți din acea zonă. Vedem ce-o fi…

    În următorul material vom descoperi adrenalina, curajul și pasiunea pentru motorsport din ochii unui fotograf extrem de talentat și pasionat.

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Arhiva Personală - Cristi Andrei



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss