Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Din Spatele Cursei: Bogdan Barabas – “Sunt foarte, foarte multe momente pline de emoție pe care le-am trăit datorită acestui sport.”

    Povestea “Din spatele cursei” este astăzi despre fotografie. Alături de Bogdan Barabas vom descoperi ce înseamnă viață de fotograf în etapele din tara și din străinătate, cum se trăiesc emoțiile din aceasta postura și ce înseamnă responsabilitate.

    De unde pasiunea pentru motorsport?
    Am urmărit la TV de când eram mic cursele de Formula 1 și MotoGP, la vremea respectivă 500cc. Datorită jocurilor pe calculator am descoperit raliurile și pe Colin McRae. Ulterior am mers împreună cu tata la câteva probe de la Raliul Brașovului. Prima oara când am făcut poze a fost la etapa de coastă de la Râșnov din 2009 cu un Nikon D80.

    Ce înseamnă curaj în viziunea unui fotograf?
    Din punct de vedere a unui fotograf de raliuri nu cred că este bine să ai prea mult curaj. Din propria experiență am învățat să-mi asum cât mai puține riscuri. Vesta verde și acreditarea nu înseamnă că sunt invincibil. Se pot face fotografii din aproape orice poziție folosind un aparat acționat prin telecomandă. Siguranța este cea mai importantă.

    Cum se văd lucrurile din spatele aparatului foto?
    Fiecare fotograf are viziunea lui. Eu sper că prin fotografiile mele să transmit măcar o parte din experiența trăită de mine în momentul în care apăs pe buton. Încerc să prezint cât mai multe aspecte din evenimentul la care particip printr-o combinație de fotografii de acțiune, atmosferă, service, portret, podium, etc.

     

    În motorsport exista și lucruri mai puțin plăcute. Cum reușești să le faci fata?
    Există și momente dificile și mai puțîn plăcute. Nu este ușor să fii fotograf de raliuri. Sunt multe zile în care sunt plecat de acasă și departe de familie. Sunt foarte puține ore de somn pe parcursul unui raliu, eventual și ceva nopți albe deoarece fotografiile trebuie editate și trimise clienților cât mai repede posibil. Sunt și multe ore pierdute în trafic sau prin aeroporturi. În momentul în care sunt pe probă și fotografiez uit de toate lucrurile care sunt mai puțîn plăcute.

    8th Round of the World Rally Championship

    Cum a început pasiunea ta pentru fotografie?
    De la tata. Avea un aparat foto Zenit pe film care la vremea respectivă era destul de performant. Îmi plăcea să fac poze cu el în vacanță.

    Reușești să surprinzi emoții în imagini. Cum reușesc emoțiile să te surprindă pe tine?
    Am avut șansa până acum să merg la 27 de etape de WRC într-una din perioadele de glorie a sportului datorită regulilor introduse în 2017. Am fotografiat multe momente emoționante: sărbătorirea titlului lui Tanak împreună cu mii de fani estonieni la sfârșit de Power-Stage în Spania, victoria incredibilă obținută de Loeb tot în Spania după mulți ani de pauză, atmosfera și nebunia fanilor de pe proba de noapte la rally Monte Carlo, etc. Sunt foarte, foarte multe momente pline de emoție pe care le-am trăit datorită acestui sport.

    Descrie-te în câteva cuvinte.
    Fotograf de raliuri

    Coasta sau Rally? Care ți se pare cea mai frumoasă etapa de Coasta, dar de Rally?
    Cu siguranță raliurile. Fiecare raliu este cu specificul lui. Este greu de spus care este cel mai frumos. Probele de pe Transfăgărășan de la Raliul Argeșului, proba Conop de la Arad cu singura trecere prin apă de la noi din campionat, proba Vermeșți de la Bacău, Super-Speciala de la Raliul Harghitei unde tot orașul se strânge spectator, celebra săritoare de pe proba Dobrovăț de la Iași, proba de noapte de la Floreșți, proba regină de asfalt Babarunca, care din păcate nu mai este.
    Cea mai frumoasă etapă de coastă după părerea mea este Rânca deoarece există multe posibilități și locuri diferite de unde se pot face poze. Îmi place mult și etapa de la Cheile Grădiștei.

    Ce ne poți spune despre ultima participare externa?
    Ultima etapă a fost WRC Mexic acum două săptămâni. După aproximativ 21 de ore de la plecarea din Brașov am aterizat într-o lume complet diferită. Mașini vechi, aglomerație, căldură mare, camioane tipic americane și multă poliție. Am fotografiat pentru agenția AtWorld și pentru revista TuttoRally.

    Am ajuns acolo luni dimineața și am închiriat o mașina pentru 7 zile. Luni, marți și miercuri am fost în recunoaștere pe toate probele. Am văzut cactuși mari cât niște copaci și oameni călare pe magaruși cum am văzut doar prin filme western vechi. A fost o plăcere deosebită să îmi văd fotografiile folosite de piloți precum Ott Tanak, Thierry Neuville, M-sport sau WRC Promoter.

    Daca astăzi am aflat câteva secrete din postul unui fotograf, în materialul următor vom descoperi poveste interesanta a unui pasionat, “Din spatele cursei.”

    Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea

    Photocredit: Arhiva Personală - Bogdan Barabas



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss