Latest Posts

Din Spatele Cursei: Alex Seremet – ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

Vizualizări: 30852

Chiar daca nu se afla neapărat în spatele cursei, invitatul de astăzi din seria noastră ne-a povestit experiențele și sentimentele trăite în organizarea evenimentelor. Despre postura de prezentator al Concursului de Eleganta de la Sinaia, parteneriatul cu aceștia dar și multe alte experiențe am vorbit cu Alex Seremet.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

De unde pasiunea ta pentru mașini?
Nu îmi imaginam niciodată o carieră în industria auto. Totul a început de la un anunț pe un portal de joburi la care am aplicat fără mari așteptări. Şi acum mă întreb de ce am fost ales eu pe poziția de junior în departamentul de PR Porsche România.

La început nici nu aveam carnet iar pasiunea aveam să o descopăr ulterior. Prima interacțiune care m-a marcat definitiv a fost cu jurnalistul Alex Dobai. Deși se întâmpla acum 15 ani, experiența mi s-a întipărit în minte cu multe detalii, este încă foarte vie. Nu mai văzusem pe nimeni povestind cu atât de multă emoție despre… niște mașini. Era prima dată când mi se explica revoluția pe care Audi Quattro o făcuse în lumea raliului.

Alex aproape că tremura de la emoția cu care povestea. Aici s-a declanșat totul. “De ce omul ăsta pune atât de multă pasiune? De unde atâta implicare?”. A trebuit să descopăr.
Încă de la început am avut în jurul meu oameni de vânzări minunați, care cunoșteau produsul şi îl îmbrăcau în povești. Eram tot la Porsche România şi îi ascultam pe colegi precum Tiberiu Bălan, Radu Moise, Dan Macovei, Dan Tăpălaga sau Radu Mocanu așa cum ascultam istoriile bunicului la gura sobei.

Pasiunea mea pentru mașini s-a construit pe poveștile generoase ale oamenilor din jur.
A urmat luna mai 2012. Sub patronajul BMW Group a renăscut Concurs d’Eleganță Villa d’Este şi, că om de presă pentru BMW, am însoțit un jurnalist şi prieten din România acolo, Vlad Mitrache de la TopGear. Nu știam ce ne așteaptă, un astfel de eveniment nu poți să ți-l imaginezi, trebuie să îl vezi.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”
Lui Alex Seremet cu Jochen Neerpasch, creatorul BMW M1

Dintr-o dată eram înconjurați de mașini fascinante în decorul boem al Lacului Como. Pluteam printre povești. Atunci am văzut prezentările celui care dă vraja evenimentului – Simon Kidston. După 2012, an de an, cu o singură excepție, am fost nelipsit de la eveniment. Deja a devenit o tradiție de familie şi pasiunea mea pentru mașini a ajuns să mă definească prin poveștile pe care le tot descopăr.

Ce ne poți spune despre prima mașină pe care ai condus-o?
Prima mașina a fost un Suzuki Samurai. Mi-a fost oferită de tatăl meu după ce am luat carnetul. Era o mașina cu multă… personalitate. Mereu existau multe probleme – soft-top-ul mi-a fost vandalizat la numai câteva zile după ce am adus-o în București, nu a mers niciodată încălzirea, cumva, misterios, picura apă în interior, chiar atunci când apăsam ambreiajul…

Dar am iubit nebunește mașina aceea. Chiar şi după ce conduceam o limuzină de lux sau o mașina sport, când mă întorceam la volanul Samuraiului, nu mai aveam nevoie de nimic altceva şi eram fericit.

Vorbim astăzi despre organizarea de evenimente. Cum definești tu responsabilitatea?
Este o întrebare foarte dificilă, pentru că responsabilitatea se definește pe foarte multe niveluri. Este una intrinsecă, nu cred că trebuie explicată: pentru siguranța celor care participă, pentru a atinge acele obiective de business, pentru a respecta spațiul care găzduiește evenimentul.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

Trecând peste elementele de bază, există şi o altfel de responsabilitate pentru toți cei care participă la eveniment – fie în organizare, fie că invitați, fie că spectatori. Toți investesc ceva: timp, încredere, emoție şi pasiune (dacă este vorba de un concurent în Concursul de Eleganță).

Evenimentul, că orice proiect pe care îl faci alături de oameni, trebuie să ofere ceva la schimb pentru acea investiție, pentru că numai așa poate continua, poți cere mai departe că spectatorii să investească timp să participe, poți cere încredere partenerilor pentru a construi mai departe, pasiune participanților pentru a fi alături de tine şi pe viitor.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”
Lui Alex Seremet prezentand povesti la Sinaia

Cu cât investiția celor din jur este mai mare, cu atât ești mai obligat să o recompensezi gestul lor, chiar să ofer mai mult, să poți primi mai mult pe viitor şi să crești evenimentul. Responsabilitatea înseamnă respectul pentru toți cei implicați.

Mașini vechi și noi. Crezi că romanii încep să deprindă cultul mașinilor istorice?
Este o expresie prea mare. Cred că abia începem să descoperim mașinile istorice. Şi cine caută cu adevărat, o să înțeleagă faptul că nu este vorba despre niște obiecte din fier, ci despre oamenii din jurul lor care prin nebunia şi pasiunea lor au dat viața acelor obiecte. Pentru mine totul se întoarce la oameni, iar o mașina de epocă vine în fața noastră cu toată istoria ei, cu oameni care au fost fericiți alături de ea, au iubit, şi-au trăit visele nebune, s-au sacrificat, uneori poate au pierdut totul, cu succese şi drame.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

Când vedem lucrule așa, înțelegem că o mașina istorică este mult mai mult decât un obiect de colecție sau o investiție, are suflet. Aceasta ne obligă să îi cunoaștem şi respectăm istoria. De aici urmează un lung șir de căutări şi descoperiri de povesti care, cel puțin pentru mine, țin dragostea pentru mașini foarte vie.

Ce ne poți spune despre Concursul de Eleganta de la Sinaia?
Concours d’Elegance este un tip de eveniment care a explodat în ultimii ani în lume şi vorbește de interesul tot mai mare pentru fenomen. Printre toate evenimentele de acest gen din lume, Concursul de Eleganța de la Sinaia este unic într-un mod minunat. Dacă peste tot se vorbește de valoare financiară, noi punem pe primul loc dragostea pentru mașini.

Nu este doar un slogan – este poate singurul loc din lume unde o Dacia 1300 poate să strălucească la fel de puternic că un Bugatti interbelic care poate valorează de 1000 de ori mai mult, să primească la fel de multe aplauze şi să fie la fel de iubită. Este o scenă unde se poate vedea că pasiunea se traduce nu prin bani, ci prin amintiri şi ore de muncă.

De multe ori aflăm că proprietarul a cumpărat exact modelul acela de Renault sau de Dacie, pentru a păstra vie amintirea tatălui care conducea același model şi ne este prezentat exact în configurația şi culoare de acum zeci de ani. Este momentul când pasiunea depășește orice valoare financiară şi aceste povești le împărtășim într-un loc atât de generos cu poveștile – grădinile Castelului Peleș.
Ceea ce a reușit să facă Retromobil este cu adevărat fără precedent şi îmi place să cred că parteneriatul plin de pasiune cu BMW, care merge mult dincolo de o relație formală, a contribuit la această reușită.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

Să vorbim despre Concursul de Eleganta de la Sinaia. Când BMW Romania s-a alăturat că și partener oficial?
Am fost alături de eveniment de multă vreme, întâi cu automobile pentru organizatori. Totul a explodat când am primit vizita celor de la BMW Group Classic. Întâi cu doi jurnaliști din Germania invitați în 2016. Apoi, în 2017, BMW Group Classic a venit cu o caravană de 5 mașini şi au expus un model de curse interbelic, un BMW 328 Mille Miglia Roadster – una din cele mai valoroase şi încărcate de poveste automobile din istoria mărcii.

Prezentarea pe covorul roșu, în fața Castelului Peleș, a fost făcută alături de Marin Dumitrescu, un pilot de legendă care a concurat cu BMW 328 şi în luna ianuarie a acestui an a împlinit 101 ani. “Bunicu’” a stat pe covorul roșu, lângă o mașina pe care o iubește de 60 de ani. Mulțimea a amuțit, a explodat în aplauze şi s-a simțit toată admirația venind spre Marin Dumitrescu, care, de mai multe ori, a trebuit să se oprească din poveștile spontane pentru a-şi opri lacrimile.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”
Lui Alex Seremet cu Marin Dumitrescu

A fost pentru mine unul din cele mai emoționate momente dintr-o carieră plină de astfel de întâmplări de suflet. De aceea poate sunt subiectiv când spun că relația BMW cu evenimentul nu este de simplu sponsor sau orice titulatură oficială, Concursul de Eleganță Sinaia a devenit parte din sufletul mărcii.

Exista emoții din postura de prezentator al acestui eveniment?
Chiar dacă fac asta deja de câțiva ani buni, emoțiile sunt colosale! Sper totuși să nu se simtă. Este foarte dificil de prezentat un astfel de eveniment cu multe lucruri neprevăzute: vremea, uneori mașinile se strică şi își fac așteptata prezență, alte ori vin prea repede, nu se respectă ordinea, participanții vor să vorbească sau nu vor vorbească deloc.

Şi în tot acest timp trebuie să improvizezi, să aduci repede în fața detalii interesante şi captivante care să țină mențină atent publicul vreme de mai bine de două ore. În spate sunt sute de ore de pregătire, de documentare, de detalii pe care trebuie să ți le amintești exact la momentul potrivit. Şi bineînțeles că nu funcționează mereu.

Cel mai apăsător este responsabilitatea pe care o simt fața de concurenți. Ei nu prezintă mașini, prezintă un membru de familie. Pentru mine cel mai important este că participanții să simtă aprecierea noastră şi publicul să răspundă cu emoție pasiuni lor. Şi asta trebuie să se întâmple de fiecare dată, la fiecare mașina prezentată pe covorul roșu de la Castelul Peleș.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”
Lui Alex Seremet prezentand la concursul de elegance in fata Castelul Peles

După munca enormă de pregătire şi stresul de săptămâni dinainte de eveniment, după sutele de ore de documentare, cea mai valoroasă apreciere este atunci când concurenții sunt mulțumiți de modul în care au fost primiți pe covorul roșu. Este cel mai important lucru pe care îl putem oferi, este motivul pentru care i-am invitat acolo şi motivația miilor de ore de muncă pe care le-au investit în pregătirea mașinii: acele 3 minute de faimă în fața Castelului.

A doua confirmare pe care o căutăm este răspunsul publicului, când, alături de prietenul şi partenerul de povești Irinel Marghiolă, încercăm să ținem audiență captivă şi câte două ore, chiar dacă este soare sau ploaie torențiala. Fiecare privitor care rămâne alături de noi şi ne acordă atenție înseamnă un compliment pentru munca noastră.

Ce înseamnă curaj pentru un pasionat?
Este simplu: să facă toate lucrurile iraționale pentru pasiunea lor şi să le savureze chiar dacă nu totdeauna sunt alegerile corecte.

Din Spatele Cursei: Alex Seremet - ’’Chiar dacă fac asta deja de câteva ani buni, emoțiile sunt colosale!”

Din spatele cursei vom reveni cu o alta poveste la fel de interesanta, la fel de plina de adrenalina și curaj.

Sursa: GP24 Author, Ana Maria Florea
Photocredit: Arhiva Personala - Alex Seremet
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Ana Maria Florea

Latest Posts

Don't Miss