Latest Posts

Din culisele proiectului motorului de Formula 1 Red Bull și Ford

Vizualizări: 4783

La începutul acestei veri, Red Bull și-a deschis porțile pentru câțiva reprezentanți ai presei pentru o perspectivă rară asupra proiectului său de motor de Formula 1 pentru 2026.

În marțea dinaintea Marelui Premiu al Marii Britanii de la Silverstone, câțiva reprezentanți ai mass-media sunt invitați la clădirea Jochen-Rindt. Acesta este locul din campusul Red Bull din Milton Keynes, unde Red Bull Powertrains și Ford lucrează cu sute de angajați la proiectul de motor propriu al Red Bull pentru 2026.

Atât regulamentul motorului, cât și cel al șasiului din Formula 1 vor fi revizuite fundamental. În ceea ce privește motorul, MGU-H va dispărea, dar proporția de energie electrică în raport cu motorul cu combustie va crește semnificativ – la aproape cincizeci la sută. În plus, motorul V6 va trebui să funcționeze cu combustibili sustenabili.

O schimbare la fel de importantă pentru Red Bull este că Honda pleacă ca partener pentru motoare. În prezent, toate motoarele pentru Red Bull și echipa sa soră Racing Bulls sunt încă produse în Japonia. Dar cum Honda urmează să fuzioneze cu Aston Martin, Red Bull și-a luat destinul în propriile mâini și își dezvoltă propriile motoare pentru prima dată în istoria sa de 20 de ani.

Pe măsură ce gigantul băuturilor energizante își asumă cea mai mare provocare de până acum, Red Bull Powertrains oferă o privire rară în spatele ușilor închise în mod normal.

Red Bull

Rolul jucat de Steve Brodie

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ziua începe cu o recepție la MK7, clădirea în care sunt expuse multe mașini Red Bull din sezoanele anterioare de Formula 1. Apoi se merge la uzina Red Bull Powertrains, unde Christian Horner și șeful Ford Motorsports, Mark Rushbrook, explică faptul că lucrările la clădire au început la începutul anului 2022.

Lucrările la motorul cu combustie internă (ICE) au început primele, urmate de departamentul ERS la începutul acestui an, care se ocupă de componentele electrice ale motorului, care vor deveni și mai importante conform regulamentului din 2026.

După ce ni se spune că este strict interzis să facem fotografii – deoarece lucrările sunt în plină desfășurare – ne îndreptăm spre “Brodie’s Boulevard”. Acest coridor poartă numele lui Steve Brodie, un angajat care a fost unul dintre primii care s-au alăturat Mercedes HPP în august 2021 și care a jucat un rol important în înființarea facilității Powertrains.

Titlul său oficial este “Head of Power Unit Operations”, ceea ce înseamnă că Brodie este responsabil pentru departamentele de construcție ICE și ERS pentru a se asigura că Red Bull Ford construiește motorul conform specificațiilor și standardelor corecte.

Unul dintre motoare poate fi văzut imediat ce intri. “Acesta a fost primul motor cu combustie internă pe care l-am construit”, explică Horner. “Prima lansare a acestui V6 a avut loc în august 2022. Dietrich Mateschitz a putut să audă acest prim motor Red Bull chiar înainte de a deceda.”

“După moartea sa, am decis să etichetăm toate motoarele noastre ca DM, astfel încât Dietrich să rămână mereu în inima mașinilor Red Bull.” Horner adaugă că, după discuțiile inițiale, motorul expus a jucat un rol și în convingerea Ford să susțină proiectul atunci când negocierile dintre Red Bull și Porsche au eșuat.

“Când a devenit clar că nu va merge cu Porsche, am obținut literalmente adresa de e-mail a lui Christian Horner, i-am trimis un e-mail și i-am spus: “Hei, poate ai vrea să vorbești cu noi?””, explică Rushbrook.

Acest lucru a condus la parteneriatul actual, care diferă de planurile anterioare cu Porsche. Ford nu cere un cuvânt de spus în echipa de Formula 1 în aceeași măsură ca Porsche. “Nu spunem: “Trebuie să faceți în acest fel”. Nu, Red Bull a fost în Formula 1 de ani de zile, așa că îi întrebăm în principal ce au nevoie de la noi pentru a avea succes împreună.”

“Pe baza discuțiilor noastre inițiale, am vrut inițial să contribuim doar la părțile electrice ale motorului 2026, dar acum contribuim și la turbocompresor și la bancurile de testare pentru motorul cu combustie, și pentru că Ford avea deja cunoștințe sau echipamente pentru asta.”

Red Bull

Aproape ca o misiune spațială

“Bulevardul lui Brodie” duce la depozitul de motoare, unde sunt sortate diverse piese de motor. De acolo se ajunge la zona de curățare și apoi la atelierul unde sunt asamblate motoarele cu combustie.

Deoarece totul trebuie să fie imaculat și precis, această zonă de asamblare arată mai mult ca un laborator decât ca un atelier normal. O jumătate este pentru un motor V6, iar cealaltă pentru un motor cu un singur cilindru, care are rolul de a eficientiza dezvoltarea.

“Sunt un pic părtinitor, desigur, dar instalația pe care o avem aici pare chiar mai modernă decât cea pe care o are Mercedes”, zâmbește Brodie. “Dar așa și trebuie, deoarece am avut multă libertate să proiectez eu însumi această configurație”.

În timpul testelor, Brodie îi predă ștafeta lui Florian Niehaves. Inginerul german a lucrat anterior la AVL, unde Red Bull a achiziționat, de asemenea, echipamente pentru sistemul motorului, iar acum lucrează direct la proiectul grupurilor motopropulsoare.

El ne conduce în camera următoare, care amintește oarecum de “Mission Control” în misiunile spațiale. Acesta este centrul mai multor bancuri de testare pentru componentele individuale ale motorului înainte ca acestea să fie integrate în unitatea de propulsie completă.

În Formula 1, producătorii trebuie să respecte reguli stricte de testare. Fiecare sistem de motor poate avea doar trei bancuri de testare pentru o unitate de propulsie completă, trei pentru un singur cilindru și două pentru ERS. Red Bull Powertrains afirmă că este aproape de limita de echipamente permise.

Cu infrastructura actuală din clădirea Jochen-Rindt, Red Bull Powertrains spune că poate furniza motoare unui total de patru echipe de Formula 1. Acest lucru înseamnă că există loc pentru încă două echipe client pe lângă Red Bull Racing și Racing Bulls, deși acest lucru nu este planificat pentru 2026.

“Am fost abordați de diverse echipe, unele sondează cine va avea cel mai competitiv motor”, explică Horner. “Dar în acest moment ne concentrăm în întregime pe cele două echipe Red Bull, pentru că nu vrem să facem al doilea pas înainte de primul. Dacă apare ceva mai târziu, suntem deschiși la partenerul potrivit.”

Horner adaugă că regulile financiare pentru furnizarea motoarelor trebuie, de asemenea, să fie schimbate. “Pentru că furnizarea unui motor către un client este o afacere în pierdere pe baza prețurilor FIA. Aproape că îmi pare rău pentru Cyril acum”, glumește el, referindu-se la fostul șef al Renault Formula 1, Cyril Abiteboul, cu care a avut o relație dură.

Red Bull

Red Bull vrea să fie independentă în viitor

După zonele de asamblare și testare, turul este aproape gata, dar Horner spune: “Nu era în programul inițial, dar haideți să aruncăm o privire și la birourile de design.” Fotografia este din nou strict interzisă, deoarece ecranele sunt pline de figuri și schițe de design care sunt prea complicate pentru jurnaliștii prezenți, dar ar fi de interes pentru concurenți.

Campusul Red Bull a crescut considerabil de la preluarea echipei Jaguar în 2005, în prezent aici lucrând în total 1.800 de angajați. Acest lucru a necesitat tot mai multe clădiri în Milton Keynes, iar proiectul motorului intern este următorul pas.

După frustrările legate de performanțele Renault și decizia Honda de a se retrage, Red Bull se concentrează pe acest proiect pentru a integra mai bine motorul și șasiul și, cel mai important, pentru a nu mai fi dependentă de un singur furnizor de motoare.

“Acum ne luăm soarta complet în propriile mâini. În afară de Ferrari, suntem singura echipă din Formula 1 care va avea departamentele de motoare și șasiu în aceeași locație din 2026. Chiar și Mercedes are două locații diferite”, spune Horner, referindu-se la Brackley și Brixworth. “Poate părea o sarcină imposibilă, dar noi credem că are beneficii pe termen lung.”

Mai important este cât de competitiv va fi motorul, dar aceasta este o întrebare la care nimeni nu poate răspunde – nici în Milton Keynes, nici la niciun alt producător.

“În prezent, ne îndeplinim toate obiectivele și reperele proprii, dar nu avem nicio idee unde se află concurența”, spune Rushbrook de la Ford. “Motto-ul nostru ar trebui să fie: Să promitem mai puțin și să livrăm mai mult”.

Red Bull

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss