Locul 9 pe grila de start se transformă în P12. După o sesiune de calificare dificilă, Charles Leclerc trăiește o dezamăgire și în sprintul propriu-zis. Nu am găsit ritmul pe ploaie.
Sâmbăta din Austria rămâne o dezamăgire pentru Charles Leclerc. În calificare la sprint, Ferrari a dormit în trafic, iar Leclerc i-a ieșit în cale lui Oscar Piastri în turul său rapid. Consecința: o retrogradare a monegascului cu trei locuri, doar al nouălea pe grilă. În 24 de tururi la sprint, a mai coborât încă trei poziții. Leclerc a terminat pe locul 12 și s-a luptat cu propria performanță.
Leclerc nemulțumit de el însuși: “Nu sunt nicăieri!
Charles Leclerc a devenit disperat în spatele lui Ocon. Timp de mai multe tururi, monegascul a fost blocat în spatele francezului, de nenumărate ori a lansat un atac, dar manevra de depășire pur și simplu nu venea. Culorile monoposturilor din fața Ferrari-ului s-au schimbat abia în turul 16.
Leclerc a pierdut pentru scurt timp spatele a SF-23-ului său în virajul zece și astfel a mai pierdut o poziție față de Lando Norris. La scurt timp după aceea, monegascul și-a condus Ferrari-ul la boxe pentru un schimb de pneuri. Cu toate acestea, el a terminat sprintul fără puncte, în ciuda slick-urilor. “Nu am fost nemulțumit de ritmul Ferrari-ului, ci de propriul meu ritm”, a declarat Leclerc, asumându-și responsabilitatea.
“Nu am fost bun deloc. Așa a fost în ultimele trei curse. Ori de câte ori pilotez pe slick-uri în astfel de condiții semi-secetoase, pur și simplu nu sunt nicăieri! Calificările de la Barcelona, unde am crezut că este o problemă, cea de la Montreal și acum aici. Ne-a afectat sezonul de până acum”, este concluzia nemiloasă a lui Leclerc.
La Barcelona, pilotul Ferrari a avut parte de o calificare dezastruoasă în condiții mixte. Locul 19 pentru vicecampionul mondial din sezonul trecut. Ferrari și Leclerc au suspectat o problemă la SF-23, dar nu a fost așa ceva, după cum recunoaște acum Leclerc. Condiții similare în Canada: La Montreal, pilotul Ferrari a ieșit în Q2. În Austria, aceeași problemă în condiții similare.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
“Trebuie să înțelegem acest lucru și să vedem ce greșesc atunci când pilotez. Pare să funcționeze pe uscat, pare să funcționeze când este complet umed, dar nu și în aceste condiții schimbătoare”, analizează Leclerc. În condițiile de uscat din calificările de ieri, Leclerc a fost la doar o jumătate de sutime de secundă în spatele dominatorului Formulei 1, Max Verstappen. Un dezacord total față de ziua de sâmbătă.
Care este soluția? Bineînțeles că încerc să schimb lucrurile, dar până acum am fost mereu pe partea greșită”, s-a resemnat Leclerc. “Depinde de mine, trebuie să lucrez cu echipa pentru a afla ce greșesc.”
Cu locul doi pe grila de start în cursa de mâine, Leclerc are cel puțin șansa de a compensa greșelile de sâmbătă. Cu condiții uscate și un pic de noroc la start, ar trebui să fie posibil cel puțin un scurt atac asupra liderului general al clasamentului de Formula 1, Red Bull. Șeful echipei Ferrari, Frederic Vasseur, speră și el la acest lucru: “Vom pleca mâine din prima linie. Cel mai important lucru este să ne concentrăm pe cursă”.
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 30:26.730 | 8 | |
2 | +21.048s | 7 | |
3 | +23.088s | 6 | |
4 | +29.703s | 5 | |
5 | +30.109s | 4 | |
6 | +31.297s | 3 | |
7 | +36.602s | 2 | |
8 | +36.611s | 1 | |
9 | +38.608s | 0 | |
10 | +46.375s | 0 | |
11 | +49.807s | 0 | |
12 | +50.789s | 0 | |
13 | +52.848s | 0 | |
14 | +56.593s | 0 | |
15 | +57.652s | 0 | |
16 | +64.822s | 0 | |
17 | +65.617s | 0 | |
18 | +66.059s | 0 | |
19 | +70.825s | 0 | |
20 | +76.435s | 0 |
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.