More

    Latest Posts

    De ce Sergio Perez nu mai performează atât de bine în ultimul timp?

    OPINIE: După ce a obținut o prelungire de doi ani a contractului său cu Red Bull Racing, Sergio Perez părea să-i fi asigurat echipei duo-ul de piloți pentru următorii ani. Dar, în ultima vreme, forma mexicanului în raport cu Max Verstappen a fost dezamăgitoare, ceea ce l-ar putea pune în pericol de a pierde lupta pentru locul trei în clasamentul piloților în favoarea lui George Russell.

    Viața unei echipe de Formula 1 ar fi un pic mai ușoară dacă piloții lor (în acest caz Perez și Verstappen) nu ar avea preferințe enervante și o personalitate proprie în cockpit. Uniformitatea totală pentru a se alinia perfect la date este idealul. Doar că nu este foarte des realitatea.

    Williams a fost poate un pic norocoasă weekendul trecut în aceste circumstanțe. Echipa a creditat o mică parte din evoluția stelară al lui Nyck de Vries în Marele Premiu al Italiei pentru că acesta a avut nevoie doar de mici ajustări de set-up în comparație cu ocupantul obișnuit al scaunului, Alex Albon.

    La rândul său, thailandezul-britanic are un stil de pilotaj în mare parte similar cu cel al coechipierului Nicholas Latifi. Asta a însemnat o bună înțelegere de bază pentru a-l ajuta pe campionul de Formula E, De Vries, să obțină o clasare bună.

    Pe măsură ce campania 2022 se desfășoară, a devenit din ce în ce mai clar că Red Bull se confruntă cu scenariul opus și că există o mare divizare între ceea ce doresc piloții și ceea ce pot lucra cu ei. Lui Max Verstappen nu-i pasă cu adevărat ce face puntea spate a RB18-ului său. El poate gestiona oricât de mult se mișcă și lovește, atâta timp cât partea din față este extrem de ascuțită și subvirarea este inexistentă.

    perez6 GP24 F1 Spa 2022 Race

    Acesta este motivul pentru care Sergio Perez s-a bucurat de o perioadă de formă în prima parte a anului – l-a descalificat pe campionul în exercițiu la Monaco, a câștigat în principat și apoi l-a depășit din nou pe asul olandez sâmbătă la Baku. Chiar dacă a fost imens de scurtă durată, în această perioadă s-a vorbit puțin despre faptul că Perez ar putea încheia sezonul în fața lui Verstappen în clasament.

    Totuși, dacă acest lucru se bălăngănea prea mult în hiperbolă, cel puțin lucra pentru a pune capăt incertitudinii care părea să planeze asupra celui de-al doilea scaun Red Bull. Și Milton Keynes a fost convins, deoarece i-a prezentat lui Perez o prelungire a contractului pe doi ani.

    Cu toate acestea, peste trei luni avem o imagine diferită. Chiar și în luptă cu problematicul Mercedes W13, seria de formă a lui George Russell pare în prezent să fie suficientă pentru a-l depăși pe Perez pe locul trei în clasament. Între timp, Carlos Sainz și Lewis Hamilton nu sunt mult mai departe de un pilot care are la dispoziție cea mai rapidă mașină de F1.

    RB18 a fost în mod clar rapid, dar puțin umflat și nu la noua limită minimă de greutate pentru 2022, de 798 kg. Prin urmare, fiecare gram pe care îl avea în plus față de mai agilul Ferrari F1-75 a contribuit la un procent mai mare din greutatea sa totală în calificări și la finalul unui GP, când rezervoarele de combustibil se usucă și mașinile sunt la cea mai mică greutate. De aici și sprintul lui Charles Leclerc, care a obținut patru pole position-uri la rând între Miami și Azerbaidjan.

    Dar, având un defect evident de rezolvat, Red Bull s-a ocupat să pună mașina la dietă. Acum, se înțelege că RB18 este sub limita de greutate. În afară de beneficiul evident de a extrage un pic mai mult ritm, înseamnă că mașina este mai ușor de personalizat.

    Pentru a respecta acum limita minimă de greutate, trebuie să se adauge din nou masă pe șasiu. Red Bull poate alege unde să o poziționeze de data aceasta. Acest lucru îl favorizează pe deplin pe Verstappen, deoarece înclinația este deplasată spre nas.

    În schimb, calea de dezvoltare l-a afectat pe Perez. În comparație cu coechipierul său, el este mult mai răbdător în așteptarea ca partea din față să răspundă la cârmă și este mai puțin așezat atunci când mașina este super-punctată.

    perez6 GP24 F1 Spa 2022 FP 2

    După ce s-a calificat cu nouă zecimi mai lent decât Verstappen și în ciuda faptului că a pornit cu cinci locuri în fața lui Sainz și cu șase în fața lui Hamilton, Perez s-a clasat în spatele celor doi, pe locul șase. Asta nu e chiar suficient de bine când nu există o strategie ratată.

    Perez are precedent pentru că se luptă să se adapteze la acest lucru. În încercarea de a reduce deficitul față de Verstappen în sezonul trecut, în primul lor an ca coechipieri, Perez s-a concentrat pe a se simți confortabil în mașină, reducându-i nervozitatea. Dar aceste concesii l-au lăsat și mai departe de ritm. Ulterior, el avea să accepte că trebuie să îmblânzească mașina nervoasă pentru a se menține la distanță de atingere și a început să imite mai îndeaproape setările lui Verstappen.

    Cu toate acestea, Perez este încă o dată sub așteptări. Metrica “supertimpurilor” relevă cel mai rapid timp pe tur stabilit de fiecare pilot pe parcursul unui weekend. Perez a fost cu 0,354 secunde mai lent decât Verstappen la Monaco, dar cu 0,278s mai rapid decât colegul său de garaj în Azerbaidjan.

    Comparați acest lucru cu cele trei curse de după pauza de vară și mexicanul este acum în medie cu 1,039s în urmă. La Zandvoort, el a fost doar al șaselea cel mai rapid pilot. Acest lucru este greu de scuzat.

    Există o discuție dacă Perez se află cu adevărat într-o perioadă de formă proastă. S-ar putea să nu execute neapărat fiecare weekend de cursă în mod tangibil mai rău decât a fost la Monaco sau în Azerbaidjan.

    În schimb, ar putea să se confrunte doar cu o limitare naturală care a apărut în urma evoluției mașinii, dar să funcționeze în continuare la același standard la care a fost la începutul anului. Oricum ar fi, se manifestă în genul de rezultate de la jumătatea top 10 care i-au făcut pe Albon, Pierre Gasly și Daniil Kvyat să retrogradeze.

    perez1 GP24 F1 Spa 2022 Race

    În ultimele patru curse ale lui Perez, pe măsură ce RB18 și-a intrat cu adevărat în drepturi, pozițiile sale de sosire au fost cinci, doi, cinci și șase. De acord, la Monza a trebuit să servească o penalizare de 10 locuri pe grilă pentru că a rulat un al patrulea motor cu combustie internă.

    Cu toate acestea, după ce s-a calificat (niciodată un punct forte al lui Perez în cei 12 ani de carieră în F1) cu nouă zecimi mai lent decât Verstappen și în ciuda faptului că a pornit cu cinci locuri înaintea lui Sainz și cu șase înaintea lui Hamilton, Perez s-a clasat în spatele celor doi pe locul șase. Asta nu este cu adevărat suficient de bun atunci când nu există o strategie greșită sau o oprire suplimentară la boxe în spatele controversatei mașini de siguranță de la finalul cursei pentru a vorbi.

    Apoi, luați în considerare faptul că Verstappen s-a învârtit și totuși a câștigat în Ungaria, încărcând de pe locul 14 la cea mai bună victorie F1 de până acum în Belgia, plus ridicându-se de pe locul șapte pe locul trei într-o clipă înainte de a triumfa în cele din urmă în Italia. În drumul său spre un al doilea titlu, pe care îl poate sigila matematic în Singapore, Verstappen este în mod clar într-o formă albă. Dar Perez se străduiește mai mult ca niciodată să țină o lumânare în fața coechipierului său.

    Șeful echipei, Christian Horner, și-a lăudat cu fermitate pilotul pe tot parcursul mandatului, în loc să alerge în apărarea sa. Dar, în cele 12 ocazii în care amândoi au trecut linia de sosire în acest sezon, Perez a fost în medie cu 11s în spatele coechipierului său la steag – inclusiv verigile de la daunele lui Verstappen de la Silverstone și mașinile de siguranță târzii care au aglomerat decalajele.

    În timp ce există avantaje clare de a opera cu un pilot evident numărul unu și numărul doi, în prezent se pare că este corect să ne întrebăm dacă Perez chiar livrează în oricare dintre roluri.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss