More

    Latest Posts

    De ce se teme F1 de bestia cu două capete numită VW.

    Intrarea pe piață a VW împreună cu Porsche și Audi pare a fi aproape o afacere încheiată: va reuși totuși acest atac în două direcții să ocolească normele privind plafonarea costurilor?

    Grupul VW încă nu și-a confirmat oficial interesul de a se alătura Formulei 1 începând cu 2026, dar putem considera că va face acest lucru, după ce a dat undă verde atât companiei Porsche, cât și companiei Audi pentru a continua programele lor. Ceea ce devine clar acum este că acestea vor fi de fapt două proiecte complet separate, mai degrabă decât un singur program tehnic împărțit de două mărci, așa cum s-a presupus inițial.

    Se așteaptă ca Porsche să se alinieze cu Red Bull Powertrains (deși acest lucru nu a fost încă semnat), în timp ce inginerii Audi, desfășurați anterior în cadrul programului Le Mans, vor dezvolta ceea ce a fost inițial un proiect de motor Porsche F1 din 2018. Audi încearcă, de asemenea, să achiziționeze o echipă de F1 existentă și se pare că au avut loc discuții cu McLaren F1, Williams Racing, Aston Martin F1 și Sauber (Alfa Romeo F1).

    Deși VW are o experiență anterioară în proiecte de competiție în domeniul sporturilor cu motor între companiile sale, este totuși un mod neașteptat pentru grup de a intra în lumea costisitoare a F1. De asemenea, este pe cale să pună F1 în fața unor provocări serioase în ceea ce privește menținerea mulțumirii producătorilor și echipelor existente, deoarece există un potențial enorm de a eluda intenția de limitare a costurilor și alte restricții legate de noile motoare.

    VW, F1

    Următorul regulament al unităților de propulsie, deși nu a fost încă finalizat, a fost formulat pentru a răspunde dorințelor Grupului VW (și celor de la Red Bull Powertrains). Acestea vor păstra formatul V6 turbo, dar vor pierde elementul actual ERS-H, prezentând în același timp un acumulator de energie electrică și o desfășurare mult mai mare. Există limite în ceea ce privește orele de testare și cheltuielile – dar există în prezent o permisiune pentru noii producători de a depăși plafonul nominal de costuri cu 10 milioane de dolari în primii doi ani și cu 5 milioane de dolari în al treilea an.

    Există, de asemenea, o alocație de 15 milioane de dolari pentru cheltuieli de capital pentru echipamente/instalații. A fost configurat în acest fel pentru a încuraja intrarea de noi producători, pentru a nu fi speriați de perspectiva avansului tehnologic stabilit de producătorii existenți. Acei producători existenți au contribuit la structurarea acestuia în acest mod. Dar îngrijorarea acum este că modul neprevăzut în care VW este pregătit să intre pe piață face posibilă, în teorie, tot felul de șmecherii care să exploateze aceste cote ca pe niște portițe competitive.

    Sunt atât de multe întrebări fără răspuns până acum. Proiectul Red Bull Powertrains va include Proprietatea Intelectuală de la actuala PU bazată pe Honda? Cât de mult Porsche va fi prezent în orice motor Red Bull Powertrains? Ar putea ca motoarele Audi și Porsche să fie în cele din urmă în esență aceleași? Porsche, Audi și Red Bull vor fi toate eligibile ca producători noi?

    Ar fi posibil, în teorie, ca un singur program tehnic să beneficieze de fapt de trei loturi de cote și să obțină astfel un avantaj uriaș în ceea ce privește orele de testare și costurile de cercetare? Nimic din toate acestea nu sugerează că acest lucru se va întâmpla, dar, în situația actuală, acestea sunt întrebările pe care le ridică noul set de circumstanțe.

    VW, F1

    Nu este surprinzător faptul că producătorii existenți privesc situația cu o oarecare îngrijorare. Toto Wolff: „Încă nu este clar cine intră de fapt ca furnizor de unități de propulsie și cine se declară ca nou-venit. S-ar putea foarte bine să existe trei companii din același grup care intră ca nou-veniți. Imaginea este încă foarte neclară și dacă 15 milioane de dolari CapEx [cheltuieli de capital] sunt suficiente sau nu, există subiecte mult mai importante asupra cărora trebuie să ne punem de acord – ceea ce nu am făcut”.

    Mattia Binotto, de la Scuderia Ferrari, are cam aceleași preocupări. „Trebuie să ne gândim cum definim ce este un nou venit și care sunt beneficiile unui nou venit? Toate acestea trebuie să fie clarificate și definite. Există, de asemenea, transferul de Proprietate Intelectuală. Transferul de PI nu ar trebui să fie posibil; s-a convenit asupra acestui lucru. Trebuie să se decidă cum să traducem acest lucru într-o formulare”. Transferul de proprietate intelectuală între Audi și Porsche. Transfer de IP între Red Bull Powertrains existente și Porsche. Cum ar putea fi aceasta convenită, sigilată și clară?

    Christian Horner pare să se fi apucat deja de campanie, iar la Melbourne a declarat: „Când te uiți la concurenții noștri, care în unele cazuri au avut în mod evident 70 de ani de investiții în partea de motoare, să crezi că poți avea o instalație complet operațională și echipată în următoarele opt luni este nerealist”.

    În acest moment, cu siguranță se pare că această discuție va continua pentru o perioadă de timp până când toate părțile se vor pune de acord cu privire la modul în care noii producători de PU pot intra în F1, care va fi stabilit în noile reguli pentru furnizorii de PU.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: mo

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss