Latest Posts

De ce restructurarea tehnică de la McLaren nu are ca motiv doar performanțele slabe ale monopostului din acest an?

Vizualizări: 16428

După începutul dezamăgitor al sezonului de Formula 1, ar fi prea ușor să credem că ultima restructurare a McLaren este un răspuns inevitabil la problemele actuale ale monopostului.

Se întâmplă adesea în F1 ca performanțele slabe ale unei mașini noi să declanșeze plecarea figurilor tehnice de rang înalt. Dar, în cazul McLaren, ieșirea directorului tehnic James Key și numirea unei noi echipe de execuție tehnică a fost așteptată de mult timp, iar roțile au fost puse în mișcare cu câteva săptămâni înainte ca MCL60 să ajungă pe pistă.

Directorul executiv al McLaren, Zak Brown, a făcut aluzie la acest lucru într-un comunicat de presă în care a anunțat schimbările de joi.

“Mi-a fost clar de ceva timp că dezvoltarea noastră tehnică nu a evoluat într-un ritm suficient de rapid pentru a corespunde ambiției noastre de a reveni în fruntea grilei de start”, a declarat el.

“Sunt încântat că, după ce am finalizat o revizuire completă cu Andrea, suntem acum capabili să implementăm restructurarea necesară pentru a pune în mișcare roțile în încercarea de a schimba această situație”.

Se înțelege că schimbările se datorează faptului că la McLaren s-au tras semnale de alarmă cu privire la situația sa încă de la jumătatea anului trecut.

Dar plecarea șefului echipei, Andreas Seidl, iarna trecută, și promovarea lui Andrea Stella ca înlocuitor, a fost cea care a declanșat genul de revizuire profundă care a evidențiat amploarea schimbărilor necesare.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Analizând imaginea pe termen lung a echipei, conducerea superioară a McLaren a considerat că lipsa de progres a echipei din 2021 până în 2022 a evidențiat unele probleme inerente în modul în care erau conduse lucrurile, care au fost confirmate ulterior cu ultima sa mașină.

Concluzia sa a fost că McLaren s-a bucurat de mult succes pe baza platformei bune pe care a construit-o din 2019 până în 2020.

Acea mașină a fost efectiv rulată pe parcursul a două sezoane, inclusiv o schimbare de motor de la Renault la Mercedes, în timp ce McLaren s-a luptat pentru podiumuri și chiar victorii în 2020 și 2021.

De ce restructurarea tehnică de la McLaren nu are ca motiv doar performanțele slabe ale monopostului din acest an?

Cu toate acestea, forma bună a mascat în cele din urmă slăbiciunile din cadrul organizației sale, care nu au devenit clare decât după intrarea în vigoare a noii ere a regulilor pentru începutul anului 2022.

Așadar, atunci când acest impuls s-a oprit anul trecut, iar McLaren a părut să fie și mai în urmă și să nu-și revină cu adevărat pe măsură ce sezonul avansa, a provocat o dezbatere mai profundă cu privire la structura sa.

Aceasta a inclus întrebarea dacă postura lui James Key ca unic director tehnic era abordarea corectă și dacă obțineau maximum de la figuri experimentate precum Peter Prodromou.

După ce Stella a efectuat o analiză a echipei, s-a convenit că este nevoie de o restructurare mai amplă – mai ales că McLaren știa că trebuie să profite la maximum de oportunitățile oferite de noul său tunel de vânt și de noul simulator.

În plus, când Stella a aflat în timpul iernii că fostul său coleg David Sanchez era interesat să se alăture echipei, părăsind Ferrari, a declanșat planul său de acțiune.

De ce restructurarea tehnică de la McLaren nu are ca motiv doar performanțele slabe ale monopostului din acest an?

Structura de conducere

Decizia celor de la McLaren de a renunța la a mai avea un singur director tehnic este interesantă și pentru că McLaren este o echipă care a încercat numeroase structuri în trecut.

A avut un sistem de management “matricial” în timpul mandatului lui Ron Dennis și Martin Whitmarsh, în care diviziunile tradiționale de responsabilitate au fost distribuite în cadrul unui personal mai larg.

Această structură a fost abandonată în 2019, după sosirea lui Brown și a lui Andreas Seidl, care au considerat în schimb că lucrurile sunt mai bine conduse cu un singur director tehnic.

După cum a spus Seidl la momentul respectiv: “Întotdeauna am fost un prieten al ierarhiilor simple, tradiționale și clare”.

Revenirea la un sistem în care să existe trei șefi tehnici ar părea să revină asupra acelui apel, dar McLaren crede că un astfel de plan are mult mai mult sens acum.

De ce restructurarea tehnică de la McLaren nu are ca motiv doar performanțele slabe ale monopostului din acest an?

Asta înseamnă că având trei experți în domeniul lor – Sanchez pentru conceptul mașinii, Prodromou pentru aerodinamică și Neil Houldey pentru inginerie și design – toți lucrând împreună ar trebui să o ajute să devină mai puternică în ansamblu decât având un singur șef tehnic răspândit în toate aceste elemente.

Diviziunile de responsabilitate sunt, de asemenea, clare atunci când vine vorba de operațiunile Stella cu echipa de curse, deoarece promovarea lui Piers Thynne ca nou COO va contribui la asigurarea sprijinului la fabrică și la asigurarea faptului că totul funcționează cât mai bine la Woking atunci când echipa este plecată la marile premii.

Adevăratul impact al ultimei restructurări a McLaren s-ar putea să nu se simtă pentru o vreme, mai ales că Sanchez nu se va alătura echipei până la 1 ianuarie 2024, cu excepția cazului în care McLaren poate ajunge la un fel de acord cu Ferrari pentru ca el să fie eliberat mai devreme.

Dar, cu tunelul de vânt și simulatorul său care vor fi puse în funcțiune în următoarele câteva luni și cu o structură de viitor stabilită acum, foaia de parcurs pentru următorii ani este cel puțin acum clară.

Pe plan intern, McLaren vrea să termine anul acesta pe locul patru în campionat, să lupte pentru podiumuri în 2024 și apoi să se lupte pentru victorii în 2025.

De ce restructurarea tehnică de la McLaren nu are ca motiv doar performanțele slabe ale monopostului din acest an?

S-ar putea ca până atunci să mai fie ceva durere pe termen scurt, mai ales în așteptarea actualizărilor pentru mașina sa actuală, dar se pare că șefii săi actuali sunt convinși că au în sfârșit ceea ce le trebuie pentru a-și atinge obiectivele.

După cum a spus Brown: “Aceste schimbări strategice asigură succesul pe termen lung al echipei și sunt necesare pentru ca McLaren să revină la victorii.

“Avem totul la locul lui acum, cu oamenii și infrastructura noastră și, alături de o linie de piloți interesantă, sunt hotărât să văd McLaren să revină acolo unde ar trebui să fie.”

  • Mai multe știri despre Formula 1 vizionați AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: GP24 Media/Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss