More

    Latest Posts

    De ce o caroserie de F1 mai extremă ar putea fi în cărți pentru 2023.

    Regulamentele noi și mai restrictive ale F1 pentru sezonul 2022 au provocat temeri că toate caroserie de Formula 1 ar putea ajunge să arate la fel.

    Având mai puține posibilități pentru designeri de a găsi soluții inovatoare, probabilitatea era de a avea o rețea de mașini cu efect de sol asemănătoare. Dar lucrurile nu au stat chiar așa, una dintre cele mai mari diferențe dintre echipe fiind soluțiile pentru picioarele laterale. La începutul anului, a existat o mare varietate de concepte diferite de sidepoduri, cu Scuderia Ferrari inwash, Red Bull Racing downwash și Mercedes AMG F1 fără poduri, toate la diferite capete ale spectrului.

    Cu toate acestea, pe măsură ce sezonul a avansat și echipele au înțeles mai bine ce idei funcționează cel mai bine, a existat o convergență generală a modelelor. Această evoluție a fost declanșată de conștientizarea faptului că performanța mașinii 2022 nu depinde doar de modul în care se poate gestiona fluxul de aer în zona critică a podelei.

    Caroserie, F1

    În schimb, echipele au ajuns la concluzia că forma caroseriei este un instrument la fel de valoros atunci când vine vorba de a îmbunătăți și mai mult performanța podelei și a difuzorului. Iar acest lucru înseamnă că, pe măsură ce echipele se uită la mașinile lor din 2023, se va pune un accent mult mai mare pe încercarea de a deveni și mai agresivi cu formele caroseriei. Diferitele idei de caroserii reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a face ca mașinile să arate diferit.

    Directorul sportiv al Alpine F1, Alan Permane, a declarat că echipele au fost destul de blocate în ceea ce este posibil să schimbe pentru acest an, datorită faptului că elemente de mare valoare, cum ar fi radiatoarele și eșapamentele, nu pot fi mutate pe termen scurt. Dar dacă echipele se angajează acum să mute locațiile acestor componente pentru 2023, atunci ar putea deschide ușa pentru unele soluții de caroserie mai interesante pentru sezonul următor.

    „Încă mai găsim o mulțime de îmbunătățiri în ceea ce privește podeaua, caroseriile de top și alte lucruri de acest gen”, a explicat Permane în legătură cu piloții de performanță ai mașinilor actuale. „Bănuiesc că ceea ce învățăm în acest an va duce inevitabil la exemple mai extreme anul viitor. Acolo unde suntem limitați de ambalarea radiatoarelor, a evacuărilor și alte lucruri de acest gen în acest an, desigur, toate acestea pot fi schimbate pentru anul viitor”.

    Caroserie, F1

    Directorul tehnic al McLaren F1, James Key, a declarat că valoarea realizării corecte a caroseriei a crescut de fapt, deoarece echipele au realizat că sunt atât de limitate în ceea ce privește ceea ce pot face în altă parte pe mașinile lor. „A fost un adevărat exercițiu de învățare, pentru că avem atât de puține instrumente cu care să ne ocupăm și, din acest motiv, trebuie să folosești instrumente diferite acum”, a spus el. „Caroseria a devenit mai importantă. Este una dintre puținele zone în care ai destul de multă libertate”.

    „Cu toate că s-ar fi putut face lucruri similare și anul trecut, era un jucător mult mai mic în comparație cu barajul și gardurile de difuzie și alte lucruri de acest gen. Toate acestea au dispărut, așa că trebuie să revii la următorul strat inferior. Caroseria își joacă cu siguranță rolul”. O mare atenție a fost acordată soluției unice de tip „zero pod” a celor de la Mercedes AMG F1, fiind avansate diverse opinii conform cărora impactul caroseriei asupra fluxului de aer către podea a jucat un rol în problemele de porpoising din acest an.

    Mercedes AMG F1 insistă că designul sidepodului său nu este un factor declanșator al durerilor de cap cauzate de ricoșeu, dar James Key spune că fluxul de aer în jurul caroseriei este o parte esențială a performanțelor actualei generații de mașini de F1. „Ceea ce faci cu sidepods-urile tale va completa ceea ce încerci să faci dedesubt în multe privințe”, a adăugat James Key.

    Caroserie, F1

    „Există încă diferite idei. Uitați-vă la Scuderia Ferrari, ei încă mai fac inwashing și este încă o mașină foarte rapidă. Deci cred că există încă la nivel de imaturitate în multe privințe cu aceste regulamente. Mai sunt încă multe de învățat și nu există o practică agreată cu privire la modul în care se proiectează o podea sau un sidepod”.

    „Există încă diversitate în jur și nu sunt sigur că se va liniști nici anul viitor. Da, totul se referă la podea, dar tot ceea ce se face în jurul podelei și este conectat la ea undeva, cum ar fi caroseria, suspensia etc., este acolo într-un fel pentru a o completă”. Ceea ce va fi fascinant de văzut va fi ce anume se va întâmpla cu echipele cu modelele de anul viitor. Oare oportunitățile de a fi agresiv vor produce variații mai sălbatice între echipe, sau vor sfârși prin a converge cu toții spre idei similare? Este ceva ce nu vom afla până în sezonul de lansare din 2023.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss