More

    Latest Posts

    De ce “nerăbdătorul” Leclerc își păstrează încrederea în Ferrari pentru sezonul 2023?

    În ciuda rezultatelor puternice de la început și a dominației în calificări, Charles Leclerc și speranțele de titlu în Formula 1 2022 ale Ferrari s-au estompat în cele din urmă în fața forței lui Red Bull și a lui Max Verstappen. Dar Leclerc crede că s-au făcut progrese și este optimist că Scuderia poate concura din nou pentru onoruri.

    De ce “nerăbdătorul” Leclerc își păstrează încrederea în Ferrari pentru sezonul 2023?

    Analizele de final de sezon ale campaniei din 2022 din Formula 1 vor indica cel mai probabil că imboldul de îmbunătățire pentru reducerea greutății pe care Red Bull l-a declanșat de la Marele Premiu din Emilia Romagna a fost adevăratul punct de cotitură al luptei pentru titlu.

    Până atunci, Ferrari părea confortabil în frunte, cu Charles Leclerc câștigând două din primele trei curse, iar principalul rival Max Verstappen confruntându-se cu dubla lovitură a fiabilității slabe și a unei mașini care nu i se potrivea perfect.

    De la Imola încoace, însă, pe măsură ce Verstappen a reușit să urce o treaptă de viteză cu un RB18 care se potrivea mai bine preferințelor sale pentru partea frontală ascuțită, lui Leclerc i-ar fi fost întotdeauna greu să revină în joc.

    Analiza

    Dar, în ciuda faptului că Leclerc și campania lui Ferrari au fost deraiate cel mai mult în mod public de o combinație de probleme costisitoare de fiabilitate (Spania și Azerbaidjan), probleme de strategie (Monaco și Silverstone) și erori ale pilotului (Imola și Franța), de fapt, abia după ce a devenit clară amploarea avantajului de ritm al lui Red Bull după pauza de vară, pilotul monegasc a simțit cu siguranță că toate speranțele erau pierdute.

    Vorbind pentru Autosport despre momentul în care și-a dat seama că s-a terminat, Leclerc reflectă: “Mulți oameni cred că acest moment este Marele Premiu al Franței, dar pentru mine a fost la Spa. În timpul pauzei de vară am crezut că mai aveam posibilități de a rămâne în cursă până la final.

    “Apoi a venit Marele Premiu al Belgiei și a fost primul weekend al sezonului în care Red Bull a fost cu adevărat superioară în ceea ce privește ritmul. După acel weekend am crezut că va fi foarte dificil să ne păstrăm șansele intacte în campionatul mondial.”

    Confirmarea faptului că visul s-a terminat la începutul celei de-a doua jumătăți a acestuia a fost la o lume distanță de cum stăteau lucrurile în capul său, în timp ce se întorcea de la GP-ul Australiei cu un avans de 34 de puncte în clasament față de George Russell.

    Leclerc

    “Eram într-o poziție bună”, reflectă el. “Existau toate motivele să credem în posibilitatea de a ne juca șansele până la final. Dacă ne gândim la Bahrain, Jeddah și Melbourne, nu au existat evenimente neașteptate. Terminasem toate testele de iarnă fără nicio problemă și am fost probabil singura echipă care nu a trebuit să se confrunte cu ceva neașteptat.

    “Tendința a fost confirmată în primele trei curse, trei weekenduri în care am confirmat că suntem foarte rapizi și de încredere. Așa că după Melbourne am fost convins că vom putea juca până la final.”

    Tendința pozitivă nu a durat mult timp. La Imola, primul upgrade major al Red Bull pentru a îmbunătăți aerodinamica și a scoate din greutate a adus victoria lui Verstappen, iar sezonul lui Leclerc s-a întors spre sud. Cele mai mari lovituri au venit apoi în Spania, Monaco și Azerbaidjan, deoarece ceea ce ar fi putut fi trei victorii s-a transformat în nici măcar o clasare pe podium.

    “În ceea ce privește gestionarea pneurilor, mai avem de făcut progrese. Am văzut un Red Bull mai puternic pe acest front, mai ales în condiții specifice, cum ar fi la Suzuka” declara Charles Leclerc.

    Leclerc

    A existat o licărire de speranță în Austria, când Ferrari s-a bucurat de o durată de viață a pneurilor mai bună decât Red Bull, dar aceasta rămâne cea mai recentă victorie a Scuderiei înainte de ultimele două curse ale anului. Reflectând asupra schimbării de momentum în defavoarea Ferrari, Leclerc subliniază câteva domenii cheie care au contat în defavoarea echipei sale și care trebuie rezolvate dacă vrea să se pună la egalitate cu Red Bull anul viitor.

    “La începutul sezonului, mașina noastră era în general mai bună decât Red Bull”, a declarat el. “Apoi au făcut câțiva pași înainte, am văzut ce au adus pe pistă în multe weekenduri, iar din punctul nostru de vedere acest lucru a dus la o diferență de performanță între calificări și cursă.

    “În prezent, cred că punctele în care trebuie să ne îmbunătățim sunt gestionarea pneurilor, comunicarea, strategia și fiabilitatea, care a fost o problemă cu care a trebuit să ne confruntăm în prima jumătate a sezonului și pe care a trebuit să o gestionăm.

    “Cred că am făcut progrese în ceea ce privește comunicarea și strategia, în special în ultimele curse. Echipa a făcut o treabă foarte bună în privința acestor aspecte și am văzut progresul. Nu a fost foarte evident, pentru că în unele curse alegerile corecte sunt mai puțin evidente.

    Leclerc

    “În ceea ce privește gestionarea pneurilor, mai avem de făcut unele progrese. Am văzut un Red Bull mai puternic la acest capitol, în special în condiții specifice, cum ar fi la Suzuka. Pe scurt, știm ce ne lipsește, iar pe unele fronturi văd deja pași înainte.”

    În timp ce campania din 2022 a avut câteva momente de slăbiciune și a scos la iveală punctele slabe atât în propriul pilotaj, cât și în funcționarea Ferrari, care trebuie îmbunătățite pentru viitor, în egală măsură au existat și progrese pozitive.

    În special, Leclerc a strălucit în mod regulat în după-amiezile de sâmbătă și a fost capabil să extragă tot ce este posibil din mașina sa. El spune că, atunci când a devenit clar cât de puternic va fi F1-75 la un singur tur de circuit, a muncit suplimentar pentru a se asigura că își va îndeplini partea sa de contract.

    “Este un exercițiu foarte special, în care fiecare detaliu face o mare diferență”, spune el. “Pneurile au o fereastră foarte îngustă în care oferă performanțe maxime și nu este întotdeauna ușor să o atingi, deoarece condițiile variază.

    “Este un aspect la care am lucrat mult și care cred că m-a ajutat în acest sezon. În măsura în care te poți pregăti, atunci când ajungi pe circuit sâmbătă după-amiază există întotdeauna ceva care s-a schimbat față de calcule. Mă refer la aderența asfaltului, care poate fi mai mare decât se aștepta, sau la vânt, iar în acest scenariu trebuie să fii rapid să înțelegi și să te adaptezi.

    Leclerc, Franței

    “Când mi-am dat seama că voi avea ocazia să mă lupt pentru pole și victorii am forțat mai mult, chiar și fără să știu asta m-a făcut să mă retrag și mai mult din mine. În cele din urmă este o progresie, din 2019 până astăzi. Dar cel mai mare pas pe care l-am făcut este cel legat de gestionarea cursei, dar este dificil să scoți în evidență acest aspect cu un Red Bull atât de puternic.”

    Cu siguranță că nu era automat că Leclerc va reuși să se pună atât de bine în acord cu mașina. Pentru că, așa cum Carlos Sainz a mărturisit recent că a trebuit să își schimbe stilul de pilotaj la adaptarea la F1-75, la fel și Leclerc a trebuit să revizuiască lucrurile înainte de campania din 2022.

    “Cred că toți piloții au fost nevoiți să își schimbe într-un fel stilul de condus, deoarece ceea ce avem astăzi sunt mașini mai grele decât înainte”, a explicat el. “În primele luni a trebuit și eu să mă adaptez. Nu a fost un sentiment imediat. De când am debutat în Formula 1 am condus mereu aceeași generație de mașini și a trebuit să schimb câteva lucruri.

    “Am făcut o treabă foarte bună în timpul testelor din pre-sezon, reușind să înțelegem imediat domeniile pe care să ne concentrăm și nevoile acestor mașini noi în ceea ce privește pilotajul. Deja la prima cursă m-am simțit bine cu mașina. Am avut sentimentul că pot extrage potențialul maxim pe care mi-l poate oferi. Personal, aspectul care mi-a plăcut cel mai mult este o parte frontală puternică și, mai ales la începutul sezonului, a fost exact ceea ce îmi place.”

    Leclerc, Austria

    “Când mi-am dat seama că voi avea ocazia să mă lupt pentru pole position și victorii am forțat mai mult, chiar și fără să știu asta m-a făcut să mă retrag și mai mult din mine. În cele din urmă este o progresie, din 2019 până astăzi” Charles Leclerc
    În timp ce sezonul în rollercoaster al celor de la Ferrari a acaparat uneori titluri senzaționale, mai ales atunci când lucrurile au mers prost, starea de spirit în cadrul echipei a fost excepțional de calmă.

    Într-adevăr, președintele acesteia, John Elkann, a vorbit înainte de Marele Premiu al Italiei despre faptul că are răbdare ca Ferrari să aștepte până în 2026 pentru un titlu. Leclerc nu prea împărtășește același orizont de timp. El se concentrează pe repararea a ceea ce nu a mers bine în acest an și să își continue sezonul următor.

    “Exact”, zâmbește el. “Știu că președintele a spus că este un obiectiv care trebuie atins până în 2026, dar, ca pilot, nu mă pot gândi la acest termen limită. Sunt foarte nerăbdător. Mă voi pregăti și voi face tot posibilul pentru a fi campion mondial în 2023”.

      • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss